Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Bertus69

Citaat van: Xander32 op december 17, 2021, 09:28:30
Auralic ziet schijnbaar geen toekomst meer im MQA. De recente firmware update "brengt" o.a.:
MQA Decoding Method option has been removed due to obsolete.

Idd Xander, hier mis je volgens mij helemaal niet aan. Voor mij geen meerwaarde, ik zo er geen apparaat om laten staan als deze geen MQA heeft.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Xander32

... ik heb evenmin Tidal, ga MQA dan ook zeker niet missen  :nowink:

Zolang de G2.1 de internetradiozenders, Spotify Connect en het streamen vanaf de nas maar kan verwerken, ben ik al tevreden. Ben niet de moeilijkste 🤓

Citaat van: Bertus69 op december 17, 2021, 14:15:33
Idd Xander, hier mis je volgens mij helemaal niet aan. Voor mij geen meerwaarde, ik zo er geen apparaat om laten staan als deze geen MQA heeft.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vandaag werd de Auralic app en de firmware van de G2.1 geactualiseerd. Het mooie is dat je daar totaal geen omkijken naar hebt, dat gaat vanzelf. Bij de NA11 maar ook bij de BSN diende je daartoe handelingen te verrichten. Niet dat het veel werk was, verre van dat, maar wanneer het geheel automatisch gaat geeft dat net wat meer comfort.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#7003
Onderwijl is het nog steeds wachten op Spotify Hifi.

https://www.whathifi.com/advice/spotify-hifi-quality-price-release-date-free-trial-and-latest-news



Benieuwd ben ik ook of dat een meerprijs gaat geven, nu de concurrenten cd kwaliteit streams (flac) aanbieden zonder meerprijs. Daarnaast komt er steeds meer aanbod (Apple Music, Amazon Music). Amazon Music staat sinds gisteren op de achtergrond paraat op alle Auralic streamers en is wellicht een interessante optie/alternatief voor Spotify, daar zij direct flac bieden zonder meerprijs.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Ik gebruik Spotify voornamelijk om nieuwe muziek eens een keer snel te kunnen uitproberen. Maar uiteindelijk wil ik muziek gewoon op mijn Melco hebben staan. Om niet afhankelijk te zijn van of het wel of niet nog op de streamingdiensten staat. Het maakt de opstelling ook een stuk eenvoudiger, het netwerk in huis wordt puur gebruikt om de apparaten te bedienen maar er wordt geen muziek over gestreamed. Dus geen zorgen maken over audiofiele switchen e.d. (hoewel ik nog steeds wel fatsoenlijke netwerkkabels heb neer gelegd, maar ben daar niet crazy op gegaan).

En last but not least, het tracken door Spotify ben ik ook niet zo'n fan van (https://www.wired.com/story/spotify-tracking-how-to-stop-it/). Waarschijnlijk omdat ik dagelijks met het onderwerp IT Security, Privacy en het legale kader daarom heen bezig ben dat ik daar iets gevoeliger voor ben geworden.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

Zo'n (Melco) server staat nog op mijn wishlist, om dezelfde redenen als die van jou.

Heeft Melco concurrentie en zo ja, welke? Waarom heb je uiteindelijk voor Melco gekozen, wat waren jouw afwegingen?

Citaat van: fugazi_2009 op december 18, 2021, 09:19:01
Ik gebruik Spotify voornamelijk om nieuwe muziek eens een keer snel te kunnen uitproberen. Maar uiteindelijk wil ik muziek gewoon op mijn Melco hebben staan. Om niet afhankelijk te zijn van of het wel of niet nog op de streamingdiensten staat. Het maakt de opstelling ook een stuk eenvoudiger, het netwerk in huis wordt puur gebruikt om de apparaten te bedienen maar er wordt geen muziek over gestreamed. Dus geen zorgen maken over audiofiele switchen e.d. (hoewel ik nog steeds wel fatsoenlijke netwerkkabels heb neer gelegd, maar ben daar niet crazy op gegaan).

En last but not least, het tracken door Spotify ben ik ook niet zo'n fan van (https://www.wired.com/story/spotify-tracking-how-to-stop-it/). Waarschijnlijk omdat ik dagelijks met het onderwerp IT Security, Privacy en het legale kader daarom heen bezig ben dat ik daar iets gevoeliger voor ben geworden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Ik heb hem al weer een aantal jaar. Destijds was voor mij een belangrijk ding dat de Melco een dedicated netwerk aansluiting had voor een Netwerkspeler. De Linn DS die ik had kon enkel via netwerk zijn input ontvangen en dat had je dus een mooi directe verbinding tussen de Melco en de Linn. De Melco heeft dan nog een tweede netwerkverbinding waarmee je hem op je gewone thuisnetwerk aansluit voor de bediening via de app en kopieren van muziek op de Melco. Nu is mijn Melco via USB met mijn MSB verbonden, wat ook super gaat.

Een andere overweging was dat de Melco Minimserver kon draaien, en Minimserver + Linn DS was wel een aanbevolen combinatie. Destijds moest je dat nog zelf er op zetten, tegenwoordig is het een standaard optie bij Melco.

Destijds waren er niet heel veel alternatieven. Nu heb je bijvoorbeeld ook nog InnuOS als meest duidelijke alternatief.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Oh,  en voldoende opslag was voor mij destijds ook een belangrijke factor. Die 6Tb die ik heb was toen best nog wel bijzonder qua grootte. De meeste muziekservers zaten rond de 2Tb of zo.

En mijn volgende project gaat zijn om zelf er nieuwe discs in te zetten zodat ik naar de 8Tb ga en dan ook SSD.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

twani

#7008
Weet niet of ik op Spotify Hifi zit te wachten......

Zal vast beter klinken, maar lekkerder?

Juist het ontbreken van het laatste stukje resolutie geeft Spotify z'n stressvrije ronde klank waar ik zo blij mee ben.

Hierdoor zijn ook slechte opnames, en dat zijn er nogal wat, doorgaans prima te verteren op Spotify Premium.

Moet je een matige opname eens ALAC of FLAC afspelen..🥶

vergeerr72

Citaat van: fugazi_2009 op december 18, 2021, 10:16:52
Oh,  en voldoende opslag was voor mij destijds ook een belangrijke factor. Die 6Tb die ik heb was toen best nog wel bijzonder qua grootte. De meeste muziekservers zaten rond de 2Tb of zo.

En mijn volgende project gaat zijn om zelf er nieuwe discs in te zetten zodat ik naar de 8Tb ga en dan ook SSD.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Ik heb mij  recent ook in Melco verdiept. Ik bezie het als drie verschillende delen:
1. Gescheiden player uitgang. Dat heb ik zelf enerzijds ondervangen met een  glasvezel netwerk en gebruik van de tweede ethernetkaart in de nas als dedicated poort voor de muziekstreamer. In dat laatste heb ik subjectief geen verschil gemerkt. Ik geloof wel dat zo'n player poort verschil kan maken.
2. Schonere werking Nas, zoals niet comprimeren SSD schijven. Door de bij  punt  1 genoemde ontkoppeling verwacht ik niet dat dit dan enige invloed zou kunnen omdat de bitstream bij elke (normale) streamer 100%  foutloos is. Bij direct inzet met een usb kabel zou dit van invloed kunnen zijn, doordat ontstane vervuiling in de hardware mee kan liften.
3. Streamer (software). Hierin zou verschil kunnen zitten. Vooralsnog ben ik echter erg tevreden met MoOde want: actieve ontwikkeling met hoorbare verbetering en rijke functionaliteit (dsp) en veel instellingsmogelijkheden. Klinkt goed op een relatief goedkope hardware. Geen mooie maar wel werkbare interface. Er is wel een plugin voor Vu meters maar ik wil geen touchscreen aan de streamer koppelen om invloeden op de streamer uit te sluiten.

Huidige gedachten zijn dat ik er niet zoveel meer op zou schieten, hoewel ik toch wel nieuwsgierig ben. Als het beter klinkt, ook al snap ik het niet waarom (dat is al snel), ben ik te overtuigen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vanzomereng

#7010
Citaat van: twani op december 18, 2021, 10:22:39
Weet niet of ik op Spotify Hifi zit te wachten......

Zal vast beter klinken, maar lekkerder?
Juist het ontbreken van het laatste stukje resolutie geeft Spotify z'n stressvrije ronde klank waar ik zo blij mee ben.
Hierdoor zijn ook slechte opnames, en dat zijn er nogal wat, doorgaans prima te verteren op Spotify Premium.
Moet je een matige opname eens ALAC of FLAC afspelen..🥶

Nou nou nou Twani, donkere muziek op "donker" klinkende luidsprekers met vooral muziek met niet te hoge resolutie,
lekkere sombere bedoeling bij jou daar  ;)

Voor het genieten van muziek voldoet de huidige spotify-dienst ruimschoots en meer heeft een mens niet nodig. HELEMAAL MEE EENS !
Echter je hoeft met jouw Dynaudio's echt geen zorgen te maken, ook met Spotify-Hifi zullen mindere opnames nog zeer goed genietbaar zijn.

Verder meen ik te bespeuren, dat jij hoge resolutie/detailrijke weergave (te veel) associeer, dat slechte opnames niet genietbaar zijn
en dat je bij normale/goede opnames je teveel wordt afgeleid door de details.

M.i.z. valt dit wel mee
Slechte bronmateriaal is van alle tijden, waarbij bij oudere opnames vaak sprake is van hogere vervorming, meer ruis en magere basweergave,
is bij recenter slecht bronmateriaal veelal sprake van compressie en klinkt e.e.a. zo plat als een dubbeltje.
Maar m.b.t. compressie heeft dit niks met resolutie te maken.
Verder zult je verbaasd staan hoe een goede installaties nog zo veel meer uit een oude opname kan halen en details naar voren kan halen,
welke je wellicht nooit eerder heb gehoord.  (vele opnames uit de jaren 50, 60 waren zo slecht nog niet)

Bij resolutie heb ik het niet alleen over de hoog-weergave maar over het hele frequentiebereik.
Vele spreken (veelal onterecht) over resolutie als men een sterk oplopend hoog waarneemt en is dit wat jij wellicht als afleiding ervaart?

Verder kan m.i.z. een installatie (luidsprekers)met een hoge resolutie zeer goed samengaan met een weergave die "smooth" is 
en hierin is jouw keuze voor jouw Dynaudio's speakers  :wub:  een veilige keuze maar er zijn veel meer merken en actuele
modellen die dit kunstje ook flikken.

Verder gaat mijn voorkeur (en volgens mij die van jouw ook) naar installaties die grondtoon sterk zijn.
(zoals Duitsers dit noemen - een klein liftje omhoog van enkele decibels rond de 60hz en een licht aflopend hoog)
en dit maakt mindere opnames en magere klinkende oude opnames veel meer genietbaar maar staat los v/d resolutie.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Citaat van: fugazi_2009 op december 18, 2021, 10:01:51
Destijds waren er niet heel veel alternatieven. Nu heb je bijvoorbeeld ook nog InnuOS als meest duidelijke alternatief.
Heeft Aurender nu niet vergelijkbare alternatieven ?

Ik stream normaal via mijn Nas waarop mijn hele CD-collectie staat (FLAC), echter deze hele collectie in Flac
heb ik ook op een externe SSD-geheugendevice staan, welke via USB achterin mijn streamer is gestoken.
Omdat mijn streamer over een redelijk groot display beschikt kan ik ook via knoppenbediening op de streamer zelf
of via de afstandsbediening, volledig onafhankelijk v/h netwerk afspelen.

The show must always go-on
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

fugazi_2009

#7012
@vergeerr72 wat bij mij ook zeker mee speelde was dat het in mijn huis niet heel simpel was om een goede netwerk kabel richting de set te trekken. Dus daar zat zelfs nog wifi tussen. In die situatie vond ik de Melco als onderdeel van de set een goede oplossing.

@VANZOMERENG mooi betoog over resolutie! Helemaal mee eens!
En inderdaad je hebt nu ook wel netwerk spelers die ik ruimte voor eigen opslag hebben. Ik had de Klimax DS al en die was ik toen niet van plan te vervangen (hoewel die intussen wel vervangen is)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

twani

Citaat van: VANZOMERENG op december 18, 2021, 11:18:27
Nou nou nou Twani, donkere muziek op "donker" klinkende luidsprekers met vooral muziek met niet te hoge resolutie,
lekkere sombere bedoeling bij jou daar  ;)

Voor het genieten van muziek voldoet de huidige spotify-dienst ruimschoots en meer heeft een mens niet nodig. HELEMAAL MEE EENS !
Echter je hoeft met jouw Dynaudio's echt geen zorgen te maken, ook met Spotify-Hifi zullen mindere opnames nog zeer goed genietbaar zijn.

Verder meen ik te bespeuren, dat jij hoge resolutie/detailrijke weergave (te veel) associeer, dat slechte opnames niet genietbaar zijn
en dat je bij normale/goede opnames je teveel wordt afgeleid door de details.

M.i.z. valt dit wel mee
Slechte bronmateriaal is van alle tijden, waarbij bij oudere opnames vaak sprake is van hogere vervorming, meer ruis en magere basweergave,
is bij recenter slecht bronmateriaal veelal sprake van compressie en klinkt e.e.a. zo plat als een dubbeltje.
Maar m.b.t. compressie heeft dit niks met resolutie te maken.
Verder zult je verbaasd staan hoe een goede installaties nog zo veel meer uit een oude opname kan halen en details naar voren kan halen,
welke je wellicht nooit eerder heb gehoord.  (vele opnames uit de jaren 50, 60 waren zo slecht nog niet)

Bij resolutie heb ik het niet alleen over de hoog-weergave maar over het hele frequentiebereik.
Vele spreken (veelal onterecht) over resolutie als men een sterk oplopend hoog waarneemt en is dit wat jij wellicht als afleiding ervaart?

Verder kan m.i.z. een installatie (luidsprekers)met een hoge resolutie zeer goed samengaan met een weergave die "smooth" is 
en hierin is jouw keuze voor jouw Dynaudio's speakers  :wub:  een veilige keuze maar er zijn veel meer merken en actuele
modellen die dit kunstje ook flikken.

Verder gaat mijn voorkeur (en volgens mij die van jouw ook) naar installaties die grondtoon sterk zijn.
(zoals Duitsers dit noemen - een klein liftje omhoog van enkele decibels rond de 60hz en een licht aflopend hoog)
en dit maakt mindere opnames en magere klinkende oude opnames veel meer genietbaar maar staat los v/d resolutie.

Spot On :worship:

Bertus69

Oei......er wordt weer een hele hoop "abracadabra" voor mijn gesproken want ik heb de ballen verstand van servers en overige IT zaken, ik heb een goede vriend die ook nog eens een goede ICT'er is dus die regelt die zaken voor mij. Hier alle geripte cd's op de NAS met 2x 3TB schijven die in mirror staan. Voor de rest nog een back-up op een externe HHD.

Ik ga niet aan Spotify Hi-res of what ever beginnen. Spotify heb ik vaak op staan als ik thuis aan het werk ben of even een nieuw album of artiest wil checken. Is het zodanig goed dan koop ik de fysieke cd en rip hem waarna hij op de NAS komt.

Maar ik moet bekennen dat ik zeker wel eens de boot in ben gegaan en bij een mp3 dacht een cd te horen maar ook anders om.

Maar goed, dat zal misschien aan mijn installatie liggen die niet echt heel high-end is en is het op andere installaties wel goed te horen.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Xander32

De server/opslag direct achter de streamer, minder kabels/korte lijntjes, vervuilende apparatuur ertussenuit (modem/router + diens schakelende voedingen), dat zou aangaande de sq toch voordelig moeten zijn.

Citaat van: fugazi_2009 op december 18, 2021, 10:01:51
Ik heb hem al weer een aantal jaar. Destijds was voor mij een belangrijk ding dat de Melco een dedicated netwerk aansluiting had voor een Netwerkspeler. De Linn DS die ik had kon enkel via netwerk zijn input ontvangen en dat had je dus een mooi directe verbinding tussen de Melco en de Linn. De Melco heeft dan nog een tweede netwerkverbinding waarmee je hem op je gewone thuisnetwerk aansluit voor de bediening via de app en kopieren van muziek op de Melco. Nu is mijn Melco via USB met mijn MSB verbonden, wat ook super gaat.

Een andere overweging was dat de Melco Minimserver kon draaien, en Minimserver + Linn DS was wel een aanbevolen combinatie. Destijds moest je dat nog zelf er op zetten, tegenwoordig is het een standaard optie bij Melco.

Destijds waren er niet heel veel alternatieven. Nu heb je bijvoorbeeld ook nog InnuOS als meest duidelijke alternatief.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Citaat van: Xander32 op december 19, 2021, 09:35:15
De server/opslag direct achter de streamer, minder kabels/korte lijntjes, vervuilende apparatuur ertussenuit (modem/router + diens schakelende voedingen), dat zou aangaande de sq toch voordelig moeten zijn.


Precies, ook mijn gedacht. En hoewel sommige mensen die mijn set zien dat niet zullen denken is mijn uitgangspunt toch het liefst: "Keep it simple". Niet allerlei dingen introduceren waarvoor je later mogelijk weer moet compenseren.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

Betreft resolutie; gisteren de gehele tijd muziek vanaf de nas in flac geluisterd en dat is echt heel veel mooier dan Spotify. Juist door de toegenomen resolutie, de details. De set klinkt zo lekker natuurlijk en vloeiend, dat details niet meer afleiden, geen afzonderlijke entiteiten zijn, maar opgaan in het geheel en deze meer "echt", meer tastbaar maakt. Dat luistert heerlijk weg 🎶

Dat neemt niet weg dat ik op momenten met evenveel plezier naar hetgeen Spotify brengt luister, daarin is niets gewijzigd met de wijzigingen in mijn set.

@Gerrit-Jan; dank voor jouw uiteenzetting over resolutie  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Lekkerder = voorkeur.

Een set kan je gelukkig samenstellen op basis van jouw voorkeur(en).
Jij en ik gaan iig niet gelukkig worden van een set met veel nadruk op het hoog en de detaillering als zijnde een doel op zich. De muziek moet gemakkelijk, vloeiend klinken en niet continue in je oor schreeuwen "hoor mij eens ..."


Citaat van: twani op december 18, 2021, 10:22:39
Weet niet of ik op Spotify Hifi zit te wachten......

Zal vast beter klinken, maar lekkerder?

Juist het ontbreken van het laatste stukje resolutie geeft Spotify z'n stressvrije ronde klank waar ik zo blij mee ben.

Hierdoor zijn ook slechte opnames, en dat zijn er nogal wat, doorgaans prima te verteren op Spotify Premium.

Moet je een matige opname eens ALAC of FLAC afspelen..🥶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Je hebt een prachtige set en om zaken al dan niet te kunnen horen is high end geen vereiste. En wat is high end 🤔

Citaat van: Bertus69 op december 19, 2021, 02:16:01
Oei......er wordt weer een hele hoop "abracadabra" voor mijn gesproken want ik heb de ballen verstand van servers en overige IT zaken, ik heb een goede vriend die ook nog eens een goede ICT'er is dus die regelt die zaken voor mij. Hier alle geripte cd's op de NAS met 2x 3TB schijven die in mirror staan. Voor de rest nog een back-up op een externe HHD.

Ik ga niet aan Spotify Hi-res of what ever beginnen. Spotify heb ik vaak op staan als ik thuis aan het werk ben of even een nieuw album of artiest wil checken. Is het zodanig goed dan koop ik de fysieke cd en rip hem waarna hij op de NAS komt.

Maar ik moet bekennen dat ik zeker wel eens de boot in ben gegaan en bij een mp3 dacht een cd te horen maar ook anders om.

Maar goed, dat zal misschien aan mijn installatie liggen die niet echt heel high-end is en is het op andere installaties wel goed te horen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Citaat van: Bertus69 op december 19, 2021, 02:16:01
Oei......er wordt weer een hele hoop "abracadabra" voor mijn gesproken want ik heb de ballen verstand van servers en overige IT zaken, ik heb een goede vriend die ook nog eens een goede ICT'er is dus die regelt die zaken voor mij. Hier alle geripte cd's op de NAS met 2x 3TB schijven die in mirror staan. Voor de rest nog een back-up op een externe HHD.

Ik ga niet aan Spotify Hi-res of what ever beginnen. Spotify heb ik vaak op staan als ik thuis aan het werk ben of even een nieuw album of artiest wil checken. Is het zodanig goed dan koop ik de fysieke cd en rip hem waarna hij op de NAS komt.

Maar ik moet bekennen dat ik zeker wel eens de boot in ben gegaan en bij een mp3 dacht een cd te horen maar ook anders om.

Maar goed, dat zal misschien aan mijn installatie liggen die niet echt heel high-end is en is het op andere installaties wel goed te horen.
Mooie set! En ik zou die " Marantz DCD 1500AE" wel eens willen horen.  :devil:

Of is het toch een Denon?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Bertus69

Citaat van: Richi op december 19, 2021, 12:56:22
Mooie set! En ik zou die " Marantz DCD 1500AE" wel eens willen horen.  :devil:

Of is het toch een Denon?

Hahaha.....idd, ik had het nog geeneens gezien, dat moet een Denon zijn. Thx, zal het ff aanpassen.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Bertus69

Citaat van: Xander32 op december 19, 2021, 09:35:15
De server/opslag direct achter de streamer, minder kabels/korte lijntjes, vervuilende apparatuur ertussenuit (modem/router + diens schakelende voedingen), dat zou aangaande de sq toch voordelig moeten zijn.

Leg me dat verhaal maar een keer uit als je bij mij bent of ik bij jou, in plaatjes zie ik het beter voor me  ;D
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Xander32

De vraag is het dan of er voorts een hoorbaar verschil is tussen zo'n dedicated audio server/nas direct achter de streamer of een gangbare nas van bv. Synology?

Een normale nas zal iig zelf al meer geluid produceren waardoor die op de luisterplek mogelijk hoorbaar is, maar verder 🧐 🙄

Citaat van: fugazi_2009 op december 19, 2021, 09:38:34
Precies, ook mijn gedacht. En hoewel sommige mensen die mijn set zien dat niet zullen denken is mijn uitgangspunt toch het liefst: "Keep it simple". Niet allerlei dingen introduceren waarvoor je later mogelijk weer moet compenseren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op december 20, 2021, 06:46:02
De vraag is het dan of er voorts een hoorbaar verschil is tussen zo'n dedicated audio server/nas direct achter de streamer of een gangbare nas van bv. Synology?

Een normale nas zal iig zelf al meer geluid produceren waardoor die op de luisterplek mogelijk hoorbaar is, maar verder 🧐 🙄

Tja.... denk niet dat het veel uit gaat maken als je het NAS gewoon op de gebruikelijke plaats hebt staan (meterkast?).
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.