Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

yorkie13

Nadeel is dat je dus niet te veel aan je set up moet en kan veranderen.

Anders kloppen de metingen niet(meer).

kritische vraag :
Wel vreemd overigens dat van het plaatsen van kussens tijdens een meting, dus om deze beter te laten zijn
dan in werkelijkheid het geval is.

of blijven deze op hun plek ?

Cobraatje

Citaat van: RA SUBS op april  6, 2015, 18:16:32
Nadeel is dat je dus niet te veel aan je set up moet en kan veranderen.

Anders kloppen de metingen niet(meer).

kritische vraag :
Wel vreemd overigens dat van het plaatsen van kussens tijdens een meting, dus om deze beter te laten zijn
dan in werkelijkheid het geval is.

of blijven deze op hun plek ?

Idd, daarom heb ik ook gewacht tot ik zeker wist dat ik mijn set de komende tijd niet ga aanpassen.
Wel blijft de pro licentie aan mijn AV8801 gekoppeld, mocht ik toch veel veranderen dan hoef ik niet nogmaals licentiekosten twv €150,- te betalen.

Om bij mij de microfoon op de juiste positie(oorhoogte waar ik zit) te plaatsen, zou de microfoon te dicht bij de muur komen.
De bank waar ik zit staat tegen de muur aan.
Zelf hield in met meten altijd meer afstand van de muur, maar demping en dan toch precies de plek waar je zit meten, blijkt dus een betere optie te zijn.


morca

Citaat van: Cobraatje op april  6, 2015, 18:59:29
Idd, daarom heb ik ook gewacht tot ik zeker wist dat ik mijn set de komende tijd niet ga aanpassen.
Wel blijft de pro licentie aan mijn AV8801 gekoppeld, mocht ik toch veel veranderen dan hoef ik niet nogmaals licentiekosten twv €150,- te betalen.

Om bij mij de microfoon op de juiste positie(oorhoogte waar ik zit) te plaatsen, zou de microfoon te dicht bij de muur komen.
De bank waar ik zit staat tegen de muur aan.
Zelf hield in met meten altijd meer afstand van de muur, maar demping en dan toch precies de plek waar je zit meten, blijkt dus een betere optie te zijn.
Je meet idd altijd het beste op de luisterplek.
Maar waren die kussen nou tijdelijk alleen tijdens de meting?

yorkie13

Dat was dus ook wat ik me afvroeg.

Kussens zullen zeker de meting positief beïnvloeden, maar dus ook een vertekend beeld geven.

XtrmB

HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

yorkie13

blijft manipuleren van de xt32 Pro meting imo.


Cobraatje

De reden waarom dit is gedaan, heb ik al aangegeven.

Maar nogmaals, de bank waar ik zit staat tegen een muur aan.
Zonder demping kan de microfoon niet oorhoogte geplaatst worden waar ik zit.
De microfoon zou dan te dicht bij de muur staan.

Blijkbaar is dempen en dan op de juiste zitplaats op oorhoogte meten, beter dan niet dempen en de microfoon verder van de muur en juiste zitplaats plaatsen.
De kussens zijn na de meting weer weggehaald.


yorkie13

misschien kan Ron dit nader toelichten.

ik blijf er mijn vraagtekens bij hebben.

Laatst werd er iemand nog voor gek verklaard , toen hij aangaf dat de mic op een stapel kussens geplaatst werd
bij Audyssey metingen. :D

Cobraatje

Ik ga er vooralsnog vanuit dat iemand die jarenlange ervaring heeft en dagelijks met EQ als Audyssey, Trinnov, Antimode e.v. bezig is, weet wat de beste oplossing in een bepaalde ruimte is. Ook al heb jij daar twijfels bij ;).

Die laatste regel van je begrijp ik niet.
Een microfoon niet op een statief plaatsen en kussens als noodzakelijke demping gebruiken, zijn 2 verschillende zaken.

yorkie13

een kussen achter de mic zal het hoog en midden beïnvloeden, maar niet het laag.

morca

Ron elimineert bepaalde zaken die de uitkomst vd meting nadelig kunnen beïnvloeden vermoed ik.
Al ik er ook kritisch over denk zal het de reden zijn die je al eerder noemde .
Reflecties via de achtermuur.

yorkie13

Duidelijk.  reflecties dempen.

maar normaal worden er pas akoestische maatregelen aan de hand van metingen genomen.

vandaar mijn vraagtekens ???

Overigens geloof ik best dat XT32 pro het maximale uit je receiver (kan) halen.

RalphH

Nice Marcel, lekker bezig zo!

Nog wel even 1 vraag/opmerking mbt de Pro meting. De "na correctie" "meting" is toch geen meting, maar een voorspelling wat het resultaat na correctie is? Of vergis ik me?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RalphH

Vroeg het omdat ik wat enthousiaste reacties op de vlakke response zag.
Wellicht is het eindresultaat inderdaad zo vlak, maar ondanks dat Pro toppie is, ging die aanname mij net wat te ver.  ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


RalphH

Vooral handig buitenshuis. Het blijft altijd een gezeul die hele lading spullen en dan ontbreekt vaak een line-in,... zit je weer. Dat is verleden tijd ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

XtrmB

Ideaal ding, werkt overigens perfect met een 5m china-made usb verlengkabel
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

ikkeenjij36

Hallo allemaal,hier ook iemand die wil beginnen met meten maar niet weet hoe te beginnen.
Rew staat op de laptop maar een meet mic heb ik niet.
Ook is het niet echt de bedoeling om een dure ervoor te kopen.
Ik wil ten eerste voor mezelf gaan meten omdat ik graag alles goed heb en ten 2e omdat mijn vrouw erg gevoelige oren heeft en daardoor last van 1 vd surrounds heeft en ik het zo wil krijgen dat ze daar geen last meer van heeft alles klopt en de bubble er nog beter gaat komen.
Alle tips om te beginnen zijn welkom.
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

XtrmB

Wat is duur? Een Umik-1 heb je voor 100 euro. Een groot voordeel als je het maar eenmalig gebruikt is dat deze erg waarde vast zijn en nog voor een zeer goede prijs kan verkopen mijn inziens.

Je kan uiteraard een heel stuk goedkoper zoals de oudere Radio Shack meters maar erg nauwkeurig is anders.
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."