Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

fluissie

Ja want in de handleiding stond dat je asio moest installeren en hierbij moet je per kanaal selecteren waar je geluid uit wilt laten komen.

heb al vernomen dat ik m op java moet laten staan,
Moet ik nog proberen alleen mijn dagen hebben te weinig uren helaas op t moment.

Gr jeroen

Witalik

Citaat van: fluissie op december 15, 2014, 17:38:00
Ja want in de handleiding stond dat je asio moest installeren en hierbij moet je per kanaal selecteren waar je geluid uit wilt laten komen.

heb al vernomen dat ik m op java moet laten staan,
Moet ik nog proberen alleen mijn dagen hebben te weinig uren helaas op t moment.

Gr jeroen

Ok, ja het voordeel was volgens mij juist met de Umik-1 in combinatie met een bron waar REW op staat via HDMI dat je niks anders nodig heb.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

fluissie

Vanavond heb ik een paar uurtjes voor me eigen :colgate:

Zal s gaan spelen ermee :thumbs-up:


fluissie

Citaat van: morca op december 16, 2014, 17:13:57
Fijne avond we zien wel weer wat langs komen  ;)

YUP!,

als de deskundigen en allen wie het interessant vinden alstublieft in mijn showcase willen kijken,
staan de zojuist gedane metingen.

gr jeroen

Flavio

Ik heb vandaag ook,mijn eerste meting gedaan met de OmniMic V2 set. Die is erg gebruikersvriendelijk en plug and play.

Deze grafiek is met alle 5.2 kanalen gemeten.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

snicky

Vandaag ook nog even geprobeerd maar denk dat de laptop te oud is.

Met het kalibreren van de externe geluidskaart moet ik het systeem volume bijna helemaal uitschakelen zodat die gelijk hangt met het output signaal.

Nieuwe externe geluidskaart gekocht. Ondersteund me laptop geen USB 2.0 [emoji28]
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

morca

Citaat van: Flavio op december 20, 2014, 21:06:58
Ik heb vandaag ook,mijn eerste meting gedaan met de OmniMic V2 set. Die is erg gebruikersvriendelijk en plug and play.

Deze grafiek is met alle 5.2 kanalen gemeten.
Je output loopt verpletterend laag door  :headbanging:

Citaat van: snicky op december 20, 2014, 21:13:53
Vandaag ook nog even geprobeerd maar denk dat de laptop te oud is.

Met het kalibreren van de externe geluidskaart moet ik het systeem volume bijna helemaal uitschakelen zodat die gelijk hangt met het output signaal.

Nieuwe externe geluidskaart gekocht. Ondersteund me laptop geen USB 2.0 [emoji28]
Wat voor mic heb je ?

snicky

Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

snicky


Citaat van: morca op december 20, 2014, 21:25:24
Je output loopt verpletterend laag door  :headbanging:
Wat voor mic heb je ?

De behringer EMC8000 met fantoomvoeding en xlr kabels en verloopje naar rca en heb een analoog db meter van velleman.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

Exxar

Gisteren eens een pak nieuwe metingen gemaakt in de HT-kamer, om de fronts eens deftig te plaatsen.
Hoe ik ze ook plaats met of zonder toe-in, ik heb iedere keer een gelijkaardig verloop.

Ik denk dat ik toch eens ga kijken naar wat akoestische hulpmiddelen, want als ik mijn sub laat meespelen krijg ik nog een veel grotere dip rond 70Hz en een veel grotere piek rond de 50Hz.


morca

Die dip bij 70 hz zou je met betere plaatsing op kunnen lossen.
Heb je daarmee getest?

50 hz zal je roommode zijn dat word vaak met dsp opgevangen/gedempt.

Deze full range mag wel met een smoothing van 1/12.
En een submeting van 20 -200 hz zonder smoothing.
Eens kijken wat er fout gaat je hebt een beste dip idd.
Je zit op een staande golf lijkt het....dan gaat akoestiek in de vorm van plaatsing beter helpen.
Wat meet je een halve meter voor en achter je luisterplek?

Heb je een topic waar foto,s van je set en ruimte staan?

Exxar

Qua plaatsing heb ik zowat alles geprobeerd. Verder van de muur af, dichter bij de muur, meer toe-in, geen toe-in,...

Voor surround zal Audyssey er wel iets mee aan kunnen vangen, maar voor stereo gebruik ik alleen de PM15S2, dus geen dsp om de boel te corrigeren.

Met 1/12 smoothing






snicky


Citaat van: morca op december 21, 2014, 13:04:26
Geen geluidskaart?
Die heb je wel nodig.

Post waarop je reageerde staat dat ik een ext kaart heb :p

Maar heb de behringer uca 202

Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

morca

Ik zie het.
Zit even te denken mijn kaart doet dit extern,kan je de kaart niet software matig instellen op zoveel db.
Ben aan het zoeken op HTS forum staat een stukje over deze kaart mic en .....mixer.
En hoe aan te sluiten en in te regelen.
Zit even te denken of je een mixer nodig hebt kan het topic niet zo snel vinden op HTS forum.

snicky


Citaat van: morca op december 21, 2014, 13:16:36
Ik zie het.
Zit even te denken mijn kaart doet dit extern,kan je de kaart niet software matig instellen op zoveel db.
Ben aan het zoeken op HTS forum staat een stukje over deze kaart mic en .....mixer.
En hoe aan te sluiten en in te regelen.
Zit even te denken of je een mixer nodig hebt kan het topic niet zo snel vinden op HTS forum.

Heb deze ook maar laptop is te oud heb USB 2 nodig

Denk dat deze wel wat beter is kwa gebruik?



Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM


snicky


Citaat van: morca op december 21, 2014, 13:26:04
Kaart ken ik niet welke is dat?
Das best een oude laptop dan idd  ;)

Focusrite itrack solo

Zit voeding in voor de emc8000, volume regelaar. Op de achterkant rca line out.

Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM


emo72

Hoi ben ik ook weer eens met een vraag. Wat is het verschil als je vanuit je receiver via stereo pre out naar je sub gaat of via de bekabeling via de high pass op de sub?
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

Ejorne

Citaat van: emo72 op december 21, 2014, 21:50:38
Hoi ben ik ook weer eens met een vraag. Wat is het verschil als je vanuit je receiver via stereo pre out naar je sub gaat of via de bekabeling via de high pass op de sub?

Het verschil zal niet heel groot zijn. Je krijgt hetzelfde signaal in de subwoofer. Echter via high-level is het signaal ook door de eindtrap van je receiver gegaan. En bij de stereo-pre-out wordt dit voor de eindtrap afgetapt.

Leon

#4847
Hoi Allemaal;

Deze vraag zou ik graag een goed onderbouwd antwoord op willen krijgen.
Ik ga 2 subwoofers gebruiken in stereo-opstelling, voor muziek gebruik. Deze horen bij 2 topkasten.
Het systeem is volledig Scan Speak, zoals de Scan Speak Maxima. Doel is stereo luisteren, muziek.
De subs zullen worden ingeregeld tot maximaal 100 Hertz.

Er zijn een aantal manieren om de subs dicht in de buurt van de monitoren te plaatsen.
Net buiten de monitoren, net binnen de monitoren of in 1 lijn met de monitoren. De kasten zijn allen van het gesloten principe, dus nergens een basreflex of radiator.

Welke optie is de meest geschikte?  Ter verduidelijking een afbeelding. Ik heb in de rekening bewust geen hoeken getekend. Gaat mij om het eventuele basisprincipe, wat het meest geschikt is of zou moeten zijn. Ik kan dit namelijk nergens vinden .............

Groetjes Leonneke


Former member 78

Citaat van: Leon op december 23, 2014, 01:08:55
Hoi Allemaal;

Deze vraag zou ik graag een goed onderbouwd antwoord op willen krijgen.
Ik ga 2 subwoofers gebruiken in stereo-opstelling, voor muziek gebruik. Deze horen bij 2 topkasten.
Het systeem is volledig Scan Speak, zoals de Scan Speak Maxima. Doel is stereo luisteren, muziek.
De subs zullen worden ingeregeld tot maximaal 100 Hertz.

Er zijn een aantal manieren om de subs dicht in de buurt van de monitoren te plaatsen.
Net buiten de monitoren, net binnen de monitoren of in 1 lijn met de monitoren. De kasten zijn allen van het gesloten principe, dus nergens een basreflex of radiator.

Welke optie is de meest geschikte?  Ter verduidelijking een afbeelding. Ik heb in de rekening bewust geen hoeken getekend. Gaat mij om het eventuele basisprincipe, wat het meest geschikt is of zou moeten zijn. Ik kan dit namelijk nergens vinden .............

Leon,

Dat moet je echt testen, en zelf beoordelen wat de beste locatie is.
Er is niet een vaste regel die altijd werkt.