Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


morca

Citaat van: Dutchmuscle op januari  5, 2013, 12:31:11
:pompom: :clapping: :headbanging: :pompom: :clapping: :headbanging: :worship: :worship: :worship:
Dat is redelijk goed op die paar dipje,s na.
Goed bezig  :thumbs-up:
Hoe klinkt dit? effe lekker gaan zitten en de verschillende volume,s even testen,je zal wel wat meer laagpoutput hebben nu.
top  :thumbs-up:

morca

Citaat van: Joske007 op januari  5, 2013, 12:14:10
Deur staat bij de meting steeds dicht en aan de ruimte is niet veranderd.
Ai,.... beetje onverklaarbaar,waarom het niet in die ene meting zit........
En wel in de andere.
Lijkt een fase die echt niet goed staat,

maar je ruimte kan ook roet in het eten gooien,of de receiver? ? ?
Ik begin aan 1 vd laatste 2 te denken,want je speakers geven ook die dip.
Als dat niet door je amp komt,wat ik begin te vermoeden is het je ruimte.
Enige wat je nog kan testen is die andere amp waar je het over had,dan weet je zeker dat het de ruimte is.

Veel werk,maar brengt wel in beeld waar je het zoeken moet.

Ik ben bang je ruimte en opstelling namellijk.........

Dutchmuscle

Citaat van: Joske007 op januari  5, 2013, 12:04:56
Ik meet altijd met de mic. op oorhoogte en dat is bij mij 20cm boven de bank uit, dus dat is al goed.Bedoel je dat ik voor een 2de en derde MCACC meting ik steeds dichter naar de fronts moet meten?

Nee. plaats 1 is je beste plaats. P2=1m naar rechts vanaf p1.  P3=1m naar links vanafp1.
P4= 2m naar voor vanaf p1. P5=2m naar voor vanaf p2. P6= 2m naar voor vanaf p3.
P7 en P8 1 meter naar voor van p1 of iets naar recht en links nog.
crieer een groot 4 kant of rechthoek.

morca

Citaat van: Dutchmuscle op januari  5, 2013, 12:44:52
Nee. plaats 1 is je beste plaats. P2=1m naar rechts vanaf p1.  P3=1m naar links vanafp1.
P4= 2m naar voor vanaf p1. P5=2m naar voor vanaf p2. P6= 2m naar voor vanaf p3.
P7 en P8 1 meter naar voor van p1 of iets naar recht en links nog.
crieer een groot 4 kant of rechthoek.
Nou ga jij Jos helpen  :thumbs-up:
Hopelijk lukt het,ik laat jullie even samen met MCACC aan de gang gaan.
Ben benieuwd.

Joske007

Citaat van: morca op januari  5, 2013, 12:48:52
Nou ga jij Jos helpen  :thumbs-up:
Hopelijk lukt het,ik laat jullie even samen met MCACC aan de gang gaan.
Ben benieuwd.

Ik ga nu bowlen en vanavond feestje, dus morgen misschien terug nog eens meten en dan probeer ik de werkwijze van Dutchmuscle eens.
Ik begrijp alleen niet waarom ik met de receiver (Pioneer/Denon) tussen de sub en de geluidskaart, nu ineens een dip krijg, die ik voorheen niet had  :devil:
Maar ik ben ook benieuwd  :dry:

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

rovinggecko

Even een shameless cross post uit m'n eigen topic, aangezien jullie in dit topic van plaatjes houden....

Grafiekje:


Waterval:


Het subje trekt netjes door tot 15.5 Hz, daarna valt hij hard af. Niet slecht, zeker niet vergeleken met de grafieken van de standaard subs (velo, svs, etc) die ik langs zie komen. Duidelijk de moeite waard om zelf wat te klussen!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

jvanhambelgium

Citaat van: rovinggecko op januari  5, 2013, 13:23:05
Even een shameless cross post uit m'n eigen topic, aangezien jullie in dit topic van plaatjes houden....

Grafiekje:


Waterval:


Het subje trekt netjes door tot 15.5 Hz, daarna valt hij hard af. Niet slecht, zeker niet vergeleken met de grafieken van de standaard subs (velo, svs, etc) die ik langs zie komen. Duidelijk de moeite waard om zelf wat te klussen!

Ziet er prima uit!
Wat zijn de afmetingen van de ruimte waar je in meet ?

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

rovinggecko

Mijn woonkamer is 7.57l x 3.50b x 2.64h, de speakers staan op de korte kant en behoorlijk vrij, de sub in de linker hoek.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

mel

Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

jvanhambelgium

Citaat van: mel op januari  5, 2013, 15:54:44
Iemand die me hier mee kan helpen? is vrij dringend

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129729.0

Waarvoor dank

Mvg

Ik ben er zeker van dat dit een clone is van de RadioShack 33-2050 waarvoor ik je de calibratie-file heb gegeven.
Ik denk niet dat je beter gaat vinden...

"Das Messgerät ist ein analoges RadioShack 33-2050 (auch als Conrad-/Voltcraft-Gerät bekannt)"

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Staaled

Citaat van: jvanhambelgium op januari  5, 2013, 16:09:03
Ik ben er zeker van dat dit een clone is van de RadioShack 33-2050 waarvoor ik je de calibratie-file heb gegeven.
Ik denk niet dat je beter gaat vinden...

"Das Messgerät ist ein analoges RadioShack 33-2050 (auch als Conrad-/Voltcraft-Gerät bekannt)"
Mijn idee.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: rovinggecko op januari  5, 2013, 13:23:05
Even een shameless cross post uit m'n eigen topic, aangezien jullie in dit topic van plaatjes houden....

Grafiekje:


Waterval:


Het subje trekt netjes door tot 15.5 Hz, daarna valt hij hard af. Niet slecht, zeker niet vergeleken met de grafieken van de standaard subs (velo, svs, etc) die ik langs zie komen. Duidelijk de moeite waard om zelf wat te klussen!
Zeer netje,s  :thumbs-up:
Je bent goed bezig geweest ,niet alleen met bouwen  :)

Dutchmuscle

Vandaag toch maar een kleed gekocht 50 %korting dus kon het niet laten.
Daarna meteen gaan meten en het kleed haalt me dip bij 40 bijna weg.
Na sub weer wat harder te zetten dip weg :headbanging:

Dutchmuscle

hier is adsy aan speakers 80hz en sub 6db harder met en zonder kleed :clapping:

morca

Citaat van: Dutchmuscle op januari  5, 2013, 17:44:04
Vandaag toch maar een kleed gekocht 50 %korting dus kon het niet laten.
Daarna meteen gaan meten en het kleed haalt me dip bij 40 bijna weg.
Na sub weer wat harder te zetten dip weg :headbanging:
Netje,s!!! weer 1 dip weg  :)

Dutchmuscle

Citaat van: morca op januari  5, 2013, 17:52:03
Netje,s!!! weer 1 dip weg  :)

Ben blij met de looks maar ook het geluid :headbanging:
Morgen nog eens meten want heb vandaag mijn balkon deuren geverft dus daar hingen geen gordijnen tijdens meten.
Hoe kan ik de rest nog aanpakken???
Vanavond eens wat films kijken :popcorn:


maximus79

Vraagje, hoeveel invloed heeft een receiver op de sub weergave? Aangezien de sub een eigen versterker heeft? Thanx.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Timvg

Op welke manier bedoel je? De receiver regelt het crossover en kan in bepaalde gevallen (multEQ XT, etc) ook EQ verzorgen. verder kan je het uitgaande signaal qua sterkte aanpassen bij de levels.

morca

Of doel je op het merk receiver,niet elke receiver stuurt mijn fronts hetzelfde aan.
Zo klinkt beneden de Marantz ook iets anders als de Pana boven op mijn JL,s.
Welke ik mooier vind,kweet niet ,ze doen het beide erg naar me zin,maar de subaansturing is/klinkt iets anders.

Verder moet je de afstand goed instellen op de receiver,de verdere DSP en kantelpunt doe ik altijd extern.

maximus79

Citaat van: morca op januari  5, 2013, 20:17:47
Of doel je op het merk receiver,niet elke receiver stuurt mijn fronts hetzelfde aan.
Zo klinkt beneden de Marantz ook iets anders als de Pana boven op mijn JL,s.
Welke ik mooier vind,kweet niet ,ze doen het beide erg naar me zin,maar de subaansturing is/klinkt iets anders.

Verder moet je de afstand goed instellen op de receiver,de verdere DSP en kantelpunt doe ik altijd extern.

Ja zo bedoel ik dat, net zo dat fronts anders zullen klinken tussen verschillende klasse receivers.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Timvg

Citaat van: maximus79 op januari  5, 2013, 21:12:10
Ja zo bedoel ik dat, net zo dat fronts anders zullen klinken tussen verschillende klasse receivers.

Daar sta ik heel sceptisch tegenover, na kritisch informeren en veel praktijktesten. Dit topic is eentje dat de wetenschap gebruikt om tot een beter resultaat te komen (zaken die we kunnen bewijzen).

Misschien jouw vraag eens stellen in het versterker forum? Ik denk dat je daar wat meer antwoorden zult krijgen die binnen je verwachtingen liggen  ;)

morca

Paar keer dat ik verschillende amp,s gehoord heb ,is er toch verschil.
Soms duidelijk,soms minder duidelijk,zoals bij mij.
Ik weet het verschil niet anders te omschrijven als dat de Pana iets agressiever is in het laag dan de Marantz.
Vooral voor film dan.

Tim mijn Onixen klonken toen ik ze ophaalde niet echt goed,thuis gekomen op mijn amp spelen ze opeens veel opener detailrijker.
De aanstuuring is gewoon hoorbaar beter.
Zo hoorde ik RalphH volgens mij ook dat ze nieuwe Onkyo de sub,s iets harder,agressiever aanstuurt dan de marantz..

Er is soms echt duidelijk hoorbaar verschil.
Maar net wat ik zeg,als ik die onixen alleen blind tussen mijn 2 amp,s moet testen pik ik de goeie er niet uit denk ik.

Timvg

Dat gaat echt meer aan akoestiek dan aan iets anders liggen hoor. Ik heb heb er me gek op getest met pre/power amps, stereo receiver, surround receiver, geïntegreerde.. Op speakers gaande in verschillende prijsklassen. Akoestiek was de doorslaggevende factor.

Dat soort dingen moet je heel nuchter benaderen wil je niet bedrogen uitkomen, ik weet dat je't niet graag hoort.. Maar metingen + een blinde test zijn the way to go  ;) Dat heb ik er in elk geval aan overgehouden.. dat en een hoop extra apparatuur op zolder  :D