CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Gestart door vik, juli 1, 2011, 10:48:59

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

vik

Mag ik vragen wat jij hebt?  :)


Citaat van: LP op april 14, 2014, 10:10:33
Stickers zijn er zo af te halen. Op de achterkant staan ze een stuk beter dan op de voorkant. Daar heb ik die van mij ook laten plakken. Geen lelijke stickers op de voorkant voor mij.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

LP


Citaat van: vik op april 14, 2014, 18:08:56
Mag ik vragen wat jij hebt?  :)

Gemodificeerde Marantz AV8801, Oppo BDP-95 en twee maal een Emotiva XPA-2.

vik

Mooie set!  De Emotiva's zijn ook erg goed.

Veel plezier ermee.  ;)



Citaat van: LP op april 14, 2014, 18:22:57
Gemodificeerde Marantz AV8801, Oppo BDP-95 en twee maal een Emotiva XPA-2.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

LP


Citaat van: vik op april 14, 2014, 19:37:16
Mooie set!  De Emotiva's zijn ook erg goed.

Veel plezier ermee.  ;)

Bedankt. Maar het plezier moet nog een paar maanden wachten. Nog aan het sparen voor de rest. De Emotiva's worden ingezet als versterking voor twee subwoofers.

vik

Citaat van: LP op april 14, 2014, 20:33:27
Bedankt. Maar het plezier moet nog een paar maanden wachten. Nog aan het sparen voor de rest. De Emotiva's worden ingezet als versterking voor twee subwoofers.

Zijn het gemodificeerde Emotiva's ?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

LP


vik

Een review van de Marantz MM 8077


Klein minpuntje : The amplifier had plenty of power for most situations, but it seemed to have difficulty driving the woofers of the B&W 800 Diamonds...  ;D

Het bruggen van de kanalen waar hier over wordt gesproken is dus mogelijk bij de gemodificeerde MM 8077. Dat heb ik laten doen op mijn eigen MM 8077 en ook Masterkale heeft deze optie laten uitvoeren. Dit heeft dus als voordeel dat je een betere controle hebt voor bijvoorbeeld je front speakers. Je verliest dan wel 2 kanalen maar dan heb je nog 5 kanalen over.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

morca

Citaat van: LP op april 14, 2014, 20:33:27
Bedankt. Maar het plezier moet nog een paar maanden wachten. Nog aan het sparen voor de rest. De Emotiva's worden ingezet als versterking voor twee subwoofers.
Passieve sub,s,....DIY?

Audiofiel

Citaat van: vik op april 15, 2014, 09:17:17
Het bruggen van de kanalen waar hier over wordt gesproken is dus mogelijk bij de gemodificeerde MM 8077. Dat heb ik laten doen op mijn eigen MM 8077 en ook Masterkale heeft deze optie laten uitvoeren. Dit heeft dus als voordeel dat je een betere controle hebt voor bijvoorbeeld je front speakers. Je verliest dan wel 2 kanalen maar dan heb je nog 5 kanalen over.

Hou er rekening mee dat bij bruggen iedere halve versterker ook maar een halve impedantie 'ziet'. Dus een speaker van 4 ohm wordt door beide versterkerhelften gezien als een belasting van 2 ohm. Je versterker zelf heeft bij bruggen weliswaar meer power, maar juist minder controle (en een lagere dempingsfactor).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

vik

Citaat van: Audiofiel op april 15, 2014, 11:43:22
Hou er rekening mee dat bij bruggen iedere halve versterker ook maar een halve impedantie 'ziet'. Dus een speaker van 4 ohm wordt door beide versterkerhelften gezien als een belasting van 2 ohm. Je versterker zelf heeft bij bruggen weliswaar meer power, maar juist minder controle (en een lagere dempingsfactor).

Dat kan in theorie kloppen wat je zegt maar de praktijk heeft uitgewezen dat de MM 8077 de Aurum Titan VIII veel beter onder controle had na het bruggen. Op technisch vlak ben ik niet in de positie om dit te onderbouwen en weet ook niet hoe ze dit precies voor elkaar hebben gekregen.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

LP


Citaat van: morca op april 15, 2014, 10:49:29
Passieve sub,s,....DIY?

Nee ga niet zelf bouwen. Speakers zijn van JBL.

daffie82

Hmmm, ben er over aan het nadenken om mijn UD7006 te vervangen omdat die een soort constant zoemend geluid maakt bij Blu-ray playback (wat me ook stoort tijdens het kijken).
Ik hoor dat de UD5007 stiller zou zijn (ga ik uiteraard testen in de winkel alvorens aan te kopen), maar na al dat lezen over CineMike vraag ik me af of ik niet meteen beter een nieuwe Blu-ray speler koop getuned door CineMike? Analoog ga ik niet gebruiken, enkel HDMI.
Gaat CineMike voor mijn setup verschil maken met een "gewone" Marantz?

speakers : kef 3005 SE + REL Quake/Q3 sub
AV : Marantz SR5004
Panasonic TX-P50GT60 / Marantz SR5004 / 4 x KEF HTS 3001 SE (front + rear) + HTC 3001 SE (centre) + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU (MultiRegion+MultiZone) / DUNE HD SMART H1

HTip

Mijn ervaring is dat in het digitale domein de grootste winst werd geboekt t.o.v. mijn getunede Oppo. Komt ook doordat er naast de complete voeding (Stufe 1) het complete digitale board, zelfs op SMD-niveau (Stufe 2) onder handen wordt genomen.

Voor meer informatie:
Citaat van: vik op maart 26, 2014, 07:41:11
Forum lid HTip die bekend staat om zijn prachtige "Chamber of Dreams" heeft een verslag geschreven over de referentie speler : De Marantz UD 7007 CM:

CineMike Marantz UD-7007(verslag)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

De nieuwe generatie Denon en Marantz spelers zijn verbeterd waaronder de loopwerken.  De Denon DBT 3313 en de UD 7007 van Marantz die hoor je absoluut niet en zijn stiller als Oppo. De 5007 heb ik persoonlijk nooit gehoord.


Om je een antwoord te geven op je vraag over de tuning:

Ik wil je graag een gemodificeerde speler verkopen maar ik denk niet dat het veel zin heeft. Dan zou je over moeten stappen naar een hogere klasse versterker. Bijvoorbeeld de Marantz SR 7800

Steek je geld in een wat nieuwere speler is mijn advies en dan blijft het gewoon leuk allemaal.  De volgende stap misschien doorsparen voor wat betere speakers. :)




Citaat van: daffie82 op april 15, 2014, 20:35:08
Hmmm, ben er over aan het nadenken om mijn UD7006 te vervangen omdat die een soort constant zoemend geluid maakt bij Blu-ray playback (wat me ook stoort tijdens het kijken).
Ik hoor dat de UD5007 stiller zou zijn (ga ik uiteraard testen in de winkel alvorens aan te kopen), maar na al dat lezen over CineMike vraag ik me af of ik niet meteen beter een nieuwe Blu-ray speler koop getuned door CineMike? Analoog ga ik niet gebruiken, enkel HDMI.
Gaat CineMike voor mijn setup verschil maken met een "gewone" Marantz?

speakers : kef 3005 SE + REL Quake/Q3 sub
AV : Marantz SR5004
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

daffie82

Citaat van: vik op april 15, 2014, 21:32:34
De nieuwe generatie Denon en Marantz spelers zijn verbeterd waaronder de loopwerken.  De Denon DBT 3313 en de UD 7007 van Marantz die hoor je absoluut niet en zijn stiller als Oppo. De 5007 heb ik persoonlijk nooit gehoord.


Om je een antwoord te geven op je vraag over de tuning:

Ik wil je graag een gemodificeerde speler verkopen maar ik denk niet dat het veel zin heeft. Dan zou je over moeten stappen naar een hogere klasse versterker. Bijvoorbeeld de Marantz SR 7800

Steek je geld in een wat nieuwere speler is mijn advies en dan blijft het gewoon leuk allemaal.  De volgende stap misschien doorsparen voor wat betere speakers. :)

Dank voor je eerlijke reactie !!
Die volgende stap was ik inderdaad sowieso al achter hoor.
Ik heb onlangs voor een kleine 400 euro mijn KEF 2001.2 setje geupgrade naar de 3005 SE, wat op zich voor dat geld al een goede verbetering was.
Ben sowieso van plan in de toekomst voor zuilen te gaan.
Panasonic TX-P50GT60 / Marantz SR5004 / 4 x KEF HTS 3001 SE (front + rear) + HTC 3001 SE (centre) + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU (MultiRegion+MultiZone) / DUNE HD SMART H1

Masterkale

Gister is vicktor langsgeweest om de 3313 cinemike blue-ray speler te demonstreren.

We hebben een vergelijking gemaakt tussen gedownload spul afgespeeld op de popcorn hour A410 en originele blue-ray en CD schijfjes.

Het verschil tussen beide is duidelijk te horen. Met de cinemike speler worden echt de punten op de I gezet.
Ook erg leuk is gewoon om te horen hoe de set kan klinken met dus een betere speler.

Ik was erg onder de indruk van mijn eigen setup. Ik heb maar op weinig plekken zo goed gelijk gehoord als bij mij thuis.
Ik kreeg elke keer de indruk zelf aanwezig te zijn bij concerten. De soundstage werd zo 3 dimensionaal dat het je echt de muziek intrekt. Gitaren zo levensecht met preciezie en snelheid

In films merk je ook goed dat je eigenlijk aan een 5.1 genoeg hebt. Door het beeld wat gecreeerd wordt, lijkt heel je kamer vol te staan met speakers. Overgangen hoor je nagenoeg niet omdat de set 1 toont.

Al met al zeer tevreden met de set.

Eerst maar weer even sparen voor de volgende stap  ;D


Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

daffie82

Citaat van: Masterkale op april 16, 2014, 15:35:59
Gister is vicktor langsgeweest om de 3313 cinemike blue-ray speler te demonstreren.

We hebben een vergelijking gemaakt tussen gedownload spul afgespeeld op de popcorn hour A410 en originele blue-ray en CD schijfjes.



Daar heb ik geen CineMike voor nodig om dat verschil te horen. Dat hoor ik zelfs op mijn speakers.
Er van uitgaande natuurlijk dat je met gedownload spul geen full bluray rips bedoelt, want dan is er geen verschil.
Panasonic TX-P50GT60 / Marantz SR5004 / 4 x KEF HTS 3001 SE (front + rear) + HTC 3001 SE (centre) + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU (MultiRegion+MultiZone) / DUNE HD SMART H1

Masterkale

Citaat van: daffie82 op april 16, 2014, 15:48:00
Daar heb ik geen CineMike voor nodig om dat verschil te horen. Dat hoor ik zelfs op mijn speakers.
Er van uitgaande natuurlijk dat je met gedownload spul geen full bluray rips bedoelt, want dan is er geen verschil.

Ik praat met gedownload spul over blue-ray rips (50gig) en hoogwaardige WAV en flac bestanden.  Dan is er zeker wel verschil verschil te horen.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

daffie82

#1293
Citaat van: Masterkale op april 16, 2014, 15:58:32
Ik praat met gedownload spul over blue-ray rips (50gig) en hoogwaardige WAV en flac bestanden.  Dan is er zeker wel verschil verschil te horen.

Ja en dat verschil kwam door de CM mod.
Ik bedoel dat als je een blu-ray complete rip van 50 gig op 2 niet gemodde apparaten gaat vergelijken (waarvan dus 1 fysiek en 1 digitaal), dan ga je volgens mij geen verschil horen.

Was beetje verwarrend omdat je ''gedownload spul'' zei, dat kan natuurlijk vanalles zijn.
Panasonic TX-P50GT60 / Marantz SR5004 / 4 x KEF HTS 3001 SE (front + rear) + HTC 3001 SE (centre) + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU (MultiRegion+MultiZone) / DUNE HD SMART H1

RvD

Tom mocht je nog een leuke speler zoeken op audio-markt.de staat nog een Oppo BDP-93 met stufe 1 + 2 tuning met een vraagprijs voor 999 euro. Deze speler heb ik zelf ook en het fijne van deze is nog dat je via een externe hd toch je gedownloade full blurays kunt afspelen.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

evilniek

Moet je m alleen niet gaan updaten lijkt me.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

vik

Het klonk erg goed Tom en ik vond het erg leuk om te horen dat je collega (stereo liefhebber) met Mark Levinson en Kef Reference  onder de indruk was van de stereo performance van AV 8801 samen met de DBT-3313. Hij vond het beter klinken als bij hem thuis en keek een beetje verbaasd bij het horen dat hij naar HDMI zat te luisteren.  Hij had ook erg mooie cd's mee genomen 


Het afstellen van je speakers met mijn DB meter gaf ook weer een verbetering.

Ik vind je Isophon speakers ook erg mooi klinken maar ik zou in de toekomst zeker upgraden naar floorstanders. Ten minste voor je fronts.





Citaat van: Masterkale op april 16, 2014, 15:35:59
Gister is vicktor langsgeweest om de 3313 cinemike blue-ray speler te demonstreren.

We hebben een vergelijking gemaakt tussen gedownload spul afgespeeld op de popcorn hour A410 en originele blue-ray en CD schijfjes.

Het verschil tussen beide is duidelijk te horen. Met de cinemike speler worden echt de punten op de I gezet.
Ook erg leuk is gewoon om te horen hoe de set kan klinken met dus een betere speler.

Ik was erg onder de indruk van mijn eigen setup. Ik heb maar op weinig plekken zo goed gelijk gehoord als bij mij thuis.
Ik kreeg elke keer de indruk zelf aanwezig te zijn bij concerten. De soundstage werd zo 3 dimensionaal dat het je echt de muziek intrekt. Gitaren zo levensecht met preciezie en snelheid

In films merk je ook goed dat je eigenlijk aan een 5.1 genoeg hebt. Door het beeld wat gecreeerd wordt, lijkt heel je kamer vol te staan met speakers. Overgangen hoor je nagenoeg niet omdat de set 1 toont.

Al met al zeer tevreden met de set.

Eerst maar weer even sparen voor de volgende stap  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Masterkale

#1297
Citaat van: RvD op april 16, 2014, 18:29:40
Tom mocht je nog een leuke speler zoeken op audio-markt.de staat nog een Oppo BDP-93 met stufe 1 + 2 tuning met een vraagprijs voor 999 euro. Deze speler heb ik zelf ook en het fijne van deze is nog dat je via een externe hd toch je gedownloade full blurays kunt afspelen.  ;)

Ja zou er verschil zitten tussen een gedownloade film die je afspeelt op de oppo of op de popcorn? Het lijkt mij dat dit alleen is bij echte blue-ray schijfjes?

Tussen mijn Pc HDMI true Hd uit en popcorn zit geen enkel verschil. Tussen mijn popcorn en de USB aansluiting op de AV8801 merk ik ook geen verschil



Wat betreft vloerstaanders ik houd deze in de gaten ;)


Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

HTip

Citaat van: Masterkale op april 16, 2014, 15:35:59
Gister is vicktor langsgeweest om de 3313 cinemike blue-ray speler te demonstreren.

We hebben een vergelijking gemaakt tussen gedownload spul afgespeeld op de popcorn hour A410 en originele blue-ray en CD schijfjes.

Het verschil tussen beide is duidelijk te horen. Met de cinemike speler worden echt de punten op de I gezet.
Ook erg leuk is gewoon om te horen hoe de set kan klinken met dus een betere speler.

Ik was erg onder de indruk van mijn eigen setup. Ik heb maar op weinig plekken zo goed gelijk gehoord als bij mij thuis.
Ik kreeg elke keer de indruk zelf aanwezig te zijn bij concerten. De soundstage werd zo 3 dimensionaal dat het je echt de muziek intrekt. Gitaren zo levensecht met preciezie en snelheid

In films merk je ook goed dat je eigenlijk aan een 5.1 genoeg hebt. Door het beeld wat gecreeerd wordt, lijkt heel je kamer vol te staan met speakers. Overgangen hoor je nagenoeg niet omdat de set 1 toont.

Al met al zeer tevreden met de set.

Eerst maar weer even sparen voor de volgende stap  ;D




Heel herkenbaar allemaal. Ik wist ook niet wat ik hoorde toen ik via HDMI naar stereo luisterde met als processor een niet gemodificeerde SR9600. Dus ik kan me goed voorstellen dat het bij jou met je gemodificeerde AV/MM combi helemaal super moet klinken!

Veel luisterplezier...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Mooi!

Citaat van: Masterkale op april 16, 2014, 20:39:05
Ja zou er verschil zitten tussen een gedownloade film die je afspeelt op de oppo of op de popcorn? Het lijkt mij dat dit alleen is bij echte blue-ray schijfjes?

Tussen mijn Pc HDMI true Hd uit en popcorn zit geen enkel verschil. Tussen mijn popcorn en de USB aansluiting op de AV8801 merk ik ook geen verschil



Wat betreft vloerstaanders ik houd deze in de gaten ;)



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike