HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Zodiac

Ikke nie precies snappe wat er bedoeld wordt door de heren C en Y, maar Huub is nu blij toch?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

HuubF

Citaat van: Zodiac op februari  3, 2015, 20:51:15
Ikke nie precies snappe wat er bedoeld wordt door de heren C en Y, maar Huub is nu blij toch?

Op dit moment wel. Mijn hoop was dat de DragonFly met de Intel Nuc, samen met de esoterica, goed genoeg zouden zijn om ermee door te gaan. Dat lijkt nu het geval.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De Dragonfly is een beest. Delicaat maar kan ook bijten. Hij moest alleen maar even inspelen.

Voor de zoveelste keer ingetrapt. Inspelen zorgt voor een gemakkelijker aan te horen geluid. Heeft waarschijnlijk niets met meetbare waarden te maken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

Goede berichten :pompom:.
Echter lees ik her en der wel heel tegenstrijdige berichten betreft een INuc. Blijf het nog ff volgen.

Citaat van: HuubF op februari  3, 2015, 20:58:10
Op dit moment wel. Mijn hoop was dat de DragonFly met de Intel Nuc, samen met de esoterica, goed genoeg zouden zijn om ermee door te gaan. Dat lijkt nu het geval.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

#3479
Citaat van: Xander32 op februari  6, 2015, 07:40:38
Goede berichten :pompom:.
Echter lees ik her en der wel heel tegenstrijdige berichten betreft een INuc. Blijf het nog ff volgen.

De NUC doet het goed voor die 269 euro. Het is wel handig om een iets snellere te nemen als je hem ook voor andere dingen dan media wilt gebruiken. JRiver vind ik erg handig als vervanger van iTunes. Je kunt het digitale signaal bitperfect aan de usb poort afleveren. Samen met de DragonFly heb ik nu dus een bijzonder goedkope oplossing die me al dagen verbaast.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Vanochtend heb ik nog maar eens een paar uur geluisterd naar de Adams in de huidige setup. Gewoon, omdat ze er nog zijn (inmiddels wel wat belangstelling). In het begin klonk het aangenaam frissig maar na de K&H's weer te hebben aangesloten blijken die toch wel veel verder te gaan: evenwichtiger, veel beter laag.

Gaat nog steeds goed hier dus met NUC computertje en Audioquest DragonFly usb-dacje. Het wordt tijd om eens een hele stapel kleine dingetjes te verkopen: de USB-SPDIF converter, de Mac Mini en een stapel snoertjes.

Na deze jaarlijkse hifi-verandergolf wordt het tijd om de knopen te tellen. Ik ben er op vooruit gegaan maar het moet nu weer even stoppen. De toekomst gloort namelijk aan de horizon: over 1 of 2 jaar worden we overspoeld met betaalbare super-hifi. Relatief goedkope apparaten als de DragonFly en de (opvolger van de) Devialet Phantom gaan ervoor zorgen dat we straks voor een ondenkbaar laag bedrag top-hifi in huis kunnen halen. En omdat deze apparaten jaarlijks zullen worden opgevolgd door nieuwe versies gaan de betaalbare snoepjes vanzelf in de schoot vallen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Vandaag alles nog eens met elkaar vergeleken. Mijn vriendin is een dagje weg dus het er even van genomen. De NUC, DragonFly, Tisbury voorversterker en de K&H speakers mogen blijven.

De Mac Mini en de Gold Note USB - SPDIF converter staan nu te koop. Morgen komt een Belg luisteren naar de Adams. Ook ga ik mijn 2 verhuisdozen CD's weg doen. Ik stream toch alleen nog maar dus ze staan vreselijk in de weg.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Bas Akkerman

Lijkt me soms nog best lastig, afscheid nemen van je spulletjes. Zo gaat dat nu eenmaal met samenwonen, maar toch. ???
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op februari 15, 2015, 08:46:19
Lijkt me soms nog best lastig, afscheid nemen van je spulletjes. Zo gaat dat nu eenmaal met samenwonen, maar toch. ???

Wat een onzin. Dus als je gaat samenwonen moeten sommige van je mooie hifispulletjes maar in de verkoop? Vrouw/vriendin moet gewoon niet zeuren en accepteren. Zal mij niet gebeuren!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dirk

Citaat van: LPlover op februari 15, 2015, 09:03:28
Wat een onzin. Dus als je gaat samenwonen moeten sommige van je mooie hifispulletjes maar in de verkoop? Vrouw/vriendin moet gewoon niet zeuren en accepteren. Zal mij niet gebeuren!
ok...was je dan dronken toen je het behangpapier uitkoos, of is er een ander excuus?  :D  :angel:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Robiwan

Citaat van: Dynky op februari 15, 2015, 09:17:57
ok...was je dan dronken toen je het behangpapier uitkoos, of is er een ander excuus?  :D  :angel:

vonden we allebei mooi dat behangpapier! :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Kjelt

Doet me denken aan die lp "op mijn pik getrap" scetch van Kooten en de Bie:
CitaatTijdens mijn huwelijk had ik een audioset bestaande uit een cassettedeck, bandrecorder, platenspeler, equalizer, voorversterker, eindversterker en twee luidsprekers.
Na mijn scheiding had ik nog een platenspeler,  voorversterker en één  luidspreker.
:D

Kaakberg

Citaat van: HuubF op februari 14, 2015, 17:57:52
Vandaag alles nog eens met elkaar vergeleken. Mijn vriendin is een dagje weg dus het er even van genomen. De NUC, DragonFly, Tisbury voorversterker en de K&H speakers mogen blijven.

De Mac Mini en de Gold Note USB - SPDIF converter staan nu te koop. Morgen komt een Belg luisteren naar de Adams. Ook ga ik mijn 2 verhuisdozen CD's weg doen. Ik stream toch alleen nog maar dus ze staan vreselijk in de weg.

Waar is de Tisbury vv te verkrijgen?

Kaakberg

Citaat van: HuubF op februari 14, 2015, 17:57:52
Vandaag alles nog eens met elkaar vergeleken. Mijn vriendin is een dagje weg dus het er even van genomen. De NUC, DragonFly, Tisbury voorversterker en de K&H speakers mogen blijven.

De Mac Mini en de Gold Note USB - SPDIF converter staan nu te koop. Morgen komt een Belg luisteren naar de Adams. Ook ga ik mijn 2 verhuisdozen CD's weg doen. Ik stream toch alleen nog maar dus ze staan vreselijk in de weg.

Je weet zeker dat je rips de tand des tijds doorstaan? Cd's zijn wel de originelen hè.

HuubF

Citaat van: smacdab op februari 15, 2015, 21:04:39
Je weet zeker dat je rips de tand des tijds doorstaan? Cd's zijn wel de originelen hè.

Cd's zijn een beetje ouderwets. Na 5 jaar Spotify en later Qobuz en Tidal heb ik geen cd meer nodig.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kjelt

Citaat van: smacdab op februari 15, 2015, 21:04:39
Je weet zeker dat je rips de tand des tijds doorstaan? Cd's zijn wel de originelen hè.
Hij gebruikt geen rips want dat is illegale content geworden als je de originele cd's niet meer hebt  ;)

HuubF

#3492
Citaat van: Kjelt op februari 16, 2015, 16:23:58
Hij gebruikt geen rips want dat is illegale content geworden als je de originele cd's niet meer hebt  ;)

Volgende week worden ze inderdaad opgehaald. Kan overigens een interessante rechtszaak worden als ik word gesnapt bij het draaien van een ripje. Ik betaal 2 keer een maandelijks bedrag aan Spotify en Tidal voor dezelfde content.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kaakberg

Citaat van: HuubF op februari 16, 2015, 16:32:11
Volgende week worden ze inderdaad opgehaald. Kan overigens een interessante rechtszaak worden als ik word gesnapt bij het draaien van een ripje. Ik betaal 2 keer een maandelijks bedrag aan Spotify en Tidal voor dezelfde content.

Voordeel Spotify is dat je iedere keer wat anders van hetzelfde kan scoren.

Kaakberg

Citaat van: HuubF op februari 16, 2015, 16:32:11
Volgende week worden ze inderdaad opgehaald. Kan overigens een interessante rechtszaak worden als ik word gesnapt bij het draaien van een ripje. Ik betaal 2 keer een maandelijks bedrag aan Spotify en Tidal voor dezelfde content.

Goed idee. Eigenlijk ben ikzelf ziek van rippen, itunes, foobar, sonos, songs kopen met recht om te gebruiken......wat mij betreft een middelvinger.

djaxx

Citaat van: HuubF op februari 16, 2015, 16:02:49
Cd's zijn een beetje ouderwets. Na 5 jaar Spotify en later Qobuz en Tidal heb ik geen cd meer nodig.

Ik ben net maandje qobuz aan het uittesten. Werkt echt erg prettig moet ik zeggen.
Vind de app voor de ipad pakken beter dan deze op spotify. Ben er enkel nog niet uit of ik het bij het flac abbo ga houdenof naar de 320kbps ga overgaan. Welk gebruik jij?

HuubF

Citaat van: djaxx op februari 17, 2015, 00:39:37
Ik ben net maandje qobuz aan het uittesten. Werkt echt erg prettig moet ik zeggen.
Vind de app voor de ipad pakken beter dan deze op spotify. Ben er enkel nog niet uit of ik het bij het flac abbo ga houdenof naar de 320kbps ga overgaan. Welk gebruik jij?

Op dit moment Tidal, maar ga weer terug naar Qobuz omdat hier binnen een jaar een setje Devialet Phantom staat. Met abo dus ongecomprimeerd.  Spotify heb ik ook nog met abo omdat ik het zo goed vind klinken. Geen idee waarom.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

djaxx


vanzomereng

#3498
Citaat van: HuubF op februari 17, 2015, 07:17:06
Op dit moment Tidal, maar ga weer terug naar Qobuz omdat hier binnen een jaar een setje Devialet Phantom staat. Met abo dus ongecomprimeerd.  Spotify heb ik ook nog met abo omdat ik het zo goed vind klinken. Geen idee waarom.

Ik zou me niet blind staren op die Devialet Phantom.  De trend wordt sowieso, actieve speakers met ingebouwde
versterkers, Dac en DSP.   Gewoon in Hi-res of CD-kwaliteit draadloos/digitaal  naar je speakers en via een app of
afstandsbediening, alles vanuit je luie stoel bedienen.   De DSP stelt je in staat je speakers beter af te stemmen op je ruimte.

Uitbreiden met meerdere draadloze speakers, draadloze sub, multi-room etc.. is allemaal voorzien of komt er aan

Lekker een set, minimalistisch opgebouwd, geen kabelgedoe

Ik heb onlangs onderstaande set van Dynaudio gehoord en dit klinkt gewoon geweldig..

Alleen een streamer digitaal aansluiten, wellicht nog een multi-player digitaal aansluiten en klaar is kees  ::)

Elac heeft ook vergelijkbaar concept en vele merken zullen volgen

http://www.elac.com/en/products/AIR_X/AIR_X_403/

http://www.dynaudio.com/int/home_loudspeaker_systems/xeo/xeo.php

http://focusxd.dynaudio.com/




Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

#3499
I know. Op dit moment mag ik ook niet klagen.





Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)