HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Waar zijn die platen eigenlijk verkrijgbaar en tegen hoeveel euris?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op mei  4, 2014, 20:37:17
Waar zijn die platen eigenlijk verkrijgbaar en tegen hoeveel euris?

Bij Sonority Audio, prijs weet ik niet exact maar als je een PM naar Dennis stuurt weet je het zo  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Ik heb een tijdje met gehakte units in de auto rond gereden....was ook geen straf.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sonority audio

CitaatNog een beetje nadenkend over de dagelijkse beslommeringen viel mij ineens op dat het volume van de radio/cd combi wel erg hoog stond en dat dit normaal gesproken té gek en tegen de vervormingsgrens zou zijn voor mijn simpele BMW professional system met vier 10 cm mid/hoog weergevers en twee 16 cm laagweergevers onder de stoelen...
Verwonderd, maar ook meteen getriggerd door nieuwsgierigheid ben ik gaan luisteren of ik het allemaal wel goed hoorde en ben specifiek gaan luisteren naar de verschillen die ik waarnam nu. Erg opvallend was dat het volume eindeloos ver opengedraaid kon worden zonder dat er vervorming optrad, verder was het verbazingwekkend hoe strak het laag bleef en gevoelsmatig leek het wel of er een soort van ''hall'' effect met enorme ruimtelijkheid hoorbaar was in de gehele wagen  :crazy:
Door deze toch wel bizarre waarnemingen was ik echt even perplex en vroeg mijzelf af hoe dit eigenlijk mogelijk was.... Toen ik op een gegeven moment opzij keek zag ik de SW plate op de grond liggen en dacht bij mijzelf: ''Nee, dit kan niet waar zijn''  :blink: 

klopt!!
de vervormingsgrens ligt verder,dat is duidelijk te ervaren bij apparatuur die niet zo hard kan,weinig vermogende versterkers/autoradio ...
daarop merk je dat je harder kan spelen.

de grote ruimtelijkheid,het hall effect is inderdaad het geval,en bij de radio is dit erg snel te horen( vind ik).
cds etc heeft soms wat langer nodig,maar ook dit kan soms snel gaan(yamaha rxv, denk aan het forumlid waar de test tegel onder cd speler werd geschoven,dat was instant verschil).

buiten dit verhaal spelen nog wat dingen mee ,die het verschil laten horen.

Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

roeleken

zit er toch geen langzaam vrijkomende drug in de platen die niet de audio apparatuur maar de menselijke geest beinvloedt?  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

chansig

Die zit er inderdaad niet in.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sonority audio

Citaat van: roeleken op mei  5, 2014, 13:59:29
zit er toch geen langzaam vrijkomende drug in de platen die niet de audio apparatuur maar de menselijke geest beinvloedt?  ;D
Dat is denk makkelijker te begrijpen  ;D
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Ruud-

Citaat van: YamahaRXV op mei  4, 2014, 21:31:19
Bij Sonority Audio, prijs weet ik niet exact maar als je een PM naar Dennis stuurt weet je het zo  ;)
Hij post zoveel en mist deze?
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

YamahaRXV

Citaat van: Ruud- op mei  5, 2014, 16:03:23
Hij post zoveel en mist deze?

Wie, ik of Sonority Audio ?? 
Ik kan mij namelijk niet uitlaten over prijzen als klant zijnde... ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Nahpets

 :crazy: :crazy:

1200 EUR voor Makkums aardewerk
750 EUR voor steigerhout

:crazy: :crazy:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Kwabbernoot

Tja, en dan zijn er ook nog van die koekwauzen die erover zitten te denken er nog een tweede bij te kopen.  :blink:

Rare jongens.

Groeten...

Peerless Monster

#3162
Citaat van: Kwabbernoot op mei  5, 2014, 17:02:51
Tja, en dan zijn er ook nog van die koekwauzen die erover zitten te denken er nog een tweede bij te kopen.  :blink:

Rare jongens.

Groeten...

Appetjoek gewoon...
Huub zijn topic is inmiddels gekaapt.... Terzijde.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Jumping Jack

Citaat van: Nahpets op mei  5, 2014, 16:49:11
:crazy: :crazy:

1200 EUR voor Makkums aardewerk
750 EUR voor steigerhout

:crazy: :crazy:

Het is geeneens hout. Het is gras.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Nahpets

Daar wordt het (in mijn hoofd) niet echt beter van  ;D
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Deleted Member 2

#3165
Citaat van: Jumping Jack op mei  5, 2014, 17:56:06
Het is geeneens hout. Het is gras.

Ik heb een exemplaar met wengé hout en nog een lichte houtsoort (geen bamboe of andere gras-soorten)

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op mei  5, 2014, 17:02:51
Tja, en dan zijn er ook nog van die koekwauzen die erover zitten te denken er nog een tweede bij te kopen.  :blink:

Ik heb er 3...  :alien:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Sonority audio

Citaat van: Onder013 op mei  5, 2014, 18:11:40
Ik heb een exemplaar met wegé hout en nog een lichte houtsoort (geen bamboe of andere gras-soorten)
Beste Onder13,
buitenste rand is hardhout,en de binnenkant is wel degelijk Bamboe,dit is wel van een erg hoge kwaliteit.
dat wil oa zeggen dat het geschikt is voor keukenbladen,voor de tuin etc..

dit is met zorg uitgezocht,en getest.
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

dre73

Citaat van: Kwabbernoot op mei  5, 2014, 17:02:51
Tja, en dan zijn er ook nog van die koekwauzen die erover zitten te denken er nog een tweede bij te kopen.  :blink:

Rare jongens.

Groeten...

En een 4e.... :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

twani

#3170
Citaat van: dre73 op mei  6, 2014, 18:47:36
En een 4e.... :D
3000 euro aan bamboe :blink: Ik had het echt stilgehouden :D

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei  6, 2014, 21:20:27
3000 euro aan bamboe :blink: Ik had het echt stilgehouden :D

Stel je voor dat het WNF het hoort.....  ???  Krijg je dit soort verhalen:  ;D

''Te weinig oerbossen voor panda''

'' Een nog veel groter probleem voor de panda's is dat er voor hen te weinig oerbossen met bamboe over zijn. De reservaten liggen als losse eilandjes van elkaar gescheiden en het bos tussen de reservaten wordt steeds meer bedreigd door de bouw van bijvoorbeeld wegen, mijnen en dammen. Een panda moet van het ene naar het andere bamboebos kunnen trekken. Dan komt hij panda's tegen die geen directe familie zijn, waardoor hij sterkere jongen krijgt.''



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

Citaat van: YamahaRXV op mei  6, 2014, 21:37:27
Stel je voor dat het WNF het hoort.....  ???  Krijg je dit soort verhalen:  ;D

''Te weinig oerbossen voor panda''

'' Een nog veel groter probleem voor de panda's is dat er voor hen te weinig oerbossen met bamboe over zijn. De reservaten liggen als losse eilandjes van elkaar gescheiden en het bos tussen de reservaten wordt steeds meer bedreigd door de bouw van bijvoorbeeld wegen, mijnen en dammen. Een panda moet van het ene naar het andere bamboebos kunnen trekken. Dan komt hij panda's tegen die geen directe familie zijn, waardoor hij sterkere jongen krijgt.''

Opgerot met die Panda's! Ze hebben genoeg tijd gehad om zich aan te passen. Fruit kan ook best lekker zijn en wat is er mis met een voedzaam insekt op zijn tijd? Kansloos genetisch materiaal.

Ik wil kunnen genieten van mooie muziek.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani


Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op mei  7, 2014, 10:24:21
Opgerot met die Panda's! Ze hebben genoeg tijd gehad om zich aan te passen. Fruit kan ook best lekker zijn en wat is er mis met een voedzaam insekt op zijn tijd? Kansloos genetisch materiaal.

Ik wil kunnen genieten van mooie muziek.

:laugh: :laugh: :laugh: