Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

marcush

Citaat van: Xander32 op april 26, 2021, 22:19:19
Je hebt wel erg veel woorden nodig om de plank alsnog mis te slaan. Het ging/gaat mij om smaak.

Als je 'fel' beschrijft met de woorden 'schreeuwen' en 'afschuwelijk krijsen', dan raakt Gerrit die plank wel redelijk door te stellen dat dit overdreven is, toch?

Ik ga verder helemaal met je mee in je allergie voor fel hoog en dat het - in the end - een kwestie van smaak is.

HuubF

Maar nu weer even serieus. Een tijdje geleden werd ik herinnerd aan het bestaan van Bybee producten. Vroeger veel gebruikt, ooit een passieve voorversterker gehad waar ik ze had ingebouwd, het gelul over quantum's moet je even vergeten, maar het deed wel wat.

Welnu 1, ik heb een paar weken geleden weer eens gekeken op Het Net wat er tegenwoordig zoal verkrijgbaar is en ik stuitte op de Bybee QSE (forget the Q), een houten plaatje met een Magic Something dat 'iets' doet.

Volledig afgeschreven op AudioScienceReview, en dan heeft het altijd mijn warme aandacht.

Welnu 2, het magische plaatje kostte slechts 113 euro, de oorlogskas is (nog) vol, dus ik ging ervoor. Nadat de trekschuit van DPD via Groningen en Timboektoe het plaatje na 5 dagen af had weten te leveren kon het zijn Heilzame Werking gaan doen. Tenminste, dat hoopte ik.

Je kunt het overal onder en op leggen, in de buurt van stroom want dan wordt de werking geactiveerd. Er zou een reinigende werking vanuit gaan. Minder ruis, meer zwart, the usual.

En verdomd, het werkt. Er kwam een aangename rust in het geluid, een soort kersje op een veel te dure taart. Ik heb zelfs nog een beetje geschoven met dat houten plaatje totdat het effect maximaal was. Hij ligt nu onder de Nimitra server.

Dus wat doe je als iets werkt? Je bestelt er nog 2. Voor onder de dac en de versterker. De trekschuit wordt alweer in gereedheid gebracht.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

Als snijplank doet ie het ook goed. De ui geeft een diepere smaak, het mes snijdt als nooit tevoren, tomaten geven een mooie rode gloed en de knoflook heeft een intensiteit die ik nog niet ervaren heb.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Citaat van: roeleken op april 27, 2021, 00:17:46
Als snijplank doet ie het ook goed. De ui geeft een diepere smaak, het mes snijdt als nooit tevoren, tomaten geven een mooie rode gloed en de knoflook heeft een intensiteit die ik nog niet ervaren heb.

Het plankje is net groot genoeg voor 1 teentje knoflook.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Richard70…

Citaat van: HuubF op april 27, 2021, 00:28:54
Het plankje is net groot genoeg voor 1 teentje knoflook.  ;)
Ik heb echt het verkeerde beroep gekozen  :dry:
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

RalphH

Jij kunt op 10 meter afstand een ui op een sjoelschijf fileren toch?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ralf67

die bamboe snijplanken werken echt super als plateau om een audiocomponent op te zetten.

ik gebruik ze dan ook al een aantal jaren.

ajbeefde

Citaat van: HuubF op april 26, 2021, 23:55:01
Maar nu weer even serieus. Een tijdje geleden werd ik herinnerd aan het bestaan van Bybee producten. Vroeger veel gebruikt, ooit een passieve voorversterker gehad waar ik ze had ingebouwd, het gelul over quantum's moet je even vergeten, maar het deed wel wat.

Welnu 1, ik heb een paar weken geleden weer eens gekeken op Het Net wat er tegenwoordig zoal verkrijgbaar is en ik stuitte op de Bybee QSE (forget the Q), een houten plaatje met een Magic Something dat 'iets' doet.

Volledig afgeschreven op AudioScienceReview, en dan heeft het altijd mijn warme aandacht.

Welnu 2, het magische plaatje kostte slechts 113 euro, de oorlogskas is (nog) vol, dus ik ging ervoor. Nadat de trekschuit van DPD via Groningen en Timboektoe het plaatje na 5 dagen af had weten te leveren kon het zijn Heilzame Werking gaan doen. Tenminste, dat hoopte ik.

Je kunt het overal onder en op leggen, in de buurt van stroom want dan wordt de werking geactiveerd. Er zou een reinigende werking vanuit gaan. Minder ruis, meer zwart, the usual.

En verdomd, het werkt. Er kwam een aangename rust in het geluid, een soort kersje op een veel te dure taart. Ik heb zelfs nog een beetje geschoven met dat houten plaatje totdat het effect maximaal was. Hij ligt nu onder de Nimitra server.

Dus wat doe je als iets werkt? Je bestelt er nog 2. Voor onder de dac en de versterker. De trekschuit wordt alweer in gereedheid gebracht.

Is misschien iets voor de 5G wappies, kan het ook de straling zuiveren ? ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Ralf67

er zijn toch een aantal personen die ook de ByBees gebruiken hier op het forum ?

Dit valt in de categorie tunen met kabels, een audiogroep en (te dure) zekeringen in de groepenkast.

Heeft niks met een 5.1.4 Dolby Atmos set te maken met enorme subwoofers.


Zelf gebruiker van bamboe platen van Ikea, graniet en MasterBase en IsoAcoustics Gaia 3 onder de Scan Speak luidsprekers.

Verder een aparte audiogroep met een mooi stekkerblok (Supra Lorad)

ByBee op de woofer plakken dus .....

roeleken

Hier word ik toch wel cynisch van, mini stukjes hout kopen voor 113 euro. Om deze vervolgens achter je speaker, onder je versterker, bovenop je streamer etc. te plaatsen. Je kunt ze beter op je voorhoofd plakken, dit  zal nog het meest effect geven en dan heb je ook gelijk die plank voor je kop...
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Ralf67

Wat doe je met de naald van je plaatjesdraaier ?

een veel te dure naald inzetten en afstellen ?

Hoe ver je wenst te gaan bepaal je toch gewoon lekker zelf  8)

roeleken

Citaat van: Ralf67 op april 27, 2021, 08:42:58
Wat doe je met de naald van je plaatjesdraaier ?

een veel te dure naald inzetten en afstellen ?

Hoe ver je wenst te gaan bepaal je toch gewoon lekker zelf  8)
Ja, maar een naald en vooral element bepaalt voor een heel groot deel je geluid.

Plankjes lijken mij persoonlijk voor mensen die echt te veel geld over hebben of niet meer weten hoe het geluid nog beter te krigen. Of personen die eigenlijk gewoon andere speakers of versterker moeten kopen omdat de set niet klopt, of gewoon de akoestiek aan moeten pakken, of er vrede mee moeten hebben dat niet elk album even goed klinkt.

Maar hé, iedereen moet inderdaad lekker doen wat ie zelf wilt. Wie ben ik om te oordelen.  Werd er zoals ik al zei een beetje cynisch van om te lezen dat onze Huub weer een paar honderd euro over de mini balk gaat smijten.   Ieder z'n ding :)
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Ralf67

en op wat voor ondergrond heb je je platenspeler staan ?

dempers of juist marmer of graniet ?

Zo raar is het dus helemaal niet.

In mijn Impulls Black Magic luidsprekers zit er vilt om de magneet van de Scan Speak 18W woofer

roeleken

Citaat van: Ralf67 op april 27, 2021, 08:52:44
en op wat voor ondergrond heb je je platenspeler staan ?

dempers of juist marmer of graniet ?
Haha, op een IKEA PS kast, die moet ik inderdaad eens vervangen door een fatsoenlijk hifi meubel. Maar dat vind ik toch geen vergelijk met mini voodoo plankjes van 113 euro die je overal willekeurig tussen je set kunt leggen.

En dat vilt volledig  om de magneet snap ik dan ook beter om magnetiche straling te blokkeren en extra demping. Maar dat vilt kost vast geen 100 euro.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Mitch--

Citaat van: roeleken op april 27, 2021, 08:39:23
Hier word ik toch wel cynisch van, mini stukjes hout kopen voor 113 euro. Om deze vervolgens achter je speaker, onder je versterker, bovenop je streamer etc. te plaatsen. Je kunt ze beter op je voorhoofd plakken, dit  zal nog het meest effect geven en dan heb je ook gelijk die plank voor je kop...

Als het werkt werkt het, geen idee hoor heb er totaal geen ervaring mee....

ik kan een kleine grijns toch niet helemaal onderdrukken, zie op de website een set Plug-In Speaker Bullets.... 3000 per set  :crazy:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op april 26, 2021, 22:19:19
Je hebt wel erg veel woorden nodig om de plank alsnog mis te slaan. Het ging/gaat mij om smaak.
Allergisch ben ik voor een fel hoog, Triangle en Blumenhofer behoren voor mij in de categorie ls met een fel hoog.

Ik vraag 't mij eveneens af of het de smaak van de ts betreft.

Citaat van: Xander32 op april 26, 2021, 12:19:33
Triangle ls en Blumenhofer heb ik enkel horen schreeuwen en zelfs een keer afschuwelijk horen krijsen in het hoog (Blumenhofer, demo in Veldhoven). Verschrikkelijk. Maar als dat je smaak is ...

Dit is m.i.z. meer als smaak maar pure diskwalificaties (maar enfin , jouw ervaring zullen we maar zeggen....)

Enfin over (onprettig) scherp gesproken, wel eens live een viool gehoord vlak bij je oor....    ik verzeker je, hier wordt je niet vrolijk van  :notify:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Tjeb

Citaat van: Ralf67 op april 27, 2021, 08:52:44
en op wat voor ondergrond heb je je platenspeler staan ?

dempers of juist marmer of graniet ?

Zo raar is het dus helemaal niet.

In mijn Impulls Black Magic luidsprekers zit er vilt om de magneet van de Scan Speak 18W woofer

Dus je vergelijkt een dempend materiaal (het vilt) met een stralingsnivelerendquatschveeltekleinomookmaarietstekunnenbetekenen stukje hout?

Maar het is van Jack Bybee en die heeft op een onderzeeër gewerkt  en dus is het echt waar!! :sigh:

Hier de "echte" quantum purifyer, blijkt gewoon een weerstand:

Mitch--

Citaat van: VANZOMERENG op april 27, 2021, 09:00:18
Dit is m.i.z. meer als smaak maar pure diskwalificaties (maar enfin , jouw ervaring zullen we maar zeggen....)

Enfin over scherp gesproken, wel eens live een viool gehoord vlak bij je oor....    ik verzeker je, hier wordt je niet vrolijk van  :notify:

Diskwalificaties voor de schrijver ja, want die speakers komen er simpelweg niet in om genoemde redenen, hoef je het denk ik niet mee eens te zijn hoor  :)

Wat een vergelijking trouwens.... :wacko: een live viool bij je oor, tja dat zou ook iets zijn wat ik iedere dag ambieer, weet ik in ieder geval hoe dat klinkt....  :nopompom:

En dan nog, een krijsende viool horen uit speakers die ook nog eens krijsen is helemaal als nagels over een schoolbord....  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

vanzomereng

Citaat van: HuubF op april 26, 2021, 23:55:01
Maar nu weer even serieus. Een tijdje geleden werd ik herinnerd aan het bestaan van Bybee producten.

Je kunt het overal onder en op leggen, in de buurt van stroom want dan wordt de werking geactiveerd. Er zou een reinigende werking vanuit gaan. Minder ruis, meer zwart, the usual.

En verdomd, het werkt. Er kwam een aangename rust in het geluid, een soort kersje op een veel te dure taart. Ik heb zelfs nog een beetje geschoven met dat houten plaatje totdat het effect maximaal was. Hij ligt nu onder de Nimitra server.

Tegels, audiolamp, trollensnot en bybee....   prachtig als dit voor jouw werkt, waarom dan nog steeds die drang om je gear & speakers
maar steeds te wisselen voor wat anders, waarom laat je jouw volledige hardware niet "instralen" zodat deze qua klanksignatuur
zodanig wijzigt en 100% overeenkomt met jouw wensen.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

vanzomereng

Citaat van: Mitch-- op april 27, 2021, 09:03:54
Diskwalificaties voor de schrijver ja, want die speakers komen er simpelweg niet in om genoemde redenen, hoef je het denk ik niet mee eens te zijn hoor 
M.b.t. helemaal prima, iedereen moet datgene kiezen/kopen wat ie prettig vindt, ik zelf kan met meerdere type speakers goed leven.

Citaat van: Mitch-- op april 27, 2021, 09:03:54
Wat een vergelijking trouwens.... :wacko: een live viool bij je oor, tja dat zou ook iets zijn wat ik iedere dag ambieer, weet ik in ieder geval hoe dat klinkt.... 
Ik heb er ervaring mee en inderdaad dit moet je niet ambieeren  :notify:

Citaat van: Mitch-- op april 27, 2021, 09:03:54
En dan nog, een krijsende viool horen uit speakers die ook nog eens krijsen is helemaal als nagels over een schoolbord....  ;)
Dit effect kan je nabootsen door Adagio for Strings keihard te draaien over el-cheapo luidsprekers met een ingebouwde piezo-hoogtoner  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Ralf67

Ik moet eerst de ecc88 buisjes in de Musical Fidelity X-Pre en X-10D opwarmen.

Na een half uurtje klinkt het echt een stuk beter.

Uiteraard andere buisjes dan de standaard JAN/philips buisjes erin en met dempingsringen.

Raphie

Hiervoor een ban van 24 uur. Topic verder opgeschoond. Laat elkaar in hun waarde. Ben je het ergens niet mee eens, zeg dat dan op een normale manier of laat het met rust.
JBL PRX Power!