Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Zodiac


Citaat van: Kingpin op augustus 31, 2015, 18:23:11
Hond in de pot.
Chihuahua dan... (of hoe heet zo'n K..likkertje ook alweer...?)[emoji1]
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *


Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

chansig

JA!!!!FOEI....  :sneaky2: :sneaky2:

hup in de pot ermee. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Zo...een middagje Onder13 en Technative. Terwijl ze er waren was ik natuurlijk ook nieuwsgierig naar de overeenkomsten tussen die 2....of de verschillen. Leuke bezigheid zo tussen het luisteren door.

Eerst maar even wat gegeten en wat geroddeld over de verschillende vreemde snuiters welke er op de verschillende audiofora en in het bijzonder op het stereoforum rondhobbelen. Altijd leuk... :D

Tweede stap was het even luisteren door de gasten naar mijn set. En na een aantal nummers de vraag gesteld of men dacht dat de set de eventuele verschillen weer zou kunnen geven. Deze vraag werd positief beantwoord. Vervolgens Onder13 en Technative de vraag gesteld waar voor hun het beeld werd geplaatst. Tsja...blijft bijzonder  om de antwoorden te horen. Technative hoorde het geheel zich tussen/voor de speakers af spelen. Onder13 ver achter de speakers (zoals ik het ook ervaar). In de afgelopen weken verschillende mensen hier over de vloer gehad die het net zoals Technative voor/tussen de speaker hoorde. Bijzonder....ik heb er wel een gedachte over maar daar later meer over.

Hoe gaan we het doen ? Nou er was een switch meegenomen en een aantal netwerkkabels oa de Vodka en wat standaard spul. Voor mij voldoende want ik was niet nieuwsgierig naar wat iedere kabel anders zou doen, maar meer of ik verschil hoorde. Technative werd tot netwerkabelwisselaar aangewezen (bleek daar heel goed in te zijn)....ik nam gewoon plaats in de luisterstoel en ging op zoek naar een geschikt nummer. Dat bleek uiteindelijk een nummer van Bram Vermeulen te zijn.

Voor mij moet het verschil er vanaf de eerste of tweede noot zijn anders vind ik het al niet boeiend. Oke...luisteren. Technative wisselen en ik meende al wel iets te horen qua verschil. Maar het werd pas echt duidelijk met het nummer van Bram Vermeulen. Ik wist dus niet welke kabel er gebruikt werd. Maar toen ik verwoorde welk verschil ik hoorde stond Onder13 instemmend te knikken. Een duidelijk verschil dus.

Toename in natuurlijkheid bij zowel de piano en stem. Stem werd voller, minder plat..idem voor de piano. Mijn verbazing was en is groot, want dit had ik dus niet verwacht. De verbazing is er nu nog. Maar de volgende stap is wel het aanschaffen van een Vodka kabel. Damn kost me dus weer geld. Bah.

Vervolgens zijn we nog met de Moon aan de slag geweest. Kort en eigenlijk te kort om er een gedegen conclusie uit te trekken. Voor mijn gevoel was het verschil minder duidelijk....voor Technative en Onder13 was het een bizar groot verschil. Mogelijk speelt hierin mee dat mijn spanningsboog wat kleiner is en ik er na de kabeltest wel klaar mee was.

Tsja...verbazing dus. Zo zie je maar dat je nooit moet schrijven dat iets er wel/niet is. Zelfs nu ik het heb gehoord zal ik niet schrijven dat het verschil er zeker is. Ik blijf sceptisch over mijn eigen waarnemingen die ik doe. Een mooi voorbeeld hiervoor zijn de verschillen die men ervaart in hoe de speakers plaatsen.

Mijn gedachte hierover is dat dit mogelijk met het gehakt gebeuren te maken heeft. Het is een gedachte en zeker geen onderbouwde gedachte. Gewoon een onderbuikgevoel.

Oke...resume: Het was een mooie, gezellige, open, vriendelijke, ontspannen middag met een leuke uitkomst. Mijn set is dus in staat om verschillen te laten horen en ik ben niet doof... :D

Onder13 en Technative bedankt voor het langskomen, de gezelligheid. Gaan we zeker een keer overdoen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Nou Hans, gecondoleerd met je nieuw opgedane ervaringen om dit soort verschillen te kunnen waarnemen. :tounge2:

Wel graag het aantal inspeeluren erbij vermelden om de geloofwaardigheid wat te ondersteunen  :alien:

PS: ik geloof wel dat je verschillen hoort Hans ;).  Maar of je daar nu blij mee moet zijn :D


Een Vodka er tussen hangen van vele honderden euri omdat het "iets" anders klinkt dan hetgeen eerder (als ik de optekeningen van de bezoekers mag geloven) al uitstekend klonk zou mij persoonlijk te ver gaan.

Maar zoals jij altijd zo mooi weet te zeggen: ieder z'n ding, leven en laten leven. :thumbs-up:

RZeemering

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

chansig

@Twani: Met anders klinken was het alleen verbazing geweest en had ik niet besloten de Vodka te gaan kopen. Ik ben een sucker voor wat betreft mijn interpretatie van natuurlijkheid. Die nam in mijn oren toe...dan is de keus voor mij geen moeilijke. Inmiddels via Ebay een kabel gevonden en gekocht.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Allemaal lastig. Dat hellende vlak van het serieus nemen van subjectieve waarnemingen Zoals natuurlijkheid bij dat ene nummer met die en die kabel... Ik begin er iig niet aan.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Het is over het algemeen toch allemaal subjectief?

Mijn interpretatie van natuurlijkheid is dat zeker.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Citaat van: chansig op september 22, 2015, 09:17:59
@Twani: Met anders klinken was het alleen verbazing geweest en had ik niet besloten de Vodka te gaan kopen. Ik ben een sucker voor wat betreft mijn interpretatie van natuurlijkheid. Die nam in mijn oren toe...dan is de keus voor mij geen moeilijke. Inmiddels via Ebay een kabel gevonden en gekocht.

Gr. Hans

:D :D ach minder zal het niet worden!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Staaled

Wat netwerk betreft had ik ook de verwachting dat klaar klaar was.
Bij zowel netwerkkabel als het gebruik van een switch als de PSU van een switch blijkt er naar mijn ervaring echter rek in te zitten.
Ik beschouw het dan maar als "mooi meegenomen". :tounge:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Citaat van: doorofnight op september 22, 2015, 09:24:35
Allemaal lastig. Dat hellende vlak van het serieus nemen van subjectieve waarnemingen Zoals natuurlijkheid bij dat ene nummer met die en die kabel... Ik begin er iig niet aan.

^^

Martin!!!

Citaat van: doorofnight op september 22, 2015, 09:24:35
Allemaal lastig. Dat hellende vlak van het serieus nemen van subjectieve waarnemingen Zoals natuurlijkheid bij dat ene nummer met die en die kabel... Ik begin er iig niet aan.

Gemiste kans......
mainly British stuff

Kingpin

Ja Hans, je was goedkoper uit geweest als je alleen via wifi doet :D
Toch apart hè die verschillen?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Citaat van: doorofnight op september 22, 2015, 09:24:35
Allemaal lastig. Dat hellende vlak van het serieus nemen van subjectieve waarnemingen Zoals natuurlijkheid bij dat ene nummer met die en die kabel... Ik begin er iig niet aan.

Citaat van: twani op september 22, 2015, 11:38:45
^^

Ik denk dat je je ook op een hellend vlak kan begeven als je je waarnemen en overtuigingen niet blijft onderzoeken.  Soms kom je erachter dat het anders is dan je overtuiging (zoals nu met de Vodka) soms kom je erachter dat het beter is om aan je overtuiging vast te blijven houden (zoals met netkabels en interlinks).

Maar it goes without saying dat deze insteek een persoonlijke is.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#2417
Citaat van: Martin!!! op september 22, 2015, 11:59:35
Gemiste kans......

Of een ontlopen moment van overpeinzing/onrust/twijfel :)

Zonder gekheid, indien je nog meer kabels in het vergelijk betrekt zul je zien dat er vast weer één beter presteert dan de Vodka. Bovendien hangt het ook af van de rest van je set.

Prima als je diep in de materie wilt duiken, onnodige uitgave als je set al heerlijk klinkt waarbij je wéét dat er altijd béter (maar wat is dat dan?) zal zijn.

Als het testen van andere kabels een intrinsieke factor van de hobby is moet je het niet laten.  Om te kunnen genieten van je set lijkt het me een overbodige exercitie en zeker geen voorwaarde op zich.

Enfin, we draaien in kringetjes. Doe wat je niet laten kunt :)


PS: jullie weten dat er in het Audioquest gamma nog een "sterk aan de Vodka verwand" vergelijkbare CAT kabel "los aan de meter" te koop is? 

60 euri de strekkende meter naar wens af te monteren met Telegärtner a een euro of 8 per stuk.   Voor 76,- euro klaar en ongeveer gelijk aan de Vodka 

Martin!!!

#2418
Citaat van: twani op september 22, 2015, 13:25:58

PS: jullie weten dat er in het Audioquest gamma nog een "sterk aan de Vodka verwand" vergelijkbare CAT kabel "los aan de meter" te koop is? 

60 euri de strekkende meter naar wens af te monteren met Telegärtner a een euro of 8 per stuk.   Voor 76,- euro klaar en ongeveer gelijk aan de Vodka

Die kabel heb ik beluisterd maar die staat behoorlijk in de schaduw van de Vodka (naar MIJN mening dan)  8)

En tja aan de echte exoten in catkabellarij ga ik me maar niet wagen  :D  :D
mainly British stuff

chansig

Citaat van: twani op september 22, 2015, 13:25:58

Enfin, we draaien in kringetjes. Doe wat je niet laten kunt :)


Ik draai juist niet in kringetjes..ik ben in dit geval even een andere weg ingeslagen. Dat jij deze weg niet deelt is toch al duidelijk ? Misschien doel je op je eigen kringetje ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Mooie aankoop Hans. De aq vodka schijnt erg goed te klinken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

felix01

proficiat en veel plezier met de nieuwe kabel :pompom:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Staaled

Citaat van: Kingpin op september 22, 2015, 12:02:21
Ja Hans, je was goedkoper uit geweest als je alleen via wifi doet :D
Toch apart hè die verschillen?
Idd, want ik heb juist matige ervaringen met wifi.
Waarbij ik direct vermeld dat er in de Linn DS altijd een kabel moet.
Wifi vanaf de laptop dus.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Robiwan

Citaat van: Staaled op september 22, 2015, 15:15:49
Idd, want ik heb juist matige ervaringen met wifi.
Waarbij ik direct vermeld dat er in de Linn DS altijd een kabel moet.
Wifi vanaf de laptop dus.

Ik ook met wifi, klankmatig dan. Beetje als het verschil tussen optisch en coaxiaal aangesloten, waarbij optisch soort plastiekachtig klinkt :crazy: Moeilijk te omschrijven maar een beetje uitgemolken klankbalans.   
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Kingpin

Hier andere ervaringen, mits de verbinding goed is (technisch ook wel te verklaren).
"Schoner" geluid.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack