hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

hifiman

De Marantz MA-500 monoblokken hebben een plekje op de ELCO box van de powerplant gekregen  :P

hifiman

#9051
De Dune mediaspeler is naar de andere kant van het dressoir verhuisd.  :angel:

hifiman

En dan nog even voor het overzicht.  :satisfied:

Kjelt

Het ziet er heel mooi weggewerkt uit  :thumbs-up: , wel vind ik dat de Onkyo weinig ademruimte heeft, dus die ventilator is nu een echte must  ;)
Hoe klinkt het nu?

hifiman

#9054
Citaat van: Kjelt op januari 18, 2015, 13:35:15
Het ziet er heel mooi weggewerkt uit  :thumbs-up: , wel vind ik dat de Onkyo weinig ademruimte heeft, dus die ventilator is nu een echte must  ;)
Hoe klinkt het nu?
Het valt mee Wicher, niet in een kast is uiteraard altijd beter, maar de achterkant is volledig open en de plank boven de Onkyo reikt niet helemaal tot achter. Overigens zit er bijna 5 cm tussen Onkyo en de plank erboven.  Ik ben bezig met een schakeling om de ventilator die op de Onkyo ligt in 2 standen te laten draaien. Standje langzaam (en dus relatief weinig herrie) als de Onkyo in standby staat  en automatisch naar standje snel (via de 12V trigger) als de Onkyo aan staat. 

Het klinkt prima, je mag het binnenkort zelf komen luisteren als ik ook mijn surround speakers vervangen heb.  :popcorn:

hifiman

Niet zo gek dat de Onkyo processor in standby ook nog aardig warm wordt, in standby verbruikt hij nog 70 Watt  :wow:
Ik heb deze nu aangesloten op de PS Audio PS1000 Power Plant (zo kwam ik erachter), dat klinkt namelijk beduidend beter, vooral qua ruimtelijkheid (surround bubble). Hier moet ik wel even wat op verzinnen, want de powerplant gebruikt op zijn beurt weer ongeveer het dubbele van wat erop aangesloten staat  :P Het apparaat elke keer aan en uitzetten vind ik wat uit de tijd, maar misschien dat ik toch die kant op zal moeten..

hifiman

#9056
Dan heb ik nog een issue met de Apple TV, sinds ik de Onkyo heb EN ik een software update heb gedaan op de apple tv kan ik geen trailers meer afspelen, dat is jammer want dat is de enige reden dat ik een Apple TV heb.  :baaa: De foutmelding is dat het hdmi device geen HDCP ondersteund. Het is alleen niet duidelijk of het de Onkyo is die de "schuldige" is of de software update van de apple tv die bij toeval tussen het laatste gebruik via de marantz en het eerste gebruik via de onkyo gedaan is. De Apple TV is niet zo heel belangrijk voor me, maar ik wil wel graag weten waar de oorzaak ligt en of het op te lossen is. Zoja dan los ik het op, zonee dan gaat de Apple TV genadeloos de deur uit en vervang ik hem door een Raspberry PI. Overigens heb ik om dit uit te sluiten nog even een nieuwe hdmi 1.4 high speed kabel geprobeerd, maakt geen verschil.

Ik zal de Apple TV nog even een keertje direkt op de TV moeten aansluiten om te achterhalen waar de oorzaak ligt.


VTEC_genieter

Heb je in de Apple TV al een keer de instellingen gereset?
En anders ook de Onkyo resetten [emoji6]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Kjelt

Citaat van: Audioloog op januari 22, 2015, 16:01:32
Niet zo gek dat de Onkyo processor in standby ook nog aardig warm wordt, in standby verbruikt hij nog 70 Watt  :wow:
Wat? Watt?
Lijkt wel een Klasse A voorversterker  ;D vreemd nooit zo op gelet eigenlijk, ik zette hem inderdaad altijd uit, ik schakel altijd de complete netspanning af van mijn apparatuur na gebruik. [/quote]

Citaat van: Audioloog op januari 22, 2015, 16:09:38
De foutmelding is dat het hdmi device geen HDCP ondersteund.
Voor mij onbekend, met blurays en de Oppo in ieder geval nooit last van gehad.

hifiman

Citaat van: Kjelt op januari 22, 2015, 19:40:39
Wat? Watt?
Ik vergat nog even te vermelden dat tie in de aan stand "maar" 20 watt meer verbruikt  :hehe:

Citaat van: Kjelt op januari 22, 2015, 19:40:39
Lijkt wel een Klasse A voorversterker  ;D vreemd nooit zo op gelet eigenlijk, ik zette hem inderdaad altijd uit, ik schakel altijd de complete netspanning af van mijn apparatuur na gebruik.
Dat overweeg ik nu ook ja  ;)

Citaat van: Kjelt op januari 22, 2015, 19:40:39
Voor mij onbekend, met blurays en de Oppo in ieder geval nooit last van gehad.
Ik met blu-ray gelukkig ook niet, zal best wel iets van de apple TV zijn, of de combi ofzo. Geen big deal verder hoor, ben nog even blij met de Onkyo  :headbanging:

hifiman

Citaat van: VTEC_genieter op januari 22, 2015, 19:34:50
Heb je in de Apple TV al een keer de instellingen gereset?
En anders ook de Onkyo resetten [emoji6]
Nee, ik zal dat inderdaad eens proberen!

Kjelt

Citaat van: Audioloog op januari 22, 2015, 22:42:55
zal best wel iets van de apple TV zijn,
Heeft zeker perse een Apple processor nodig :devil:  :D

hifiman

#9062
Citaat van: Kjelt op januari 23, 2015, 08:56:53
Heeft zeker perse een Apple processor nodig :devil:  :D
Nou nee dat gelukkig niet, ik ben er ondertussen uit :P

Ik lag er over te malen in bed, dus midden in de nacht mijn bed uit, apple tv gereset, mocht niet baten, apple tv direkt op de TV doet het wel! Hmm toch ook maar eens een blu-ray schijfje proberen (had alleen nog files gestreamed sinds ik de onkyo in huis heb), tot mijn grote schrik: geen beeld, met geen enkele blu-ray disk  :nopompom:

Om een lang verhaal kort te maken, het is opgelost  :clapping: :pompom: Wat bleek, ik had de hdmi output op "both" staan, als ik slechts 1 scherm tegelijk (TV of projector) aanstuur heb ik opeens wel beeld, zowel met blu-ray als met de apple tv :-) Het heeft me een paar uur van mijn nachtrust gekost, maar wel blij dat het opgelost is. Nu alleen nog even irule aanpassen voor het omschakelen naar de juiste hdmi output voor elke aktiviteit.

Kjelt

Ah ok, ik had wel met twee schermen (eentje een IIYAMA monitor die geen 24Hz aan kon) dat als de bron op 24Hz stond deze naar beide hetzelfde beeld stuurt dus dat ik niets zag op de monitor.
Maar nooit HDCP geneuzel gehad ofzo. Mooi dat het opgelost is.

CitaatNu alleen nog even irule aanpassen voor het omschakelen naar de juiste hdmi input voor elke aktiviteit.
Uh, input of  juiste HDMI output ?

hifiman


riwi

Citaat van: Audioloog op januari 22, 2015, 22:42:55
Ik vergat nog even te vermelden dat tie in de aan stand "maar" 20 watt meer verbruikt  :hehe:

Ik heb met mijn Classe voorversterker ook dat ie 55W in standby doet en 60W als ie aan staat. Mag van de EU regelgeving niet meer volgens mij.
De Onkyo gaat als ik het me herinner redelijk vlot aan of niet? Bij de Classe moet je +- 5 minuten wachten op de zelftest en diagnose alvorens je hem echt aan kan zetten als je de power eraf hebt gehaald.

Kjelt

Citaat van: riwi op januari 23, 2015, 12:09:30
De Onkyo gaat als ik het me herinner redelijk vlot aan of niet?
Zeker weten, ik had er nog een Monster linefilter met opstartdelay tussen zitten maar zodra deze spanning op de Onkyo zette kon je hem meteen aanzetten en had je binnen een vijftal seconden beeld.

hifiman

Klopt heren, dat is het probleem ook niet. Sterker nog, er is helemaal geen probleem, hooguit dat ik er even aan zal moeten wennen de processor voor en na gebruik aan en uit te zetten..  :police:

riwi


hifiman

Citaat van: riwi op januari 23, 2015, 14:42:01
Ik ken iemand die trigger kastjes bouwt  ::) :coffee:
Haha :-) Maarre wie triggert de processor die de triggers geeft?  ;)

Kjelt


dvd-fan

Ik dacht dat de marantz blokken voor boven bij je speakers van William waren?
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

hifiman

Rare jongens die chinezen (groene leds onder de buisjes).

Harry HT

Hi Audioloog,

Klinkt het net zo leuk, als het eruit ziet? [emoji41]

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

Citaat van: Harry HT op januari 25, 2015, 13:50:14
Hi Audioloog,

Klinkt het net zo leuk, als het eruit ziet? [emoji41]

Gegroet,

Harry
Voor die 3 tientjes zowiezo  ;D Eerste indruk is best ok, heb er nog niet serieus naar geluisterd, heb het net aangesloten  :angel: