hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

riwi

Altijd handig als je tussen het solderen en meten door even snel je tanden wil poetsen  ;D

hifiman

Citaat van: BuSpu op januari  3, 2015, 14:31:14
Heb je een achtergrond in de electronica? Hebt ook wel heftige apparatuur staan.
Yep, ik mag mij ingenieur  (Ing.) in de elektrotechniek noemen, heb er alleen beroepsmatig nooit wat mee gedaan (IT'er geworden), maar komt goed van pas bij deze hobby   :angel:

hifiman

Citaat van: Dynky op januari  3, 2015, 14:34:46
volgens mij is hij tandarts in z'n vrije tijd  ;D
Haha ik zag het ook al op de foto staan ja die elektrische tandenborstel :P Die stond daar even op te laden en is ondertussen weer verhuisd naar de badkamer  :tounge2:

hifiman

Nog even wat foto's van de operatie  ;)

Alle Elco's vervangen. De ingangs elco vervangen door een Wima MKP. 1 draad aan deze condensator is overdreven lang, dat is omdat er nog een weerstand tussen moet om de gain te verlagen.


hifiman

De onderkant van de print. Op de plek van de voedings elco's nog 2 bypass C'tjes gesoldeerd.

hifiman

En het koelblok er weer op.

hifiman

Tsja en toen een kleine teleurstelling... een lichte brom... Ik was er al een beetje bang voor, de Wima MKP is erg groot en zit zowat tegen de wisselspanningsdraden die langs de bovenkant van de print lopen aan. Ik zal dus een kleinere condensator moeten gebruiken of een andere plek vinden op de print, maar dat laatste had ik al onderzocht en gaat hem volgens mij niet worden.  :baaa:

hifiman

En wat doe je verder op een regenachtige dag als vandaag?

Juist, de speakers eens lekker in de bijenwas zetten   :satisfied:

hifiman

Ze zien er weer blij en stralend uit  :D

hifiman

En YES  :notify:  :pompom: :clapping: :headbanging: , ik heb het monoblokje toch nog "stil" gekregen met de Wima MKP er nog steeds in, dit door de wisselspannings voerende draden wat anders te routeren  :satisfied: 1 monoblokje klaar, one more to go :P

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

BuSpu


hifiman


garmtz

De MA500 blokjes zijn zelfs in nieuwstaat helaas niets bijzonders. Misschien na flink modden inderdaad...

hifiman

Citaat van: garmtz op januari  4, 2015, 10:42:03
De MA500 blokjes zijn zelfs in nieuwstaat helaas niets bijzonders. Misschien na flink modden inderdaad...
Alles is relatief... Het ging mij om niet te dure upgrade vanaf een 200 euro kostende versterker.

Er valt overigens weinig aan te modden, op de ene condensator in de signaalweg na dan :P

Ik moet de 2de nog reviseren, ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat klinken. En als het echt tegenvalt kunnen ze altijd nog naar beneden voor de twee surroundkanalen ingezet worden.

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op januari  3, 2015, 15:27:07
Haha ik zag het ook al op de foto staan ja die elektrische tandenborstel :P Die stond daar even op te laden en is ondertussen weer verhuisd naar de badkamer  :tounge2:

Wordt tijd voor een set op de badkamer... volgend project? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

BuSpu

Citaat van: Audioloog op januari  4, 2015, 00:27:14
Wat bedoel je?  :unsure:
Ik bedoelde gaat de bijenwas gewoon over de lak heen of heb je de originele lak van de kast geschuurd?

hifiman

Citaat van: BuSpu op januari  4, 2015, 13:15:40
Ik bedoelde gaat de bijenwas gewoon over de lak heen of heb je de originele lak van de kast geschuurd?
Nee joh, ben je gek! Ik heb er gewoon bijenwas overheen gedaan :P

hifiman

Citaat van: Audiofiel op januari  4, 2015, 11:38:33
Wordt tijd voor een set op de badkamer... volgend project? ;D
Haha nee hoor, in bad wil ik rust :P Voorlopig nog genoeg te hobbien hoor  ;D

Kjelt

Citaat van: BuSpu op januari  4, 2015, 13:15:40
Ik bedoelde gaat de bijenwas gewoon over de lak heen of heb je de originele lak van de kast geschuurd?
Zo gaat het toch ook bij een auto?  ;)  ;D

Richi

Citaat van: garmtz op januari  4, 2015, 10:42:03
De MA500 blokjes zijn zelfs in nieuwstaat helaas niets bijzonders. Misschien na flink modden inderdaad...
Ik heb bij Louis Raatjes eens flink gemodificeerde MA500's gehoord en daar stond ik wel versteld van. Geen idee wat hij ermee had gedaan, misschien wel het hele binnenwerk vervangen.  :turn:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

BuSpu

Citaat van: Audioloog op januari  4, 2015, 18:41:40
Nee joh, ben je gek! Ik heb er gewoon bijenwas overheen gedaan :P
oke, wist niet dat dat zoveel deed. Ziet er geweldig uit.

BuSpu

Citaat van: Kjelt op januari  4, 2015, 19:34:50
Zo gaat het toch ook bij een auto?  ;)  ;D
Tsja als je het zo stelt klinkt het ineens heel logisch.  ;)

hifiman

Vandaag het tweede blokje gereviseerd, gek genoeg blijft daar wel een lichte brom (alleen hoorbaar met oor op de speaker) die ik niet wegkrijg.. Afijn nog eens een keer naar kijken..

Aansluiten maar en luisteren... Hmmm, ik ben niet echt enthousiast.. Enigszins teleurgesteld.. Aan de andere kant, de hele opzet was om een tweede set te hebben om lekker mee te klooien, vanuit die invalshoek bekeken:  :pompom: ;D

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.