hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

S@m

Citaat van: Audioloog op juli  3, 2009, 08:20:30
  dan is het wat mij betreft voorlopig even klaar met het stereo gedeelte 


Gewoon uit belangstelling....welk gedeelte is dan aan de beurt...?

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juli  3, 2009, 09:34:02
Waterkoker en/of stofzuiger zijn qua stroom effectiever.

Anton.



Dat ben ik niet met je eens, die staan immers maar een paar uurtjes per week daadwerkelijk aan  ;) Dan zou in mijn geval de BBQ een beter plan zijn  :D

Ronald.

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op juli  3, 2009, 09:45:31
Ronald...Mijn tunami stond uiteindelijk bij mij op een gemaakt zwaar verlengsnoer waar vriezer, koelkast en wasmachine en HTsub op staat... :-X

En als mijn vrouw ging stofzuigen gebruikte ze dat snoer.

Haha dat is nog eens een burn-in  :happy:

hifiman

Citaat van: S@m op juli  3, 2009, 10:02:05
Gewoon uit belangstelling....welk gedeelte is dan aan de beurt...?
Nog geen direkte plannen maar je zou kunnen denken aan:
- een HD sat receiver
- een HDMI surround receiver
- een DUNE ipv een PCH
- een anti mode kastje voor de sub
- een betere anamorphische lens

In elk geval garandeert deze hobby een continu current flow, uit de portemonnee wel te verstaan  :-X

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juli  3, 2009, 10:51:38
Dat ben ik niet met je eens, die staan immers maar een paar uurtjes per week daadwerkelijk aan  ;) Dan zou in mijn geval de BBQ een beter plan zijn  :D

Ronald.
Agree to disagree ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

oud_account_1

Citaat van: Audioloog op juli  3, 2009, 10:51:38
Dat ben ik niet met je eens, die staan immers maar een paar uurtjes per week daadwerkelijk aan  ;) Dan zou in mijn geval de BBQ een beter plan zijn  :D

Ronald.
Met dit weer kan je 'm beter inbranden aan de airco :)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

hifiman

Citaat van: squadra op juli  3, 2009, 11:47:58
Met dit weer kan je 'm beter inbranden aan de airco :)
De vriezer met ingevroren krabben draait anders ook overuren  :D

celerontje

Tja, als je met een Thaise getrouwd bent, heb je wel wat meer in huis dan pasta, aardappels, groente en een lapje vlees! :D
Ben je echter als Thaise met een Nederlandse Audio/Video freak getrouwd, heb je in je knusse woonkamertje een enorm bioscoopscherm aan de muur, flinke speakers en weet-ik-niet (weet ik wel ;D) allemaal nog meer!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op juli  3, 2009, 13:02:13
Tja, als je met een Thaise getrouwd bent, heb je wel wat meer in huis dan pasta, aardappels, groente en een lapje vlees! :D
Ben je echter als Thaise met een Nederlandse Audio/Video freak getrouwd, heb je in je knusse woonkamertje een enorm bioscoopscherm aan de muur, flinke speakers en weet-ik-niet (weet ik wel ;D) allemaal nog meer!
Zijn vrij bescheiden speakertjes toch  :inlove:

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audioloog op juli  3, 2009, 07:18:03

Edit: en ik betwijfel dus serieus af of deze dac nog een verbetering zou geven  ^-^

Wat niet weet wat niet deert....Ronald  ;)
De AudioNote dac 3 staat nu 24 uur aan en dat maakt een niet gering verschil met gisterenavond. :o...... toen had ik een gereserveerdere mening tegen een nieuwsgierige audiovriend aan de telefoon.
(zeg maar even de mysterieuze gegadigde)  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op juli  3, 2009, 19:22:10
Wat niet weet wat niet deert....Ronald  ;)
Dat probeer ik mezelf ook steeds wijs te maken en weet me er net van te weerhouden je een PM te sturen  :-X Maar nee ik doe het niet, het komt momenteel zowiezo niet goed uit, het zou dan meer uit nieuwsgierigheid zijn om te horen of er nog meerwaarde te behalen zou zijn met een externe dac  ^-^

Erik van Voorst (in memoriam)

Die nieuwsgierigheid dat is een slechte reden Ronald ...want het kan steeds beter...elke keer weer het geval in deze hobby.......ook voor mij... :-X :-X :-X :-X :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op juli  3, 2009, 19:27:55
Die nieuwsgierigheid dat is een slechte reden Ronald ...want het kan steeds beter...elke keer weer het geval in deze hobby.......ook voor mij... :-X :-X :-X :-X :-X
Ik ben op dit moment tevreden met hoe het klinkt, om mij nu gelijk weer in een andere DAC avontuur te storten vind zelfs ik waanzin  ;) Ik zeg nooit "nooit", maar voorlopig is het even goed zoals het nu is   :inlove:  Bedankt voor de tip in elk geval  :thumbs-up:

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juli  3, 2009, 22:08:43
Ik ben op dit moment tevreden met hoe het klinkt, om mij nu gelijk weer in een andere DAC avontuur te storten vind zelfs ik waanzin  ;) Ik zeg nooit "nooit", maar voorlopig is het even goed zoals het nu is   :inlove:  Bedankt voor de tip in elk geval  :thumbs-up:

:yin-yang: :music: :smile:

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

frank2

Tijdens alle ellende die canal digitaal nu heeft, hele volksstammen heeft geen beeld heeft CD besloten om de codering van de eerste 10 zenders voorlopig eraf te halen (het seca 3 verhaal) Als je dus gaat investeren in een HD sat ontvanger ga dan goed op zoek. De mijne een niet gecertificeerde ontvanger (HD) is tot nu toe een van de weinigen (heb ik het idee) die werkelijk geen enkel probleem ondervind van het seca 3 verhaal.
(technisat HDS2, er is ook een versie te koop met 2 HD tuners aan boord)

Meer info op het satelietforum.

HD is wel mooi vooral BBC HD.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

hifiman

Ik weet er alles van (heb een DM7000), gelukkig heb ik geen problemen en ontvang gewoon de updates  ;)

hifiman

Zojuist even relaxt in de tuin mijn 2 bybees in een kastje gebouwd  :xmas:

Let the quantum purifying experiment begin!  ;)

Als kabel een stukje 3 mm2 Belden gebruikt.

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juli  4, 2009, 16:14:31
Zojuist even relaxt in de tuin mijn 2 bybees in een kastje gebouwd  :xmas:

Let the quantum purifying experiment begin!  ;)

Als kabel een stukje 3 x 2 mm2 Belden gebruikt. :-X

LOL ...

What goes up must come down. :pompom:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juli  4, 2009, 16:33:27
LOL ...

What goes up must come down. :pompom:

Anton.
3x 3mm2 dan  :P

Ze hangen momenteel al lekker aan de 220 terwijl ik lekker in de tuin zit met mijn labtop. Ben ik toch beter af dan die Bybees  :crazy:

celerontje

Citaat van: frank2 op juli  4, 2009, 11:41:55
Tijdens alle ellende die canal digitaal nu heeft, hele volksstammen heeft geen beeld heeft CD besloten om de codering van de eerste 10 zenders voorlopig eraf te halen (het seca 3 verhaal) Als je dus gaat investeren in een HD sat ontvanger ga dan goed op zoek. De mijne een niet gecertificeerde ontvanger (HD) is tot nu toe een van de weinigen (heb ik het idee) die werkelijk geen enkel probleem ondervind van het seca 3 verhaal.
(technisat HDS2, er is ook een versie te koop met 2 HD tuners aan boord)

Meer info op het satelietforum.

HD is wel mooi vooral BBC HD.
1 ontvanger hier in huis had er last van, een Comwell, die ik om heb kunnen flashen naar een SAB ontvanger en vervolgens heb ik allernieuwste SAB firmware van de NL importeur erop gezet.
Dit alles via de RS-232 poort.

So far, so good; Het werkt weer! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

riwi

Citaat van: Audioloog op juli  4, 2009, 16:39:32
...terwijl ik lekker in de tuin zit met mijn labtop...

Wat is een labtop? Is dat een speciale versie van een laptop die in laboratoria gebruikt wordt?

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juli  4, 2009, 16:39:32
3x 3mm2 dan  :P
Belden Special..... ::)

Anyway, ik was vanmiddag nog even met 2 cilinders/wielen bij je aan de uhh ..tuin, maar geen Ronald making Bybees te bekenen.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juli  4, 2009, 16:14:31
Zojuist even relaxt in de tuin mijn 2 bybees in een kastje gebouwd  :xmas:

Let the quantum purifying experiment begin!  ;)

Count me in! ;D ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.