Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

addesmo

Citaat van: LPlover op juli  4, 2015, 21:47:44
heb je wel eens een blindtest gedaan met 2 verschillende versterkers beide even luid uitgestuurd?
Ikke wel.En jij?

twani

Citaat van: LPlover op juli  4, 2015, 21:47:44
heb je wel eens een blindtest gedaan met 2 verschillende versterkers beide even luid uitgestuurd?


Nou zeg LP Lover, dat hoeft toch helemaal niet. 

Ik heb aardig wat verschillende amps op mijn Harbeths gehad en geloof me, daar heb je geen blindstest voor nodig :nowink:

De verschillen zijn enorm, waarbij smaak uiteraard altijd de doorslag moet geven.

Het verschil tussen -pak 'm beet - een Marantz PM11 en een Leben, Croft of Cayin versterker kun je bij mij nog in de slaapkamer gemakkelijk waarnemen..................................................................

.........................terwijl de set een hele etage láger in de huiskamerstaat te spelen :D

Neeeeee, meneer Shaw praat echt peoep...........

addesmo

Citaat van: twani op juli  4, 2015, 21:59:07

Nou zeg LP Lover, dat hoeft toch helemaal niet. 

Ik heb aardig wat verschillende amps op mijn Harbeths gehad en geloof me, daar heb je geen blindstest voor nodig :nowink:

De verschillen zijn enorm, waarbij smaak uiteraard altijd de doorslag moet geven.

Het verschil tussen -pak 'm beet - een Marantz PM11 en een Leben, Croft of Cayin versterker kun je bij mij nog in de slaapkamer gemakkelijk waarnemen..................................................................

.........................terwijl de set een hele etage láger in de huiskamerstaat te spelen :D

Neeeeee, meneer Shaw praat echt peoep...........

Mee eens. Hoor ook in de keuken nog verschil in versterkers. Van McIntosh tot Accuphase of een unison. Easy! :smile:

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

addesmo

#4454
Citaat van: LPlover op juli  4, 2015, 22:25:00
nee ben daar bang voor ;) :D
Ah, bang in het donker... :shaun: of voor het onbekende... ;)


the limp man

#4456
Ik had dit topic nog niet gevonden. Ik merk dat de C7 een beetje ondervertegenwoordigd is hier. Dus hieronder mijn setup:


twani

Citaat van: the limp man op juli 10, 2015, 21:58:21
Ik had dit topic nog niet gevonden. Ik merk dat de C7 een beetje ondervertegenwoordigd is hier. Dus hieronder mijn setup:


Wellicht ondervertegenwoordigd maar zeker niet ondergewaardeerd hoor :) 

Ik lees eigenlijk alleen maar berichten van uitsluitend tevreden C7 bezitters,


the limp man

Citaat van: twani op juli 11, 2015, 15:26:58
Wellicht ondervertegenwoordigd maar zeker niet ondergewaardeerd hoor :) 

Ik lees eigenlijk alleen maar berichten van uitsluitend tevreden C7 bezitters,

Speel jij ook met de C7es3?

Cyreg

Er zijn inderdaad, althans hier op het forum, niet al teveel C7ES3 gebruikers.  :unsure:

Dus speciaal voor de C7ES3 geinteresseerden hierbij ook de oudere recensie van HiFi.nl  ;)

http://www.hifi.nl/artikel_pagina3/4262/Luisteren-naar-de-Harbeth-Compact-7-ES-3.html
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

raindog

En hier een C7ES3 review van Tone Audio. Jeff Dorgay vind ik persoonlijk een van de fijnere reviewers.

http://www.tonepublications.com/review/the-harbeth-compact-7es-3/
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Cyreg

Ook nog 'n interessante quote gevonden op de site vd Duitse importeur van Harbeth (Inputaudio)


"......Besonders bemerkenswert sind die Qualitäten der Compact 7 mit OFC Innenverkabelung, die dieses Modell auf ein deutlich höheres Klangniveau bringt und die "Allround" Qualität der C7 mit verblüffendem Auflösungsvermögen und Genauigkeit ergänzt. Die Compact 7ES-3 "35th Anniversary" Edition spielt damit noch müheloser und leichter als die Standard Version und ist damit ein idealer Partner für Röhrenverstärker.

Ob Sie klassische Musik, Rock oder Jazz hören, mit der Compact 7 ES-3 kann auch der anspruchsvolle Musikhörer entspannt genießen und wird das Thema Lautsprecher-Suche schnell vergessen....."


Tip van tevreden gebruiker: misschien toch wat vaker of eerder ter vergelijking naar de
HL Compact 7ES-3 "35th Anniversary" (laten) luisteren naast de M30.1 en SHL5+ ??
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

raindog

Ik was afgelopen dagen wat met REW en subwoofers aan de slag in mijn HT. Toen ik toch bezig was leek het me leuk om ook mijn Harbeth C7ES3's eens in te meten in mijn andere ruimte.



Uit deze meting blijkt dat je met een beetje mazzel ook in een middelgrote ruimte behoorlijk wat laag (<30 Hz !) kunt halen uit een paar C7's ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)


twani

Citaat van: raindog op juli 12, 2015, 17:10:52
Ik was afgelopen dagen wat met REW en subwoofers aan de slag in mijn HT. Toen ik toch bezig was leek het me leuk om ook mijn Harbeth C7ES3's eens in te meten in mijn andere ruimte.



Uit deze meting blijkt dat je met een beetje mazzel ook in een middelgrote ruimte behoorlijk wat laag (<30 Hz !) kunt halen uit een paar C7's ;D

Dat is heel andere koek dan hetgeen een aantal medeforummers "menen te weten" over Harbeth speakers. 

Soms al vermeldt men zelfs dat Harbeth speakers helemaal geen bassweergave kennen. :laugh:

De onwetendheid toch :D

the limp man

Citaat van: twani op juli 12, 2015, 17:29:28
SHL5 :)
Nou dat zou ik wel eens willen horen.  Je wilt toevallig geen kleinere speaker [emoji1] [emoji1]

twani

Citaat van: the limp man op juli 12, 2015, 17:41:30
Nou dat zou ik wel eens willen horen.  Je wilt toevallig geen kleinere speaker [emoji1] [emoji1]

Uhh nee dank U.  :). Deze gaan nooit meer weg  :nowink:

twani

Citaat van: garmtz op juli 11, 2015, 15:51:05
Test van P3ESR en SHL5 Plus op hifi.nl: http://www.hifi.nl/artikel/23574/Recensie-Harbeth-P3ESR-en-Super-HL5-plus.html

Erg goede reviews..................................




Maar ik ken dan ook geen slechte reviews............




Ongeacht merk, apparaat, reviewer, magazine, website.

the limp man

Citaat van: twani op juli 12, 2015, 19:08:56
Uhh nee dank U.  :). Deze gaan nooit meer weg  :nowink:
Hèhè,  dat heb ik ook met mijn harbeth speakers

Jumping Jack

Citaat van: twani op juli 12, 2015, 20:45:26
Erg goede reviews..................................




Maar ik ken dan ook geen slechte reviews............




Ongeacht merk, apparaat, reviewer, magazine, website.

Citaat van: twani op juli  7, 2015, 20:33:43
^^

een apparaat wordt überhaupt alléén gereviewd zodra er flink betaald is, de uitslag daarna gepredestineerd

:tounge2:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op juli 13, 2015, 09:12:31
:tounge2:

Ja, je hebt het prima gezien Nick, ik krijg onderhand "een beetje jeuk" van al dat halleluja gezeik waarmee de hele branche van een bepaalde "kooplust opwekkende" mystiek wordt voorzien.

Modellen van twee jaar terug zijn hopeloos verouderd, versterkers van 6 jaar terug bijkant welhaast antiek.

En tja, slechte reviews.... wanneer las jij er voor het laatst één? :huh2:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik vroeger ook bladen zoals (om maar eens een beroerde te noemen) What Hifi kapot las/verslond.

Achteraf allemaal zinloos gebleken, want als ik nu kijk wat er bij mij thuis staat te spelen zit daar (behalve de fijne Atlas Equator Biwire MK2 speakerkabels) níets bij wat überhaupt ook maar in dat blad voorbij is gekomen.

Gelukkig herken ik in jou iemand die evenzo óngevoelig is voor dergelijke impulsen van buitenaf, getuige onder andere de Naim SU die (itt de diverse medeforummers die het ding al lang weer hebben verkocht) terecht nog steeds heerlijk z'n fantastische ding staat te doen.

Enfin, het is iets van mijzelf, die overallergische reactie die ik (inmiddels) heb opgebouwd.  Bovendien weet ik ook wel dat het in iedere branche op dezelfde wijze geschiedt.

Ik betrap mij erop dat ik het tegenwoordig nog leuker vind om het occassion aanbod van fa's als BB&G en H&C Hifi te bekijken dan de introductie van de allernieuwste producten/modellen van fabrikanten.

Iets met romantiek/charme of zo, ik weet het niet echt goed te omschrijven wat ik daarbij voel.

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

twani

Citaat van: LPlover op juli 13, 2015, 09:42:18
Wat een drama weer Twani :( :D

DramaQueen aan het woord :D

Robiwan

Citaat van: twani op juli 13, 2015, 09:47:12
DramaQueen aan het woord :D

zal je ook zeggen dat ik nog nauwelijks hifibladen lees, dat i.t.t. de jaren 90 en begin 00's verslond ik die als een lekker stuk kaas. Interesse is er gewoon nauwelijks meer en de reviews zijn meestal 1 pot nat, net als die van Autoweek trouwens waar ik nog wel op geabonneerd ben :D.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2