Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

twani

Goeie "Mid Class" gear.............

garmtz

Citaat van: twani op juli 25, 2013, 17:25:36
Goeie "Mid Class" gear.............

Denk het ook? Al beluisterd dan?

Dirk

van een heel andere generatie, maar hier klonk de Yammie C4+M2 toch erg lekker op m'n 'Beths ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

tompj

Gewoon met die Yamaha beginnen zou ik zeggen. Inderdaad nog niets op Harbeth gehoord wat niet goed ging. Daarna kun je rustigfinetunen met de versterking toch? En vooral niet teveel waarde hechten aan het feit dat sommige combinaties 'veel voorkomen'. Dat zegt niks. Driekwart broeken komen ook veel voor...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz


Dr.Bedlo

Citaat van: Mitch-- op juli 25, 2013, 16:38:54
why not?

Mag je even het Engelse Harbeth forum voor uitpluizen. Daar vind je zijn stelling dat je onder gecontroleerde omstandigheden geen verschil hoort tussen met gelijk welke versterker. Ik hoor overigens wel verschillen maar dat zal wel met mijn oren te maken hebben. ::)
Quad vintage.

Mitch--

Citaat van: fred19633 op juli 25, 2013, 18:21:51
Mag je even het Engelse Harbeth forum voor uitpluizen. Daar vind je zijn stelling dat je onder gecontroleerde omstandigheden geen verschil hoort tussen met gelijk welke versterker. Ik hoor overigens wel verschillen maar dat zal wel met mijn oren te maken hebben. ::)

ik doelde meer op het verschuiven van Yamaha naar de reservebank, ken de filosofie van meneer Shaw inmiddels wel
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

#3008
Citaat van: garmtz op juli 25, 2013, 17:39:52
Denk het ook? Al beluisterd dan?
Nee :D. Wel veel testen van gelezen en die zijn eigenlijk zonder uitzondering altijd "Mid Class"  :P

tompj

Citaat van: twani op juli 25, 2013, 19:17:40
Nee :D. Wel veel testen van gelezen en die zijn eigenlijk zonder uitzondering altijd "Mid Class"  :P
Waarschijnlijk een gevolg van het feit dat zowel prijs als reputatie 'mid class' is. Tests........
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Martijn M

Citaat van: tompj op juli 25, 2013, 19:33:18
Waarschijnlijk een gevolg van het feit dat zowel prijs als reputatie 'mid class' is. Tests........

Fijn om te zien dat er mensen zijn die sceptisch zijn met betrekking tot wat wordt beweerd in 'tests'. Al jaren lees ik geen hifibladen meer (voorheen kocht ik er toch minstens eens per maand een), maar afgelopen was ik week jarig en heb ik een paar hifi-bladen gekregen. Mooie plaatjes, maar het gros van de verhalen is me de moeite van het lezen niet waard.
Dutch & Dutch

Maro

Ik dacht altijd dat de Harbeth bezitters zo een 'beide benen op de grond' mentaliteit hadden maar de laatste pagina tref ik toch een behoorlijk hautain gedrag aan tav  mainstream versterkers.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirk

Citaat van: Maro op juli 25, 2013, 21:35:47
Ik dacht altijd dat de Harbeth bezitters zo een 'beide benen op de grond' mentaliteit hadden maar de laatste pagina tref ik toch een behoorlijk hautain gedrag aan tav  mainstream versterkers.
ik lees maar een enkeling die dergelijke onzin verkoopt, maar we gaan die heren nu toch niet plots serieus nemen? :D ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dr.Bedlo

Citaat van: Maro op juli 25, 2013, 21:35:47
Ik dacht altijd dat de Harbeth bezitters zo een 'beide benen op de grond' mentaliteit hadden maar de laatste pagina tref ik toch een behoorlijk hautain gedrag aan tav  mainstream versterkers.

Wat heeft harbeth met versterkers te maken dan
Quad vintage.

raindog

Afgelopen woensdag heb ik in Zevenbergen voor het eerst de Monitor 30.1 beluisterd op een vergelijkbare set, en in dezelfde ruimte, als tijdens de laatste LP12 demo dag. Toen werd met Linn Akubarik geluisterd.

Het geluid vond ik op de demodag zeer zeker niet verkeerd maar ik miste wat betrokkenheid in vergelijking met mijn eigen set. Ik dacht toen dat het misschien aan de akoestiek lag maar ik weet nu dat ik het Harbeth-gevoel miste. Linn maakt zeker mooie speakers, en ik mag ze misschien niet vergelijken (ander concept en zo) maar ondanks 1/5 van het prijskaartje luister ik toch 5x liever naar de Harbeth monitoren. Ik heb er heerlijk zitten genieten van een paar platen, heel meeslepend en muzikaal.  :worship:

Sinds ik zelf Harbeths heb vallen demo's met andere speakers eigenlijk altijd wel een beetje tegen. Zijn ze dan echt zo goed of ben ik het Harbeth geluid teveel gewend om andere speakers te kunnen waarderen op hun eigen kwaliteiten? Harbeth is gewoon verslavend...  ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Jumping Jack

Als je dit hier allemaal leest, is harbeth zo een beetje het eindstation voor wie van muziek houdt  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

#3016
'T is nog niet té laat Nick ;).   Ben je gelijk áf van dat malle geleuter met High/Flat/Naca/Ocos/CA/NDX/HDX/SU/NAP  1 2 3456780 beetje van dit en en beetje van dat, het is nog niet goed, wat nu, hoe verder, ik geloof dat het wel lekker klinkt, oh nee toch niet, upgrade, downgrade, sidegrade, ik doe alles de deur uit, oh nee ik bouw een hele nieuwe set, oei die speelt ook nog niet helemaal lekker, duur stekkerblokkie erin dan, HFT zekering dan maar, de phase staat niet goed enz enz enz......

Nog een mooi voorbeeld? Ene A. Te G. heeft binnenkort ook van die lelijke "Harries" ;)

raindog

Citaat van: Jumping Jack op juli 25, 2013, 22:39:30
Als je dit hier allemaal leest, is harbeth zo een beetje het eindstation voor wie van muziek houdt  ;D

Tsja, het klinkt misschien een beetje halleluja-achtig maar voor mijn gevoel zijn het echt de Harbeths die mijn set zo lekker maakt. Alles behalve de Harbeths is de afgelopen jaren al meerdere keren vervangen voor iets anders (een dozijn versterkers, meerdere cd-spelers, dacs, platenspelers etc..) en nog steeds heb ik het gevoel dat de Harbeths de minst limiterende factor zijn in mijn set. Voor mij dus inderdaad een (voorlopig) eindstation. Hooguit ooit een andere Harbeth  ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

MarkD

En wat vond je van de 30.1 in vergelijking met je eigen Harbeths?
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Dr.Bedlo

Citaat van: Jumping Jack op juli 25, 2013, 22:39:30
Als je dit hier allemaal leest, is harbeth zo een beetje het eindstation voor wie van muziek houdt  ;D

Dat heb je aardig goed geschoten
Quad vintage.

Martijn M

Citaat van: raindog op juli 25, 2013, 23:02:18
Alles behalve de Harbeths is de afgelopen jaren al meerdere keren vervangen voor iets anders (een dozijn versterkers, meerdere cd-spelers, dacs, platenspelers etc..) en nog steeds heb ik het gevoel dat de Harbeths de minst limiterende factor zijn in mijn set.

Niets ten nadele van de Harbeths, maar de luidsprekers zijn bijna per definitie de zwakste schakel in de hardware van een set.
Dutch & Dutch

Xander32

Harbeth vind ik zeker niet slecht klinken, verre van dat, maar mij echt gegrepen hebben ze nooit.
Een kwestie van smaak?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dr.Bedlo

Meer een marantz kwestie denk ik
Quad vintage.

Xander32

#3023
Citaat van: fred19633 op juli 25, 2013, 23:16:47
Meer een marantz kwestie denk ik
Leg uit :mellow:

Voor jouw beeldvorming; de keren dat ik Harbeth heb beluisterd, was dat op Leben 300, Linn, VTL en Resolution Audio ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Thanatos

#3024
Citaat van: Xander32 op juli 25, 2013, 23:08:26
Harbeth vind ik zeker niet slecht klinken, verre van dat, maar mij echt gegrepen hebben ze nooit.
Een kwestie van smaak?

Het is altijd een kwestie van smaak. Welk sausje vind je het lekkerst..

Harbeth is een schitterend merk. Producten waar ik echt warm voor loop. De details in afwerking en hoever er gegaan wordt om echt een top product af te leveren.

Ik heb de Harbeth M30 in bezit gehad. Ik kwam van een groot systeem af (Xanadu) en door verhuizing andere akoestiek nog erg zoekend. Schitterend mid en hoog. Maar in het laag miste ik toch echt wat. Het is geen alles eter en fullrange is hij ook niet. Maar wat hij goed doet is fantastisch. Stemmen, akoestische instrumenten. Doch om de beperkingen voor mij geen blijver.