Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Dura

Citaat van: HuubF op februari 15, 2021, 20:18:50
Na bijna een subwoofer te hebben gekocht, DSP te hebben geprobeerd, veel schuiven en handenvol kabeltjes te hebben gewisseld moet het toch anders. Toevallig liep ik tegen een voordeeltje aan. Hoewel het me weinig kost hoop ik dat ik daar geen spijt van krijg... Maar ja, Dynaudio's zat.

Het wordt toch maar een Spendor A7. Lekker Engels, bekend geluid, past bij Roksan Blak, redelijk full range, niet te duur (ook dankzij de aanbieding).

Dat zou er wel eens eentje (okay,2) met een ziel kunnen zijn Huub.  :pompom:
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

roeleken

Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Carrol

Volgens mij staat de Dynaudio contour 20i weer te koop🤔🤔🤔
Ik volg Huub niet meer.....
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

r_flagg

4 maanden blijkt toch 4 dagen.
Evengoed wel een prestatie geloof ik  ;D
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)


Lion of Judah

Citaat van: HuubF op februari 15, 2021, 20:18:50
Na bijna een subwoofer te hebben gekocht, DSP te hebben geprobeerd, veel schuiven en handenvol kabeltjes te hebben gewisseld moet het toch anders. Toevallig liep ik tegen een voordeeltje aan. Hoewel het me weinig kost hoop ik dat ik daar geen spijt van krijg... Maar ja, Dynaudio's zat.

Het wordt toch maar een Spendor A7. Lekker Engels, bekend geluid, past bij Roksan Blak, redelijk full range, niet te duur (ook dankzij de aanbieding).

Mooi, dan ben ik niet meer de enige! Voor zolang het duurt :D
Je hebt ze (thuis) beluisterd? Zo Engels schijnen ze niet te klinken.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

HuubF

Citaat van: Lion of Judah op februari 15, 2021, 20:57:26
Mooi, dan ben ik niet meer de enige! Voor zolang het duurt :D
Je hebt ze (thuis) beluisterd? Zo Engels schijnen ze niet te klinken.

Ja Spendor is mooi.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

NAF

Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop.

Geniet ervan en laat ons meegenieten want ik ben benieuwd in welke bewoordingen deze speakers de voorgaande weer voorbij gaan.

Misschien moeten we het gezegde: "niets is veranderlijker dan het weer" toch eens herzien binnen de Nederlandse taal.  :devil:

New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

vanzomereng

Citaat van: HuubF op februari 13, 2021, 11:59:16
Belangrijke beslissing: ik heb nu zó veel mogelijkheden om de klank van de speakers subtiel te beïnvloeden dat ik even helemaal niets meer aanschaf. Dat lekker klinkende audiofielerige wil ik voorlopig niet kwijt.

Bovenstaande quote is van jouw van 2 dagen terug en nu TOCH maar een andere speaker aangeschaft.

Helemaal OKE HuubF, zo kennen we je weer, het begon al een beetje saai te worden hiero.....
In ieder geval, veel plezier er mee  :happy:

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Rowdy

It’s worth taking care with partnering equipment. While the A7s will work happily with most capable amplifiers, something like the powerful-yet-poised Roksan Blak amplifier (£2800) helps fill out that leanness with a touch more warmth.

Bovenstaande komt uit deze test:
https://www.whathifi.com/spendor/a7/review

Ik wens je veel luisterplezier met je nieuwe luidsprekers.

twani

En tóch......tóch is een Spendor géén Dynaudio.

Dit komt niet goed.  Oh nee, het kwam t toch al nooit goed :D

Gefeliciteerd !

vanzomereng

Citaat van: twani op februari 15, 2021, 21:33:45
En tóch......tóch is een Spendor géén Dynaudio.

Dit komt niet goed.  Oh nee, het kwam t toch al nooit goed :D

Gefeliciteerd !

2 verschillende speakers maar zou met beiden zeer goed kunnen leven (ik ben de moeilijkste niet  :laugh:)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Raphie

Feli! Snap Huubf wel, de Dynaudio had een te "klinisch" imago, klopte niet in het plaatje. Nu klopt het weer in zijn hoofd (voor even)
JBL PRX Power!

oud_account_1

Ik hoop dat de 20jes in opslag -en niet in de verkoop- gaan.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Mitch--

Citaat van: Raphie op februari 15, 2021, 21:39:23
Feli! Snap Huubf wel, de Dynaudio had een te "klinisch" imago, klopte niet in het plaatje. Nu klopt het weer in zijn hoofd (voor even)

ik denk dat het vandaag gekochte pak melk het hier in de koelkast langer vol gaat houden... :D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Markus2

Hoi Huub,

Lekker bezig! Gewoon doorhobbyen zolang het kan en verantwoord is!
En genieten, dat is het belangrijkste tenslotte!

Vriendelijke groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

eduard

Kwam laatst een vlog tegen waarin Huub zijn "kwaal" :) uit gelegd werd. Was iets met placebo effect waarbij men in eerste instantie een verandering/verbetering hoort die er eigenlijk niet is naar een paar dagen is dat effect weer weg weg een gaat mem weer opzoek naar die verbetering.

Huub gefeliciteerd met deze aanschaf. Ik lees heel graag je ervaringen met deze speaker tov de vorige.

J o e p

Helemaal niet fout die Spendor.

En als je op leeftijd komt zoals Huub 66, ik 67 en die Sultankat 68 is het enkel een kwestie van tijd geworden voordat we weer met een Quad en een paar Kefjes in huis zitten te luisteren.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

NAF

Citaat van: Raphie op februari 15, 2021, 21:39:23
Feli! Snap Huubf wel, de Dynaudio had een te "klinisch" imago, klopte niet in het plaatje. Nu klopt het weer in zijn hoofd (voor even)

Maar zijn de Splendor's wel high-end genoeg voor het perfecte plaatje.
Dat was namelijkde reden waarom de JBL's het veld moesten ruimen.

@Huub
Welke uitvoering (kleur) heb je eigenlijk gekocht?
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

sschot

Soms denk ik in dit topic, het gaat toch wel ergens over, maar met een actie zoals nu, neig ik ernaar om te denken, dit gaat toch helemaal nergens over....

Maar Huubf gefeliciteerd met deze aankoop en verras ons met het resultaat..... Misschien de 20i even achter de hand houden, voor als de ik moet toch weer iets anders mode bij jou "aanslaat".....
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Kwabbernoot

Welkom in de wereld van Huub. Geloof mij, je went eraan.

Ooit...

HuubF

Citaat van: sschot op februari 15, 2021, 22:54:20
Soms denk ik in dit topic, het gaat toch wel ergens over, maar met een actie zoals nu, neig ik ernaar om te denken, dit gaat toch helemaal nergens over....

Maar Huubf gefeliciteerd met deze aankoop en verras ons met het resultaat..... Misschien de 20i even achter de hand houden, voor als de ik moet toch weer iets anders mode bij jou "aanslaat".....

Dit kan ook helemaal nergens over gaan. Het is maar hifi aan de rand van de vulkaan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: NAF op februari 15, 2021, 22:27:26
Maar zijn de Splendor's wel high-end genoeg voor het perfecte plaatje.
Dat was namelijkde reden waarom de JBL's het veld moesten ruimen.

@Huub
Welke uitvoering (kleur) heb je eigenlijk gekocht?

Eiken is de minst lelijke kleur.

Ik zat met de Contour's al onder het echte high end niveau. Want dan moet je een Confidence in huis halen.

Spendor heeft ook een hoger, vermoedelijk meer high end, niveau. Vanwege de spetterende reviews en mijn eigen ervaring met Spendor lijkt me de A7 net zo'n tussenmaatje als de Contour bij Dynaudio.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)