Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peerless Monster

#21475
Mooie speakers Ad!!!
Weet je waar ik mijn ps audio bhk vandaan heb?
 :pompom:
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

#21476
Citaat van: Peerless Monster op april 14, 2024, 14:48:01Mooie speakers Ad!!!
Weet je waar ik mijn ps audio bhk vandaan heb?
 :pompom:

Ben er zeer blij mee  Rens.

oooooh, bij ons aller Caspar😊
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Citaat van: Peerless Monster op april 14, 2024, 14:48:01Weet je waar ik mijn ps audio bhk vandaan heb?
 :pompom:


Maar da's niet zo heel lang geleden, besef ik nu als ik de foto nog eens goed bekijk?
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Nope. Juli 2023.
Die Speakers waren volgens mij ongeveer dezelfde lijn? Volgens mij iets van 17/18k? Mij te duur, maar lekkerrrrr.

Beste wat me in Transistor land is overkomen. Werd donderdag nog aangezwengeld, omdat de P7500 van Accuphase geen muziek maakte op mijn Acoustats.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Het zijn dezelfde speakers in speciale wit uitvoering. Met 300b buizen gaan ze echt zingen. Perfecte combi.
Ben er super blij mee.

Accuphase kan ook super klinken maar zoals zo vaak is het de combinatie/het geheel wat het maakt plus persoonlijke smaak.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

sultankat

Citaat van: Xander32 op april 14, 2024, 14:28:36Prachtige ls, al helemaal in die afwerking. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen  :thumbs-up:


Inderdaad, de afwerking is subliem en ook het geluid is prachtig met een erg goede bas en ook het gehele geluid in een juiste balans. Wel 1 meter van de andere meubels en muren afzetten anders wordt het onbeheersbaar. Opmerkelijk: ze klinken op laag volume en op zeer hoog volume perfect zonder aantasting van het geluid. Ben er heel erg blij mee. Ik heb mijn vorige speakers (B&W matrix 3 series 2) te koop gezet op een 'andere" site ;-)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Jumping Jack

Citaat van: advr op april 13, 2024, 16:58:12Nieuwe doosjes: Devore O/96.😊
Met dank aan Audio Life 😊20240411_135430_copy_1500x2000_1.jpg

Wat een geweldige speakers zijn dat  :wub: . Ik heb die vroeger vaak mogen beluisteren bij een dealer hier in de buurt, fantastische speakers met een geweldige dynamiek.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

#21482
Tof, mooie aankoop/ upgrade dan 👍🏻

Dat het ook op een laag volume goed klinkt (geluidsbeeld en tonaliteit) is zeker geen vanzelfsprekendheid, maar herken ik ook van zowel mijn huidige als voorgaande Tannies 🤓

Veel muziekplezier gewenst 🎶

Citaat van: sultankat op april 19, 2024, 14:22:42Inderdaad, de afwerking is subliem en ook het geluid is prachtig met een erg goede bas en ook het gehele geluid in een juiste balans. Wel 1 meter van de andere meubels en muren afzetten anders wordt het onbeheersbaar. Opmerkelijk: ze klinken op laag volume en op zeer hoog volume perfect zonder aantasting van het geluid. Ben er heel erg blij mee. Ik heb mijn vorige speakers (B&W matrix 3 series 2) te koop gezet op een 'andere" site ;-)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Niet alledaags, maar wat ontzettend gaaf. Heel veel (luister) plezier met je mooie aanwinsten.
Citaat van: advr op april 13, 2024, 16:58:12Nieuwe doosjes: Devore O/96.😊
Met dank aan Audio Life 😊20240411_135430_copy_1500x2000_1.jpg

Jimi Hendrix

#21484
Hoi ik heb ook weer een beetje rondgesmurft en wat spulletjes in huis gehaald om de Vivid's mee aan te sturen.

Ik ben begonnen met een setje Croft Acoustics 25R en 7R separates voor een vleugje warmte. Misschien niet de meest voor de hand liggende keuze, maar ik heb in het verleden met wat Rega amps gespeeld en dit leek me een leuk experimentje. Ze worden niet meer gemaakt en ik ben altijd wel benieuwd geweest naar de sound. Plus ik heb nog wat NOS buisjes liggen uit m'n gitaarversterkers, dus daar kan ik dan een beetje mee aanrommelen.



Tijdens het uitproberen van de Croft kwam ik nog een glimmende pizzadoos tegen bij onze Zuiderburen, dus sinds gisteren staat hier ook een Devialet Expert 120 te spelen. Eerstdaags eens met SAM aan de slag.

Tijdje terug ook nog een beetje georiƫnteerd op de interwebs voor amps die goed matchen met de v1.5's. In dit draadje op Audiogon wordt de Primaluna Dialogue Premium met KT150's erg vaak aangeraden als een goede match, dus ben eens benieuwd.
What we do now echoes in eternity

Struis

Een tweede set opgebouwd. Was niet de bedoeling eigenlijk... Nu staan een set Harbeth P3ESR 40th Anniversaries tussen de M30.1's in. Waarom? Nou ja, omdat een vriendin van me ze had en ik ze fraai vond (en nog nooit P3ESR heb gehad), en zij verliefd was op mijn Super HL5's. Dus we hebben geruild...

Toen had ik speakers. Op Skylan stands. Cool! Versterker.. Oh ja, ik had nog een Exposure 2010SD van een goede vriend overgenomen (gemodificeerd door Musifoon, zeer aan te raden overigens!). Helemaal goed!

Oke, sub natuurlijk. Want P3ESR's in een 26 m2 kamer met een 70W versterker gaat voor mij niet voldoen. Gelukkig had ik nog een Rel Strata 5 staan met de kabels. Dus de 212SE rechts en de Strata 5 links. Helemaal goed!

Speakerkabels. Ah, met de versterker kwamen ook een set Tara Labs speakerkabels. Opvallend fijne dingen!
Interconnects? Daar had ik nog een set Oyaide PA-02TR's voor liggen die ik een paar jaar geleden bij Studio Alkmaar voor weinig had gekocht.

Dan nog een bron. Ach ja, gelukkig HAD ik al een Naim NDX1 die als loopwerk dient voor de dCS stack voor set 1. Dus kan de NDX1 nog als DAC en analoge output gebruiken voor set 2.

En zo kostte het me, all in, minder dan 3000 euro (da's inclusief de 1400 euro van de NDX). Al had ik het spul al gewoon liggen. Dit tov de 15000 van de andere set. Dat wordt schrikken...

Nee, eigenlijk is het opvallend fijn! Wat meer hoog, en met de Strata een meer old-school sound. De Strata komt minder diep (en minder gemakkelijk) als de 212SE (logisch, die kostte ruim 3x zoveel).

Dit is de set om mee te spelen. Wat ik eigenlijk steeds meer ging missen. Kabels, streamers, CD loopwerken, whatever, hierop test ik de boel!

Oh ja, en ik had natuurlijk nog een Parasound HCA 2200MKII. Die gaat morgen naar Musifoon om gefixt te worden (de kanalen vallen regelmatig weg en het stoort op de kanalen, en hij heeft een 50 Hz brom). Die had ik ook nog staan, dus relatief goedkope tweede set, maar ander soort geluid en alles is gewoon op de grond direct bereikbaar. Makkelijk om van alles in te pluggen om te proberen. Cool!

Dus straks gaan we de Wiim Pro met zijn digitale kabel in de NDX1 proppen en vergelijken met de Sonos Connect via de dCS. Hoe goed IS die Wiim Pro eigenlijk als loopwerk?
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

P_j_V

Een enorme upgrade, de SBC in mijn 'portable' mediaplayer vervangen door een RPi Zero 2W (was een Zero W).
Ik gebruik 'm meestal -met PEQ voor mijn koptelefoon- voor streams van Radio Paradise etc. , daar is de Zero W prima voor.
Thuis, voor met mijn library met > 10.000 items was 'ie eigenlijk te traag.
De Zero 2 W is snel genoeg, het browsen gaat soepel zat voor deze dinosaurus :D .
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz