Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HuubF

#6450
Citaat van: Baardmannetje op april 13, 2018, 08:20:18
Dus: wanneer je goede luidsprekers hebt doet een andere DAC of versterker er niet meer toe?

Zou dit dan die mooie dag worden..?

  ;D

Nee, het wordt geen mooie dag.

Of toch wel... vandaag krijg ik mijn Chord Qutest binnen. Nachtje inspelen en gáán!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Plezier!

Ik ga een muziekje luisteren en een stukje fietsen met de kleine vent.

:wub:

chansig

Citaat van: scrutinizer op april 12, 2018, 23:37:49
Omdat je jouw ervaring en beleving bij Jerry meerdere malen als leidraad voordraagt.......

Een weergave waar alleen common sense en de cochlea verantwoordelijk was voor deze weergave.
Geen MLSSA en/of DSP  ;)

Jerry is net zo slim als een DSP.  :D

Common sense...oke jij bent ook van het dempen, dempen, dempen en als je denkt dat je te ver bent....dempen ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: Baardmannetje op april 13, 2018, 08:47:10
Plezier!

Ik ga een muziekje luisteren en een stukje fietsen met de kleine vent.

:wub:

Lekker man....ik heb mijn banden vol met wind.

@Huub: ook veel plezier.

Ws kom ik van het weekend niet toe aan het doorstoeien met de set. Fietsen en verjaardag staan op de planning.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

#6454
Citaat van: chansig op april 13, 2018, 08:49:27
Jerry is net zo slim als een DSP.  :D

Common sense...oke jij bent ook van het dempen, dempen, dempen en als je denkt dat je te ver bent....dempen ?

Gr. Hans

Nope!! Gebruik mijn gezond verstand.....
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....


Markus2

Citaat van: scrutinizer op april 13, 2018, 09:41:10
Nope!! Gebruik mijn gezond verstand.....
Dat denkt iedereen hier zo'n beetje te doen. Dit is geen waardeoordeel overigens.

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: morca op april 13, 2018, 09:48:32
Was dat maar zo lol

Sssst.

Niet doorvertellen hoor, maar eigenlijk is het gewoon zo.

:music:

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: scrutinizer op april 13, 2018, 09:41:10
Nope!! Gebruik mijn gezond verstand.....

Nou, dat leidt tot fantastische resultaten...

:clapping:

chansig

Citaat van: scrutinizer op april 13, 2018, 09:41:10
Nope!! Gebruik mijn gezond verstand.....

Ah..oke.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Citaat van: Sirius666 op april 11, 2018, 22:38:20
Ik ben benieuwd naar wat de invloed van een paneel aan het plafond en de achterwand is. Thuis (woonkamer) zou ik bijv. enkel wat aan de achterwand kwijt kunnen, toch maar eens op zoek.

Dit wellicht enigszins interessant?

https://www.gearslutz.com/board/studio-building-acoustics/964934-back-wall-full-rockwool.html
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1


RalphH

Op het eerste gezicht lezend, lijkt het behandelen van de achterwand negatief te zijn door een toename van flutter. De "behandelaar" geeft hier echter wel aan dat de rockwool nog in de (reflecterende) plastic verpakking zit. Voor het behandelen van de wand, hingen er echter wel al 4 panelen. Als die nu geblockt zijn door ingepakt rockwool, dan creeer je dus reflecties waar die er eerst niet waren.

Of lees ik iets helemaal out of context?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


chansig

De Anthem doet het weer.....geen idee waarom...maar hij meet weer.

Zal zo even kijken of ik wat met REW kan doen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


chansig

Nope...wel een waterfall soort van. Ben compleet onbekend met de mogelijkheden...

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Timvg

Nee daar hebben we niet veel aan. Ga eens naar tab "All SPL" => bij controls 1/12th smoothing toepassen en dan zullen we iets zien.

Daarna smoothing weer wegdoen (no smoothing) en vervolgens naar tab SPL & phase gaan. Daarna bovenaan klikken op "ir windows" => add frequency dependent window => width in octaves selecteren en op 1/12 zetten. en dan apply windows.. Dat is min of meer het rechtstreekse geluid (reflecties uitgewist - minder juist in het laag maar best bruikbaar in het hoog).

Timvg

of als je de savefile (.mdat) even op wetransfer zet doe ik dat wel voor je als je 't ni snapt. Zet ik hem ook even tegen mijn eigen meting.

chansig

Ik hoor het wel....

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Timvg

#6470
Klik die fase en mic calibratie onderaan ff weg - is overzichtelijker  :)

Edit: ziet er niet juist uit .. wil je de .mdat even delen toch? Kan ik ff kijken

chansig

nog een keer.... :D

Ik wil alles delen, maar wil het zelf ook een beetje onder de knie krijgen en dat gaat een hele opgave worden. :D

.mdat ???

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Timvg

#6472
Dat ziet er meer uit als een meting met tijdvenster
.mdat is de savefile  :)

chansig

Ah oke...heb ik. Ik kan hem ook via de mail mailen. Stuur je wel even een pm.

Overigens...ik heb de mic in de laptop gestoken, REW geopend en vervolgens meten. Enige wat ik gecheckt heb is het level.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Timvg

Citaat van: chansig op april 13, 2018, 19:56:47
Ah oke...heb ik. Ik kan hem ook via de mail mailen. Stuur je wel even een pm.

Overigens...ik heb de mic in de laptop gestoken, REW geopend en vervolgens meten. Enige wat ik gecheckt heb is het level.

Gr. Hans

kalibratiefile van mic is geladen toch he?