15" TC-Sounds, T G Tempo, Ala Kharma, 12" JL/Hypex, 12 inch Rythmik !!

Gestart door mijkie, mei 1, 2013, 10:52:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wupsie

Zebrano in combinatie met een primaire kleur doet het altijd goed, en geef een mooi contrast :)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

mijkie

heb het met de directie overlegd, ze wil ze graag helemaal wit.... tsja wat moet je dan ??

nu alleen mijn center nog... en een doosje voor de Hypex

maar wat moet ik dan nu weer gaan maken ??
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

niels-hihi


RonG

Heel mooi hoor, ben benieuwd naar de verdere afwerking O0

mijkie

dat zal nog op zich laten wachten, eerst uitgebreid testen, kan ik ook evt. nog wat veranderen en als ze goed bevonden zijn, ga ik ze (laten) spuiten....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

joey01


Hans47

Hierbij mijn aanvulling op dit onderwerp omdat ik sinds enige weken eigenaar mag zijn van Mike zijn Tempo's.

Op de een of andere manier trekt dit ontwerp mij wel aan, ik had een vermoeden dat het in mijn ruimte en met mijn beleving van muziek zo maar eens erg goed zou kunnen zijn.

Toen ik van Mike vernam dat de 300 euro een paar prijs was, was voor mij de nadenken fase voorbij en ben ik ze op gaan halen.
Kort geluisterd en nog even audio ervaringen ed uitwisselend speakers in de Prius en op naar huis.

Thuis heb ik ze even snel aangesloten omdat er nog wat andere dingen op het schema stonden.

Dag er na geluisterd en inderdaad mijn vermoeden klopte, erg mooi open en diep geluidsbeeld met een verrassend diep en in mijn ruimte op Klasse D versterking lekker strak laag.

In het verleden veel speakers zelf gebouwd en daarbij had ik altijd een bepaalde richting, kijkende en luisterend naar de Tempo's kon ik mijzelf niet tegenhouden om dat met deze speakers ook te doen, reden is ook omdat ik ze al erg mooi vind.

Dus filters er uit de verzilverde teflon kabel er uit en filters buiten de kast plus opnieuw van draad voorzien (ik heb een grote voorkeur voor de aders die gebruik worden in Canare en haal daar 1,5 mm voor het hoog uit en 2,5 mm voor laag en entree uit) zilversoldeer vermeden (ik soldeer liever met standaard soldeer en gebruik dus liever koper kabel zonder verzilvering) het filter naar eigen inzicht wat anders gemonteerd en voorzien van wat andere draad logistiek zal ik maar zeggen, filter zelf bestaat al uit erg mooie componenten.

Goed dat was stap 1, even geluisterd en erg blij met het resultaat, nog wat meer mijn smaak zeg ik dan, maar.....een kastje over het filter heen en een wat grotere voet zou mooi zijn :-)
Dit liet ik vallen tegen Mike en enige dagen later kon ik bij hem de filterkastjes en de nieuwe voeten ophalen, superservice!

Gisteren de spullen gemonteerd en hierbij wat fotos om te delen.

3e week augustus krijgen ze een spuitlaag van eiglans zwart (spuiter via Mike en forum gevonden)

Hoe klinkt het op mijn huidige set?

Als een Concept 20 maar dan met echt laag en ook nog eens snel en strak laag (natuurlijk niet subwoofer laag, maar laag genoeg voor een goede muziekbeleving in mijn oren), kortom een los en diep geluidsbeeld met heel mooi hoog en midden en daaronder ook nog eens mooi strak laag...

Ik zeg deze blijven even in huis vandaar dat ik er ook wat werk in gestoken heb en ze nog laat spuiten :-)
De Concepts 20 hebben even huis in hun originele verpakking wachtende op andere tijden :-)

Hierbij mijn dank aan Mike voor het weer aanwakkeren van zelfbouw, de service om filterkastjes en voeten op maat te maken en mij kennis te laten maken met deze mooie zelfbouwers van Tony Gee, hulde aan die laatst genoemde meneer, hij kan aardig speakers ontwerpen!


chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mijkie

zien er zo netjes uit Hans , ze zijn goed terecht gekomen zie en hoor ik ;D ;D

net als jij heb ik voor deze luidspreker een zwak, althans voor het ontwerp, in mijn ruimte(hard en hout) icm. met de zilveren bekabeling, de Pioneer receiver kwamen ze niet tot hun recht en bij jou gelukkig wel, ben benieuwd als ze klaar zijn en hoe ze klinken....

ennuh, over Tony, die hoef je echt niets meer te leren idd. , heb meerdere ontwerpen van hem gehoord en gezien en heb nog niets gehoord wat niet klinkt !! echt een vakman en liefhebber!!

graag gedaan btw. de superservice, is een andere hobby van mij, creatief met hout/MDF...
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Ejorne

Citaat van: mijkie op juli 30, 2013, 16:10:26
zien er zo netjes uit Hans , ze zijn goed terecht gekomen zie en hoor ik ;D ;D

net als jij heb ik voor deze luidspreker een zwak, althans voor het ontwerp, in mijn ruimte(hard en hout) icm. met de zilveren bekabeling, de Pioneer receiver kwamen ze niet tot hun recht en bij jou gelukkig wel, ben benieuwd als ze klaar zijn en hoe ze klinken....

ennuh, over Tony, die hoef je echt niets meer te leren idd. , heb meerdere ontwerpen van hem gehoord en gezien en heb nog niets gehoord wat niet klinkt !! echt een vakman en liefhebber!!

graag gedaan btw. de superservice, is een andere hobby van mij, creatief met hout/MDF...

Is Tony hier ook actief op dit forum? Ik heb nog nooit een ontwerp van hem gehoord maar er wel veel over gelezen. En volgens mij daarbij  nog nooit een negatieve reactie tegengekomen. Ooit zelf nog eens van plan een diy te maken en dan zal de kans groot zijn dat ik een van zijn ontwerpen ga gebruiken.

mijkie

Yep, Tony is een "actief" lid, onder de naam Geenius....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

flashover

 ;D hey Hans,... na mijn vakantie ga ik ze eens lekker aanpakken om ze 'n mooi jasje te geven!...

de "spuiter" ben ikke!  ;D
Antelope Zodiac & Voltikus / Linear Acoustic mono ev / Surround by Pioneer VSA AX-10ai / Apple iMac / Itunes met plugins "Pure Music, Amarra Symphonie, Audirvana Plus "  / Audioquest Carbon USB / Oyaide AZ-910 / Monster cable Z series Z2R reference / Furutech FP-Alpha3 powercords + IeGo gold / Dynaudio Double 17 Esotar - Mijn tweaks, Furutech zekeringen, WA Quantum Chips, Deoxit & SilClear

Hans47

Daar kijk ik al naar uit :-)

Geniet van je vakantie!

Hans47

#163
Het verhaal Tempos gaat nog door, hierbij een korte update:

Ik kon het niet laten om de ontwerper zelf nog om advies te vragen, de Tempos heeft Tony al wat langer geleden ontworpen en ik kon mij niet voorstellen dan dat hij in de jaren andere inzichten heeft gekregen mbt materialen etc.

Dus een mail gestuurd en binnen een paar uur een uitgebreid antwoord terug met veel informatie mbt dempings materiaal wat inderdaad aangepast zou kunnen worden, advies mbt spoelen (vlakdraad), condensatoren en weerstanden.

Het dempingsmateriaal (op 1 sheet iets dikker na) en de weerstanden had Tony liggen en aangezien het voor mij een korte rit was heb ik het zelf maar opgehaald.

Heel gastvrij ontvangen en (ik had Tony nog nooit ontmoet) kreeg al redelijk snel door dat hij wel heel veel ervaring heeft met ontwerpen en heel slim/intelligent  is.
Tony is een nieuw ontwerp, de Orfeo aan het afronden en die stonden toen ik de luister ruimte inliep net te spelen met muziek van een Jazz combo, op mijn vraag of ik eens mocht luisteren was het antwoord neem plaats.

Eigenlijk heb ik er maar een woord voor: wow!

Ik weet denk ik al wat mijn volgende echte zelfbouw project gaat worden :-)

Ik heb ook nog even naar een klein en veel voordeliger model geluisterd: de Concertino, het valt mij op dat de ontwerpen van Tony allen hetzelfde klank karakter delen en dat is: details met behoud van rust, sprankeling in het hoog zonder scherpte, open geluidbeeld zonder luistermoeheid te veroorzaken, erg mooie plaatsing.

Kortom er gaat iets erg goed bij zijn ontwerpen :-)

De vlakdraadspoelen voor de Tempos staan in bestelling, het dempingsmateriaal is (tot op de wat dikkere sheets voor de achterkant) al aangepast de weerstanden ga ik nog doen.
Duidelijk is dat ook de Tempos bij iedere aanpassing gewoon nog wat beter worden, en dat geeft ook meteen aan hoe goed dit ontwerp van Tony is, klasse!



mijkie

leuk om te horen Hans, dat je ook ff bij Tony bent geweest, zal voor mij wel een schok worden als ik ze weer zie in het zwart en met aangepast filter!!

als er 1 mooie luidsprekers maakt voor de zelfbouwer is imo hij het wel....

keep us posted !!!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Hans47

Ahh nee nog niet, de nieuwe onderdelen lieten wat langer op zich wachten, vorige week donderdag in de avond bij Tony opgehaald en jl zaterdag de filters opnieuw opgebouwd met de nieuwe onderdelen, ik heb nog 1 condensator van het originele filter gebruikt, de rest is nieuw, zie de fotos.
Filters zijn ook aangepast nav opmerking van Tony dat het zobel netwerk er uit kan ivm de huidige moderne versterkers die geen last meer hebben van impedantie sprongen.

Het resultaat is niet een kleine sprong maar een grote sprong alles is nog beter geworden en de gebieden waar de Tempos al erg goed waren zijn nu subliem geworden, de ruimtelijke afbeelding is een soort 3D geworden, het geluid staat helemaal los van de speakers.
Laag en nog strakker, midden nog schoner, en het hoog laat heel veel details horen zonder maar 1 spoortje van scherpte, in 1 woord: geweldig.

Nu nadenken over afwerking, ben niet helemaal zeker meer over zwart :-)

MechanicalAnimal

Citaat van: Hans47 op augustus  1, 2013, 07:34:05
Heel gastvrij ontvangen en (ik had Tony nog nooit ontmoet) kreeg al redelijk snel door dat hij wel heel veel ervaring heeft met ontwerpen en heel slim/intelligent  is.
Tony is een nieuw ontwerp, de Orfeo aan het afronden en die stonden toen ik de luister ruimte inliep net te spelen met muziek van een Jazz combo, op mijn vraag of ik eens mocht luisteren was het antwoord neem plaats.

Eigenlijk heb ik er maar een woord voor: wow!

Ik weet denk ik al wat mijn volgende echte zelfbouw project gaat worden :-)


ah....kijk eens aan....Tony is inderdaad een bovenste beste vent  :pompom:

Ik ga vanavond even mijn laatste bestelling bij 'm halen, zwikje WBT-terminals, aansluitkabels en wat klein grut zoals schroeven. Altijd leuk en leerzaam om bij hem langs te gaan.

maarrrr......voordat je ook maar IETS gaat bouwen, mag je ook ff bij mij komen luisteren  :coffee:....ik ben bijna klaar met Tony zijn Galactica's  :headbanging:





SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

chansig

 :wub: :wub: :wub: :wub:

Ik hoop alleen dat ze zo niet opgesteld gaan worden als ze klaar zijn.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MechanicalAnimal

op de groei gemaakt ;-)...huis staat te koop...dus t.z.t vrijstaand in een grotere woonkamer of zelfs een HT in combinatie met een EH-TW8100  :popcorn:


mijkie en hans, keep them pics coming, leuk de vorderingen te zien  :pompom:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

morca

Citaat van: MechanicalAnimal op augustus 28, 2013, 15:52:44
ah....kijk eens aan....Tony is inderdaad een bovenste beste vent  :pompom:

Ik ga vanavond even mijn laatste bestelling bij 'm halen, zwikje WBT-terminals, aansluitkabels en wat klein grut zoals schroeven. Altijd leuk en leerzaam om bij hem langs te gaan.

maarrrr......voordat je ook maar IETS gaat bouwen, mag je ook ff bij mij komen luisteren  :coffee:....ik ben bijna klaar met Tony zijn Galactica's  :headbanging:
Heb je ze af!!!!! super vet geworden  :thumbs-up:

Je woont in de buurt zag ik op ZBA,ik wil deze jongens graag eens echt horen als jij dat goed vind  :)     :coffee:  :music:

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

MechanicalAnimal

Citaat van: morca op augustus 28, 2013, 21:13:17
Heb je ze af!!!!! super vet geworden  :thumbs-up:

Je woont in de buurt zag ik op ZBA,ik wil deze jongens graag eens echt horen als jij dat goed vind  :)     :coffee:  :music:

heey Marco....zo goed als af.....laatste filterwerkzaamheden en baspijpen en Neutriks plaatsen en dan is het rammen geblazen  :headbanging:

Iedereen is welkom om eens te luisteren, houd zelfbouwaudio.nl even in de gaten, er zijn namelijk nog wel meer gegadigden die willen komen luisteren, een aantal daarvan nemen hun versterkers etc zelfs mee, uitgelezen kans voor mij ook om eens wat verschillende systemen te beluisten, van Nelson Pass F5 tot eigenbouw Hypex UcD.



Citaat van: knubbe op augustus 28, 2013, 21:48:38
Thx! Weer 3 dagen leesvoer ;P

hahahhahaha..en terecht....ben ook al zo'n 3 jaar aan het bouwen, typen, en pics uploaden  :popcorn:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis