De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blue-eyes

Citaat van: Snowmaster op november 25, 2010, 22:10:07
Sinds wanneer tweak jij?  Ondergrond is toch ondergrond  ;).



Tja. Ik heb ook bovengemiddelde kabels, drie eigen stroomgroepen, etc. ;)
Ik koop zaken af :P



Voor dit geld raak ik de Gramma ook wel weer kwijt. IK wil het gewoon ervaren of ik iets van verschil hoor of niet. Zo niet, zo weer in de verkoop.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Ghosty J

Bjorn maar even om uitleg gevraagd :)


Citaat van: HTip op november 25, 2010, 23:20:55
Goeie vraag. Misschien moet je dat aan Bjorn en Garmt vragen. Bij mij heeft Bjorn een Gramma aangeraden. Kan natuurlijk ook met mijn ruimte te maken hebben.

Ik denk overigens serieus dat de sub aan de wandel zou zijn gegaan. Toine (Thingman) stuurde zuivere sinustonen van 50, 40, 30, 20, 16 en zelfs 10 Hz :o De DD18 deed het prima, maar de trillingen die de Gramma absorbeerde zouden anders via de vloer alles hebben laten meetrillen. Echter de ruimte gaf geen krimp.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

bmateijsen

Citaat van: HTip op november 25, 2010, 23:20:55
Goeie vraag. Misschien moet je dat aan Bjorn en Garmt vragen. Bij mij heeft Bjorn een Gramma aangeraden. Kan natuurlijk ook met mijn ruimte te maken hebben.

Ik denk overigens serieus dat de sub aan de wandel zou zijn gegaan. Toine (Thingman) stuurde zuivere sinustonen van 50, 40, 30, 20, 16 en zelfs 10 Hz :o De DD18 deed het prima, maar de trillingen die de Gramma absorbeerde zouden anders via de vloer alles hebben laten meetrillen. Echter de ruimte gaf geen krimp.

De Gramma of subdude doet eigenlijk altijd zijn werk wel. Het beste overigens bij vloeren waar echt ontkoppeling nodig is, dus een zwevende vloer/ laminaat, etc.

@fugazi: Ik denk dat het in jouw setup ook wel iets verschil kan geven, als je wil kan je de subdude een keer ophalen om te proberen?

Groet,

Bjorn

riwi

Toen ik overstapte van de B&W sub (waar een gramma onder zat) naar de DD15 heb ik een weekje geprobeerd zonder gramma onder de DD15. Kwa geluid vond ik dat de gramma niet zo veel toevoegde (tegel vloer). Maar de buurman kwam 2x klagen of het wat minder kon die week, dus kennelijk merkten zij wel duidelijk verschil met/zonder gramma. En dat terwijl ik niet harder draaide dan anders. Dus ik heb de gramma er weer onder gedaan :)

WickedGame

Hmm misschien ook maar eens aan een Gramma, vind ze alleen zo ontiegelijk lelijk  ;D

Peerless Monster

Citaat van: WickedGame op november 26, 2010, 11:26:24
Hmm misschien ook maar eens aan een Gramma, vind ze alleen zo ontiegelijk lelijk  ;D

Je kan ze ook zelf maken...
Als voorbeeld zou je dan ff bij mij kunnen kijken, het is vrij simpel...
Moet je alleen zelf wel een model verzinnen.
Zat er ook aan te denken om onder mijn ronde SVS ipv zo'n lelijke rechthoekigeplank om een ronde te maken...

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fugazi_2009

Citaat van: WickedGame op november 26, 2010, 11:26:24
vind ze alleen zo ontiegelijk lelijk  ;D
Yep, zeker in een huiskamer helpt dat niet.

Citaat van: bmateijsen op november 26, 2010, 08:51:57
De Gramma of subdude doet eigenlijk altijd zijn werk wel. Het beste overigens bij vloeren waar echt ontkoppeling nodig is, dus een zwevende vloer/ laminaat, etc.

@fugazi: Ik denk dat het in jouw setup ook wel iets verschil kan geven, als je wil kan je de subdude een keer ophalen om te proberen?

Mwah, gezien bovenstaande heb ik niet echt haast. Plus als ik het zo lees, en dat is ook wat ik zou verwachten, dan zou bij mijn type vloer de minste winst te halen zijn.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Het past niet, de TV is 0.5 cm (! !) te laag opgehangen.


Er zit niets anders op dan de TV te verwijderen en de ophangbeugel anders vast te zetten. Maar even wachten, vriendin ligt nog op bed. De TV in mijn eentje tillen gaat gemakkelijk kwa gewicht, maar kwa grote niet.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ajbeefde

Citaat van: Blue-Eyes op november 28, 2010, 10:10:30
Het past niet, de TV is 0.5 cm (! !) te laag opgehangen.


Er zit niets anders op dan de TV te verwijderen en de ophangbeugel anders vast te zetten. Maar even wachten, vriendin ligt nog op bed. De TV in mijn eentje tillen gaat gemakkelijk kwa gewicht, maar kwa grote niet.

Balen.....  trouwens nog op bed?  Moet ze geen ontbijtje maken voordat jij er uit komt?  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

blue-eyes

Het is maar 5 minuten werk, valt wel mee ;)


Zondag is haar uitslaapdag, zaterdag de mijne.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

De sub is geplaatst op de gramma ;)

Nu nog tijd vinden om eens te gaan luisteren.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op november 28, 2010, 12:37:06
De sub is geplaatst op de gramma ;)

Nu nog tijd vinden om eens te gaan luisteren.

Foto's!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Durk

Citaat van: Blue-Eyes op november 28, 2010, 10:17:57
Het is maar 5 minuten werk, valt wel mee ;)


Zondag is haar uitslaapdag, zaterdag de mijne.

Ook maar eens instellen..  :D
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Atmoz


lol ;D

Sow, dat valt dan effe tegen he... 0.5 cm te laag opgehangen :-\

Ik ben ook benieuwd naar de foto's. Zo'n Gramma is natuurlijk ook best mooi om te zien, dus weer een reden erbij om hem te houden ;) (mocht je geen verschil in geluid horen)

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

blue-eyes

#5389
Foto's?

Het enige verschil is een lelijk ding onder de sub :D


@Atmoz: hier is niets bewust of onbewust aan. Ik liep bij toeval tegen een gramma aan, derhalve aangeschaft. De TV is opgehangen op de ideale kijk hoogte, niet wetend dat er ooit een Gramma zou komen.
Dus niet te laag, alleen voor de Gramma 0,5 cm te laag.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

#5390
@Atmoz Zo'n Gramma mooi om te zien? Ik zou zeggen, tijd voor een afspraak  ;D

Citaat van: Blue-Eyes op november 28, 2010, 16:41:29
Het enige verschil is een lelijk ding onder de sub :D

Precies, maar hoe lelijk?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

WickedGame

Gewoon lelijk!

Wat ik mij afvraag is als je de Gramma zou bekleden of dan het effect van de gramma verdwenen is. Zo niet is dat nog wel een optie.

HTip

Citaat van: WickedGame op november 29, 2010, 09:18:52
Gewoon lelijk!
Mooi is inderdaad anders ;)

Citaat van: WickedGame op november 29, 2010, 09:18:52
Wat ik mij afvraag is als je de Gramma zou bekleden of dan het effect van de gramma verdwenen is. Zo niet is dat nog wel een optie.
Je kan zonder problemen de Gramma bekleden. Het effect wordt daar echt niet door beïnvloed. Sterker nog, er is zelfs een HD (Home Design) versie van de Subdude. De vierkante variant van de gramma. Die is bekleed met fluweel ;)

Het belangrijkste onderdeel van de Gramma/Subdude is het akoestisch schuim onder de plaat.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

fugazi_2009

#5393
Citaat van: WickedGame op november 29, 2010, 09:18:52
Wat ik mij afvraag is als je de Gramma zou bekleden of dan het effect van de gramma verdwenen is. Zo niet is dat nog wel een optie.

[EDIT]HTip was met net voor[/EDIT]
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Kjelt

Citaat van: HTip op november 29, 2010, 10:32:52
Mooi is inderdaad anders ;)
Je kan zonder problemen de Gramma bekleden. Het effect wordt daar echt niet door beïnvloed. Sterker nog, er is zelfs een HD (Home Design) versie van de Subdude. De vierkante variant van de gramma. Die is bekleed met fluweel ;)
Interessant net zitten kijken alleen zie je de hele plaat van de Gramma niet bij een Velodyne DD15, enigste wat je ziet en lelijk gevonden kan worden (ik heb er zelf geen last van) is het schuim aan de onderkant en die is nu niet aan het oog onttrokken bij de HD versie, slaat de (gramma) plank dus volledig mis vind ik  :D

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ajbeefde

Citaat van: Blue-Eyes op november 29, 2010, 12:24:05
Ok

Foto komt :D

Doe nou niet, dat is zo'n teleurstelling als je dan de rest van de set ziet....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

riwi

Citaat van: Kjelt op november 29, 2010, 10:45:51
Interessant net zitten kijken alleen zie je de hele plaat van de Gramma niet bij een Velodyne DD15, enigste wat je ziet en lelijk gevonden kan worden (ik heb er zelf geen last van) is het schuim aan de onderkant en die is nu niet aan het oog onttrokken bij de HD versie, slaat de (gramma) plank dus volledig mis vind ik  :D

Goh, dat prachtig mooie paarse schuim aan de onderkant, geeft net dat kleine beetje extra esthetische verantwoorde afwerking van het geheel. Zo'n mooie glimmend zwarte DD15, met matzwart stof afgewerkte gramma en dan dat paarse gloedje eronder.

Nee mij gaat het niet om het geluid, maar puur om de aanblik van het geheel, echt een schilderijtje  :happy:

Maar voor real, ik vind de gramma mooier dan die lelijke glimmende kubus eigenlijk  :)

HTip

Citaat van: Kjelt op november 29, 2010, 10:45:51
Interessant net zitten kijken alleen zie je de hele plaat van de Gramma niet bij een Velodyne DD15, enigste wat je ziet en lelijk gevonden kan worden (ik heb er zelf geen last van) is het schuim aan de onderkant en die is nu niet aan het oog onttrokken bij de HD versie, slaat de (gramma) plank dus volledig mis vind ik  :D
Heb je gelijk in. Je kan eventueel de bekleding laten doorlopen tot de vloer en bevestigen aan het schuim ;) Maar waar praten jullie over? Mijn DD18 staat op een Great Gramma en die verstop je niet eventjes ergens ;D Je hoort mij overigens niet klagen, want het gaat mij om het effect :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

#5399
Koop een pallet, verf 'm zwart en zet deze onder je sub :D :D




Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey