iPhone 6 en 6 plus

Gestart door Starred, september 2, 2014, 18:13:57

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

vik

Mooi meegenomen een gratis "Curved screen"  ;D


Citaat van: Kwabbernoot op september 26, 2014, 08:55:34
Van dezelfde Jandoedel.


Groeten...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

VlisChris

Ik had op nu.nl een berichtje gelezen dat Apple slechts 9 officiële klachten heeft gekregen.
Zowel de hype op internet, als de bagataliserende reactie van Apple verbazen me niet.
wel verbaasd het me wat dat Apple schijnbaar toch wat versterkingen gaat toevoegen aan het ontwerp. Althans, volgens het nu.nl artikel.
Als er niks aan de handis is er toch ook geen aanleiding om je telefoon te versterken? Of zie ik dat verkeerd?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Hanky Panky

Citaat van: Raphie op september 26, 2014, 11:03:19
ik vind die hele Phablet trend sowieso een beetje onzinning

een telefoon moet gewoon bellen

Nee, een telefoon anno 2014 is een imago extender  O0
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Martinus

Citaat van: Raphie op september 26, 2014, 11:03:19
ik vind die hele Phablet trend sowieso een beetje onzinning
een telefoon moet gewoon bellen

an basis moet je goed kunnen bellen met een telefoon, ongeacht of dat een grote of kleine is. Dat is vanuit mijn werk visie.
vind een groot scherm wel prettig als ik zaken wil opzoeken, appen etc. Prive visie.
............

Nosoforos

Ik vind het dan weer belangrijker dat een telefoon goed kan internetten/apps heeft, bellen doe ik zo goed als nooit - mijn privé visie  ;)

J.A.F._Doorhof

Voor mij is mijn telefoon veel meer dan een telefoon.
Ik bel er misschien maar 1% mee, de rest is social media, internet, fotografie, video etc. (werk gerelateerd)
Daarnaast is het mijn entertainment centre.

Als we reizen is het ideaal om een wat groter scherm te hebben.
Toch wilde ik eerst niet voor de plus gaan, in mijn optiek te groot.
MAAR... op photokina heb ik hem in mijn handen gehad en het viel toch wel mee en hij paste goed in mijn zak dus ik ben toch maar voor de plus gegaan, film kijken is dan sowieso een optie in het vliegtuig. In business kun je wel een laptop/tablet gebruiken, in exit/bulkrows ook maar als je gewoon economy of comfort vliegt dan kijk ik toch liever op een grotere iPhone dan op een iPad of alternatief.

Daarnaast filmen we regelmatig kleine segmenten gedurende trips/workshops etc. en editen op de 5s is te doen maar eigenlijk is het scherm net te klein, de Plus is daar ideaal voor.

Het heeft zeker nadelen zo een grote telefoon maar zolang hij in mijn zak past met lopen... ben ik toch meer van de voordelen gecharmeerd.
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat wij onze telefoons heel anders gebruiken dan 90% van de andere gebruikers, dus mijn mening kan totaal anders zijn dan de jouwe.

Al die overwegingen hebben me toch naar de Plus gedrukt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RonG

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 26, 2014, 13:07:56
In business kun je wel een laptop/tablet gebruiken

Ik vlieg enkel economy ;) maar kan heel makkelijk een film op de ipad kijken hoor :)

LittleNinja

Volstrekt onnodige opmerking van Raphie verwijderd.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Even over die "geweldige" samenwerking tussen Apple producten of Apple producten ansich... We wilden een filmpje opzetten maar de Apple TV bleef vastlopen op Netflix. Willen we een update uitvoeren en dat duurde slechts een half uur. :blink:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Audiofiel

Citaat van: LittleNinja op september 26, 2014, 21:56:44
Even over die "geweldige" samenwerking tussen Apple producten of Apple producten ansich... We wilden een filmpje opzetten maar de Apple TV bleef vastlopen op Netflix. Willen we een update uitvoeren en dat duurde slechts een half uur. :blink:

Sinds wanneer is Netflix een Apple product? :lookaround:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

LittleNinja

Het ging vooral mis met de communicatie tussen ipad, apple tv en het netwerk bij de pogingen tot de update.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Ik heb vandaag even de iPhone 6 in mijn handen gehad en ik moet zeggen dat hij in het echt aardig chique is om te zien. Op de foto's vond ik hem een beetje "soft" overkomen maar hij is best mooi.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

dennism

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 26, 2014, 10:39:40
Is natuurlijk ook wel een "beetje" dom om een zeer dunne telefoon van dat formaat gewoon in een strakke broek te doen en dan 4 uur te gaan rijden en dan heel verbaasd doen als hij omgebogen is.... sterker ik vind het wel positief dat hij feitelijk nog werkt :D

Een kleine stevige iPhone zoals de 4 of 5 zal inderdaad niet zo snel buigen maar dit is een veel grotere en dunnere telefoon, een beetje mee oppassen dus, of wel je gezonde verstand gebruiken.

Ik vind dit eigenlijk wel een vreemde mening, het is een mobiele telefoon waarvan je redelijkerwijs mag verwachten dat deze de eigenschap heeft dat deze mee te nemen is, zonder dat deze bij normaal gebruik schade op loopt (volgens een uitspraak enkele jaren geleden in een zaak over waterschade opgelopen bij het meenemen van een telefoon in een broekzak is bepaald dat dit onder normaal gebruik valt, net als het voeren van een telefoon gesprek tijdens een regenbui bijvoorbeeld, en ik meen ook dat er eenzelfde uitspraak ligt over het barsten van een telefoonscherm in een broekzak). Volgens het in nederland geldende conformiteits beginsel zou het bij je dragen van een telefoon in je broekzak dus geen schade mogen veroorzaken aan de telefoon (er zijn natuurlijk wel uitzonderingen o.a. dat je niet mag verwachten dat een toestel krasvrij blijft als je deze bijv. bij je sleutels in doet).

Als er naar mijn mening iemand een "beetje dom" is om het zo maar even te zeggen dan is/zijn dat de designer(s) van de telefoons die kampen met dit euvel omdat ze niet genoeg rekening gehouden hebben met normaal gebruik van een mobiel apparaat en bij een apparaat dat zo dun en licht "moet" zijn niet de materialen gebruikt hebben die daar ook tegen kunnen. 

neptune

http://tweakers.net/nieuws/98717/consumentenbond-vs-iphone-6-buigt-sneller-dan-6-plus.html


Het is denk ik geen twistpunt dat een telefoon normaal gebruik moet kunnen overleven, meer wat men verstaat onder normaal gebruik, ik heb het vermoeden dat die 9 personen die een verbogen iP6 hebben iets anders verstaan onder normaal gebruik dan de miljoenen andere iPhone 6 gebruikers die geen verbogen slim mobieltje hebben...

Volgens de test uit bovenstaande link buigen de 6 en 6+ wel eerder door dan andere telefoons, dat komt voornamelijk door aluminium gebruik, ook andere telefoons gemaakt van aluminium zoals HTC hebben hier last van. Ben je een heavy user dan kan je wellicht beter een telefoon bestaande uit voornamelijk kunststof nemen, dat materiaal buigt makkelijk weer terug in originele staat.
zet hier iets neer

dennism

#214
De extreme gevallen zal inderdaad geen normaal gebruik zijn, al zou ik niet al teveel waarde hechten aan de statement van Apple dat het maar 9 klachten zijn, daar Apple er waarde bij heeft om dit te downplayen en haar records niet inzichtelijk maakt voor externe partijen ter controle, net als andere merken trouwens die altijd roepen dat er niets aan de hand is in dit soort gevallen tot er ineens wel een extended warranty of ander omruil programma komt (neem bijv. Onkyo met hun HDMI boards). Echter ik geloof ook niet dat het een extreem probleem is waarbij ieder mobieltje binnen 5 min na aanschaf bij wijze van spreke zo krom is als een hoepel.

Als het echter maar 9 gevallen zou betreffen dan het niet zo'n media hype zijn als dat het nu is, ik denk dat het vooral gaat om telefoons waarvan ik er al meerdere heb gezien in diverse bronnen die een (zeer) kleine verbuiging vertonen maar verder nog wel functioneren, niet de extreme gevallen die je in sommige berichtgeving of tests (o.a. de door jouw gelinkte) ziet waar display's los komen e.d. dat krijg je als het goed is inderdaad bij normaal gebruik niet voorelkaar. Echter ook die kleine verbuigingen zouden naar mijn mening niet voor mogen komen, en ik denk dat mocht daar ooit een zaak over komen je in ieder geval in Nederland vrij sterk staat (zeker wanneer het in de eerste 6 maand na aanschaf voorkomt).

Bijv. het eerder genoemde voorbeeld van een telefoon in je broekzak en dan 4 uur moeten autorijden zou ik als normaal gebruik zien, mijn neef bijv. is Chauffeur en die heeft zijn telefoon (toevallig ook een iPhone maar dan een 5s) 8+ uur in de zak van zijn spijkerbroek achter het stuur, maar ook bijv een belletje maken tijdens een regenbui (ook een twistpunt bij veel fabrikanten, waterschade) en andere zaken die je op een dag bij je normale bezigheden zou kunnen uitvoeren zie ik als normaal gebruik.

Wat naar mijn mening geen normaal gebruik is, is je telefoon in je kontzak stoppen en er dan op gaan zitten, de buigbaarheid van je telefoon "testen" door hem zelf door te buigen, je telefoon in een emmer water gooien en meer van dat soort zaken, dan kun je er logischerwijs vanuit gaan dat er wat mee kan gebeuren.

Punt blijft wel dat juist Apple (vanwege het feit dat ze enkel flagship en ex flagship telefoons in haar gamma heeft) en sommige andere fabrikanten waaronder inderdaad HTC, maar ook Samsung/Sony/Nokia met hun flagships zich juist profileren richting de heavy users, want iemand die zijn telefoon amper gebruikt zal niet snel honderden euro's uitgeven voor een flagship model. Waardoor je juist zou mogen verwachten dat juist deze modellen extra getest worden op dit soort zaken. Het is dan te makkelijk om maar te roepen dat iemand beter een telefoon met kunststof zou kunnen kopen, om problemen te voorkomen die eigenlijk de fabrikant tijdens het ontwikkel proces al had moeten voorkomen.

neptune

Goed dat je het voorbehoud maakt dat je het niet normaal gebruik vind dat iemand een telefoon in de achterzak heeft en er dan op gaat zitten.
Dat vind ik ook zeker niet, maar een telefoon in een rechter of linker broekzak dat vind ik wel normaal gebruik en ik denk dat daar ook niets mee aan de hand is.
Met heavy users bedoelde ik dus mensen die dat soort abnormaal gebruik normaal vinden...

Ja of het er 9 of meer klachten zijn weet niemand, de tijd zal het uitwijzen denk ik.
Ik was iig wel verrast dat de gewone 6 eerder boog dan de + in die amerikaanse test van de consumentenbond.
Maar zelfs zo'n organisatie die altijd kritisch is (antennagate bijv.) vind met de iPhone 6/+ niets aan de hand, ik denk dan ook dat er niks aan de hand is eerlijk gezegd.



Citaat van: dennism op september 27, 2014, 12:23:32
De extreme gevallen zal inderdaad geen normaal gebruik zijn, al zou ik niet al teveel waarde hechten aan de statement van Apple dat het maar 9 klachten zijn, daar Apple er waarde bij heeft om dit te downplayen en haar records niet inzichtelijk maakt voor externe partijen ter controle, net als andere merken trouwens die altijd roepen dat er niets aan de hand is in dit soort gevallen tot er ineens wel een extended warranty of ander omruil programma komt (neem bijv. Onkyo met hun HDMI boards). Echter ik geloof ook niet dat het een extreem probleem is waarbij ieder mobieltje binnen 5 min na aanschaf bij wijze van spreke zo krom is als een hoepel.

Als het echter maar 9 gevallen zou betreffen dan het niet zo'n media hype zijn als dat het nu is, ik denk dat het vooral gaat om telefoons waarvan ik er al meerdere heb gezien in diverse bronnen die een (zeer) kleine verbuiging vertonen maar verder nog wel functioneren, niet de extreme gevallen die je in sommige berichtgeving of tests (o.a. de door jouw gelinkte) ziet waar display's los komen e.d. dat krijg je als het goed is inderdaad bij normaal gebruik niet voorelkaar. Echter ook die kleine verbuigingen zouden naar mijn mening niet voor mogen komen, en ik denk dat mocht daar ooit een zaak over komen je in ieder geval in Nederland vrij sterk staat (zeker wanneer het in de eerste 6 maand na aanschaf voorkomt).

Bijv. het eerder genoemde voorbeeld van een telefoon in je broekzak en dan 4 uur moeten autorijden zou ik als normaal gebruik zien, mijn neef bijv. is Chauffeur en die heeft zijn telefoon (toevallig ook een iPhone maar dan een 5s) 8+ uur in de zak van zijn spijkerbroek achter het stuur, maar ook bijv een belletje maken tijdens een regenbui (ook een twistpunt bij veel fabrikanten, waterschade) en andere zaken die je op een dag bij je normale bezigheden zou kunnen uitvoeren zie ik als normaal gebruik.

Wat naar mijn mening geen normaal gebruik is, is je telefoon in je kontzak stoppen en er dan op gaan zitten, de buigbaarheid van je telefoon "testen" door hem zelf door te buigen, je telefoon in een emmer water gooien en meer van dat soort zaken, dan kun je er logischerwijs vanuit gaan dat er wat mee kan gebeuren.

Punt blijft wel dat juist Apple (vanwege het feit dat ze enkel flagship en ex flagship telefoons in haar gamma heeft) en sommige andere fabrikanten waaronder inderdaad HTC, maar ook Samsung/Sony/Nokia met hun flagships zich juist profileren richting de heavy users, want iemand die zijn telefoon amper gebruikt zal niet snel honderden euro's uitgeven voor een flagship model. Waardoor je juist zou mogen verwachten dat juist deze modellen extra getest worden op dit soort zaken. Het is dan te makkelijk om maar te roepen dat iemand beter een telefoon met kunststof zou kunnen kopen, om problemen te voorkomen die eigenlijk de fabrikant tijdens het ontwikkel proces al had moeten voorkomen.
zet hier iets neer

LP


Citaat van: LittleNinja op september 26, 2014, 23:23:20
Ik heb vandaag even de iPhone 6 in mijn handen gehad en ik moet zeggen dat hij in het echt aardig chique is om te zien. Op de foto's vond ik hem een beetje "soft" overkomen maar hij is best mooi.

Ik vind juist precies het tegenovergestelde. Met de 5 heb je nog het idee dat je brok alu in de handen hebt. Met de 6 is dit gevoel volledig verdwenen. Voelt alsof je een goedkoop stuk plastic in de handen hebt. Maar misschien moet het wennen.

Had er eentje gereserveerd en kon 'm gisteren ophalen. Heb 'm laten liggen. Maar had ook geen zin om achteraan te sluiten in een rij van dertig meter.

Raphie

#217
maaruh ff kort door de bocht, een telefoon die je niet in je broekzak mag stoppen? met een dikke obesitas reet in je backpocket, die 6 is te groot voor in je voorzak naast je balzak..... nou daar loop je dan met je 6 in de hand de hele dag... tijd voor een nieuwe handtas dames......  :D

ik voel een revival van de manbag opkomen

JBL PRX Power!

morca

Citaat van: Raphie op september 27, 2014, 16:59:13
maaruh ff kort door de bocht, een telefoon die je niet in je broekzak mag stoppen? met een dikke obesitas reet in je backpocket, die 6 is te groot voor in je voorzak naast je balzak..... nou daar loop je dan met je 6 in de hand de hele dag... tijd voor een nieuwe handtas dames......  :D

ik voel een revival van de manbag opkomen


Is dat een imago extender net als de telefoon?  :blink:

danielo

#219
Citaat van: neptune op september 27, 2014, 11:36:05
http://tweakers.net/nieuws/98717/consumentenbond-vs-iphone-6-buigt-sneller-dan-6-plus.html

Het is denk ik geen twistpunt dat een telefoon normaal gebruik moet kunnen overleven, meer wat men verstaat onder normaal gebruik, ik heb het vermoeden dat die 9 personen die een verbogen iP6 hebben iets anders verstaan onder normaal gebruik dan de miljoenen andere iPhone 6 gebruikers die geen verbogen slim mobieltje hebben...

Volgens de test uit bovenstaande link buigen de 6 en 6+ wel eerder door dan andere telefoons, dat komt voornamelijk door aluminium gebruik, ook andere telefoons gemaakt van aluminium zoals HTC hebben hier last van. Ben je een heavy user dan kan je wellicht beter een telefoon bestaande uit voornamelijk kunststof nemen, dat materiaal buigt makkelijk weer terug in originele staat.

Post dit alleen om aan te geven hoe grappig de berichtgeving kan sturen. Hier de titel van de bron die ze aanhalen :

'Consumer Reports test results find iPhone 6 and 6 Plus not as bendy as believed
We stress test Apple's new phones, plus comparable models from Samsung, LG, and HTC'

....
results :
The results
All the phones we tested showed themselves to be pretty tough. The iPhone 6 Plus, the more robust of the new iPhones in our testing, started to deform when we reached 90 pounds of force, and came apart with 110 pounds of force. With those numbers, it slightly outperformed the HTC One (which is largely regarded as a sturdy, solid phone), as well as the smaller iPhone 6, yet underperformed some other smart phones.
....

http://www.consumerreports.org/cro/news/2014/09/consumer-reports-tests-iphone-6-bendgate/index.htm

Ipv de 'hint' die vertaler er van maakt dat het met de iphone6 nog erger is dan de iphone 6plus.

Dit alles neemt niet weg dat ik vind dat apple beter 1 a 2mm dikker had kunnen maken dan was camera ook vlak geweest en misschien wel een betere camera en altijd ois gepast.

Het is jammer (maar ook wel weer grappig om te zien) dat de pers zo kan sturen (beide kanten op) en dat je als lezer vooral zelf moet doorlezen/googlen om een goed beeld te krijgen.

http://www.cultofmac.com/297955/youtubers-strike-rich-host-iphone-6-videos/

Alles heeft waarde als mensen er naar kijken, en zowel de amateurs als de pro's weten dat maar al te goed. Bij de meeste publicaties mogen de schrijvers al niet eens meer de titel bepalen dat doen speciale 'clickbait experts'.

@Ralphie blijf vooral posten hoor vind het wel grappig, zolang het je maar niet echt opwind.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Raphie

Maak je niet druk, ook jij gaat aan de manbag :D
JBL PRX Power!

Raphie

Of ben je meer het stoere type

JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Gelukkig past hij bij mij gewoon in mijn broekzak en in de auto heb ik nooit mijn telefoon in mijn zak. Heeft me ooit een asus pda gekost en sindsdien heb ik gewoon de gewoonte om als ik de auto in ga de telefoon gewoon in de console te leggen.

Daarnaast is het denk ik de vraag of dit nog een telefoon is.....
Kijk een 4s en ook nog de 5s zijn echt telefoons maar de 6 plus is dermate groot dat ik het niet meer normaal vind om hem in mijn zak te laten zitten als ik auto rij.

Een manbag is natuurlijk niet nodig, je hebt jaszakken, cargo pants, pantalons etc. In al die broekzakken en jaszakken past hij gewoon :)

En wil je kleiner koop je toch gewoon de 5s.
Ik wilde zelf ook de link plaatsen van het onderzoek, het is inderdaad "leuk" om te lezen dat dit bij alle toestellen speelt (had ook niet anders verwacht) alleen omdat het Apple is....... En ook dat is te begrijpen ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Perfectionist

Citaat van: Raphie op september 27, 2014, 16:59:13
maaruh ff kort door de bocht, een telefoon die je niet in je broekzak mag stoppen? met een dikke obesitas reet in je backpocket, die 6 is te groot voor in je voorzak naast je balzak..... nou daar loop je dan met je 6 in de hand de hele dag... tijd voor een nieuwe handtas dames......  :D

ik voel een revival van de manbag opkomen



Als je dressed rondloopt past de 6 prima in een binnenzak van je colbert ....
Een beter forum begint bij jezelf.

Raphie

Citaat van: Perfectionist op september 27, 2014, 19:51:26
Als je dressed rondloopt past de 6 prima in een binnenzak van je colbert ....
ik loop zelden nog dressed :)

JBL PRX Power!