HT der HT's

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), oktober 1, 2004, 17:43:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spacebass

CitaatZe lieten MIJ de eer 
;D Zo is het  ;)

Ben benieuwd wat die belden doen..wil al een tijdje mijn eigen DIY kabels ook eens verveangen, weet alleen niet waarmee  :( (Gebruik nu van die vette schotelantenne kabels  :( )

Erik van Voorst (in memoriam)

De Belden 1694A met Neutrik RCA gaat meteen in de shoot-out vanavond met een nieuwe Oehlbach componentkabel

Component kabelkwaliteitsverschillen schijn je makkelijk te kunnen zien  ???
    ....ik ben gelukkig morgen vrij  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Spacebass

#127
CitaatComponent kabelkwaliteitsverschillen schijn je makkelijk te kunnen zien   
Mooi!! Ik wacht het af  :)

Citaat    ....ik ben gelukkig morgen vrij 
Nog mooier!  ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

#128
Gisteravond was het zover de felbegeerde scaler werd aangesloten... ;D
Er werd voor Pal eerst de PSM-1 resolutie gekozen...en mijn prachtige vertrouwde beeld kwam plug en play tevoorschijn....dus geen enkele Barco instelling was nodig. Daarna werd de resolutie gekozen van 1440 x 1050 (oid slecht met cijfers)...dit gaf zichtbaar een enorme verbetering..echt vol ongeloof keken wij elkaar aan. Ik had geen schokkende verbetering verwacht omdat het al zo mooi was !!!!

Het leuke was dat mijn eerste indruk was dat er weer geen Barco aanpassingen nodig waren.....

Bij het kiezen van nog hogere resoluties werd het beeld duidelijk zichtbaar onscherper .....ik had de sweetpoint van mijn projector duidelijk te pakken...dus ook zichtbaar voor newbies!!!!

De NTSC werd eerst gekeken op de PSM-1 resolutie, weer prachtig. Echter elke andere resolutie hoger/lager vergde nieuwe Barco-instellingen....en omdat ik NIEMAND anders dan Rob Dingen en/of Garmt aan mijn Barco laat zitten....heb ik dit verder met rust gelaten  8)

Voor wat betreft de kabels...Really Amazing ....3 kabels in de shoot-out De Nordost, De Oehlbach en De Belden. Waarneembare verschillen instantly.

Op nummer 1 ongeslagen de Nordost deze gaf het meeste licht en dynamische kleuren en mooi gestoken scherpte.....(duur)

Op de 2e plaats met the biggest bang for the buck De Oehlbach...nog steeds bloedverziekend scherp maar iets rustiger met de kleuren.

Op de laatste plaats de Belden...zijn kleuren waren ietsje mooier dan de Oehlbach maar hij leek wat onscherpte te introduceren..dus ik kocht terplekke de Oehlbach (zie laatste foto)  >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

 :)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

garmtz

Puik... Ik jaloers...  8)

Jan-Willem

#132
Ik heb even een vraagje Is dit een videoscaler? en wat doet dit apparaat?

Jan-Willem :)
I love my S8 :-)

eduard

#133
Jan willem doe even een search op het forum, er is al genoeg over geschreven.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=15212.0

Jan-Willem

Citaat van: eduard op oktober 29, 2004, 18:24:28
Jan willem doe even een search op het forum, er is al genoeg over geschreven.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=15212.0

Sorry niet aangedacht  :-[ bedankt voor de link  :D

Jan-Willem
I love my S8 :-)

Arno P


Rob_Dingen

Hoi Erik

Proficiat met je neuwe scaler we spreken wel eens wat af dan loop ik hem gratis na namelijk met de hoge resolutie moet je hem toch opnieuw instellen.
Speel er wat mee en als je er uit bent spreken we wel af.

Rob

searcher

Mooi,.. :D

Welke type nordost,oehlbach heb je gebruikt?

                                                MvrGr Searcher



J.A.F._Doorhof

Ach mag ik niet aan je projector zitten LOL :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Oracle

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 29, 2004, 22:25:41
Ach mag ik niet aan je projector zitten LOL :D.

He, bah! Laten we het even netjes houden, hier! ;)

Groet,
Mark

Erik van Voorst (in memoriam)

Niets persoonlijks hoor Frank ;)...het is meer in het kader van......ik heb nergens aangezeten...als het niet goed is heb JIJ het gedaan...hahahahahaha...LOL  ;D

Rob..... Graag...ik denk dat Garmt het ook t.z.t. wel wil zien...want ik ben net klaar met Fifth Element Superbitter......en was constant het luchtverkeer aan het vermijden....wat een griezelige 3D beleving 8)

Ik weet niet precies de types maar de NordOst was iets van 350 Euro en de Oehlbach 85 Euro en de Belden met Neutrik plm. 40 Euro.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Spacebass

#141
Tjee ik begin zowaar jaloers te worden  :o  Ik krijg nooit aanbiedingen om mijn PJ of scaler gratis af te stellen  ;D  ;D

MrPink

Dan moet je je vrouw ook maar wat aardiger behandelen, SB... ;D

Groetjes,
Oscar

Spacebass

Citaat van: MrPink op november  3, 2004, 13:08:53
Dan moet je je vrouw ook maar wat aardiger behandelen, SB... ;D

Groetjes,
Oscar
Wat weet jij nou van vrouwen..PINKY!  ;D ;D

MrPink

Vrouwen zijn gewoon kippetjes...daar weet ik alles van! ;D

Groetjes,
Oscar

Erik van Voorst (in memoriam)

Vandaag eens tijd besteed aan de zijkanten waar het scherm haaks op staat.
Deze zijn wit...en daarmee nog het enige lichte vlak in de buurt van mijn projectie.

Eerste foto: wat rachelwerk plaatsen

Tweede foto: Merantie platen met gelijk een aansluiting voor een mooi lichtpunt
(dimmend met de overigen)

Derde foto: matte mahonielak (nog even nat gefotografeerd.. ;))
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#146
 Het rode velours gordijn is zo veel mogelijk even losgenomen...komt er straks voor een groot gedeelte weer overheen.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#147
Een dun laagje Mahonie zodat de nerven van het Merantie zichtbaar blijven...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Sjors

Citaat van: Erik van Voorst op november  3, 2004, 15:48:53
Een dun laagje Mahonie zodat de nerven van het Merantie zichtbaar blijven...

Fraai hoor, je blijft de nerf zien hoeveel keer heb je het gedaan? het verven dan hé  ;D niets in de persoonlijke rang ;)

Groet, Sjors

Erik van Voorst (in memoriam)

Eenmaal kleurlak is dekkend genoeg...mischien vernis ik hem nog eenmaal met zijdemat.....

Vanavond in ieder geval de verlichting..."Oslo" buitenlamp van de Gamma
prachtig design voor weinig... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!