A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: chansig op augustus 31, 2013, 07:29:41
Die had een ban en dat is echt knap als je dat voor elkaar weet te krijgen op AF.. :D :D :D

Gr Hans

:o :o   :withstupid: :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Citaat van: chansig op augustus 31, 2013, 07:29:41
Die had een ban en dat is echt knap als je dat voor elkaar weet te krijgen op AF.. :D :D :D

Gr Hans
In real life een prima vent maar op fora drukt hij zich niet altijd even tactisch uit. Vanmiddag ga ik weer ff bijkletsen met hem en zijn nieuwe set-up beluisteren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

IRL is iedereen aardig. Hij deed gewoon eigenwijs..maar goed. Een kleurrijk figuur en die brengen altijd wat leven in de brouwerij. Doe hem de groeten maar.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Citaat van: Xander32 op augustus 31, 2013, 10:51:02
In real life een prima vent maar op fora drukt hij zich niet altijd even tactisch uit. Vanmiddag ga ik weer ff bijkletsen met hem en zijn nieuwe set-up beluisteren.

Ben benieuwd wat je van de Millon vind die hij nu heeft staan  ;)

Xander32

Citaat van: lynch1979 op augustus 31, 2013, 15:56:38
Ben benieuwd wat je van de Millon vind die hij nu heeft staan  ;)
... het is voor mij geen doen om de vernieuwde speakers te vergelijken met de vorige versie, daar Willy de ruimte heeft aangepakt, de versterking geheel is gewijzigd en de opstelling idem ...

Wat ik wel kan vertellen is dat de vernieuwde Phantoms er erg fraai uit zien in hun parelmoer witte kleedje. De set en ruimte is flink gewijzigd; het geheel klinkt nu wat minder sprankelend en open (bekkens, snaar aanslagen, koperblazers) dan dat ik het van de vorige keer kan herinneren. Daarnaast vond ik de bass niet altijd even strak vandaag, het klonk of er ergens tussen de 50 en 70 hz een piek zat (staande golf). Echter een recente meting heeft deze niet naar boven gebracht.

Maar verder is de set fraai; een zijdig zacht hoog, volop detaillering, mooie hoogte en diepte in het geluid, fraaie mids (zang, strijkers, sax etc.). Rock klonk ook verrassend goed (zelfs vuige opnames van Nirvana en Muse). Drumpartijen klonken ook heerlijk krachtig, vol (m.u.v. de wat brave bekkens). Voorts ook de nodige ruimte informatie en galm ...

Al met al een fraaie set, echter niet geheel mijn eigen smaak.


Een duidelijk verbeterpunt betreft de bron; een upgrade of wijziging van deze (streamer i.p.v. cdp), zou m.i. een flinke verbetering moeten geven.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

In de loop van de dag volgt een uitgebreide update van het bouwverslag, de installatie,  de 1e luisterindrukken en een hele reeks foto`s van de DAC ;)


Gr
Theo en Monique

clockwork

mooie binnenkomer.  ;D

Welkom terug. De tijd vliegt.....  :D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


twani


Martin!!!

Hoi Theo gezellig weer terug, leuk om Monique nu ook is te zien hier  ;D
mainly British stuff

YamahaRXV

Citaat van: twani op september  1, 2013, 13:04:17
In de loop van de dag volgt een uitgebreide update van het bouwverslag, de installatie,  de 1e luisterindrukken en een hele reeks foto`s van de DAC ;)


Gr
Theo en Monique

:withstupid: :crazy:  Als er iemand is die het even niet begrijp dan ben ik het wel denk ik..... ;)
Anyway, het hoe en wat mag je mij graag per mail laten horen, maar in ieder geval welkom terug dan maar  :pompom: :clapping:


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8


YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


MVG

Citaat van: Xander32 op september  1, 2013, 21:03:08
Welcome back T. :thumbs-up:.

:withstupid:

:pompom: :thumbs-up:

edit: ik miste de koffie al!

twani

De DAC:

De boards staan gemonteerd op rubber dempertjes (doorvoer tules)

Beide voedingen hebben hun eigen 230v aansluiting (gewoon omdat het kan :D)

De ledjes heb ik in een eigengemaakt acrylpaneel in het front gemonteerd, hiervoor heb ik de bandkabel van het XMOS board doorgeknipt en de bedrading verlengd.






twani

Inside

twani

More

twani


twani

Things to do

Scheidingswanden plaatsen
Shiny voetjes monteren :D
Uitgangstrafo's plaatsen 


Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

VlisChris

Het kastje ansich is absollut mijn smaak niet qua styling.
Maar ik neem mijn hoed af voor je project. Erg knap gedaan. Verwacht je overigens nog geluidsvoordelen met twee volledig gescheiden voedingen of is het echt 100÷ alleen omdat het kan?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.