A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op maart 11, 2012, 00:26:07
:smile: >: ;D ;D ;D

Henk hoe is het inmiddels gesteld met het inspelen en de klank van je Metrum Octave DAC ?  Nu helemaal tevreden  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op maart 11, 2012, 00:21:39

Zelf ben ik thuis ook niet zo,n enorme volume player; de soms spaarzame momenten die ik heb (Onder013 kent mijn situatie) om een lekker stukje muziek te draaien laten het ook niet altijd toe om hard te draaien. Daarbij zou ik het ook niet prettig vinden om speakers te bezitten die alleen bij luider volume kunnen laten horen wat ze kunnen.



@ Onder013  Dat de Marantz ook een goede ''match'' partner zou kunnen zijn met Triangle werd idd. ook aangegeven in het interessante gesprek wat ik had.
Ik begrijp uit jouw opmerking dat je nog erg tevreden ben met je aankoop ? ;) ;D




Dat riekt naar Harbeth ;). Misschien dat je toch eens naar Zandvoort moet afreizen. Daar ben je zo met die turbo van je. Nog niet ingeruild toch?

Jan, zoals het nu is herken je het niet meer terug. Die aparte audiogroep met HiFi-tuning kabel waarover in het topic van Frank2 veel te doen is, heeft zoveel gebracht. De aankoop die ik bij jou heb gedaan komt nu pas echt tot z'n recht. Ik merk overigens ook dat het heel wat uitmaakt welke netkabel er aan hangt.

In het weekend wilde ik net als theo de X10-V3 (de uitvoering zonder dubbelglas) proberen. Daar komt door allerlei zaken niets meer van. op naar volgende week.

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op maart 11, 2012, 00:32:42
Henk hoe is het inmiddels gesteld met het inspelen en de klank van je Metrum Octave DAC ?  Nu helemaal tevreden  ;)

Ik ben er buitengewoon tevreden over. We hebben een luisteravondje gehad met een paar jonge getrainde oren en een aantal oren die al heel veel jaren meegaan ;D. De testapparatuur was de metrum octave, de Click, de Cayin CDT-17A cd-speler, de Touch en een CEC 51 loopwerk. Zoveel mogelijk is blind en A-B getest. Consequent kwam de Octave er als beste uit in alle combinaties die je kan maken. De Cayin was onderdeel bij alle combinaties als speler en niet aangesloten op één van de dacs. De steekwoorden voor de waardering waren zeer fijne detailweergave zonder scherpte / hardheid, de ruimtelijkheid en het rotsvaste neerzetten van de uitvoerenden.

Het was een leuke en leerzame sessie. We hebben 2,5 uren zeer intensief geluisterd en waren bekaf na afloop.

Je snapt, de MF M1 dac is terug naar de winkel die een geweldige service heeft geleverd om de dac bijna twee weken beschikbaar te stellen. De naam van de winkel mag ik hier niet noemen, want ook hij is geen sponsor. ;D

Martin!!!

mainly British stuff

YamahaRXV

Ja Theo, laat maar eens weten hoe het klinkt met dat ''mini aquarium'' er tussen  ;) ;D ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op maart 11, 2012, 00:39:30
Dat riekt naar Harbeth ;)

Of naar deze  ;)  PMC ''twenty'' 24 in highgloss black  :worship: ;D



Volgens mij kan Theo de PMC speakers ook wel waarderen, althans dat idee heb ik als ik een aantal (oudere) postings lees in het PMC eigenaren topic. ;)
Deze gaan we dus binnenkort ook maar eens beluisteren..... :angel:

@Henk  Ben blij te horen dat je eigenlijk nu volledig content ben met de PM KI Pearl en natuurlijk met de Metrum Octave/Squeezebox Touch combi  ;)
Wat betreft een aparte audiogroep en stuk goede (afgeschermde) netkabel kan ik hier ook wel over meepraten dat dit zeker flinke hoorbare verbeteringen op kan leveren.
Zal mij niet gaan uiten in superlatieven zoals Frank2 dat doet ;) ;D maar ik hoorde bij mij thuis zeer zeker ook wel de nodige verschillen na de installatie en het inspelen van de separate audiogroep.
Vandaag ook weer wat in de weer geweest met wat div. merken netkabels en stekkers en ik moet zeggen dat er toch hoorbare verschillen kunnen optreden.

(Hoop niet dat ik nu de ''non-believers'' van Frank achter mij aan krijg  ;) ;D ;D)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

@Hoop niet dat ik nu de ''non-believers'' van Frank achter mij aan krijg

Ach! Als je zelf vindt dat het de moeite en het geld waard is en plezier geeft, is het toch prima.

Volgens mij is Theo zijn volledige muziekcollectie opnieuw aan het ontdekken met zijn dubbelglas tweak ;D.

de PMC's zijn bij een prettige audiodealer aan de noord-oostkant van rotterdam te beluisteren. Ook in Oebele?

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op maart 11, 2012, 22:58:47
@Hoop niet dat ik nu de ''non-believers'' van Frank achter mij aan krijg

Ach! Als je zelf vindt dat het de moeite en het geld waard is en plezier geeft, is het toch prima.

Volgens mij is Theo zijn volledige muziekcollectie opnieuw aan het ontdekken met zijn dubbelglas tweak ;D.

de PMC's zijn bij een prettige audiodealer aan de noord-oostkant van rotterdam te beluisteren. Ook in Oebele?

Henk, heb jij persoonlijke ervaringen met deze PMC dealer ? Moet ik hem zoeken op het Ambachtsplein.....? ;)

Oebele ?? Oebele was een van de populairste Nederlandse televisieprogramma's voor kinderen in de jaren zeventig.(aldus Wikipedia.... O0)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Inderdaad het Ambachtsplein. Met hem heb ik zeer goede ervaringen (al zo'n 25 jaar vanaf dat hij verkoper was bij een dozenschuiver en er toch iets van wist te maken). Hij heeft de M1 een flinke tijd beschikbaar gesteld en zonder (hhorbaar of zichtbaar) morren weer terug gekregen.

Oebele is de bijnaam van Oud-Beijerland.

Theo wordt vandaag niet meer wakker ;D :turn:

ChrisV

Citaat van: Onder013 op maart 11, 2012, 23:54:55
Inderdaad het Ambachtsplein. Met hem heb ik zeer goede ervaringen (al zo'n 25 jaar vanaf dat hij verkoper was bij een dozenschuiver en er toch iets van wist te maken).

Ik heb wat gemixte ervaringen met deze winkel. Hij is iets te overtuigd van zijn gelijk en het grote ongelijk van anderen. Dat is jammer, want hij heeft soms ook echt goede ideeen.

Hij verkocht destijds de PMC's fb1i met een Cayin 500 mk. De Cayin kreeg op een gegeven moment kuren. Deze winkel wilde perse bekijken of ze het apparaat zelf konden repareren, volledig tegen de wens van de importeur in. enkele maanden later (!) stuurden ze de Cayin toch nog op (ze slaagden niet in de reparatie), maar wel onzorgvuldig verpakt. Resultaat: twee buizen a 200 euro kapot en een kwaaie importeur.   

Deleted Member 2

Citaat van: ChrisV op maart 12, 2012, 08:21:36
Ik heb wat gemixte ervaringen met deze winkel. Hij is iets te overtuigd van zijn gelijk en het grote ongelijk van anderen. Dat is jammer, want hij heeft soms ook echt goede ideeen.

Daar moet je inderdaad een beetje door heen kunnen prikken. Deze eigenschap kom je overigens bij meerdere audio-ego-tjes tegen ;D

twani

Zo! ik ben weer boven water ;D Inderdaad gisteren de MF Tube Buffer met "Duikersklok" ertussen geprutst, best nog weer wat extra kabeltjes (de buffer heeft oa. z`n eigen voedingsadaptor). Het ding moet je bovendien ook nog eens daarmee áán en úit doen, een extra handeling dus waarop ik niet zat te wachten want "Moniekje" moet ook op eenvoudige wijze film, tv of muziek kunnen draaien, dé hoofdreden was het om voor de Clic te gaan ipv. weer een Linn DS.
Mocht het geluid er nu erg van opknappen (pijnpuntje want mijn wensenlijstje was inmiddels leeg op dit gebied) zou ik `m hebben gehouden maar jullie raden uit voorgaande natuurlijk al dat het in mijn set weinig tot niets bracht, hetgeen mijn vermoeden dat mijn set (wat mij betreft) behoorlijk op orde is nog maar eens bevestigt.
Wél stak met het plaatsen van de buffer een oud, en eigenlijk nog maar nét uitgebannen fenomeen weer de kop op, namelijk onrust! Want;
met het implementeren  van de buffer werd tevens een extra set (noodzakelijke) interlinks in m`n set geintroduceerd deze natuurlijk niet van hetzelfde merk als de reeds aanwezige Chord Crimson MK!!... Mmmm.... 2 verschillende interlinks, extra overgangen, de set klinkt al goed, extra handelingen om de boel aan de gang te krijgen, geen  beter geluid, kortom eruit met dat ding!
De buffer gaat dus worden verkocht, was eigenlijk nog een relikwie uit een eerdere hifi periode van me....

Inderdaad Jan, de PMCees hebben mijn symphatie, Transmission Line principe net als mijn vorige set Von Schweikerts, dat gaat diep, heel diep Jan :worship: :worship:
Volgens mij heb ik er nog een link van doorgestuurd naar de PMC boys, het behelst hier een recente test uit één van de Duitse bladen, als je die ook wilt hebben hoor ik je wel.
Zélf ben ik ook in het bezit van een separate Audio groep, al was het maar om de boel op orde te hebben..
Het topic van Frank2 wil ik graag zo weinig mogelijk raakvlakken met het mijne laten hebben, het is werkelijk het enige op het hele fijne HT forum waar ik me gruwelijk aan erger, mensen die me kennen (waaronder jullie inmiddels :tongue2:) weten dat dat heel ver áf staat van wie ik ben, hoe ik denk en leef, wat een gemiep daar zeg (Mod;het is off topic, Mod;hij pest me weer)
Mij is door de mods letterlijk verteld dat Franks topic de enige plek is waar je geen grapjes mag maken, oa. omdat deze allemaal al een keer gemaakt zouden zijn, kortom ongepast daar, het kwam mij zelfs op een waarschuwing te staan omdat men daar door mijn opmerking op de "Mod knop" had gehangen, nou vraag ik je zeg :crazy:

Zo langzamerhand maak jij me toch wel heel nieuwsgierig wat er gaat komen Jan! Triangel, PMC, mainstream ben je iig. gelukkig niet :clapping:
 

Jumping Jack

Pmc schopt kont, elke dag opnieuw  :D

toch leuk om zo te merken dat je set lekker op punt staat twani! En heb je weer iets te verkopen, ook leuk.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op maart 12, 2012, 20:47:36
Pmc schopt kont, elke dag opnieuw  :D

toch leuk om zo te merken dat je set lekker op punt staat twani! En heb je weer iets te verkopen, ook leuk.
Aangezien ik zelf al veel aan de hobby heb gespendeerd de laatste tijd, ben ik bang dat de opbrengst van de buffer in (weer ;D ) een paar dames schoenen zal worden geïnvesteerd. En nee, die zijn niet voor mij bedoeld....... :D
Hoe is het met de Northstar JJ? al iets gehoord?

Groet,
Theo.

Jumping Jack

Ik verwacht nog een clamp voor mijn draaitafel en als die bij de dealer binnen is, neem ik de dac mee. Ik verwacht dat zaterdag kan gaan. Vraag is dan hoelang ik de dac kwijt zal zijn  :nopompom:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

In die prijsklasse zou je best een knappe "Leen DAC" mee mogen krijgen, toch? ::)

Jumping Jack

Ik kan het altijd eens vragen maar ik kan nog altijd cd's en plaatjes draaien dus er is nog altijd muziek  :headbanging:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: twani op maart 12, 2012, 20:23:26

Inderdaad Jan, de PMCees hebben mijn symphatie, Transmission Line principe net als mijn vorige set Von Schweikerts, dat gaat diep, heel diep Jan :worship: :worship:
Volgens mij heb ik er nog een link van doorgestuurd naar de PMC boys, het behelst hier een recente test uit één van de Duitse bladen, als je die ook wilt hebben hoor ik je wel.


Zo langzamerhand maak jij me toch wel heel nieuwsgierig wat er gaat komen Jan! Triangel, PMC, mainstream ben je iig. gelukkig niet :clapping:
 

Hey Theo, die link mag je gerust doorsturen naar mij ;)  Ich habe sicher lust dar an  ;D ;D ;)

Wat betreft merk speakers ben ik idd. niet echt mainstream nee. Heb dan ook een lijstje van speakers die ik zeker graag nog zou willen horen,uiteraard het liefste met de M6i aangestuurd ;)

Komt tie  :headbanging:

Triangle Genese Quartet (huidige versie,maar er wordt geadviseerd te wachten tot de nieuwe versie komt die erg goed moet gaan worden....)
PMC  Twenty series       (bij voorkeur de 24 met de 17 cm midlaag-laag weergever in highgloss black ;))
PMC  FB1i                    ( is verkrijgbaar in zwart, houtkleuren worden helaas niet geaccepteerd door m,n vriendin :-X)
Adam Audio Pencil         ( is net als PMC afkomstig uit de studio/monitor wereld en maken ook zeer goed klinkende en afgewerkte speakers)

Verder zou ik toch graag nog een keer de Audio Physic tempo 6 en 25 willen horen en evt. de Scorpio. (al is het alleen maar om dat ik toch wel iets heb met Audio Physic)
Een aantal jaren geleden had ik het laatste type Spark in bezit (net voor de Sitara uit kwam) en een aantal dingen zijn mij toch wel positief bijgebleven zoals de uitmuntende detail weergave en de plaatsing van stemmen, instrumenten etc.
De minder positieve kanten waren de wat klinisch en kil klinkende sound en het vele zoeken naar de ideale plaatsing en het indraaien van de speakers om eindelijk het klankbeeld goed te krijgen.
Qua uiterlijk vind ik AP zeer mooi, maar het is m.i. geen goed teken dat ik erg veel Tempo,s en Scorpio,s te koop ziet staan de laatste tijd. Het betreft dan zelfs ook vrij nieuwe sets...... :unsure: :angel:
Met name de laagweergave schijnt toch wel een beetje het struikelblok te zijn met de recente modellen A.P.,s :blink:

@ Jumping Jack  Ben gek op ''kont schoppende'' laagweergave van speakers. Mede hierdoor,en de alom geprezen neutrale klank is mijn interesse voor PMC zeker aanwezig.
Jij heb trouwens ook een zeer mooie set PMC,s staan  ;)

@Theo  Ook zou ik graag nog een keer je Harbeth - MF combi willen horen ;) Afgelopen weekend ving ik bij de bezochte demo avond aardig wat positieve geluiden op over Harbeth ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op maart 12, 2012, 20:56:16
Aangezien ik zelf al veel aan de hobby heb gespendeerd de laatste tijd, ben ik bang dat de opbrengst van de buffer in (weer ;D ) een paar dames schoenen zal worden geïnvesteerd. En nee, die zijn niet voor mij bedoeld....... :D

Ah, wij hebben nog meer overeenkomsten zie ik Theo...... ;) ;D
Hier ook zo eentje die een gigantische voorraad schoenen en laarzen heeft staan.... Het ergste is nog dat er mooie en vooral dure ''exemplaren'' bij staan die nog nooit gedragen zijn :-X :-X

Denk dat ik stiekem maar eens wat op marktplaats gaat zetten....... de opbrengst is dan voor een goed ''doel'' ;) ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

ChrisV

Citaat van: YamahaRXV op maart 12, 2012, 22:18:35
De minder positieve kanten waren de wat klinisch en kil klinkende sound en het vele zoeken naar de ideale plaatsing en het indraaien van de speakers om eindelijk het klankbeeld goed te krijgen.

Je noemt deze negatieve punten bij de AP Spark. Mijn ervaring met de PMC's FB1i is, dat dat ook bij deze speakers een kwetsbaar/lastig punt is. Er is relatief weinig middengebied, waardoor het hoog al snel overheerst (mijn indruk). Ze scoren daarom ook best hoog op levendigheid en snelheid.

twani

Citaat van: YamahaRXV op maart 12, 2012, 23:04:59
Ah, wij hebben nog meer overeenkomsten zie ik Theo...... ;) ;D
Hier ook zo eentje die een gigantische voorraad schoenen en laarzen heeft staan.... Het ergste is nog dat er mooie en vooral dure ''exemplaren'' bij staan die nog nooit gedragen zijn :-X :-X

Denk dat ik stiekem maar eens wat op marktplaats gaat zetten....... de opbrengst is dan voor een goed ''doel'' ;) ;D

Daar is een leuk reclame spotje op televisie van Jan, die ken je vast wel :D   Die exemplaren met de kaartjes er nog aan, die ken ik ja. Ach je kunt ze maar in huis hebben en zeg er vooral niets van! ;D
Bij mag je altijd komen luisteren Jan, als je tijd en zin hebt roep je het maar..........

Separaat zal ik je de link van de PMCees sturen....

YamahaRXV

Citaat van: twani op maart 13, 2012, 12:44:48

Bij mag je altijd komen luisteren Jan, als je tijd en zin hebt roep je het maar..........

Daar kom ik zeker nog op terug Theo :)

Separaat zal ik je de link van de PMCees sturen....

Link is binnengekomen via de mail, waarvoor hartelijke dank ! ( ook aan de telefoniste ;) ;D)


Vanmorgen al vroeg op pad gegaan voor een werkgerelateerd bezoek aan de Techni Show te Utrecht en op tijd weer weggegaan om nog even gauw een paar PMC,s in real life te kunnen aanschouwen bij een PMC dealer redelijk dicht in de buurt van mijn woonomgeving  ;) :P

Heb de PMC Twenty series gezien en even gehoord (de 23 en 24). Verder de PMC PB1i en de Fact 8 :P nog even bekeken.
Op verzoek kan ik beide types in de winkel luisterruimte en thuis beluisteren.

Heb begrepen dat de nieuwe Twenty serie een wat transparanter hoog schijnt te hebben dan b.v. de PB1i ?

De Twenty 24 vind ik echt wel een mooie speaker qua afmetingen, de Twenty 23 vind ik persoonlijk wat te fragiel/te klein voor hier in de woonkamer.
Verder nog even een interessant gesprek gehad over de (vaak slechte) akoestiek in de huiskamers van deze tijd en volgens de verkoper schijnt PMC één van de best presterende speakers te zijn (door de transmissionlijn) in minder goede akoestische ruimtes. Al met al een hoop technisch goed onderbouwde en aannemelijke info gehad hierover.
Ook op dit adres weer minder positieve dingen gehoord over de moeilijk goed te krijgen laagweergave van de huidige modellen Audio Physic :o
Deze gaan dus ook van de evt. ''wishlist'' af.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Misschien een beetje ver, maar je bent altijd welkom om naar mijn PMC's te komen luisteren (geldt natuurlijk ook voor jou Twani)!
Wat de dealer zegt over de akoestiek kan wel kloppen. Ik heb, behalve een vloerkleed, geen akoestische aanpassingen doorgevoerd maar heb wel een flutterecho (hoor je als je in je handen klapt of luid roept) en toch klinkt het hier helemaal niet verkeerd... Maar zoals vaak op dit forum wordt gezegd: meten is weten en mss doe ik dat nog wel eens.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op maart 13, 2012, 20:45:20
Vanmorgen al vroeg op pad gegaan voor een werkgerelateerd bezoek aan de Techni Show te Utrecht en op tijd weer weggegaan om nog even gauw een paar PMC,s in real life te kunnen aanschouwen bij een PMC dealer redelijk dicht in de buurt van mijn woonomgeving  ;) :P

Heb de PMC Twenty series gezien en even gehoord (de 23 en 24). Verder de PMC PB1i en de Fact 8 :P nog even bekeken.
Op verzoek kan ik beide types in de winkel luisterruimte en thuis beluisteren.

Heb begrepen dat de nieuwe Twenty serie een wat transparanter hoog schijnt te hebben dan b.v. de PB1i ?

De Twenty 24 vind ik echt wel een mooie speaker qua afmetingen, de Twenty 23 vind ik persoonlijk wat te fragiel/te klein voor hier in de woonkamer.
Verder nog even een interessant gesprek gehad over de (vaak slechte) akoestiek in de huiskamers van deze tijd en volgens de verkoper schijnt PMC één van de best presterende speakers te zijn (door de transmissionlijn) in minder goede akoestische ruimtes. Al met al een hoop technisch goed onderbouwde en aannemelijke info gehad hierover.
Ook op dit adres weer minder positieve dingen gehoord over de moeilijk goed te krijgen laagweergave van de huidige modellen Audio Physic :o
Deze gaan dus ook van de evt. ''wishlist'' af.

... wat een gezwets van die verkoper! Een transmissionline speaker geeft een fors fundament aan bass, welke juist snel kan leiden tot roommodes, tot een bass-issue (lees: mijn ervaring is dat  ...).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

De APees kunnen bloedmooi klinken (dat is algemeen bekend) maar zijn nogal opstellings kritisch (tenminste dat lees je toch wel heel veel).
Mijn (verder in dit geval weinig relevante) ervaring met het Transmission Line principe ligt wat meer in lijn met het verhaal van de verkoper, mijn ex VSèn (of dát Transmission Line is zeg ;D) waren nou niet bepaald lastig te plaatsen in mijn situatie.
Ter onderbouwing van Xanders betoog moet ik echter wel bekennen dat ABZ tijdens een korte luistersessie bij mij thuis, opmerkte dat hij ze heel mooi vond klinken maar dat we maar niét moesten gaan meten, hiermee waarschijnlijk netjes aangevende dat de Bass extensie toch wel van behoorlijke omvang was. Het was iets dat MIJ alleen opviel bij luider spelen, op gematigder volume vond ik het altijd wel mooi rond en vol klinken.....
Jan, ben je m`n PMC testje tegengekomen?