De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

En ook nog eens 400-500 euro 2ehands uitgeven, dat wordt maar even vergeten voor het gemak :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

xynyx

Dacht dat bij jouw het geld voor het oprapen lag........ ;) ;)

Riwi, klopt werderom. elke manier van zenden is mogelijk.

Ja, 2-weg is best wat moeilijker. Ik ben een totale JAVA-leek maar kreeg het met enige hulp van Jaco goed aan de gang. Dus zo moeilijk is het nou ook niet.

Het is MIJN mening dat IK het zonde vind om 2-weg niet te gebruiken. Je kan dan alle meldingen van je processor op het beeld uitschakelen, display uit zetten en alles aflezen op je AB.

I rest my case........

blue-eyes

#4727
Ik kan alles uitlezen via het LCD schermpje van mijn Classe en met 1 knop heb ik dit ook op de TV scherm. Daarnaast is dit een extra uitgave waarvan ik het nut niet zie, wel als spielerij. Ook heb ik totaal geen ambitie om nog een stap dieper dan de Pronto te moeten gaan, programmeren is iets wat ik bewust wegschuif.

Dus: geen 2-way voor mij. Maar je weet het maar nooit ;)



Citaat van: xynyx op augustus 17, 2010, 07:11:04
Dacht dat bij jouw het geld voor het oprapen lag........ ;) ;)

Als jij dat voor me kan regelen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Ik zie wel voordelen in 2-weg, maar die zijn bij lange na niet zo groot als het feit dat je een Pronto echt kunt aanpassen aan je wensen. Daar ben ik dan wel veel uren mee bezig geweest, maar dan heb je ook wat. 2-weg is zogezegd de kers op de taart. Ik zie dat nu ook met ProntoTunes. Ik ga dit tzt ook nog eens maken, maar daar moet je dan vol achterelkaar in kunnen duiken. En dat lukt nou even niet.

riwi

Citaat van: xynyx op augustus 17, 2010, 07:11:04
I rest my case........

Toch nog een groot voordeel van alles via de extender te regelen is dat je niet meer met de AB hoeft te richten op de apparatuur. Je kan gewoon functies activeren en via Wifi komt dat altijd bij de extender terecht, zelfs als je in een andere kamer bent. 't is alleen jammer dat je niet alle apparaten via de extender kan laten lopen.

riwi

Citaat van: riwi op augustus 15, 2010, 12:02:03
Als ik de SSP800 tenminste ooit nog eens terug krijg uit de reparatie van Classe. Eigenlijk is de hele support van Classe wel een aanfluiting in deze. Hij is nu al ruim 12 weken weg. Intussen heb ik een hernia gekregen, ben geopereerd en loop al weer redelijk vrolijk rond, maar een SSP800 repareren kost kennelijk meer tijd dan een rug. Moet je je voorstellen dat je je auto'tje (zelfde prijs als een SSP800 :) ) naar de dealer brengt en die houd hem 3 maanden... Ik heb er vanwege mijn rug ook niet echt druk op gezet hoor, maar dat zou ook niet moeten hoeven.

HOERAAA !!!

Net bericht van de winkel... :) Ik kan hem vanmiddag op komen halen  O0
Over kosten hebben ze het niet gehad nog. Maakt me ook niet zo veel uit.

Vanavond aansluiten en testen :)

Teejoo

Citaat van: riwi op augustus 17, 2010, 14:10:04
HOERAAA !!!

Net bericht van de winkel... :) Ik kan hem vanmiddag op komen halen  O0
Over kosten hebben ze het niet gehad nog. Maakt me ook niet zo veel uit.

Vanavond aansluiten en testen :)
:pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Joris1971

#4732
Citaat van: riwi op augustus 17, 2010, 14:10:04
HOERAAA !!!

Net bericht van de winkel... :) Ik kan hem vanmiddag op komen halen  O0
Over kosten hebben ze het niet gehad nog. Maakt me ook niet zo veel uit.

Vanavond aansluiten en testen :)

Kijk dat is goed nieuws  :clapping:, have fun vanavond.

riwi

Lekker :) Bedankt  :ph34r:
Het DSP bord is vervangen zei hij. Ik neem aan het nieuwe, later ingebouwde TrueHD, DTSHD bord dus.

Ben benieuwd. Moet eerst naar de fysio. Ik zal op de hometrainer een beetje sneller fietsen :)

Nahpets

Citaat van: riwi op augustus 17, 2010, 14:31:04
Ik zal op de hometrainer een beetje sneller fietsen :)

Ben je dan eerder bij de dealer?  :P

Lekker genieten vanavond!
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Teejoo

Citaat van: riwi op augustus 17, 2010, 14:31:04
Lekker :) Bedankt  :ph34r:
Het DSP bord is vervangen zei hij. Ik neem aan het nieuwe, later ingebouwde TrueHD, DTSHD bord dus.
Wat apart. dat was nou net het meest nieuwe onderdeel van het apparaat. Maar het is gelukig ook met een stekkertje en schroefje te vervangen. Lijkt me dus wel echt garantiewerk.

riwi

Citaat van: Teejoo op augustus 17, 2010, 14:52:43
Wat apart. dat was nou net het meest nieuwe onderdeel van het apparaat. Maar het is gelukig ook met een stekkertje en schroefje te vervangen. Lijkt me dus wel echt garantiewerk.

't was garantiewerk. Alleen een standaard bedrag van 75 euro voor 'werkzaamheden' dus ik ben erg blij. Hij lijkt het weer perfect te doen nu. Krijg alleen nog niet telkens geluid via spdif uit de CEC. Wel uit de Oppo. Coax aansluitingen zitten weer goed zoals het hoort. Ik zal morgen de settings nog eens nalopen. Mijn config zat er nog helemaal in afgezien van een paar input -> audio -> connector dingen die gewijzigd waren waarschijnlijk om iets te testen bij de importeur.

Hij klinkt al weer super in ieder geval :) Kan ik binnenkort de Lexicon MC4 eens te koop gaan zetten samen met de Marantz hdmi switch eventueel. Ik zal morgen ook de nieuwe W&M XLR bekabeling eens proberen. Nu zit er nog de Nordost BH single ended tussen. Kan ik eindelijk ook het vlijtige werk van Madhouse toepassen (die heeft de subwoofer XLR kabel afgemonteerd voor me).

blue-eyes

Fijn dat het zo opgelost is!

De W&M ga je snel van de hand doen. Dat beloof ik je. Dekentje over je speakers ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Zag je foto's en moet zeggen dat het er top uitziet! Geweldige opstelling heb je. Maar las ik nu dat je speakers (als je de jackpot wint) wilt upgraden?

In je antwoord las ik dat je B&W 801 dan ook op de planning staat. Vanwaar de 801? Naar mijn inziens niet moeders mooiste speaker. Klankmatig uiteraard wel goed, maar is een 802D dan geen betere optie omtrent het uiterlijk?

Heb jij overigens je Oppo ook analoog al eens getest? Ik zit namelijk toch te dubben naar een Blu-Ray. Omdat ik geen DTS-HD etc. aankan dien ik het analoog door te voeren naar de Marantz. Is dit dan nog wel de moeite waard om een Oppo mee tenemen in het vergelijk?

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 18, 2010, 08:40:14
Fijn dat het zo opgelost is!

De W&M ga je snel van de hand doen. Dat beloof ik je. Dekentje over je speakers ;)

m.a.w. Pink Faun dus nemen :P

Peerless Monster

Citaat van: WickedGame op augustus 18, 2010, 09:00:43
Zag je foto's en moet zeggen dat het er top uitziet! Geweldige opstelling heb je. Maar las ik nu dat je speakers (als je de jackpot wint) wilt upgraden?

In je antwoord las ik dat je B&W 801 dan ook op de planning staat. Vanwaar de 801? Naar mijn inziens niet moeders mooiste speaker. Klankmatig uiteraard wel goed, maar is een 802D dan geen betere optie omtrent het uiterlijk?

Heb jij overigens je Oppo ook analoog al eens getest? Ik zit namelijk toch te dubben naar een Blu-Ray. Omdat ik geen DTS-HD etc. aankan dien ik het analoog door te voeren naar de Marantz. Is dit dan nog wel de moeite waard om een Oppo mee tenemen in het vergelijk?

m.a.w. Pink Faun dus nemen :P

Eisse, als dat zo is dat je voor B&W wil gaan, kom dan voordat je besluit even naar mijn ushers luisteren...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Citaat van: Peerless Monster op augustus 18, 2010, 09:54:25
Eisse, als dat zo is dat je voor B&W wil gaan, kom dan voordat je besluit even naar mijn ushers luisteren...


Denk niet dat hij zo snel overstag zou gaan hoor. Maar heb wel een post gezien dat die de 801 wel interessant vind. Usher is ook zeker de moeite waard, al heb ik alleen de BE-10 gehoord en die was echt magistraal! Ook een magistraal prijsje  ;D

Nahpets

Citaat van: riwi op augustus 18, 2010, 02:43:03
't was garantiewerk. Alleen een standaard bedrag van 75 euro voor 'werkzaamheden' dus ik ben erg blij.

Nope, zijn volgens mij stallingskosten.

Citaat van: riwi op augustus 15, 2010, 12:02:03
Hij is nu al ruim 12 weken weg.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

blue-eyes

Citaat van: WickedGame op augustus 18, 2010, 09:00:43
Zag je foto's en moet zeggen dat het er top uitziet! Geweldige opstelling heb je. Maar las ik nu dat je speakers (als je de jackpot wint) wilt upgraden?

In je antwoord las ik dat je B&W 801 dan ook op de planning staat. Vanwaar de 801? Naar mijn inziens niet moeders mooiste speaker. Klankmatig uiteraard wel goed, maar is een 802D dan geen betere optie omtrent het uiterlijk?

Heb jij overigens je Oppo ook analoog al eens getest? Ik zit namelijk toch te dubben naar een Blu-Ray. Omdat ik geen DTS-HD etc. aankan dien ik het analoog door te voeren naar de Marantz. Is dit dan nog wel de moeite waard om een Oppo mee tenemen in het vergelijk?

m.a.w. Pink Faun dus nemen :P

B&W is meer een grap, alhoewel iets serieus. B&W is een van de weinige merken die een top center heeft. Ik kijk tegenwoordig 75% van mijn tijd naar films, tegen 25% muziek.
B&W is niet echt mijn sound, echter heb ik eens een demo gehad waarbij de 801 me wel aanspraak, die was ook wezenlijk anders dan de 803/804/805 die ik gehoord heb. De 802 zou dichter bij de 803, 804 liggen dan de 801 kwa klank.
Daarnaast, een 801 is een serieuze upgrade (naar verwachting), de 802 is maar iets beter dan wat ik nu heb, dus meer een stap opzij. En aan een stap opzij heb ik geen behoefte aan. Kwa uiterlijk vind ik beide leuk genoeg :D

Oppo analoog: nee, nooit getest. Anders had ik wel de SE of hogere editie genomen. Ik stuurd HDMI uit op de Classe. Verder met mezelf daar geen discussie over gehouden. Zeker gezien de HDMI afhandeling van de Classe, met erg lage jitter waardes.
Wellicht als ik meer belang ga hechten aan CD weergave dat analoog wel een optie wordt. Maar dan is het misschien beter om een stereopre met cd speler er aan te knopen (passthrough).

Mbt je opmerking over PinkFaun: dat is een optie, evenals andere merken. W&M is goed, maar met een dergelijke set zoals een Classe veel te beperkend. Ik profileer PinkFaun niet bij anderen, dat was mijn keus en significant beter dan W&M. Maar misschien wel minder dan een goede Kimber, MIT, etc. Ik heb geluisterd en het beviel me.

Ik wil alleen nog eens Heavens Gate luisteren, schijnt erg goed te zijn en nog eens erg goedkoop ook nog. Rens komt nog eens langs met zijn kabels, daar stond hij op :D :D

Wellicht zijn er meer merken met serieuze centers: Audio Physic, Kharma, etc. Usher weet ik niet. De sound van de Usher (ik heb alleen de 718 gehoord) beviel me ook goed.
Ach, lekker dromen. Alleen het winnende lot nog zien te vinden :D :D

Realiteit: lekker genieten van wat je hebt ;)



p.s. Wie droomt er niet eens lekker weg :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: WickedGame op augustus 18, 2010, 10:08:10
Denk niet dat hij zo snel overstag zou gaan hoor. Maar heb wel een post gezien dat die de 801 wel interessant vind. Usher is ook zeker de moeite waard, al heb ik alleen de BE-10 gehoord en die was echt magistraal! Ook een magistraal prijsje  ;D

Zie boven. De BE10/20 schijnen erg goed te zijn......


Citaat van: Peerless Monster op augustus 18, 2010, 09:54:25
Eisse, als dat zo is dat je voor B&W wil gaan, kom dan voordat je besluit even naar mijn ushers luisteren...


Dat staat nog steeds op de planning volgens mij :D :D


p.s. Ik kom niet serieus luisteren omdat ik andere speakers wil (dat winnende lot wil maar niet komen :D ), maar om jouw wereld daar te leren kennen, en de gezelligheid uiteraard!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 18, 2010, 10:13:20
B&W is meer een grap, alhoewel iets serieus. B&W is een van de weinige merken die een top center heeft. Ik kijk tegenwoordig 75% van mijn tijd naar films, tegen 25% muziek.
B&W is niet echt mijn sound, echter heb ik eens een demo gehad waarbij de 801 me wel aanspraak, die was ook wezenlijk anders dan de 803/804/805 die ik gehoord heb. De 802 zou dichter bij de 803, 804 liggen dan de 801 kwa klank.
Daarnaast, een 801 is een serieuze upgrade (naar verwachting), de 802 is maar iets beter dan wat ik nu heb, dus meer een stap opzij. En aan een stap opzij heb ik geen behoefte aan. Kwa uiterlijk vind ik beide leuk genoeg :D

Oppo analoog: nee, nooit getest. Anders had ik wel de SE of hogere editie genomen. Ik stuurd HDMI uit op de Classe. Verder met mezelf daar geen discussie over gehouden. Zeker gezien de HDMI afhandeling van de Classe, met erg lage jitter waardes.
Wellicht als ik meer belang ga hechten aan CD weergave dat analoog wel een optie wordt. Maar dan is het misschien beter om een stereopre met cd speler er aan te knopen (passthrough).

Mbt je opmerking over PinkFaun: dat is een optie, evenals andere merken. W&M is goed, maar met een dergelijke set zoals een Classe veel te beperkend. Ik profileer PinkFaun niet bij anderen, dat was mijn keus en significant beter dan W&M. Maar misschien wel minder dan een goede Kimber, MIT, etc. Ik heb geluisterd en het beviel me.

Ik wil alleen nog eens Heavens Gate luisteren, schijnt erg goed te zijn en nog eens erg goedkoop ook nog. Rens komt nog eens langs met zijn kabels, daar stond hij op :D :D

Wellicht zijn er meer merken met serieuze centers: Audio Physic, Kharma, etc. Usher weet ik niet. De sound van de Usher (ik heb alleen de 718 gehoord) beviel me ook goed.
Ach, lekker dromen. Alleen het winnende lot nog zien te vinden :D :D

Realiteit: lekker genieten van wat je hebt ;)



p.s. Wie droomt er niet eens lekker weg :D :D

Jij eerst bij mij Eisse ;).
Kom ik daarna met Heavens Gate langs.
Maar pas op, de vorige bij wie ik bezoek was, heeft ze daarna aangeschaft... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Ok duidelijk verhaal...

Moet opzoek naar een Blu-Ray met een goede analoge weergave en een puike DAC aanboord. Anders ga ik daar op inboeten tegenover de CDP-502 en dat zou zonde zijn. Of Classe moet alsnog met een Blu-Ray op de proppen gaan komen (let's hope).

Qua bekabeling durf ik weinig te zeggen. Ben van Oehlbach, Kimber bij Transparent en MIT gekomen op interlink niveau. En dat ligt mij het beste/lekkerste in het gehoor.


Citaat van: Peerless Monster op augustus 18, 2010, 10:18:41

Kom ik daarna met Heavens Gate langs.
Maar pas op, de vorige bij wie ik bezoek was, heeft ze daarna aangeschaft... ;D


Ohw blijf jij maar met je kabels dan thuis straks wil ik ook weer iets anders  ;D

Peerless Monster

Citaat van: WickedGame op augustus 18, 2010, 10:20:52
Ok duidelijk verhaal...

Moet opzoek naar een Blu-Ray met een goede analoge weergave en een puike DAC aanboord. Anders ga ik daar op inboeten tegenover de CDP-502 en dat zou zonde zijn. Of Classe moet alsnog met een Blu-Ray op de proppen gaan komen (let's hope).

Qua bekabeling durf ik weinig te zeggen. Ben van Oehlbach, Kimber bij Transparent en MIT gekomen op interlink niveau. En dat ligt mij het beste/lekkerste in het gehoor.


Ohw blijf jij maar met je kabels dan thuis straks wil ik ook weer iets anders  ;D

Komende dinsdag maak je kennis met ze ;D
En ik met de 502.

Ik denk dat we het wel bekend mogen maken, dat WG en ik een shoot outje gaan doen met de CDP-300 en de CDP-502 in mijn set.
Ik ben benieuwd of CD's nog beter kunnen klinken...
Ik ga ook van boven maar eens auralex meenemen... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

#4747
En een nieuwe aanwinst (nog niet geplaatst) van de IKEA. 2 Stuks om de meest favo films en muziek op te plaatsen. Kan de rest opgeborgen worden in een bak, of beneden in de studeerkamer waar nu de paar honderd DVD's zich ook bevinden.




Verder zoek ik nog een lamp voor bij de set. Er staat nu een staande lamp, dunnen RVS steel, op zwarte voet met een witte lampekap (glas).


Mischien is onderstaande lamp wel wat, past wel bij de gebruikte materialen van de set:

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Peerless Monster op augustus 18, 2010, 10:22:45
Komende dinsdag maak je kennis met ze ;D
En ik met de 502.

Ik denk dat we het wel bekend mogen maken, dat WG en ik een shoot outje gaan doen met de CDP-300 en de CDP-502 in mijn set.
Ik ben benieuwd of CD's nog beter kunnen klinken...
Ik ga ook van boven maar eens auralex meenemen... ;D

Ik zal het wel aan horen :) alleen verschillen onze sets natuurlijk aanzienlijk. Dus blijft lastig hoe Heavens Gate zich houdt in de Classe opstelling. Hoelang is je XLR? eens zien of er dan ooit een kabel test gedaan kan worden :D

Klopt dinsdag komt er een shoot-out. Ben in iedergeval heel benieuwd.

Durk

volgens mij heb ik nog een CD van jou ergens liggen. Kan die mooi in die kast...  :-[
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749