Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mijkie

#2950
Citaat van: cz79 op november 30, 2021, 21:14:58
Even jullie wijze raad vragen op een, inmiddels opgelost, raadsel:

In mijn kruipruimte ligt een Belden Cat8 PIMF (pair in metal foil) kabel, heeft nu 4/5 jaar continue prima werk gedaan tussen de switch in de meterkast en de switch in het audiomeubel.
Van het een op het andere moment doet deze het niet meer, dus ik de kruipruimte in en zie dat de kabel helemaal intact is (geen muizen oid).
Connectoren opnieuw gemonteerd...helpt niets.

Ik heb dit op mijn kantoor op zolder ook ooit gehad met dezelfde kabel en dezelfde telegartner connectoren, dit was een kabel tussen een switch en de NAS. Deze lag er 4 jaar probleemloos tussen en, net als de kabel in de kruipruimte vast (dus bewegingsloos), ook van het een op het andere moment ineens geen signaal meer.

Helaas heb ik geen meter om het door te meten maar is wel erg vreemd toch?
Elektrisch of electronisch spul dat ineens kapotgaat snap ik nog wel, maar een kabel die ineens kapotgaat snap ik echt niet.

Beide kabels waren overigens uit dezelfde rol (p/m) gekocht. Misschien een productiefout?
Dan koop je toch een kabel tester, zijn niet zo duur

Je kunt m ook oppikken bij mij als je in de buurt van je schoonouders bent

Ik heb deze

https://www.allekabels.nl/netwerk/netwerk_kabel_tester.html
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

CZ79

Thx voor je aanbod Mijkie!

Echter is het een vrij belangrijke (...) verbinding en heb ik de kabel direct vervangen, maar blijf het vreemd vinden dat iets 'passiefs' en iets waar niemand aan komt zo opeens kapot kan gaan
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

mijkie

YW

kabel kan haast niet en de stekker brak geworden door beetje spanning erop ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

CZ79

Connectoren zijn Telegartners en normaliter wel geschikt voor iets meer 'looptijd', overal lag ook genoeg 'slack' en had ik de boel kist niet onder vreemde hoeken of op spanning gelegd.
Zou natuurlijk kunnen, maar omdat deze zelfde kabel boven op mijn kantoor ook ooit zomaar kapot is gegaan vermoedde ik de kabel (deze kabel lag helemaal recht dus helemaal geen bochten)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Contour

Vochtig? Corrosie van de geleiders?

CZ79

Kruipruimte is wel vochtig maar de kabel is gewoon 'dicht' dus daar zou geen vocht in mogen komen, connectoren zitten bovengronds.
Andere kabels hebben er geen last van, stroom en coax lopen ook door de kruipruimte
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Anyway de Belden Cat8 kabel is nu vervangen door een Draka Cat5e en nu werkt het weer, voorlopig laat ik deze er gewoon tussen en werkt het prima!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

DM

Citaat van: cz79 op november 30, 2021, 11:24:13
verkoper in 's-Hertogenbosch zeker? Zo ja, dan heb ik die andere gekocht  :D

Heb hem net aangesloten tussen de scheidingstrafo en de PS Audio Quintet die zowel het TV als het source audio deel bedient. Alleen de geïntegreerde zit direct op de scheidingstrafo. Poeh, dat heeft wel extra impact! Meer definitie, ook zeker in het laag, meer ruimte en her en der van die geluiden die je niet eerder zo apart hebt kunnen onderscheiden. Me happy :D

CZ79

Dus dan zit die op alle audio bronnen muv de versterker?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

DM

Citaat van: cz79 op december  6, 2021, 22:37:10
Dus dan zit die op alle audio bronnen muv de versterker?

DAC, Streamer, en (tot ik die 2e voor de juiste prijs kan kopen) TV/Access box. Dus allemaal via de PS Audio Quintet die hopelijk nog een beetje scheiding aanbrengt in dat alles. En apart de versterker idd.

CZ79

#2960
Zoals jullie wellicht weten heb ik alweer een tijdje geleden de JBL HDI 1600's van Huub overgenomen en ben daar nog steeds heel erg happy mee.

Ze doen in sommige opzichten erg denken aan de Avalons die ik heb gehad en dan met name op gebied van ruintelijke afbeelding (breedte, diepte en het totaal 'verdwijnen' van de speakers zelf), waar ze in geen enkel opzicht mee te vergelijken zijn (met de Avalons dan) is de bas, punch en attack, misschien is dat iets meer vergleijkbaar met de PMC's die ik heb gehad.

Daaraan terugdenkende heb ik hieronder een opsomming gezet van de speakers die ik hier in huis heb gehad (met de nodige foto ondersteuning  :D):

Bose 301 DR:Ooit begonnen als 5.1 set, prima geluid en vooral kamervullend voor een vriendelijke prijs. Veel films gekeken in meer dan prima surround geluid (i.c.m. Yamaha en later een Marantz surround receiver)

Monitor Audio Silver R6: Als vervanger voor Bose 301 fronts, erg mooi en later aangevuld met de Bronze serie als rear's. Flinke upgrade vanaf de Bose en best nog lang in huis gehad.

PMC FB1+: Terug (of vooruit) van 5.1 naar stereo, gekocht bij Artspeak en mijn eerst 'echte HiFi' stereo speaker. Bij deze speakers erachter gekomen dat ik wel een flinke bult heb op 32Hz, jemig wat gaan die dingen laag  :crazy:

Avalon Avatar: Overgenomen van Huub en heel erg bijzonder qua enorme ruimtelijke weergave. Best lang in huis gehad en waren in meer dan prima staat om mooi muziek te spelen, alleen dynamiek en bas waren wat 'mager'. Erg muzikaal en transparant

Scan Speak Minimonitor: Zelfbouw setje overgenomen en laten upgraden en verfen door Pinda13, erg volwassen en mooi geluid voor zo'n klein speakertje, maar eigenlijk heb je er wel nog een subje bij nodig voor de lagere regionen

Paradigm Monitor 9v6: Tussendoortje omdat ik nieuwsgierig geworden was naar dit merk, enorme drive en erg dynamisch, fijne luidsprekers die ik later tussendoor nog een keer heb gehad. Niets de meest verfijnde, maar erg lekker klinkend.

Master Concept Three: Erg grote en vooral diepe monitoren, maar iets 'tam', filter (tweeter weerstandje) aan laten passen gaf een flinke verbetering, wel erg lelijk :-). Uiteindelijk weer weg gedaan omdat ik ze goed kon verkopen en toch weer op zoek naar vloerstaanders

ScanSonic MB2.5: Wat een beauties! Eerste ervaring met een bandtweeter en dat is me erg goed bevallen, erg dynamisch en zeer mooi afgetekend geluid, snelheid (zal wel door de tweeter komen ofzo) staat nog in het geheugen.

JBL HDI 1600: Tja, wat kan ik er van zeggen, lijkt een beetje op the best of all worlds, voldoende strak laag, enorme spreiding, juiste diepte, transparant, snelheid, punch en (i.t.t. wat Huub ervaarde) zeker wel verfijning. Maar vooral maken ze muziek (i.p.v. geluid) met een hoog 'mee tap' gehalte. Blij dat Huub ze niet meer wilde  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

En nog wat foto's
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

En nog even wat complete huiskamer foto's (niet van iedere speaker), door de tijd heen.....
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Dura

Mooi dat je blij blijft met die JBL's. Zo langzamerhand begin ik te geloven dat het belangrijk is om te weten wat voor soort speaker je ding is. De JBL's heb ik nooit gehoord maar als ik de ervaringen lees lijkt mij dynamiek het meest opvallende  kenmerk, klopt dat? Voor mij was het ontdekken van Harbeth echt thuiskomen, blijkbaar hecht ik vooral aan natuurlijke tonaliteit en moet het geluid geheel loskomen van de speakers. Voor anderen zijn het weer panels, of grote hoorns etc.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

CZ79

Ik ben niet zeker of dynamiek alleen persé het ding is aan de JBL's, zodra ik de muziek aanzet is er gelijk een gevoel van ritme en begin ik met de voeten mee te tappen, wat mij betreft dus minder 'high-end' en meer 'muziek'

Denk dat combi van ritme, dynamiek, vol bereik de JBL voor mij zo'n fijne speaker maakt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

AudioEnZo

Mooi stukje historie Chris, gaaf om te zien en er staan wel een paar pareltjes tussen hoor! Tof dat je zo tevreden bent met de JBL's 👍

vanzomereng

#2966
Mooi lijstje aan speakers  ;D

M.i.z. bestaan er ook geen echte slechte speakers er bestaan wel vele (voor)oordelen over bepaalde speakers  :notify:

Ik kan met diverse speakers die zeer verschillend van aard zijn, zeer goed leven.
Mijn belangrijkste criterium is, dat langdurige hoor-sessies niet tot luistermoeheid leiden maar dit zegt meer over mijn luistergewoontes
dan over de kwaliteiten van de speakers. 
Dit betekent voor mij voldoende smooth en het geluid moet lekker ruimtelijk zijn (niet plakken aan de LS)

M.b.t. de JBL_HDI-3600,  moet ik bekennen dat ik dit een interessante speaker vind, in een prijsklasse waar ik nog vrolijk bij kan blijven
maar welke een beetje onder mijn aandacht (en toenmalige shortlist) is ontsnapt.   
Deze wil ik (zonder verdere aankoopwensen want mijn huidige speakers bevallen me zeer goed) nog weleens goed beluisteren.




Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

CZ79

Citaat van: VANZOMERENG op januari 14, 2022, 11:04:58
Mooi lijstje aan speakers  ;D

M.i.z. bestaan er ook geen echte slechte speakers er bestaan wel vele (voor)oordelen over bepaalde speakers  :notify:

Ik kan met diverse speakers die zeer verschillend van aard zijn, zeer goed leven.
Mijn belangrijkste criterium is, dat langdurige hoor-sessies niet tot luistermoeheid leiden maar dit zegt meer over mijn luistergewoontes
dan over de kwaliteiten van de speakers. 
Dit betekent voor mij voldoende smooth en het geluid moet lekker ruimtelijk zijn (niet plakken aan de LS)

M.b.t. de JBL_HDI-3600,  moet ik bekennen dat ik dit een interessante speaker vind, in een prijsklasse waar ik nog vrolijk bij kan blijven
maar welke een beetje onder mijn aandacht (en toenmalige shortlist) is ontsnapt.   
Deze wil ik (zonder verdere aankoopwensen want mijn huidige speakers bevallen me zeer goed) nog weleens goed beluisteren.

Je bent hier van harte welkom om eens een indruk op te doen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: AudioEnZo op januari 14, 2022, 10:24:58
Mooi stukje historie Chris, gaaf om te zien en er staan wel een paar pareltjes tussen hoor! Tof dat je zo tevreden bent met de JBL's 👍

Zeker mooie speakers gehad, en tot op heden van geen één spijt dat ze er niet meer staan. Nu zal smaak ook wel veranderen door de jaren, maar de JBL's klinken iedere keer dat ik ze aan zet nog wel heel erg lekker. Ze gaan er laag, maar totaal geen last van 'ergens iets te veel/weinig'.

Een dikke grijns verschijnt altijd als ik de muziek aanzet en misschien ben ik wel iets minder kritisch gaan luisteren door de jaren heen, of weet ik gewoon beter wat ik fijn vind en hebben deze JBL's dat
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

fugazi_2009

Mooi die Avalons (maar ik ben zwaar bevooroordeeld), maar die JBLs vind ik ook heel intrigerend!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

CZ79

Avalons zijn schitterend, hebben hier ook 'lang' staan spelen. Wellicht ooit op een dag later dat ik groot ben komt er nog eens een paartje te staan.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

JBL is natuurlijk ook geen onbekende in audio-land. Verschillende artikelen heb ik van hen in huis (bt speakers, hoofdtelefoons) en die zijn allen strak afgewerkt, zijn allen plug and play, functioneren probleemloos en op een prima niveau. Mooi spul!

Jouw speakers zijn actief, toch?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

#2972
Nope, gewoon zo passief als het maar kan  :D
Moon is in meer dan prima staat om ze van een keurig signaal en voldoende power te voorzien

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pinda13

Leuk om te lezen en de foto's te zien Chris. :thumbs-up:
" no loss of fine detail "

Dura

#2974
Citaat van: cz79 op januari 14, 2022, 09:40:36
En nog even wat complete huiskamer foto's (niet van iedere speaker), door de tijd heen.....

Smaakvol dat je bij elk nieuw speakerpaar ook je meubel aanpast.. ;D
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.