X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Gestart door morca, mei 22, 2012, 18:07:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robiwan

Citaat van: RonK. op oktober  2, 2017, 21:42:59
Wat was er mis met de Driade, buiten dat er veel te hard werd gespeeld.

ik vond ze nogal gesloten klinken en tam. De afwerking was wel subliem.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Contour

Driade klonk prima, wel te hard inderdaad, maar mooie speakers, fijn dat dit merk weer terug is.

RonK.

Citaat van: Robiwan op oktober  2, 2017, 21:45:22
ik vond ze nogal gesloten klinken en tam. De afwerking was wel subliem.

Je maakt vast een geintje, want dat deden ze nou net niet volgens mij, zeker niet op het volume wat er op zondagmiddag laat werd gedraaid.

Het was eerder, "te veel van alles".

Neazy

Een van de verrassingen vond ik de Iluminia. Klonk bijzonder goed en mooi design, zie de foto.
Eerder ook al aangekondigd  op Hifi.nl: https://www.hifi.nl/artikel/25926/Lancering-luidsprekermerk-Ilumnia-op-XFI-2017.html

True-Blue Box vond ik ook bijzonder.

Me even verbaasd bij Harmonix, over zo'n lelijke set van speakertjes en stands en een rek op schoteltjes maar wel fraai geluid.

Kon het niet laten om weer een abonnement te nemen op Music Emotion.

Ook enorm zitten genieten bij de set van Aspera audio, wat een geweldige beleving. Mag ook wel voor dat geld, een van de mannen liet doorschemeren dat de complete set inclusief bekabeling en toetsers en bellen tegen de 400 k zat :omg: :crazy:

morca

Citaat van: RonK. op oktober  2, 2017, 22:04:12
Je maakt vast een geintje, want dat deden ze nou net niet volgens mij, zeker niet op het volume wat er op zondagmiddag laat werd gedraaid.

Het was eerder is te veel van alles.
Klonk niet goed idd.
Erg drukke speaker.
Totaal niet fijn om naar te luisteren op zondag

CZ79

Ik vond het weinig dynamisch en helemaal niet transparant (zondag middag), geen fijn geluid
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Robiwan

Citaat van: RonK. op oktober  2, 2017, 22:04:12
Je maakt vast een geintje, want dat deden ze nou net niet volgens mij, zeker niet op het volume wat er op zondagmiddag laat werd gedraaid.

Het was eerder, "te veel van alles".

zaterdag ochtend vond ik ze echt niet open genoeg klinken, wat donker zelfs en rommelig.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

op eigen verzoek verwijderd.


fasteddie

Zaterdag geweest en inderdaad niet extreem druk...wel veel oude mannetjes gezien, maar ook een stel dat was gekleed in de jaren 50 stijl....leuk om te zien.

Wat me ook opvalt dat niet iedereen even gezellig een demonstratie gaf zoals die meneer die in de ruimte zat waar ook de Kubala Sosna kabels werden geshowd.....zijn vriendin was gezelliger, maar wellicht hadden ze ruzie

Positieve ervaringen bij Gustavson Audio, de John Watkinson loudspeakers, Dutch & Dutch en Alauda....




fasteddie

Onder al het geweld ook het volgende aangetroffen....weet iemand welk merk en type dit is?

bmateijsen

Citaat van: fasteddie op oktober  3, 2017, 10:45:38
Onder al het geweld ook het volgende aangetroffen....weet iemand welk merk en type dit is?

Dat is een verdeeldoos van het hotel met krachtstroom in en daarna 230 uit ;)

Rusher

Citaat van: bmateijsen op oktober  3, 2017, 11:00:01
Dat is een verdeeldoos van het hotel met krachtstroom in en daarna 230 uit ;)
Bjorn weet ook alles [emoji4]

fasteddie

Citaat van: bmateijsen op oktober  3, 2017, 11:00:01
Dat is een verdeeldoos van het hotel met krachtstroom in en daarna 230 uit ;)

Moest er wel om glimlachen toen ik het zag staan.....jammer dat ze er geen kaartje op hadden gezet met "X-Fi primeur" en dan drommen met mensen er omheen ;D

Gebruik het zelf in de garage.....   


bmateijsen

Citaat van: fasteddie op oktober  3, 2017, 11:15:15
Moest er wel om glimlachen toen ik het zag staan.....jammer dat ze er geen kaartje op hadden gezet met "X-Fi primeur" en dan drommen met mensen er omheen ;D

Gebruik het zelf in de garage.....   

:D als je draait op de X-FI is dit altijd wel de beste keuze... Anders zit je op het elektra net van het hotel, met alle problemen daarvan ;)

StereoMike

Citaat van: Baardmannetje op oktober  3, 2017, 07:16:34
Gevalletje akoestiek.
Het was echt niet alleen akoestiek. Ik heb ze ook op laag volume gehoord en het was een onrustig rommeltje. Langdurig luisteren wordt dan een zeer vermoeiende aangelegenheid. Ze leken mij nog niet voldoende ingespeeld maar dat was volgens de aanwezige heer beslist niet het geval. Ik wil ze nog wel een tweede kans geven. Het is gewoon te leuk dat ze weer terug zijn.

Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Citaat van: bmateijsen op oktober  3, 2017, 11:30:14
:D als je draait op de X-FI is dit altijd wel de beste keuze... Anders zit je op het elektra net van het hotel, met alle problemen daarvan ;)
Was dit speciaal voor X-FI gedaan want het zag er behoorlijk lomp uit (gaten in de muur).
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Pjotr27

Op de x-fi Facebook pagina een video van een bezoeker die iets vergat af te rekenen. Wellicht herkent iemand de "dader"?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

StereoMike

Heeft nog iemand deze jongens van Davone op de Devialet horen spelen?

Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

lukas

Ik heb alleen die kleinere versie gehoord.  Geluid uit een box. Zo klonk het. 10 sec en weer weg voor mij. Kan er verder niks zinnigs over zeggen, maar heb niks met dat hifi geluid in algemene zin, dus wellicht heeft iemand anders er meer in gehoord

StereoMike

Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Citaat van: Pjotr27 op oktober  3, 2017, 14:57:08
Op de x-fi Facebook pagina een video van een bezoeker die iets vergat af te rekenen. Wellicht herkent iemand de "dader"?
Gelukkig niet iemand van 'ons' clubhuis.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

bmateijsen

Citaat van: StereoMike op oktober  3, 2017, 14:48:37
Was dit speciaal voor X-FI gedaan want het zag er behoorlijk lomp uit (gaten in de muur).

Nee, dat is letterlijk altijd zo.... (die doorvoer van kamer naar kamer)

StereoMike

Dit is toch ook leuk.





Jammer dat er bij de SGM2015 niet een beetje meer uitleg werd gegeven. Leuk om eens een T+A DAC8 DSD te zien waarbij het aluminium is vervangen door koper.



Voor veel clubleden inmiddels een oude bekende: de Auralic Mini + Mutec MC3+ Smart Clock combinatie met de nieuwe Ref10 bij Helios. De Ref10 gebruiken we ook in combinatie (SOtM module) voor USB kaart, PC moederbord and LAN controller + Router.

Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Timvg