Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

corry

#2175
.

ChrisV

Citaat van: fred19633 op juni  1, 2013, 01:22:06
Jammer dat ik  gestopt met ondernemen, anders zag ik wel toekomst in audiofiele schokbrekers gaat je autoradiotje toch een stuk beter van klinken.

Voor mij hoeft dat niet. In de auto zit ik zelden in de sweetspot  :P

botsen

Citaat van: Cyreg op mei 28, 2013, 19:01:52
@botsen > is je vraag afdoende beantwoord of nog twijfel?
What's in a name  ;) die staande-speakers werden in de tijd van Elektuur zelfbouw blijkbaar ook Harbeth genoemd, dat is later dus terecht verboden  :D

Echt afdoende  beantwoord is hij niet. Wat me opvalt is dat Harbeth zich vooral voorstaat op de BBC/ heritage en blijkbaar niet zo trots is op het andere werk. Men impliceert hier ook dat het niet veel soeps is, maar heeft iemand ze gehoord dan..

Mr.M

even korte vraagje, IK denk dat me collega zijn nog geen jaar oude shl5 gaat verkopen om naar een vloerstaande over te gaan,
mocht hij de knoop doorhakken wat is een redelijke vraagprijs voor zoeen speaker?
aangezien hij geen computer mens is zal ik weer de taak krijgen om het op het net te zetten,
voor hem.
wat is een redelijk vraagprijs voor een bijna splinter nieuw SHL5 nog niet eens goed ingwspeeld denk ik.

gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

garmtz

Eeuwig zonde, maar hij zal er wel goede redenen voor hebben...

Mr.M

audiofiele mensen zijn raare vogels hahaha.
**UNDER CONSTRUCTION**

vanzomereng

Citaat van: garmtz op juni  3, 2013, 20:53:54
Eeuwig zonde, maar hij zal er wel goede redenen voor hebben...

Ja, hij zal wel Dynaudio's gehoord hebben  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Cyreg

Citaat van: maz op juni  3, 2013, 20:50:49
wat is een redelijk vraagprijs voor een bijna splinter nieuw SHL5 nog niet eens goed ingespeeld denk ik.

Kosten nu nieuw 3500/set; denk spic & span en voor snelle verkoop -25%?  :unsure:
IMO zijn originele verpakking, certificate en aankoopbon wel noodzakelijk! 

(Kom zelf jammergenoeg niet in aanmerking ivm onplaatsbaarheid)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Mr.M

Citaat van: Cyreg op juni  3, 2013, 22:16:08
Kosten nu nieuw 3500/set; denk spic & span en voor snelle verkoop -25%?  :unsure:
IMO zijn originele verpakking, certificate en aankoopbon wel noodzakelijk! 

(Kom zelf jammergenoeg niet in aanmerking ivm onplaatsbaarheid)
[/quote
hij is van officieel daeler gekocht alles op en aan.als nieuw moet nog inspelen denk ik.

denk dat 2500 een redelijk prijs is ...als ze 3500 nieuw kosten... maar volgens mij waren ze iets duurder 3800 ofzo..

gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

twani

De kroonjuwelen de deur uit :nopompom:   

Mr.M

Citaat van: twani op juni  3, 2013, 23:21:28
De kroonjuwelen de deur uit :nopompom:   
ik stond er op te wachen om te horen waar je mee zou komen,hahaha
ik dacht meteen als twani dit hoort.....sjoeeee  wordt geen feest. :P
een shl5 op tweedehandse markt....oei oei oei
**UNDER CONSTRUCTION**

twani

#2186
 :laugh:   Ze komen iig niet vaak te koop....

Xander32

Citaat van: twani op juni  4, 2013, 07:56:43
:laugh:   Ze komen iig niet vaak te koop....
Klopt, die paar setjes die er nieuw zijn verkocht maken dat ze op de tweedehandsmarkt nog zeldzamer zijn. Zal wel z'n reden(-en) hebben  :angel:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

ChrisV

Dan heeft de verkoper dus nog geluk na een overhaaste beslissing. Er zijn luidsprekers die, zodra je de winkel uitloopt, opeens de helft minder waard zijn.

Mr.M

klopt helemaal.vind het ook apart dat harbeths toch gekocht worden voor een redelijk prijs.
zeldzaame speaker 2de hands. voorall de nieuwere series.
en  het je zo 1000 scheelt en hij os all ingespeeld voor je...dan is koop drempel simpeler overbrugbaar.
hij is nog niet 100% zeker van dus dit is nog maar een twijfel geval... plus dat hij eerst moet kijken wat de vervanger moet gaan kosten...
**UNDER CONSTRUCTION**

ChrisV

Inruil is vaak een probleem. Er zijn best veel winkels die Harbeth 'onverkoopbaar' vinden.

Dr.Bedlo

Dat zal denk ik voor een groot deel te wijten zijn aan de nogal strenge regels die Harbeth hanteert voor verkoop die niet via de officiële dealers en de importeur lopen.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op juni  4, 2013, 12:08:57
Dat zal denk ik voor een groot deel te wijten zijn aan de nogal strenge regels die Harbeth hanteert voor verkoop die niet via de officiële dealers en de importeur lopen.

Hoe bedoel je dit precies? Wil je het eens verder uitleggen?

Groet,

Bjorn

Dr.Bedlo

Meen dat als je je speakers niet via een officiële dealer koopt je de garantie verder wel kunt vergeten. ( er is al eens eerder over gesproken in dit topic) En als ik het Harbeth forum zo lees dan is men nogal fel op speakers die buiten de geëigende kanalen zijn gekocht.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op juni  4, 2013, 12:16:47
Meen dat als je je speakers niet via een officiële dealer koopt je de garantie verder wel kunt vergeten. ( er is al eens eerder over gesproken in dit topic) En als ik het Harbeth forum zo lees dan is men nogal fel op speakers die buiten de geëigende kanalen zijn gekocht.

In Nederland zal altijd via de officiële importeur worden verkocht aan een winkel. Garantie is dan altijd van toepassing. Tenzij iemand besluit om in Duitsland te kopen en in NL garantie te claimen... Dat moet dan echt in Duitsland.

Groet,

Bjorn

advr

 He, een paar 2e hands Super HL 5's..  ;D
Als ze te koop komen, dan net op een verkeerd moment voor mij ???
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Dr.Bedlo

Citaat van: bmateijsen op juni  4, 2013, 12:25:26
In Nederland zal altijd via de officiële importeur worden verkocht aan een winkel. Garantie is dan altijd van toepassing. Tenzij iemand besluit om in Duitsland te kopen en in NL garantie te claimen... Dat moet dan echt in Duitsland.

Groet,

Bjorn

Is het overigens nog steeds zo dat de garantie niet te overdragen is bij verkoop ?
Quad vintage.

Mr.M

vind het zo een onzin dat onoverdraagbaare garantie.
je heb garantie op een product niet op de eigenaar.en mocht het zo ijn dat die stuk gaat dan gaat het toch gewoon terug via de officieel eigenaar mocht daarom gezeik zijn.
all om zoeen redem zal ik een product niet aanschaffen.
principieel dan.
maar volgens mij is binnen nederland gekocht product gewoon pnder garantie  termijn gedekt ongeacht de eigenaar.
gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

Dr.Bedlo

#2198
Ik bedoel dat ook te zeggen. Harbeth mag wel wat soepeler omspringen met deze regels. Aan de andere kant is deze bescherming ook wel weer te begrijpen. Toen ik mijn Harbeths kocht via een officiële dealer was de doos dicht geplakt met een tape van Wilson benesch. Vond dat in 1ste instantie nogal vreemd maar de verklaring was vrij eenvoudig en dar was niets illegaals aan. Nu is het weer goed gekomen maar Harbeth ( toen ik vroeg hoe dit kon) stond op zijn achterste benen en vloekte hel en verderf( bij wijze van spreken)En als je een 2de hands setje koopt probeer dan maar eens de geschiedenis te verhalen via de serie nummers. Dat gaat je niet lukken.

Misschien veranderd er wel iets nu Harbeth steeds meer aan de weg timmert. Voor vijf jaar terug kon ik net een dealer vinden (Harlingen) die bovendien maar een model had staan. En de importeur vond ik nu ook niet overschuimen van enthousiasme destijds.

maar voor de rest klinken ze heel erg mooi en zul je binnen de gegeven prijsklasse niet snel iets mooiers vinden Kwa klankbeeld. Design is een ander ding, maar daar hebben ze in Britton sowieso weinig kaas van gegeten ( generaliserend)
Quad vintage.

S@m

Fred, misschien heb je er al over geschreven. Je bent zeer enthousiast over je P3ESR. Heb je ooit al eens M30's in jouw situatie geprobeerd?