SVS plate amp defect - Melden en bijhouden!

Gestart door TopGun2010, juni 1, 2013, 15:10:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

snicky


Citaat van: edjexanadu op februari 10, 2015, 17:19:29
Goedemiddag,

Nieuwe plate amp speeld nu een paar weken, en wat denk je. https://vimeo.com/home/myvideos hij begint gewoon weer.
Kan me vergissen maar dit hoort toch niet?

Link werkt niet goed denk?

Kan het ruisen misschien komen vanwege een niet geaard stopcontact?
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

edjexanadu

#126
Als het goed is doet nu het linkje. Sub heeft geen aarde kwam ik achter dus dat kan het niet wezen.
https://vimeo.com/118630614
Samsung ue46f7000 t.v, Onkyo Tx-Nr-809 receiver, Yamaha Ax-1050 stereo. Xanadu Ds 17 front. (dynaudio drivers), Dynaudio Audience 122c Center, xanadu ds 14 surr., svs pb 2000 sub..Xtreamer pro Media speler.

Midstar

Citaat van: edjexanadu op februari 10, 2015, 17:41:08
Als het goed is doet nu het linkje. Sub heeft geen aarde kwam ik achter dus dat kan het niet wezen.
https://vimeo.com/118630614

Had je hem nu ingebouwd, en kan hij zo zijn warmte wel kwijt?
Of worden de plates niet warm van subwoofers?
Zelf hier nu een jaar de sb13 ultra eigenlijk nooit gevoeld of hoe warm zoiets word

edjexanadu


Had je hem nu ingebouwd, en kan hij zo zijn warmte wel kwijt?
Of worden de plates niet warm van subwoofers?
Zelf hier nu een jaar de sb13 ultra eigenlijk nooit gevoeld of hoe warm zoiets word
[/quote]

Hij is ingebouwd door de muur in een kast. Kan er vanaf de andere kant bij door een deur. Daar kun je de amp voelen maar zelfs naar een tijdje volgas spelen niet echt warm.
Samsung ue46f7000 t.v, Onkyo Tx-Nr-809 receiver, Yamaha Ax-1050 stereo. Xanadu Ds 17 front. (dynaudio drivers), Dynaudio Audience 122c Center, xanadu ds 14 surr., svs pb 2000 sub..Xtreamer pro Media speler.

TopGun2010

Aarde van gehele set nalopen en wellicht een andere interlink naar de sub.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

edjexanadu

Citaat van: TopGun2010 op februari 11, 2015, 11:07:10
Aarde van gehele set nalopen en wellicht een andere interlink naar de sub.

Bedankt voor je antwoord topgun maar ik heb al van alles geprobeerd. Zelfs een andere groep met een verlengkabel. En hij ruist zelfs zonder interlink dus daar kan het ook niet aan liggen.
Samsung ue46f7000 t.v, Onkyo Tx-Nr-809 receiver, Yamaha Ax-1050 stereo. Xanadu Ds 17 front. (dynaudio drivers), Dynaudio Audience 122c Center, xanadu ds 14 surr., svs pb 2000 sub..Xtreamer pro Media speler.

Lee1

Helaas hierbij mijn bijdrage aan dit topic :unhappy:
Mijn PB10 ISD heeft het begeven...tenminste de Bash plate amp. In de bijna 10 jaar eigenlijk helemaal niet zo vaak gebruikt...
Had van Lsound een prijs voor een nieuwe Sledge amp opgekregen 350,- terwijl ik em toen voor iets meer dan 550,- thuis had staan.
Als die 200,- was geweest, leek het me wel redelijk, bij 350,- neig ik naar een nieuwe of een 2e hands Rel Storm oid.

Zijn er geen andere goedkopere alternatieve plate amps die te gebruiken zouden zijn? Is het ook mogelijk om zo'n sub dan passief te maken? Heeft iemand dat wel eens gedaan?

Ben benieuwd naar jullie reacties!

morca

10 jaar oud en dan een nieuwe plate.
Nee zou ik n iet doen je woofer heeft ook al een groot deel van ze leven op.
Ik zou een complete nieuwe sub kopen.

Aktief maken dmv een andere amp gaat je toch nog geld kosten,goeie goedkope amp die veel minder als de jouwe kost..

Mijn advies koop een nieuwe sub

Exxar

Kijk eventueel eens naar de Monacor plate amps. Klasse D en voor eentje van 300watt/4ohm kost zo'n 160euro.

morca

Citaat van: Exxar op februari 17, 2015, 13:55:45
Kijk eventueel eens naar de Monacor plate amps. Klasse D en voor eentje van 300watt/4ohm kost zo'n 160euro.
Die ong amp heeft een afval filter ,HPF voor het laag,zonder dat filter is de woofer niet beschermd tegen tonen onder de tuning vd poort.
Plus dat hij al 10 jaar oud is.
Nogmaals koop een nieuwe sub !! beter imo

TopGun2010

10 jaar vind ik persoonlijk netjes, net als morca zeg ik, nieuwe kopen!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Lee1

tsja bedankt voor jullie adviezen....omdat ie in de garage/htruimte stond heb ik denk ik in die 10 jaar er hooguit 15 filmpjes per jaar mee gekeken...zo zonde...heb nu een 2e hands klipsch KSW12 gekocht...is iets meer dan de helft van de SVS qua grootte. Weet niet of ik die hou, omdat ik nog niet overtuigd ben...haha

Zou de behuizing/woofer nog iets opbrengen voor de hobbyist?

Exxar

Jammer genoeg moet ik hier ook posten.

Vrijdag is mijn PB-2000 toegekomen, en vanmorgen aangesloten en audyssey op 2 plaatsen laten meten. Bij het meten op de tweede plaats viel meteen op dat de sub opeens veel stiller speelde.
Beginnen testen en wat blijkt, telkens als ik de sub heb uitgeschakeld, speelt hij bij het terug aanzetten ongeveer 5 minuten veel luider. Daarna gaat hij naar een gewoon niveau.
Bvb net ingeschakeld staat de sub al enorm te blazen bij een volume van -40dB op mijn Marantz receiver. Een goeie 5 minuten later mag die op -15dB gezet worden om hetzelfde niveau te halen.

Maandag maar even een mailtje sturen naar Lsound...

morca

Citaat van: Lee1 op februari 18, 2015, 16:25:10
tsja bedankt voor jullie adviezen....omdat ie in de garage/htruimte stond heb ik denk ik in die 10 jaar er hooguit 15 filmpjes per jaar mee gekeken...zo zonde...heb nu een 2e hands klipsch KSW12 gekocht...is iets meer dan de helft van de SVS qua grootte. Weet niet of ik die hou, omdat ik nog niet overtuigd ben...haha

Zou de behuizing/woofer nog iets opbrengen voor de hobbyist?
Ik denk niet echt veel.

Citaat van: Exxar op februari 28, 2015, 20:58:16
Jammer genoeg moet ik hier ook posten.

Vrijdag is mijn PB-2000 toegekomen, en vanmorgen aangesloten en audyssey op 2 plaatsen laten meten. Bij het meten op de tweede plaats viel meteen op dat de sub opeens veel stiller speelde.
Beginnen testen en wat blijkt, telkens als ik de sub heb uitgeschakeld, speelt hij bij het terug aanzetten ongeveer 5 minuten veel luider. Daarna gaat hij naar een gewoon niveau.
Bvb net ingeschakeld staat de sub al enorm te blazen bij een volume van -40dB op mijn Marantz receiver. Een goeie 5 minuten later mag die op -15dB gezet worden om hetzelfde niveau te halen.

Maandag maar even een mailtje sturen naar Lsound...
Balen ,hopelijk is het gauw weer opgelost .
Altijd balen als dat je gebeurd.

N1v3K

Ok. Maar even melden dan.
Plate amp van mijn nieuwe PB-2000 is ook niet goed.
Krijg vandaag een nieuwe toegestuurd. Hopelijk is het met de nieuwe opgelost :)

yorkie13

Even een opmerking tussendoor

Wel vreemd dat ze bij de importeur van SVS "gewoon" meerdere  Sledge plate amps op voorraad hebben.

Lijkt wel of een bepaald uitval percentage is ingecalculeerd.

N1v3K

Die ik krijg toegestuurd, is de enige die ze hadden liggen.
Dus zal ook weer wel meevallen met de "voorraad"..

morca

Citaat van: RA SUBS op maart  4, 2015, 15:57:46
Even een opmerking tussendoor

Wel vreemd dat ze bij de importeur van SVS "gewoon" meerdere  Sledge plate amps op voorraad hebben.

Lijkt wel of een bepaald uitval percentage is ingecalculeerd.
Idd lijkt er wel om.
SVS leverd per zoveel sub,s een plate mee ofzo.
Maar goed we wisten al dat ze niet bar betrouwbaar zijn die nieuwe plate,s.

TopGun2010

Vind het niet vreemd dat ze amp's op voorraad hebben, dit is juist een buitengewoon goede service! Bij de meeste merken moet je lang wachten bij een rma.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

yorkie13


Exxar

Citaat van: N1v3K op maart  4, 2015, 15:59:48
Die ik krijg toegestuurd, is de enige die ze hadden liggen.
Dus zal ook weer wel meevallen met de "voorraad"..

Verdorie, nu weet ik waarom ik eerst moest proberen of het probleem opgelost kon worden door even de moer van de gain wat aan te spannen..... Natuurlijk is dat niet de oplossing.

yorkie13

heb binnenkort nog wel een xxls400 FF in walnut te koop  :D

subje doet het hier prima naast de DF en PC2000.


yorkie13

#148
welke ? de PC2000 of xxls400 ?

komen 2 x DIY clones bij van de xxls400