A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

twani

Nou Jan, je valt met je neus in de boter want ik heb de M6i vanmorgen opgehaald en vanmiddag geplaatst, waarvan hieronder een 1e en kort verslagje: Ik kan je wel al verklappen dat de match met de Clic veel beter is dan met de Symphonic Line (ik had je al verteld van het te heldere onrustige randje wat de Clic in mijn set introduceerde, iets wat de Linn niet had). Voor zover het zo snel is te beoordelen was dat dus het gevolg van een pure mismatch met de SL versterker, ik heb "MIJN" geliefde geluid weer helemaal terug...  

YamahaRXV

@theo,  Kijk dat zijn de goede dingen om te horen :smile:
Dit moet ook optisch gezien een hele mooie set zijn; ik zeg FOTO,S :headbanging:

Hoe ervaar je tot op heden bij deze combi het mid-laag en laag ?
Speel je al met de Harbeths of nog met de Von Schweikerts, want ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoe je MF combi ervaar qua klankbeeld t.o.v. je oude set up met je (ex) Linn Majik DS.

Als je mij nog wat ''lekkerder'' maak met positieve geluiden dan bestaat er wel een grote kans dat ik mogelijk ook weer terug gaat naar de M6i.......
Morgen heb ik een luistersessie met een potentiële klant voor mijn Marantz PM KI Pearl en ik zit nog steeds in twijfel wat er na verkoop van de Pearl voor versterker moet komen.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Wat was eigenlijk de reden dat jouw M6i de deur uitging? en waarom nu de Pearl?

Voor wat betreft m`n huidige combi kan ik vooral melden dat je op een of andere manier tóch merkt dat de M6i nog wat meer onder de motorkap heeft dan de SL die ook al niet slecht was. Van inspelen merk ik eigenlijk helemaal niets, koud uit de doos gelijk al een lekkere ronde, ontspannen edoch gedetailleerde klank, fijn hoor..
Wat bizar toch ook dat de Symphonic Line versterker, welke eerder met de Linn zo voortreffelijk klonk, met de MF Clic een absolute mismatch vormde.....
Enfin, ik ben weer blij, morgen komt Garmt de Harbeth`s bij me plaatsen, zoals het er nu uitziet zijn m`n nieuwe stands dan nog niet binnen, jammerrrrrrrrr joh............

Foto`s volgen

Cyreg

twani, gewoon even vanmiddag 2 Oddvar krukjes bij Ikea kopen á 9 euro (hout, lichtgewicht, redelijk rigide)  :thumbs-up:
Deze gebruik ik al vanaf begin met m'n C7's > klinkt prima hoor!
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

twani


Deleted Member 2

Citaat van: twani op januari 26, 2012, 13:06:51
Wat was eigenlijk de reden dat jouw M6i de deur uitging? en waarom nu de Pearl?



Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar. En waarom nu de Pearl weer de deur uit? ???

Doe de groeten aan de potentiële koper ;D

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op januari 25, 2012, 21:46:17
@theo,  Kijk dat zijn de goede dingen om te horen :smile:
Dit moet ook optisch gezien een hele mooie set zijn; ik zeg FOTO,S :headbanging:

Hoe ervaar je tot op heden bij deze combi het mid-laag en laag ?
Speel je al met de Harbeths of nog met de Von Schweikerts, want ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoe je MF combi ervaar qua klankbeeld t.o.v. je oude set up met je (ex) Linn Majik DS.

Als je mij nog wat ''lekkerder'' maak met positieve geluiden dan bestaat er wel een grote kans dat ik mogelijk ook weer terug gaat naar de M6i.......
Morgen heb ik een luistersessie met een potentiële klant voor mijn Marantz PM KI Pearl en ik zit nog steeds in twijfel wat er na verkoop van de Pearl voor versterker   >>> speakers <<< moeten komen.

8)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: twani op januari 26, 2012, 13:06:51
Wat was eigenlijk de reden dat jouw M6i de deur uitging? en waarom nu de Pearl?

Voor wat betreft m`n huidige combi kan ik vooral melden dat je op een of andere manier tóch merkt dat de M6i nog wat meer onder de motorkap heeft dan de SL die ook al niet slecht was. Van inspelen merk ik eigenlijk helemaal niets, koud uit de doos gelijk al een lekkere ronde, ontspannen edoch gedetailleerde klank, fijn hoor..
Wat bizar toch ook dat de Symphonic Line versterker, welke eerder met de Linn zo voortreffelijk klonk, met de MF Clic een absolute mismatch vormde.....
Enfin, ik ben weer blij, morgen komt Garmt de Harbeth`s bij me plaatsen, zoals het er nu uitziet zijn m`n nieuwe stands dan nog niet binnen, jammerrrrrrrrr joh............

Foto`s volgen
Ben erg benieuwd zo naar jouw bevindingen betreft Harbeth vs. MF. Alvast veel plezier.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Daar zal ik zeker uitgebreid over vertellen. Voor wat betreft de versterking kan ik wel al melden dat ik nogal overdonderd ben door de "immediate performance" van de M6i, het was opstellen aanklikken en direct genieten. Gek, meestal klinkt zo`n ding helemaal nieuw uit de doos, letterlijk nog koud op z`n minst ietwat onwennig. Tenminste dat heb ik vaak bij hele nieuwe componenten, de M6i klinkt vanaf de 1e "tact" alsof ie al jaren bij me is.......
Stiekem ben ik zeker toch een beetje fan van de MF klank, want ik was een aantal terug ook heel happy met m`n A3.5, een wat lichtere Musical Fidelity die niet bij iedereen in de smaak valt, ik kon het er echter prima mee vinden...

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op januari 26, 2012, 18:13:01


Doe de groeten aan de potentiële koper ;D

@Onder013  ;) ;) Heb de groeten gedaan hoor ! Was een leuke luistersessie met tussendoor gezellige gesprekken ;) ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

@ Xander32

quote Xander32 "Morgen heb ik een luistersessie met een potentiële klant voor mijn Marantz PM KI Pearl en ik zit nog steeds in twijfel wat er na verkoop van de Pearl voor versterker   >>> speakers <<< moeten komen."

Wat is er mis met de Focals dan ??
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Niets toch dacht ik, vooral niet met de "W" edition als ik zo heb begrepen..............

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op januari 27, 2012, 00:20:18
@ Xander32

quote Xander32 "Morgen heb ik een luistersessie met een potentiële klant voor mijn Marantz PM KI Pearl en ik zit nog steeds in twijfel wat er na verkoop van de Pearl voor versterker   >>> speakers <<< moeten komen."

Wat is er mis met de Focals dan ??
Met die luidsprekers is helemaal niks mis. Er is wel iets mis met de opstelling en met de akoestiek (maar bij wie niet). Gisteravond tijdens een uitgebreide luister- en praat sessie gehad om te bepalen of de Marantz KI Pearl iets zou kunnen toevoegen aan mijn set. Ondanks de eerder genoemde kritiekpunten klinkt het bij YamahaRXV heel goed. Binnenkort zetten we deze sessie voort bij mij om de versterker in mijn set en akoestiek te kunnen beoordelen. Ik heb er alle vertrouwen in en als dat zo is komt er een fraaie multi kanaal-versterker op de markt: de Pioneer VSA-AX10i-S

peterrr

Hoi, Twani

Mooi die Mf click, speelt hij gapless af?
En spelen de Harbeth's gelijk van af het begin ....soepel of duurt dat wat langer.
Wel mooie combinatie zo.

Toch gek dat zoiets niet matched met Symphonic..

Veel plezier
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

twani

De 1e (Iphone) foto`s van de compleet nieuwe set; (en ja, m`n stands zijn nog niet binnen vandaar de nogal rudimentaire opstelling :devil:)

twani


twani

Biwiring op de Harbeth`s, niet omdat dit persé moet, wél omdat de Atlas Equator Biwire er nog lag :D

twani


twani


twani

De "Erik S. Jouw Hifi" netkabels doen nu ook weer hun goede werk in de "achterwerken" van beide Musical Fidelity componenten

peterrr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Jumping Jack

Mooie no-nonsense speakers (je ziet zelfs de schroeven zitten aan de achterzijde)!
Het valt me op hoe klein die clic is, wow. Kun je makkelijk het schermpje aflezen zo laag?

Trouwens tijd om jouw topictitel aan te passen want dit is geen echte nachtmerrie meer voor jouw vrouw denk ik...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Zoals jullie misschien al is opgevallen heb ik nu nog één ding niet gedaan, hoe klinkt het?

Wélnu.... Ik ben diep en diep onder de indruk, mijn hemel dit maakt muziek zeg. Vanochtend bij Beter Beeld en Geluid heel even met Garmt gesproken over mijn motieven voor deze switch. In gebrekkige "audio taal" legde ik Garmt uit dat ik fan ben van de weergave van vrouwen stemmen, graag de houtkleur(ing) van de instrumenten uitgediept wil zien, in de romance (ambiance) van de opname gezogen wilde worden, waarop Garmt dit eenvoudig vertaalde in het rijke klank kleuren palet.
Welnu, één ding is mij ná vanmiddag (zelfs met de gebrekkige opstelling) wel duidelijk geworden, zó ziet dus een volledig en rijk klank kleuren palet eruit, dit is wat ik wilde!!
Zónder reclame te willen maken voor Bjorn en Garmt of Harbeth (ik moet ze gewoon betalen ;D) wil ik iedereen die bovenstaand verhaal ook wel eens op waarheid wil toetsen uitnodigen de SHL`s te gaan beluisteren bij BB&G (of bij mij), in dat laatste geval zónder de professionele uitleg van Bjorn en Garmt ;D
Kortom ik ben zwaar verliefd :wub:

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op januari 27, 2012, 00:20:18
@ Xander32

quote Xander32 "Morgen heb ik een luistersessie met een potentiële klant voor mijn Marantz PM KI Pearl en ik zit nog steeds in twijfel wat er na verkoop van de Pearl voor versterker   >>> speakers <<< moeten komen."

Wat is er mis met de Focals dan ??
Mooie speakers maar wel errrug pittig in het hoog (!). Dat vereist een zorgvuldige match betreft de overige componenten, waarvan de ruimte/akoestiek de grootste is ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: twani op januari 27, 2012, 20:49:31
Zoals jullie misschien al is opgevallen heb ik nu nog één ding niet gedaan, hoe klinkt het?

Wélnu.... Ik ben diep en diep onder de indruk, mijn hemel dit maakt muziek zeg. Vanochtend bij Beter Beeld en Geluid heel even met Garmt gesproken over mijn motieven voor deze switch. In gebrekkige "audio taal" legde ik Garmt uit dat ik fan ben van de weergave van vrouwen stemmen, graag de houtkleur(ing) van de instrumenten uitgediept wil zien, in de romance (ambiance) van de opname gezogen wilde worden, waarop Garmt dit eenvoudig vertaalde in het rijke klank kleuren palet.
Welnu, één ding is mij ná vanmiddag (zelfs met de gebrekkige opstelling) wel duidelijk geworden, zó ziet dus een volledig en rijk klank kleuren palet eruit, dit is wat ik wilde!!
Zónder reclame te willen maken voor Bjorn en Garmt of Harbeth (ik moet ze gewoon betalen ;D) wil ik iedereen die bovenstaand verhaal ook wel eens op waarheid wil toetsen uitnodigen de SHL`s te gaan beluisteren bij BB&G (of bij mij), in dat laatste geval zónder de professionele uitleg van Bjorn en Garmt ;D
Kortom ik ben zwaar verliefd :wub:
Mooie combi dus! Gefeli! De looks van Harbeth hebben niet mijn voorkeur, echter lees ik steevast dat diens prestaties deze ruimschoots compenseert.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT