Screw zijn 2.1 set Lyngdorf,JL Audio en Focal Solo6BE

Gestart door screw, augustus 28, 2015, 19:11:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

screw

Citaat van: morca op november 12, 2015, 13:37:03
De sub zelf zachter zetten,en op de receiver harder zetten,.....of draaide jij stereo dan lukt dat niet.

Netjes output voor 8 inch woofers  :thumbs-up:

Ik draai al met +12db extra out, morgen met splitters testen of t verbeterd.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

screw

Vanmorgen een nieuw "speeltje" aangesloten, via deze DAC zullen de JL subs worden aangestuurd.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Joppietersen

Leuk je topic te volgen!

Maar waarom een aparte DAC voor je sub's?  Met de TDA2170 kan je toch 2* sub aansluiten incl alle kantelfreq's op de Herz  nauwkeurig en de diverse filters? Vanwaar dan toch deze keuze?

screw

Citaat van: Joppietersen op november 18, 2015, 19:10:56
Leuk je topic te volgen!

Maar waarom een aparte DAC voor je sub's?  Met de TDA2170 kan je toch 2* sub aansluiten incl alle kantelfreq's op de Herz  nauwkeurig en de diverse filters? Vanwaar dan toch deze keuze?

ik gebruik de filters van de lyngdorf ook gewoon! Maar de 2170 heeft maar 2 analoge uitgangen,staan ingesteld op highpass (deze zijn bezet door de focals) dus de digitale uitgang is low pass en gaat via de dac naar analoog. Dus ik behoud zo alle functies van de 2170.

daarom maar een goedkope en simpele wolfson dac!
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

morca

#104
Citaat van: screw op november 18, 2015, 19:29:58
ik gebruik de filters van de lyngdorf ook gewoon! Maar de 2170 heeft maar 2 analoge uitgangen,staan ingesteld op highpass (deze zijn bezet door de focals) dus de digitale uitgang is low pass en gaat via de dac naar analoog. Dus ik behoud zo alle functies van de 2170.

daarom maar een goedkope en simpele wolfson dac!
Ah nou snap ik hoe je ze aangesloten hebt  ;D
Werkt auto standby nu ook beter?

screw

Citaat van: morca op november 18, 2015, 19:48:39
Ah nou snap ik hoe je ze aangesloten hebt  ;D
Werkt auto standby nu ook beter?

gheghe tja als je actieve speakers gaat gebruiken moet je wat hè  :colgate:

die gaan de deur iig niet meer uit, net te horen gekregen dat mijn stands ook gereed zijn dus hoop deze volgende week op te halen.

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.


screw

Citaat van: morca op november 18, 2015, 19:59:05
Dan ben je echt bijna klaar om te gaan zitten.
Nu ook al denk ik,hoe bevalt het na een paar dagen inspelen.

kwa klank en eerlijkheid zijn de Focal 's goudeerlijk en geheel mijn ding, de JL's zijn bizar kwa output,snelheid en controle!

ik weet ook zodra alles op zijn plekje staat en de kabels door de kruipruimte zijn getrokken en gesoldeerd ik klaar ben en een hele winter ga genieten van mijn setje.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

morca

Citaat van: screw op november 18, 2015, 20:18:13
kwa klank en eerlijkheid zijn de Focal 's goudeerlijk en geheel mijn ding, de JL's zijn bizar kwa output,snelheid en controle!

ik weet ook zodra alles op zijn plekje staat en de kabels door de kruipruimte zijn getrokken en gesoldeerd ik klaar ben en een hele winter ga genieten van mijn setje.
Goed te horen dat ze zo goed bevallen !!
Ja het word een mooie winter zo voor je,genieten met de kachel aan  :music:

screw

Vandaag zijn de speakerstands opgehaald  :pompom: en moet zeggen het zijn plaatjes geworden!

Tevens nog een "kleine" aanpassing in het set, de JL Dominions gaan eruit.... en er komt een JL E112 terug  :music:

Hiervoor wil ik Alex van Passion4Sound (forum sponsor) bedanken die door zijn inspanningen en goede contacten met JL audio, mij een mooi aanbod heeft kunnen doen omdat de Dominions wat "kinderziekte's" hadden.

Al met al een zeer snelle service en een prachtige oplossing, Alex ook hier nogmaals THNX!

Nu kunnen we de kabels gaan trekken, haakse XLRs solderen etc etc, alles inregelen en afstellen. :devil:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

knubbe

Ben erg benieuwd naar de kinderziektes?
Het leek toch dat je er erg tevreden over was?
Van 2x8" naar 1x12" is wel iets anders :D

Heel tof iig dat je een fijn aanbod gekregen hebt ! Ben benieuwd naar je bevindingen straks.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

screw

Citaat van: knubbe op november 25, 2015, 16:04:39
Ben erg benieuwd naar de kinderziektes?
Het leek toch dat je er erg tevreden over was?
Van 2x8" naar 1x12" is wel iets anders :D

Heel tof iig dat je een fijn aanbod gekregen hebt ! Ben benieuwd naar je bevindingen straks.

2x 12" direct kon niet meer dit jaar kwa budget bij moeders de vrouw  :tongue2: (volgend jaar komt er evt een 2e bij)

Was/ben ook tevreden over de JL's... kwa afwerking en output! maar zoals hier al eerder genoemd werkte de auto on/off niet geheel naar mijn wens, en zat er in mijn 2 subs een "foutje" met 110V naar 220V wat een voor mijn beleving een vervelend bij geluid gaf bij geen muziek, en luisteren op laag level.

ik heb een paar mooie optie's gehad van JL en Passion4Sound en daar de voor mij beste keuze uit gemaakt 8)
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.


Passion4Sound

Ik ben erg blij dat "Screw" tevreden is, soms kost het een beetje meer moeite maar het is uiteindelijk het eindresultaat wat telt. Ik weet dat de Focals samen met de JL Audio E112 een top combinatie is. Screw smaak in geluid komt in grote lijnen overeen met die van mij. Het is echt een klasse set geworden. Veel plezier met je nieuwe aanwinst en bedankt voor de positieve reactie.

Grtz,

Alex
Passion4Sound

screw

Citaat van: morca op november 25, 2015, 18:41:25
Kijk goeie service Alex, en dat voordat iemand openlijk klaagt  :clapping: :worship:
Zo doe je zaken.

Van klagen word niemand wijzer  ;)

Gewoon iemand de tijd geven om dingen op te lossen zodat beide partijen tevreden zijn is veel belangrijker, straks is het gewoon genieten van een sound wat zo prachtig is  :music:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

screw

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.


screw

Citaat van: morca op november 27, 2015, 16:10:14
Word een goed weekend voor je  ;D

hij staat nu los te spelen via een mp3 speler, eerste wat ik dacht was...wtf....een duivel in een box!

Echt een beest :devil:

morgen aansluiten en eens een rew meting doen waar dit sub je de juiste plek heeft, dan draden trekken, speaker stands afvullen,  en RP van de Lyngdorf laten draaien  :angel:

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.


screw

#119
Citaat van: morca op november 27, 2015, 19:42:01
En een paar foto,s  ;D
Paar snelle crapy dan gewoon omdat het kan.... :devil:
:music:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

screw

#120
Net even snel op het oor en de DB meter van de Umik1/REW de E112 afgesteld en moet zeggen  :music:

Komende week druk en weinig tijd voor fine tuning en RP meting, dus kan alleen maar (nog) beter worden.  :devil:

Tevens een tip voor de sub lover's: de test cd van JL's "Soundocter Barry"
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

screw

Vandaag de nieuwe kabels getrokken, en gesoldeerd en moet zeggen klinkt top! (Keuze is op tasker c801 gevallen)

Volgende week speakerstands afvullen, en stopcontacten monteren...en RP eindelijk eens laten draaien  :blush:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.