The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jean Sibelius

Citaat van: clockwork op november 15, 2011, 22:02:22
Dat kan ik me erg goed voorstellen. Volgens mij komen nu de leukste klussen aan de beurt na de 'slavenarbeid' van de laatste maanden.
Het echte afwerken is nu begonnen. Nu vallen de puzzelstukjes echt in elkaar en wordt de ruimte steeds meer een luisterruimte c.q. thuisbioscoop. Erg leuk! :wub:

Citaat van: clockwork op november 15, 2011, 22:02:22
Wat een geweldige ruimte gaat dit worden!  :worship: :worship: (letterlijk).
Dank je! Het blijft iedere keer weer spannend als er iets bij komt en blijkt hoe dat uitpakt bij de rest van het geheel.
Iedere keer knapt de ruimte weer verder op gelukkig :)

Citaat van: Erik van Voorst op november 16, 2011, 11:43:02
Ge wat heb je toch een heerlijke werkplek.... 8)

Telkens als ik zo een werkplaatsfoto zie wil ik eigenlijk vanmiddag nog mijn (kantoor)job opzeggen... :hehe:
Dat was ook mijn reactie. Tjemig, wat een ruimte O0. Wat kun je daar allemaal mooie dingen maken (zonder dat je constant bang moet zijn om iets te raken)

Citaat van: skyfox op november 16, 2011, 12:11:13
Die koven gaan mooi worden! Ik vraag me alleen af hoe je die precies tegen de muur vastzet (vroeg de klusleek  :D)
Het heeft potentie. Gé heeft het me wel verteld, maar ik ben het weer vergeten :-\

Citaat van: GTDesign op november 16, 2011, 17:00:34
Maar goed nog een update...Fineer op maat gesneden en het fineren kan beginnen...
Toen ik die foto zag dacht ik (en Angelie ook)... shit onze speakers zijn onder een wals terecht gekomen (maar dat is een goed teken!)

Citaat van: larzie op november 16, 2011, 18:16:02
Gé je maakt er weer een kunstwerk van! Schitterende ruimte  :pompom:
De verwachtingen zijn hoog gespannen. Dat is ook de reden waarom ik Gé heb gevraagd om dit delicate klusje te doen. Bedankt! O0

Citaat van: R op november 17, 2011, 19:00:50
Gaaf, mooi!
Dank je R. Zoals je ziet komen jouw schetsen nog steeds goed van pas (en ik blijf ze nog steeds gaaf vinden).

Ben vandaag nog even op pad geweest en kwam het onderstaande 'ding' tegen.
Heb een toevallige voorbijgang(st)er gevraagd om even te poseren.
Slechte foto met mijn Samsung gemaakt :-\

Ik weet dat Angelie helemaal maf is van Batman... ik zit nog even in de twijfel modus, want a) is natuurlijk wel een über-gadget, maar b) hij is best groot en wat gaat dat doen voor de akoestiek?
(voorlopig even een 'no-go', maar ik kan nogal impulsief zijn) >:D

Uit betrouwbare bron verder begrepen dat het goed gaat met de koven... :) Binnenkort hopelijk weer een foto update.

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

GTDesign

Jammer dat ik ze binnenkort al moet uitleveren...ze staan al mooi in mijn eigen ruimte... :D


Rob_Dingen

Waar hebben julie dat toch vandaan die kersen kleur kolommen. :D

Rob

GTDesign

Citaat van: Rob_Dingen op november 21, 2011, 16:28:30
Waar hebben julie dat toch vandaan die kersen kleur kolommen. :D

Rob

Hoi Rob,

Komt nog grondlak op en daarna de definitieve kleur... :P


Jean Sibelius

Citaat van: Rob_Dingen op november 21, 2011, 16:28:30
Waar hebben julie dat toch vandaan die kersen kleur kolommen. :D
Sorry Rob, maar het budget liet het niet toe om een compleet nieuwe 5.1 speaker set te kopen in een andere kleur.
(vandaar maar gekozen van het standaard 'kersen fineer') :D

Citaat van: GTDesign op november 21, 2011, 18:48:16
Komt nog grondlak op en daarna de definitieve kleur... :P
Had dat maar gezegd, ik heb hier nog minstens 10L bijpassende muurverf liggen! >:D

Ze zien er op de foto al geweldig uit Gé, ik ben erg benieuwd hoe ze er in werkelijkheid uitzien :wub:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Wanneer ik de vorderingen zie gaan, daar wordt ik steeds stiller van :-X :-X van. Echt  :o :o ongelofelijk wat sjiek ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Madhouse

Ik ben het eigenlijk wel met Angelie eens, die Batman Statue moet er komen!!!!  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

larzie

Die batman statue is ook handig tegen inbrekers. Dan denken ze dat er iemand in huis is. En als ze zien dat het batman is rennen ze meteen hard weg  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Madhouse op november 22, 2011, 08:59:25
Ik ben het eigenlijk wel met Angelie eens, die Batman Statue moet er komen!!!!  :D

Is hij nog steeds onbetaalbaar....ik wil hem zo graag...(PM mag ook)  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Jean Sibelius

Afgelopen vrijdag stond Gé op de stoep met de koven :)

Terwijl ik aan de slag ging met het akoestisch opvullen van de koven ging Gé aan de slag met het ophangen van de koven.
Angelie was een dagje op stap met haar zus, dus die heb ik gisteren het resultaat laten zien.

Net nals ik was ze erg onder de indruk van het eindresultaat. Super strak en dat deurtje! O0 (alhoewel dat wel voor de nodige hoofdbrekens heeft gezorgd).
Helaas, al vind ikzelf, is de ruimte momenteel mooier dan dat ik snel met de digitale camera kan vastleggen, maar dat wordt tzt wel een keer goed gemaakt.
Er zijn in totaal 5 koven geplaatst, hierbij een overzicht van die op de achterwand en links achter.
De ruimte ligt momenteel erg vol, anders had ik wel een overzichtsfoto met alle koven gemaakt.

Volgende week verder met de verlichting 8)


Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 21, 2011, 22:49:25
Wanneer ik de vorderingen zie gaan, daar wordt ik steeds stiller van :-X :-X van. Echt  :o :o ongelofelijk wat sjiek ;).
Dank je Nico. Heb gisteren nadat Gé weg was ook nog even alles op mijn gemak bekeken.
Project begint zo langzaam zijn eind te naderen en ik ben blij dat ik het gedaan heb zoals ik het heb gedaan (ondanks dat het bijna 4 jaar heeft geduurd).

Citaat van: Madhouse op november 22, 2011, 08:59:25
Ik ben het eigenlijk wel met Angelie eens, die Batman Statue moet er komen!!!!  :D
Vooralsnog vind ik 1 x batman in bed wel voldoende :).
Er is ondertussen 1 mogelijk geschikte plek gevonden, dus houd het statue in mijn achterhoofd, maar eerst wil ik een beter beeld krijgen hoe de rest van de ruimte wordt opgevuld.
(het ding is namelijk echt groot).

Citaat van: larzie op november 22, 2011, 12:19:56
Die batman statue is ook handig tegen inbrekers. Dan denken ze dat er iemand in huis is. En als ze zien dat het batman is rennen ze meteen hard weg  :D
Ik hoop idd dat ze hem nooit tegenkomen ;D

Citaat van: Erik van Voorst op november 22, 2011, 15:06:49
Is hij nog steeds onbetaalbaar....ik wil hem zo graag...(PM mag ook)  8)
Zie PM's.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

high-q

Ik kan maar 1 ding zeggen: WoW, wat is dat mooi geworden!!  :worship:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Citaat van: high-q op november 27, 2011, 10:24:23
Ik kan maar 1 ding zeggen: WoW, wat is dat mooi geworden!!  :worship:
Heb ik niks meer aan toe te voegen  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

R

Mooi!!

Ik zie dat de koven nog zweven, hoe zit dit? De vloer zit er toch al in?

larzie

Citaat van: R op november 27, 2011, 14:43:17
Mooi!!

Ik zie dat de koven nog zweven, hoe zit dit? De vloer zit er toch al in?

Ik vermoed dat er nog een mooie sierlijke voet onder komt?  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Kjelt

Wow het is echt geweldig geworden, was hier al even niet meer geweest om te kijken maar wat een droomplek.

GTDesign

Citaat van: R op november 27, 2011, 14:43:17
Mooi!!

Ik zie dat de koven nog zweven, hoe zit dit? De vloer zit er toch al in?

Als de zuilen precies de maat tussen vloer en plafond zouden hebben krijg je ze er nooit in gemonteerd... ;)
Na montage van de plint sluit alles mooi aan.

R

Mooi!

Citaat van: GTDesign op november 28, 2011, 10:52:17
Als de zuilen precies de maat tussen vloer en plafond zouden hebben krijg je ze er nooit in gemonteerd... ;)
Na montage van de plint sluit alles mooi aan.

larzie

Ah ja is ook wel logisch inderdaad. Deze zuilen hoeven niks te dragen natuurlijk.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Machtig mooi wordt het! Knap ook dat het precies de kleur van je speakers is.
En dat railsysteem voor de diffusers vind ik echt een mooie en slimme oplossing :worship:

We moeten nieuwe superlatieven gaan verzinnen, want ze zijn allemaal al een keer voorbij gekomen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op november 29, 2011, 09:06:03
We moeten nieuwe superlatieven gaan verzinnen, want ze zijn allemaal al een keer voorbij gekomen :D

Daarom zwijg ik ook en geniet ik van wat Jan aan het bouwen is  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jean Sibelius

Citaat van: high-q op november 27, 2011, 10:24:23
Ik kan maar 1 ding zeggen: WoW, wat is dat mooi geworden!!  :worship:
Dank je voor je compliment! Hieronder nog wat nieuwe foto's (zonder flits, met standaard en timer) ;)

Citaat van: Martijn90 op november 27, 2011, 10:46:31
Heb ik niks meer aan toe te voegen  8)
O0

Citaat van: R op november 27, 2011, 14:43:17
Mooi!!

Ik zie dat de koven nog zweven, hoe zit dit? De vloer zit er toch al in?
Hey dank je R. Koven zitten direct vast aan de muur (dit ivm ongewenste dynamische doorkoppeling van de vloer op de rest van het gebouw)

Citaat van: larzie op november 28, 2011, 08:09:34
Ik vermoed dat er nog een mooie sierlijke voet onder komt?  :pompom:
Had gekund, maar het worden straks toch ordinaire plinten ;)

Citaat van: GTDesign op november 28, 2011, 10:52:17
Als de zuilen precies de maat tussen vloer en plafond zouden hebben krijg je ze er nooit in gemonteerd... ;)
Na montage van de plint sluit alles mooi aan.
Niets meer aan toe te voegen :)

Citaat van: larzie op november 28, 2011, 12:17:13
Ah ja is ook wel logisch inderdaad. Deze zuilen hoeven niks te dragen natuurlijk.
Alleen het eigen gewicht en straks nog een wandlamp. Achterste koof is overigens nog best zwaar (18mm MDF)

Citaat van: HTip op november 29, 2011, 09:06:03
Machtig mooi wordt het! Knap ook dat het precies de kleur van je speakers is.
En dat railsysteem voor de diffusers vind ik echt een mooie en slimme oplossing :worship:

We moeten nieuwe superlatieven gaan verzinnen, want ze zijn allemaal al een keer voorbij gekomen :D
Met diverse boeken met voorbeelden moet er altijd wel iets tussen zitten, wat ongeveer overeenkomt (maar dat is niet automatisch een garantie dat het goed gaat)

Railsysteem is idd ideaal (voor dit doel). Komt straks ook nog bij de deur.
Houd de superlatieven nog maar even achter de hand... (hoop straks een Oh Yeah moment te hebben als het licht geinstalleerd is en de RPG's hangen).

Citaat van: Madhouse op november 29, 2011, 09:09:30
Daarom zwijg ik ook en geniet ik van wat Jan aan het bouwen is  :D
Dank je Roy! Maar het is leuk om te lezen, dat ik niet de enige ben die vind dat het de goede kant op gaat :D

Hieronder nog wat nieuwe foto's van de achterwand. De delta => spots actief + betere instelling van de camera.
(foto 1 en 2 met nog wat bijverlichting vd bouwlamp, foto 3 = alleen spots bij CD/DVD-racken aan).

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Madhouse

Citaat van: Jean Sibelius op november 27, 2011, 09:23:25
Vooralsnog vind ik 1 x batman in bed wel voldoende :).
Er is ondertussen 1 mogelijk geschikte plek gevonden, dus houd het statue in mijn achterhoofd, maar eerst wil ik een beter beeld krijgen hoe de rest van de ruimte wordt opgevuld.
(het ding is namelijk echt groot).
Hahahahaha maar hij is zo mooi  :wub:

Citaat van: Jean Sibelius op november 29, 2011, 20:33:16
Dank je Roy! Maar het is leuk om te lezen, dat ik niet de enige ben die vind dat het de goede kant op gaat :D
Iedere keer roepen, 'o wat mooi' :D is ook zo afgezaagd, maar eerlijk is eerlijk, deze ruimte verdiend gewoon complimenten!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

skyfox

... ... ...  :o

WAUW!!

Jan, wat gaat dat er strak uitzien... Ga zo door!!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9