The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Davey

Prioroteiten stellen in deze drukke tijden is zeker een vereiste om niet gek te worden van jezelf. Het zijn een paar pittige kluiven die je voor de boeg hebt.

Jean Sibelius

Citaat van: R op juni 28, 2010, 21:36:39
Zo op het plaatje lijken het indrukwekkende waarden, alhoewel ik geen idee heb hoe het dan klinkt ;) Lijkt me wel weer een mooie boost om aan de slag te gaan!
Ik heb óók geen idee hoe het gaat klinken >:D. Maar zonder gekheid, ik heb natuurlijk in de woonkamer al absorptie en diffusie toegepast en iedere keer was de winst aanzienlijk.
Een dedicated ruimte met een nagenoeg ideale nagalmcurve en diffusie op alle strategische plaatsen zou mijns inziens wel wat op moeten leveren.
Gelukkig heb ik hierbij Toine als adviseur en sparringspartner en gezien zijn kennis en (luister)ervaring heb ik er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen.
(ik zal dus echter nog het nodige geduld op moeten kunnen brengen).

Citaat van: tijse400 op juni 28, 2010, 22:57:10
pas wel op hoor.. 2 keer zo groot, = 4 keer zoveel werk, plus dat je er dan nog meer "dingen"mee zou gaan doen, dus wel 5 tot 6 keer zoveel werk.
reken nu op 2,5 jaar, dat wordt dan een toenjarenplan.. and then some :)
Mocht het ooit zover komen dan ga ik het de tijse400-ruimte noemen (zoals ooit eens door jou geopperd) ;)
Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik het niet zie gebeuren dat ik ooit een nieuw huis kan kopen waar ik een bijgebouw kan plaatsen met een oppervlak wat circa 2 maal zo groot is als dit.
(en tenslotte moet je op een gegeven moment tevreden zijn met wat je hebt, ik geloof overigens ook dat ik me niet nog eens ga wagen aan een dergelijk project met zo'n lange doorlooptijd)

Citaat van: celerontje op juni 29, 2010, 19:20:28
Even gewoon een vraagje: Waar is je interesse in octrooien vandaan gekomen? :)
Ik heb ooit eens gesproken met iemand die in het octrooivak zat en dat leek me toen al interessant (maar ik wilde eerst nog wat meer techniek opsnuiven). Nadat ik op een gegeven moment bijna 10 jaar in een voorontwikkel/research-omgeving had gewerkt vond ik het wel weer eens tijd worden om me te gaan verbreden en ik wilde weer een studie beginnen. Toen er op een gegeven moment een functie vrijkwam voor een octrooigemachtigde met mijn specifieke technische achtergrond was de keuze snel gemaakt. Het octrooivak is ideaal: je bent nog steeds intensief met techniek bezig (zeker als je net als ik in de industrie werkt) en daarnaast krijg je een flinke bagage aan juridische kennis erbij. De combinatie van technische en taalkundige vaardigheid spreekt me erg aan. Het formuleren van een uitvinding en daarbij een maximale bescherming beschrijven voor de klant is een erg precies werkje, maar erg leuk. Daarbij komt dat ik mijn huidige baan nog steeds erg gaaf vind en denk dat ik een grote toegevoegde waarde heb aan het bedrijf met name omdat ik het gat wat vaak aanwezig is enerzijds tussen techniek en aan de andere zijde het octrooi specifieke gedeelte goed kan overbruggen door mijn technische achtergrond. Dat dit gevoel gegrond is bleek vandaag nadat ik vanaf nu de trekkende rol krijg binnen onze afdeling voor het genoemde vakgebied, daarmee de directe contactpersoon wordt tussen mijn voormalige vakbroeders en de IP-afdeling en voorlopig direct rapporteer aan onze Chief IP counsel.

Citaat van: Davey op juni 29, 2010, 21:49:27
Prioroteiten stellen in deze drukke tijden is zeker een vereiste om niet gek te worden van jezelf. Het zijn een paar pittige kluiven die je voor de boeg hebt.
Ik ben er ondertussen achter dat ik niet moet gaan proberen om dit project op de achtergrond door te laten sudderen. Het zorgt voor teveel afleiding met name omdat ik het te leuk vind.
Dan liever alles in stappen en alles in 1 keer goed.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

tijse400

hmm ik kan me het niet echt herinneren dat ik die naam heb geopperd, maar dat zou toch zo maar kunnen...

hand-on met iets bezig zijn is natuurlijk erg leuk, en de beloning is extra leuk als het dan allemaal blijkt te kloppen.

positie om weer ergens een huis te kopen waar ruimte, plek en vergunning gekregen kan worden om weer iets te bouwen dat dan ook nog twee keer zo groot wordt, en ook een veelvoud gaat kosten, zal misschien niet snel gaan ( vooral als je het wilt combineren met alles zelf doen.
maar uitbesteden van de "zware klussen" kan dan natuurlijk een optie zijn, stel bij gewoon beginnen met een leeg perceel, en daarop nieuwbouwen zou toch best kunnen. een woning bouwen met gewoon 1 extra ruimte, en dus een iets uitgebreidere technische installatie is misschien makkelijker/ efficienter te bouwen dan een tweede gebouw.
ook qua ruimtegebruik an inhoud/ m2 bouwmateriaal ligt dan gunstiger. maar dat is iets voor over een jaar of 10, met meer loon, maar geen idee hoe de kosten van leven en bouwen dan liggen natuurlijk.

of in plaats van de uitvindingen van anderen, eens zelf iets verzinnen, en daarmee binnenlopen, dan heb ej zeker de middellen, en als je wilt, ook de tijd :)

Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

VlisChris

Citaat van: tijse400 op juli  1, 2008, 22:20:50
dan noem je het straks gewoon de tijse400zaal, en dan hebben we het er niet meer over :p


;) :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

tijse400

ok, op die fiets.. maar dan ben ik nog steeds de context een beetje kwijt hoor... :p

maar goed, dat mag ook wel na op de kop af 2 jaar !
nou.. dat ene dagje dan....
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

HTip

Mooi resultaat, Jan! En de simulaties van Toine komen aardig in de buurt van de praktijk, dus dat komt helemaal goed. Ik vroeg me overigens wel af waarom jouw boven- en ondergrens van de nagalmtijden hoger ligt dan die van mij. Misschien dat Toine daar iets over kan zeggen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Niet actief

Citaat van: HTip op juni 30, 2010, 18:56:38Mooi resultaat, Jan! En de simulaties van Toine komen aardig in de buurt van de praktijk, dus dat komt helemaal goed. Ik vroeg me overigens wel af waarom jouw boven- en ondergrens van de nagalmtijden hoger ligt dan die van mij. Misschien dat Toine daar iets over kan zeggen...

Wel Philip... als ik dan zo'n willekeurige ruimte binnenkom steek ik een natte vinger in de lucht en voila...  ;)

Nee, 't is simpeler: de correcte nagalmtijd is vooral een inhoudsafhankelijke waarde. Hoe groter de ruimte, hoe langer de correcte nagalmtijd mag en kan zijn zonder direct storend te worden.
Overigens gaat het hierbij om hooguit 0,1 tot 0,2s verschil tussen een flinke grote en een nogal kleine ruimte.
Jullie ruimtes zijn op dat punt wel een mooi voorbeeld, omdat het hier uiteindelijk gaat om een verschil van niet meer dan 0,1s!

Voor jouw kleine ruimte ligt de correcte bovengrens op 0,45s tussen 250Hz en 20kHz en mag in het laag oplopen naar 0,68s op 63Hz. De ondergrens ligt tot 2kHz op 0,24s en mag boven 2k verder aflopen naar 0,15s op 8k. Vrij kort dus.

Voor de ruimte van Jean S ligt de correcte bovengrens op 0,54s tussen 250Hz en 20kHz, oplopend naar 0,82s op 63Hz. De ondergrens ligt tot 2kHz op 0,29s en mag boven 2k verder aflopen naar 0,19s op 8k.

In de praktijk zijn dit dus verschillen die overwegend kleiner zijn dan of schommelen rond 0,1s. Dus terwijl het verschil in inhoud aanzienlijk is (110 kuub versus 45 kuub), valt het met de verschillen in optimale nagalmtijden relatief mee. Je moet wel een gigantische ruimte bezitten wil je voor de ideale nagalmtijd boven 0,7s uitkomen; ik heb dit in de praktijk nog nooit meegemaakt bij een klant thuis.
Daarom kun je met redelijke zekerheid stellen dat voor een gemiddelde ruimte onder huiselijke omstandigheden de ideale nagalmtijd rond de 0,35 tot 0,5s ligt.

Er is dus een maximale bovengrens en een minimale ondergrens. Daar tussenin moet de nagalmtijd in het ideale geval liggen. Of je naar de bovenkant of juist naar de onderkant van die target moet streven is zowel afhankelijk van het gebruiksdoel van de ruimte als de voorkeur van de klant.
Voor HT doeleinden streef ik graag naar de onderkant van de target. Voor tweekanaals luisteren probeer ik ergens in het midden uit te komen. Een stereoruimte mag wel iets levendiger zijn. Een mastering- of mixruimte voor studiodoeleinden kan het daarentegen beter van een wat kortere nagalmtijd hebben.

Op mijn site heb ik al een hele tijd geleden een tamelijk fundamenteel stukje leesvoer over nagalmtijd en alles er omheen geschreven. Voor wie over de praktijk en achtergrond van nagalmtijd meer wil lezen:
http://www.soundscapes.nu/nagalm.htm

HTip

Citaat van: ThingMan op juli  1, 2010, 10:19:45
Wel Philip... als ik dan zo'n willekeurige ruimte binnenkom steek ik een natte vinger in de lucht en voila...  ;)
:D

Duidelijk verhaal. Is ook eigenlijk ook logisch, omdat het geluid langer erover doet om een reflecterend oppervlak te bereiken. In theorie is het dus mogelijk dat beide ruimtes na behandeling gelijk klinken, op (in ons geval) de laagabsorptie na. Daar missen we wellicht het volume van de basstraps om écht effectief te zijn. Maar dat is binnenkort bekend.

Het leesvoer van de nagalm is erg leerzaam. Die kennis was weer een beetje weggezakt ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Het is ondertussen al weer ongewoon lang rustig in dit topic ;).

Hiervoor een aantal redenen:
- Vakantie (o.a. een paar dagen weg naar Parijs).
- Extreem warme weer (>= 30°C werkt niet fijn, dus maar niets gedaan).
- Er wordt hard gewerkt aan de voorwand :)

Ik had me namelijk voorgenomen om 'voor de gein' 10 stuks 'compromisloze' Waveweaver 1 diffusie panelen te bouwen om na te gaan hoe lang dat zou duren en om na te gaan of al dat extra werk de moeite waard is (deze komen op de voorwand, dus die moeten 'perfect' zijn). De panelen worden uitgevoerd in matzwart omdat ik van de koof waarin straks het projectiescherm komt te hangen 'een zwart gat' wil maken. Hopelijk zaterdag het eindresultaat, maar hierbij alvast een tussenresultaat.

Wat heb ik in de tussentijd allemaal uitgespookt:
- MDF platen op maat gezaagd met de zaagtafel;
- Alle zichtbare kopse kanten geplamuurd en geschuurd;
- Onderdelen samengevoegd middels lijm en schroeven;
- Alle schroefgaten tweemaal geplamuurd;
- Alles strak geschuurd en ontvet;
- Alle aparte onderdelen met een roller en kwast in de verf gezet.

Nog te doen:
- Subonderdelen verder samenstellen tot complete diffusers (= staat gepland voor morgen);
- Complete diffusiepanelen tweemaal spuiten;
- Diffusiepanelen ophangen.

Hieronder het resultaat tot dusver. Al goed is te zien, dat de gebruikte flits geen enkele indruk maakt op de panelen, dus mat gaan ze zeker worden.
Afhankelijk van het 'oh yes' of 'oh no' gevoel aanstaande zaterdag besluit ik dan of ik de resterende panelen al dan niet op dezelfde manier ga bouwen.
(het is wel een enorme bak werk om het op deze manier te doen)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op augustus  8, 2010, 18:08:40
Het is ondertussen al weer ongewoon lang rustig in dit topic ;).

Hiervoor een aantal redenen:
- Vakantie (o.a. een paar dagen weg naar Parijs).
- Extreem warme weer (>= 30°C werkt niet fijn, dus maar niets gedaan).
- Er wordt hard gewerkt aan de voorwand :)

Ik had me namelijk voorgenomen om 'voor de gein' 10 stuks 'compromisloze' Waveweaver 1 diffusie panelen te bouwen om na te gaan hoe lang dat zou duren en om na te gaan of al dat extra werk de moeite waard is (deze komen op de voorwand, dus die moeten 'perfect' zijn). De panelen worden uitgevoerd in matzwart omdat ik van de koof waarin straks het projectiescherm komt te hangen 'een zwart gat' wil maken. Hopelijk zaterdag het eindresultaat, maar hierbij alvast een tussenresultaat.

Wat heb ik in de tussentijd allemaal uitgespookt:
- MDF platen op maat gezaagd met de zaagtafel;
- Alle zichtbare kopse kanten geplamuurd en geschuurd;
- Onderdelen samengevoegd middels lijm en schroeven;
- Alle schroefgaten tweemaal geplamuurd;
- Alles strak geschuurd en ontvet;
- Alle aparte onderdelen met een roller en kwast in de verf gezet.

Nog te doen:
- Subonderdelen verder samenstellen tot complete diffusers (= staat gepland voor morgen);
- Complete diffusiepanelen tweemaal spuiten;
- Diffusiepanelen ophangen.

Hieronder het resultaat tot dusver. Al goed is te zien, dat de gebruikte flits geen enkele indruk maakt op de panelen, dus mat gaan ze zeker worden.
Afhankelijk van het 'oh yes' of 'oh no' gevoel aanstaande zaterdag besluit ik dan of ik de resterende panelen al dan niet op dezelfde manier ga bouwen.
(het is wel een enorme bak werk om het op deze manier te doen)


Groeten, Jan

Vanmorgen moest ik nog aan je denken dat het al zolang stil was in je topic, creepy. Waarom laat je niet alles zagen i.p.v. dat je het zelf zaagt? Het zijn veel dezelfde maten en het scheelt je een hoop werk en rommel.

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op augustus  8, 2010, 19:01:07
Vanmorgen moest ik nog aan je denken dat het al zolang stil was in je topic, creepy.
LOL. Fijn dat er nog aan mij gedacht wordt ;D (dan heb ik dat toch goed aangevoeld)

Citaat van: Davey op augustus  8, 2010, 19:01:07
Waarom laat je niet alles zagen i.p.v. dat je het zelf zaagt? Het zijn veel dezelfde maten en het scheelt je een hoop werk en rommel.
Heb anderhalf jaar geleden een keer een offerte opgevraagd bij een zagerij hier in de buurt.
Gezien de 2500€ aan extra zaagkosten voor alleen de diffusers, heb ik besloten om zelf een zaagtafel te kopen en de rest van het geld in mijn HT te steken.
Ik heb nu twee industriële stofzuigers aan de zaagtafel hangen, dus de rommel valt wel mee en qua werk is het een (lange)avond flink doortrekken en dan heb ik weer materiaal voor 10 stuks.

Alleen het schuren van de plamuur veroorzaakt een grote bende, vandaar dat ik alle basstraps heb afgedekt zoals je kunt zien op de foto (nadat ik ze eerst goed had schoongemaakt) 
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op augustus  8, 2010, 21:06:34
LOL. Fijn dat er nog aan mij gedacht wordt ;D (dan heb ik dat toch goed aangevoeld)
Heb anderhalf jaar geleden een keer een offerte opgevraagd bij een zagerij hier in de buurt.
Gezien de 2500€ aan extra zaagkosten voor alleen de diffusers, heb ik besloten om zelf een zaagtafel te kopen en de rest van het geld in mijn HT te steken.
Ik heb nu twee industriële stofzuigers aan de zaagtafel hangen, dus de rommel valt wel mee en qua werk is het een (lange)avond flink doortrekken en dan heb ik weer materiaal voor 10 stuks.

Alleen het schuren van de plamuur veroorzaakt een grote bende, vandaar dat ik alle basstraps heb afgedekt zoals je kunt zien op de foto (nadat ik ze eerst goed had schoongemaakt) 

Zo, da's een geld zeg  :o. Daar kan je zeker zelf een tafel voor kopen en die stofzuigers zijn inderdaad ideaal. Ik heb de gewone stofzuiger wel is op de frees gehad en dat werkt goed. Bij MDF een verademing.

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op augustus  9, 2010, 07:12:01
Zo, da's een geld zeg  :o. Daar kan je zeker zelf een tafel voor kopen en die stofzuigers zijn inderdaad ideaal. Ik heb de gewone stofzuiger wel is op de frees gehad en dat werkt goed. Bij MDF een verademing.
Ik ben eerst begonnen met onze Dyson, maar dat vond Angelie niet zo'n strak plan >:D
Overigens bleek 1 stofzuiger op de zaagtafel niet afdoende te zijn, dus vandaar snel daarna een tweede erbij gekocht.

Ondertussen zitten de 10 diffusers in elkaar, dus nu nog een kwestie van tweemaal spuiten die hap en dan ophangen :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Jean Sibelius op augustus  8, 2010, 18:08:40
Afhankelijk van het 'oh yeah' of 'oh no' gevoel aanstaande zaterdag besluit ik dan of ik de resterende panelen al dan niet op dezelfde manier ga bouwen.
(het is wel een enorme bak werk om het op deze manier te doen)
Persoonlijk vind ik dat het optie 1: "Oh yeah" geworden is, maar ik hoor graag de mening van anderen 8).

Dit was voor mij de eerste keer dat ik diffusie panelen heb gebouwd die tevens geschilderd moesten worden. Afgezien van wat kleine aanpassingen in het 'productie proces' ga ik de overige panelen voor het plafond en zijwanden op een identieke wijze bouwen (nog ± 40 stuks). Daarnaast dienen de 10 diffusie panelen die reeds op de achterwand hangen ook nog geschilderd te worden.

Verder betekent deze laatste 'upgrade' van de ruimte tevens dat er de komende 9 maanden geen werkzaamheden aan deze ruimte verricht zullen worden en er dus geen verdere voortgang meer zal zijn :-\. Ik ga zondag de boel verder inrichten tot studeerkamer en ga me in de genoemde periode volledig richten op de EQE-examens van maart 2011 (daarnaast blijf ik overigens wel intensief sporten).

In maart 2011 ga ik dan weer verder met deze ruimte, hoop ik in augustus te horen dat ik al mijn examens heb gehaald en kan ik verder hard doortrekken in een poging om eind 2011 (eindelijk) klaar te zijn :headbanging:.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Marsh

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Joris1971


eduard

Jean ik bewonder je discipline en zorgvuldigheid waarmee je alles aanpakt. Als ik zo'n ruimte had, had ik een week na oplevering en er een HT set in gegooid en nooit meer de disicipline gehad om er vervolgens nog 2 jaar aan de akoestiek te werken zonder er een film te kijken.

Dit moet straks wel een HT worden met een van de beste akoestische eigenschappen..

Succes met de studie.

Eduard

Denon Focal

Jean, veel succes met je studie. Sterke keuze om je te focussen.
Ik wacht met smart op het vervolg.

greetz
Bart
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

drees62

Mooi Jean,

Binnenkort wil ik ook beginnen met het zelf bouwen van de houten diffusors. Ik heb de gedachte opgevat om deze te gaan spuiten. Een plaatselijke schilder kan de mdf-grondverf en aflakverf in een spuitbus stoppen.
Heb jij dit ook overwogen of zie ik iets over het hoofd?

Davey

Tuurlijk moet je dat doen. Als het in je kop zit gaat het er nooit meer uit of je moet zo'n sterk verhaal hebben waarom je het niet zou doen maar dat kan ik niet verzinnen. Sorry Jan  :D

Jean Sibelius

Citaat van: Marsh op augustus 13, 2010, 20:57:03
Oh YEAH!
Citaat van: Joris1971 op augustus 13, 2010, 21:10:49
Yeah Baby  :pompom:
Bedankt voor de bevestiging! O0

Citaat van: eduard op augustus 14, 2010, 00:14:51
Jean ik bewonder je discipline en zorgvuldigheid waarmee je alles aanpakt.
Bedankt! :) Je doet zoiets tenslotte maar 1 keer in je leven en ik ben van het principe: "je doet het goed of je doet het niet" ;)

Citaat van: eduard op augustus 14, 2010, 00:14:51
Als ik zo'n ruimte had, had ik een week na oplevering en er een HT set in gegooid en nooit meer de disicipline gehad om er vervolgens nog 2 jaar aan de akoestiek te werken zonder er een film te kijken.
Ik kan je verzekeren dat zodra de ruimte klaar is, dezelfde dag de apparatuur overgaat naar deze ruimte (al moet ik om 23:00 nog vrienden bellen om mee te sjouwen) ;)
Tot die tijd doe ik het met een Makita 'klusradio', misschien dat ik zelfs overweeg om mijn studeerinstallatie naar de ruimte te verplaatsen.

Citaat van: eduard op augustus 14, 2010, 00:14:51
Dit moet straks wel een HT worden met een van de beste akoestische eigenschappen..
Ik doe mijn best om dat, gegeven de randvoorwaarden, voor elkaar te krijgen. Toine en ik gaan straks volledig uit fase lopen, maar ik weet wat me te doen staat.

Citaat van: eduard op augustus 14, 2010, 00:14:51
Succes met de studie.
Bedankt! Ik hoop dat deze rigoreuze beslissing uiteindelijk zijn effect heeft (alles in 1 keer goed).

Citaat van: Denon Focal op augustus 14, 2010, 00:34:09
Jean, veel succes met je studie. Sterke keuze om je te focussen.
Ik wacht met smart op het vervolg.
Dank je! :)

Citaat van: drees62 op augustus 14, 2010, 00:59:14
Mooi Jean,
Bedankt! ;D

Citaat van: drees62 op augustus 14, 2010, 00:59:14
Binnenkort wil ik ook beginnen met het zelf bouwen van de houten diffusors. Ik heb de gedachte opgevat om deze te gaan spuiten. Een plaatselijke schilder kan de mdf-grondverf en aflakverf in een spuitbus stoppen.
Heb jij dit ook overwogen of zie ik iets over het hoofd?
Zo ben ik begonnen met het bouwen van de basstraps op de achterwand. MDF-grondverf, licht schuren, MDF-grondverf, licht schuren, 2 x spuiten.
Vele zullen me voor gek verklaren, maar achteraf vind ik dat het strakker had gekund (ga het niet afbreken) ;) Vandaar dat ik de voorwand op een andere manier heb opgebouwd.
Wat je gaat 'missen' bij jouw aanpak (maar dat moet ieder voor zich bepalen):
- zichtbare overgangen tussen de verlijmde delen
- de panelen zijn dusdanig diep dat het moeilijk is om alles gelijkmatig te raken (druppels versus blank hout)
- zichtbare schroefgaten (ik zou er niet op vertrouwen alles alleen maar te verlijmen)
=> de meeste van de panelen die ik bouw zijn tussen de 1.8 en 2.4 m lang (dus geen standaard maten).

Citaat van: Davey op augustus 14, 2010, 07:11:15
Tuurlijk moet je dat doen. Als het in je kop zit gaat het er nooit meer uit of je moet zo'n sterk verhaal hebben waarom je het niet zou doen maar dat kan ik niet verzinnen. Sorry Jan  :D
Zie boven ;D

Het is inderdaad een keuze, maar mocht je hier ooit komen, dan snap je waarom ik het op deze manier heb gedaan :happy:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

JeKa

Wat een discipline inderdaad, respect! heb je niet de neiging om wat werk uit te besteden nu?

Jean Sibelius

Citaat van: JeKa op augustus 15, 2010, 12:35:56
Wat een discipline inderdaad, respect!
Dank :) Dadelijk weer verder met de studie ;)

Citaat van: JeKa op augustus 15, 2010, 12:35:56
heb je niet de neiging om wat werk uit te besteden nu?
Zeker(s), maar ik heb daarin nog geen besluit genomen. Ook daarvoor geldt, pas na maart 2011 (ik wil eigenlijk 'niets' meer met de ruimte te maken hebben, want dat gaat alleen maar malen in mijn hoofd).
=> ook als ik dingen uitbesteed, dan zullen er dingen uitgezocht moeten worden, keuzes gemaakt moeten worden, et cetera (en dat stel ik nu bewust uit tot na maart 2011).

Zelfs al zou een deel uitbesteed worden, het maken van bv. de diffusiepanelen zoals van de voorwand ga ik toch zelf doen (anders kan ik voor het geld net zo goed 50 RGP Diffractals bestellen ipv de huidige 12) ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Indrukwekkend, wat je allemaal weer hebt gedaan. Diffusers zien er erg mooi uit. Moet ik misschien ook nog eens doen ;) Zeker dus Oh Yeah O0

Veel succes met je studie...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Hoi Philip,

Citaat van: HTip op augustus 28, 2010, 16:55:48
Indrukwekkend, wat je allemaal weer hebt gedaan. Diffusers zien er erg mooi uit. Moet ik misschien ook nog eens doen ;) Zeker dus Oh Yeah O0
Dank je voor je compliment, ik heb nog even hard doorgetrokken op het laatst (je weet ondertussen hoeveel werk het kost om die basstraps te bouwen, maar onderschat het bouwen en netjes schilderen van diffusie panelen ook niet) >:D
Dan ga ik de overige diffusie panelen op een later tijdstip op een vergelijkbare manier bouwen :)

Citaat van: HTip op augustus 28, 2010, 16:55:48
Veel succes met je studie...
Gaat (hopelijk) goed komen :). Ondertussen alweer bijna twee weken vrij van inspanningen c.q. 'verplichtingen' aan de ruimte en het geeft me eerlijk gezegd wel enorm veel rust en tijd om me nu te focussen op de studie (moment kwam eerlijk gezegd ook geen dag te vroeg aangezien we nu al intensief bezig zijn met het oefenen van examenvragen met bijbehorende studielast van circa 20 uur/week => onze tutor verwoorde het afgelopen maandag als: "de komende periode heb je geen sociaal leven"). Alhoewel 6 maanden nog erg lang lijkt om voor te bereiden, is deze periode toch relatief kort, aangezien er nog enorm veel qua studievoorbereiding gedaan dient te worden. Desalniettemin: als achteraf blijkt dat ik net iets meer dan 3 jaar nodig heb gehad om me klaar te stomen en om succesvol de EQE af te ronden, dan zou dat wel erg vet zijn (wettelijk gezien mag je pas deelnemen aan het examen als je tenminste 3 jaar werkzaam bent op een IP-afdeling onder dagelijks toezicht van een mentor). Ik doe er in ieder geval alles aan om de full-sit te behalen. In de tijd die ik over heb lees ik graag jouw topic bij en die van anderen (om straks niet helemaal blanco weer op het forum terecht te komen).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)