Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Gestart door morca, oktober 17, 2010, 18:21:05

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Timvg


Ejorne



Ejorne

Citaat van: morca op november 18, 2017, 16:48:06
Weet ik niet zeker welke .
Moet nog ff inlezen .
Ik dacht de hd versie omdat ik 4 in en outputs nodig heb

De 2x4 standaard en de 2x4 HD hebben beide 2 input kanalen.

De 4x10 is iets duurder dan twee keer een 2x4. Maar de 4x10 heeft wel 2 output kanalen extra in vergelijk met twee maal een 2x4.

Timvg

de 2x4HD is wel dubbel zo duur als de niet-HD..  Heb nog de ouwe niet HD.. voldoet prima voor mij.  Nieuwe heeft meer functies natuurlijk zoals FIR filter opties en dergelijke.. ook toslink in..

Ejorne

Citaat van: Timvg op november 18, 2017, 17:29:36
de 2x4HD is wel dubbel zo duur als de niet-HD..  Heb nog de ouwe niet HD.. voldoet prima voor mij.  Nieuwe heeft meer functies natuurlijk zoals FIR filter opties en dergelijke.. ook toslink in..

Ik zie inderdaad dat de HD ook digitaal input heeft. Zit er dan ook een voorversterker functie in?
Op een schema plaatje zie je een cd-speler direct op de digitale ingang. Maar de avr/pre kan dan toch niet de volume regeling op zich nemen?


Ejorne

Citaat van: morca op november 18, 2017, 17:33:51
2x4 versie heeft maar 2 ingangen zo te zien.
Ik moet 4 ingangen hebben.
De genoemde 4x10 word weer beetje te duur.
Maar eens overdenken wat ik wil.

Misschien eerst eens testen met een standaard versie voor alleen je front speakers.
Als dat een goede match is dan kun je er tzt een tweede minidsop bij kopen.

Is het geen goede match dan kun je de standaard versie weer verkopen en een HD versie proberen. Om misschien dan op een later moment een tweede HD er bij te kopen...


Timvg

mijn minidsp heeft gewoon een switch binnenin om max inputvoltage te wijzigen? Weet niet of dat bij de nieuwe nog zo is..



morca

Ben wel bang dat de nieuwe mm8077 er niet gaat komen.
Ik heb net post hoe hoog me uitkering word.
Budget is 700 euro  :dozingoff:
Baal hier goed van nu kon het nog.....  :plain:

Maro

Als jij me een Rotel 1582mkII zwart kan leveren kan je die bij mij ruilen voor de MM8003
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


DofN

Nog even over het dichtstoppen van je basreflexpoortjes, waar we het laatst over hadden, wat je hoort en het effect op metingen.. Op welk punt ligt je crossover?

Ik heb een crossover zo rond de 90Hz en de woofers van mijn fronts slaan nauwelijks uit. Hiermee is het meetbaar- en hoorbaar effect van een reflexpoortje bij mij thuis verwaarloosbaar.





You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software


DofN

Had je al gepost in het subwoofer topic? Dan kijk ik daar even!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Oh dat bedoel je ik weet het al.
Dan moet ik een keer gaan meten.

Jij hoort ook geen verschil bedoel je.
Dat kan goed hoor maatje van me heeft er ook geen last van.
Maar andere weer wel hangt van je akoestiek en plaatsing af.

Kom luisteren dan hoor je het meteen.

morca

Achter de speaker hoor je met muziek overduidelijk verschil.
Maar ik meet het niet.
Dat verschil is dus niet te meten aan de achterkant .

Zal als ik wat meer energie heb ook eens op de luisterplek meten en alle sokken eruit halen.
Want op de luisterplek is  het bij mij erg storend.


Timvg

Hangt er vanaf wat de x-over naar de sub is en wat de tuning van de baspoort voor de speakers is. Stel dat de speaker een afstemming heeft van 30hz.. maar je hebt op de receiver 80hz als wisselfrequentie, dan is de kans groot dat het goed gaat. Is de speaker afgestemd op 50hz en staat de x-over in de receiver op 60hz.. dan kan het al eens foutgaan, maar als het daar misloopt kan je altijd eens de polariteit omdraaien van de sub of met de fase spelen (voor de subs die aanpasbare fase hebben) . Als het mis is zie je sowieso een enorme dip in metingen.

Timvg

Het probleem in een ruimte is inderdaad de ruimte zelf, en dat die ruimte er (ook voor metingen) soms een soepje kan van maken. Dat houdt het natuurlijk wat spannend  ::) Op het einde van de rit.. als het goed klinkt.. 


Sirius666

Citaat van: doorofnight op november 22, 2017, 10:41:36
Nog even over het dichtstoppen van je basreflexpoortjes, waar we het laatst over hadden, wat je hoort en het effect op metingen.. Op welk punt ligt je crossover?

Ik heb een crossover zo rond de 90Hz en de woofers van mijn fronts slaan nauwelijks uit. Hiermee is het meetbaar- en hoorbaar effect van een reflexpoortje bij mij thuis verwaarloosbaar.

Heb jij zelf ooit met baspoortjes getest en dit enkel in 2.0? Wil je verschillen horen dan moet je het wel bij die basis houden. M.i. niet zo raar als de evt negatieve invloed van een poortje wordt geminimaliseerd als jouw setup geen 2.0 is....

DofN

Goede vraag.
Ik had dat weleens gemeten en ik vond de verschillen klein, maar was met andere luidsprekers op een andere plek; voor die metingen moet ik wat langer zoeken, als ik ze nog heb. Heb zonet opnieuw gemeten.



Het verschil is nog best groot!

Dit zijn metingen van mijn vloerstaanders, zonder DSP/RP en fullrange. De onderste lijn is met 4 poortjes gesloten, de middelste met 2 van de 4 dicht, de bovenste met alle 4 open. Scheelt toch nog 5dB. Dat is meer dan ik had verwacht.

Ik heb nu geen tijd meer, maar wil dit herhalen en dan met subs en crossovers.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software