Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

papaleo

Citaat van: RalphH op december  2, 2018, 13:45:49
Oplossenderwijs zeer goed bezig :thumbs-up:
Nu weer genieten!

Dat is waar het allemaal om gaat,tòch..genieten ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

simsatit

On a side note, toch wel een beetje bizar dat met dit soort dure kabels dergelijke onvolkomenheden spelen, ik maak al mijn kabels zelf en heb nog nooit een soldeer verbinding gehad die brak werd, sommige kabels heb ik al bijna 20 jaar.

Maar goed dat je het probleem hebt opgespoort, nu snel oplossen en weer genieten!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

papaleo

#1528
Heb zo even mijn eerste adsy meting door de app laten doen...
Had ik hier maar meer verstand van ik zie alleen maar 2 kleuren golflijnen van voor en na de meting maar kan deze niet 'lezen'
Nou vertel het mij maar,experts...hoe ziet dit er uit,of ziet het het er NIET uit?  :D





Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RalphH

#1529
Hoe klinkt het? ;D

De dip in de grafiek die Audyssey creeert is de midrange compensation setting. Moet je zelf even bepalen of je dat prettig vindt, ik heb m uit staan, geen onderbouwing voor, moet er nog een keer mee testen op de center.

Met de crossover kun je ook aan het experimenteren, zou wel alles op small zetten en het sublaag in iedergeval door de subwoofer laten afhandelen, daar is ie voor zeg maar.
Verder lijkt er redelijk wat correctie nodig, dat is wat Audyssey interpreteert in iedergeval. Als ie dat mooi recht trekt en het klinkt lekker, zit je goed. Luisteren en nameten is weten.

En dan kun je aan het experimenteren met settings en curves. Behoud in de app de basismeting en maak kopieen aan voor elke aanpasing die je doet, kun je makkelijk vergelijken en oude settings terugzetten. Dat is hoe ik het doe tenminste.
In de multeq frequency range option kun je per speaker aangeven tot welke frequentie of in welk frequentiegebied er gecorrigeerd moet worden.

Wat je wel goed kunt zien, is dat bijv. het hoog van je hoogtespeakers  op een bepaalde frequentie flink afvalt/wegvalt in volume (EDIT: op je center ook zie ik. wellicht nog wat met de hoek spelen?). Had ik hier ook, grotendeels door indraaiing en aanpassen van de hoeken op kunnen vangen. Vond zelf dat door het corrigeren via EQ, de hoogtespeakers te lokaliseerbaar/schel werden er moet gewoon teveel geboost worden en ik vond dat niet lekker klinken.

De sub lijkt wat geknepen te worden terwijl de output onder de 20hz nog doorloopt. Dit zou ik wel even nameten en anders hier de curve aanpassen en m dus pas vanaf bijv. 30hz te laten corrigeren.

Ik ben geen expert overigens...'t is hobby.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Dirk

een grafiek zonder schaalverdeling...hoe verzinnen ze 't ???
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

RalphH

Dat is suf inderdaad. In de frequency range of curve editor zie je ze wel. Die moet je dan even bekijken, weet je het voor de rest ook, maar knullig is het wel.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Staaled

Citaat van: Dynky op december  2, 2018, 16:14:29
een grafiek zonder schaalverdeling...hoe verzinnen ze 't ???
Het zijn dan ook projecties. Geeft een idee.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

die groene grafieken zijn toch metingen mag ik hopen?
maar dan nog, meting of voorspelling, een schaal is geen "fun to have" imo, maar noodzaak. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

papaleo

Thx Ralph  ;)
ik ga mij de komende tijd eerst eens op me gemak inlezen over dit onderwerp en er mee stoeien...lijkt me wel leuk.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Staaled

Citaat van: Dynky op december  2, 2018, 17:19:22
die groene grafieken zijn toch metingen mag ik hopen?
maar dan nog, meting of voorspelling, een schaal is geen "fun to have" imo, maar noodzaak. ;)
Niet dus.
Maar dat is met Trinnov ,Dirac, ARC en Roomperfect niet anders.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

nu volg ik je ff niet
je hebt dus metingen vóór correctie, maar daar toont de Marantz app niets van?
dat er geen gecorrigeerde meting getoond wordt had ik wel verwacht, da's idd net zo met andere RC (zoals oa Trinnov), maar ze kunnen toch gewoon de gemeten respons tonen voor die wordt gecorrigeerd door Audissey?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Teejoo

#1537
Citaat van: Staaled op december  2, 2018, 18:04:13
Niet dus.
Maar dat is met Trinnov ,Dirac, ARC en Roomperfect niet anders.
Echt wel! Die groene zal idd de meting zijn, en de rode de voorspelling.

Aanvullend: ik heb het over de groene lijn in de screenshots van Leo.

P.s. Leo, ik zou beginnen met de fronts + center op small te zetten ipv full range.

RalphH

De rode is de voorspelling, neem even aan dat Staaled die bedoelde en niet de groene. Het is naar mijn idee enkel wel zo dat de grafieken een gecombineerd beeld zijn van meerdere meetlocaties. Zal bij elke roomeq het geval zijn, de "before" meting zal dus niet helemaal overeen komen met 1 specifieke meting op de MLP die je bijv met REW kan doen.

Citaat van: papaleo op december  2, 2018, 17:44:24
Thx Ralph  ;)
ik ga mij de komende tijd eerst eens op me gemak inlezen over dit onderwerp en er mee stoeien...lijkt me wel leuk.

No problem enzo ;D
Realiseer me overigens nu dat je de ondergrens van de correctie niet aan kunt passen. Heb zelf die rollof in het laag bij een nameting met REW niet ervaren, maar viel me nu ineens op in jouw plaatje. Zal r nog eens induiken hier zodra mijn telefoon terug is van reparatie.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Staaled

Citaat van: Dynky op december  2, 2018, 18:09:14
nu volg ik je ff niet
je hebt dus metingen vóór correctie, maar daar toont de Marantz app niets van?
dat er geen gecorrigeerde meting getoond wordt had ik wel verwacht, da's idd net zo met andere RC (zoals oa Trinnov), maar ze kunnen toch gewoon de gemeten respons tonen voor die wordt gecorrigeerd door Audissey?
je hebt gelijk.
groen is gemeten respons.
nogal vermoeid na korte nachten. :yawnee:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

papaleo

Citaat van: Teejoo op december  2, 2018, 19:30:02
Echt wel! Die groene zal idd de meting zijn, en de rode de voorspelling.

Aanvullend: ik heb het over de groene lijn in de screenshots van Leo.

P.s. Leo, ik zou beginnen met de fronts + center op small te zetten ipv full range.

Dat had ik ook al zo met mijn 8802 en heb dit dan ook gelijk aangepast net zo als de crossovers deze heb ik voor de Fronts,Surr en Center op 80Hz gezet en de hoogte speakers op 100Hz.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

morca

Je zou de sub ook uit kunnen sluiten van een meting met de app toch?
De JL zijn ARO dsp werkt ook aardig goed.
Zou het zeker eens proberen .
Je hebt toch de F113V2 Leo?

H&C Hifi

Citaat van: papaleo op december  2, 2018, 21:46:06
Dat had ik ook al zo met mijn 8802 en heb dit dan ook gelijk aangepast net zo als de crossovers deze heb ik voor de Fronts,Surr en Center op 80Hz gezet en de hoogte speakers op 100Hz.


Serieus ? Een pl300 op small zetten ??

morca

#1543
Die F113 zet dat stukje onder 80 hz strakker weer vermoed ik   :)
Daarbij gaan je front,s bijna altijd strakker/detailrijker spelen als je ze van het laag ontziet.

Daabij komen ook nog wel wat intregatie problemen, als je fronts full range met sub spelen.

papaleo

#1544
Citaat van: morca op december  2, 2018, 22:16:33
Je zou de sub ook uit kunnen sluiten van een meting met de app toch?
De JL zijn ARO dsp werkt ook aardig goed.
Zou het zeker eens proberen .
Je hebt toch de F113V2 Leo?

Ja die heb ik en de DARO werkt top...,niet/nooit aangedacht om de sub niet mee te nemen met adsy  :thumbs-up:




Citaat van: HcHifi.nl op december  2, 2018, 22:52:11

Serieus ? Een pl300 op small zetten ??
Heb dit sinds dat ik een JLaudio f113v2 in huis heb al zo gedaan en het klinkt goed...,ook met muziek.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

scoc

Zo hoort het gewoon met subs. Speakers op small en cross op 80-100hz. En of je nu monitors of grote vloerstaanders hebt een deftige sub geeft het (sub)laag altijd gecontroleerder weer.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Peerless Monster

Citaat van: scoc op december  3, 2018, 21:40:40
Zo hoort het gewoon met subs. Speakers op small en cross op 80-100hz. En of je nu monitors of grote vloerstaanders hebt een deftige sub geeft het (sub)laag altijd gecontroleerder weer.

Dus je creeert eigenlijk zoiets als wat Bose destijds ook al pretendeerde? 😂
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler


Kjelt

Citaat van: morca op december  3, 2018, 23:34:28
Bose is alleen in marketing goed  :)
Hun noise cancellation headphones vind ik nog steeds de beste die ik tot nu toe gehoord heb, in een vliegtuig zijn de motoren compleet weg.
Ik heb nu tijdelijk een Jabra Evolve, die werkt veel minder goed.

H&C Hifi

Citaat van: scoc op december  3, 2018, 21:40:40
Zo hoort het gewoon met subs. Speakers op small en cross op 80-100hz. En of je nu monitors of grote vloerstaanders hebt een deftige sub geeft het (sub)laag altijd gecontroleerder weer.

Hier ben ik het totaal niet mee eens helaas...