Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

papaleo

Mmm...

Citaat van: papaleo op januari  8, 2012, 12:01:04
Heb sinds gisteren ook een Oppo 95 staan,maar het  :pompom: is nu al een beetje verdwenen... ???
want het eerste beste bd doet het niet,het is de 'Greenzone' deze start wel op maar wanneer die bij de film is beland dan blijft de 95 vast staan,in het display van de speler is te lezen dat dit bij 'Top Menu' is.  :-\

Heb al verschillende instellingen na gelopen en diverse keren nogmaals op te starten maar op het zelfde punt blijft de 95 vast staan....


Toch maar wat foto's...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

De Firmware welke in mijn 95 zit is versie;

Hoofdversie:BDP9xEU-61-1219 (ik neem aan dat dit de laatste is ?!)
Laderversie:CN0900   8530
Subversie MCU95-08-0218
Chipversie: 0C.00.01.00
NRD-versie: NRD2.1-MT110304
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Deze bd doet het wel in mijn Dune Prime 3.0,dus het ligt ook niet aan het plaatje...

Heb ook nog even een 2gb USB stick achter in de player gestoken,en de interne opslag uitgeschakeld,ook BD-live aan/uit gezet...,maar ook dat maakt allemaal niets uit.

Edit;
Heb ff op de site van Oppo gecheked welke de laatste versie is,en er zit inderdaad de laatste versie in;

Release date: December 23, 2011

Category: Latest Official Release

Main Version: BDP9xEU-61-1219
Loader Version: CN0900
Sub Version: MCU93-09-0218 (BDP-93EU)
Sub Version: MCU95-08-0218 (BDP-95EU)


Dus kan het niet anders dan dat dit een BUG is... :-\


Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Eddye

Lijkt me een defecte speler. Balen.
Speelt de speler wel DVD's? Laatste Firmware erop?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

papaleo

Citaat van: Eddye op januari  8, 2012, 12:54:23
Lijkt me een defecte speler. Balen.
Speelt de speler wel DVD's? Laatste Firmware erop?

Heb zojuist een kameraad gebeld,die heb ook (tegelijkertijd) deze 95 aangeschaft,hij heeft ook deze BD film...,en hem gevraagd of deze bij hem wel doorloop op zijn 95.
NEE dus,hij heb precies het zelfde probleem,stopt ook bij 'Top Menu'...  :crazy:

Ben benieuwd of er meer 95 bezitters zijn die deze "GREEN ZONE" BD van Matt Damon hebben,met de 95 en deze ff willen proberen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

HTip

Ik heb deze recent gekeken met een Oppo 83 en die heeft het probleem niet. Gewoon melden bij Oppo en ze zorgen meestal snel voor een oplossing. In ieder geval bij de volgende (beta) firmware.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

papaleo

Citaat van: HTip op januari  8, 2012, 13:07:27
Ik heb deze recent gekeken met een Oppo 83 en die heeft het probleem niet. Gewoon melden bij Oppo en ze zorgen meestal snel voor een oplossing. In ieder geval bij de volgende (beta) firmware.

Klopt,deze speelde met een/mijn vorige 83SE ook normaal...,dus toch 'n bug.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Citaat van: papaleo op januari  8, 2012, 13:42:41
Klopt,deze speelde met een/mijn vorige 83SE ook normaal...,dus toch 'n bug.

In het 93 topic staat ook een melding van Jurassic Park die het met de 1261 firmware ineens niet meer doet. En daarvoor wel. Blijft ook hangen op het top menu. Dus lijkt me inderdaad een firmware probleem. Probeer de handelingen eens die ze daar zeggen (bd live disablen en persistent storage wissen.)

HTip

Citaat van: riwi op januari  8, 2012, 13:53:43
In het 93 topic staat ook een melding van Jurassic Park die het met de 1261 firmware ineens niet meer doet. En daarvoor wel. Blijft ook hangen op het top menu. Dus lijkt me inderdaad een firmware probleem. Probeer de handelingen eens die ze daar zeggen (bd live disablen en persistent storage wissen.)
Werken die handelingen ook voor de 83? Laatste keer dat ik Avatar wilde laten zien kwam ik ook niet voorbij het laden.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

riwi

Citaat van: HTip op januari  8, 2012, 13:56:49
Werken die handelingen ook voor de 83? Laatste keer dat ik Avatar wilde laten zien kwam ik ook niet voorbij het laden.

Ik denk het wel.

Ik las dat ze in de recente firmwares hebben geprobeert om de "resume" functie te verbeteren voor bd java disks. Daar blijken dan juist toch problemen door te ontstaan met sommige disks. Door je persistent storage te wissen (waar ie dingen op slaat over de playback positie etc.) kan je dat dan voorkomen.
Juist daarom is het ook handig om wel je settings naar default te zetten. Want de playbackpositie die  met de vorige firmware is weg geschreven is kennelijk niet compatible met de 'nieuwe' resume functie. Zo kunnen er wel meer incompatibiliteiten zijn in de data die hij bewaard met verschillende firmware versies.

Bij het installeren van de firmware staat ook dat je defaults moet terug laden. Dat leest toch iedereen en voert toch iedereen braaf uit ? ;) ;) Als je afwijkt van de instructies neem je bewust dat risico :) Ik doe dat zelf ook wel vaak want ik heb dan geen zin om alle speaker instellingen weer in te voeren en zonder de load defaults werkt het ook meestal wel. maargoed als je dan toch problemen hebt doe ik toch wel de load defaults eerst.

HTip

Bedankt Richard! Ik zal het eens proberen. En natuurlijk doe ik heel braaf een factory reset na een firmware update :D Eigenlijk zou de instellingen moeten kunnen bewaren op USB of zoiets. Dan reset en de belangrijke instellingen weer terugzetten.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

GTDesign

Citaat van: papaleo op januari  7, 2012, 21:03:05
Tja...,als ik van te voren het idee had gehad dat ik problemen met de warmte ontwikkeling van mijn apparaten had,zou ik daar zeker over nagedacht hebben...,het probleem is/was echter dat ik daar geen ervaring mee had  :-\
Daar in tegen heeft Ge, die dit meubel voor mij gemaakt heeft,mij daar ook niet op geattendeerd,niet dat ik hem daar verantwoordelijk voor stel,maar hij heeft waarschijnlijk wel de nodige ervaringen met dit soort kasten.

Maar goe...,zou..,wanneer ik de kast aan beide zijde(voor en achter) zou open zetten,er niet voldoende koeling voor deze warmte bronnen zijn dan?

Ik heb wat foto's genomen van dichterbij,dan kan je zien dat het niet zo is dat de versterkers er strak tussen in staan,maar er best wel ruimte (>5cm) boven de versterkers,en aan de zijkanten is om te kunnen ademen...

Maak je geen zorgen Leo,

Electronica componenten voelen zich thuis met een temparatuur tussen de 50 en 60 graden.
Meestal trek ik ook niet door met mijn auto in de eerste versnelling tot de 120 als ie nog koud is... ;)

Robert T

Leo, die witte kabelclips aan de zijkant, waar heb je die vandaan? Heb net even in de bouwmarkten lopen neuzen maar kan ze niet vinden!

(ben met iets soortgelijks bezig)

Overigens superkast... pfoe  :worship:
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

Jacco33

Die kabelclips kun je o.a. bij Skiffy kopen. Als je in Amsterdam en omgeving woont, kun je ze 'gewoon' in hun winkel kopen. Via de website moet je even slim omgaan met de bedrijfsgerelateerde data die ze vragen.

Gr. Jacco
Samsung PS50C6500 (ISF gecalibreerd via ITC) - CA Azur 640R - CA Azur 650BD - Sound Column II (front) - Sound Column III (rear) - KEF Q10c (center) - B&W ASW650 (sub) - Auralex Gramma - Apple TV2 & 3 - Squeezebox Classic (wekkerradio) - Ipad (ab. via SQ Blaster & remote) - http://www.e-me-marketing.com

papaleo

Citaat van: Robert T op januari  9, 2012, 12:40:13
Leo, die witte kabelclips aan de zijkant, waar heb je die vandaan? Heb net even in de bouwmarkten lopen neuzen maar kan ze niet vinden!

(ben met iets soortgelijks bezig)

Overigens superkast... pfoe  :worship:

Weet het zo snel niet,maar kijk morgen wel ff,het was in iedergeval wel een webshop.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

revo

"1219 firmware has a bug that stops some Universal titles loading. Expect to release a revised version late this week.
Best Regards OPPO"

Even geduld dus tot nieuwe firmware!
Living Cinema

papaleo

Citaat van: revo op januari 10, 2012, 14:00:10
"1219 firmware has a bug that stops some Universal titles loading. Expect to release a revised version late this week.
Best Regards OPPO"

Even geduld dus tot nieuwe firmware!

ok,doe ik  :thumbs-up: thx.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

squeek

Mooie set zeg! Je speakers zijn mijn droom feitelijk. Ik heb daar en tegen de jonkies ervan maar daar ben ik al best tevreden van. Wat moeten die platinums dan wel niet zijn  :pompom: Prachtige zuilen, lijken me wel erg groot.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

rallufff

Mooi apparatuur heb je!

Ziet er super uit.

Complimenten!
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

papaleo

Citaat van: Kingpin op februari  9, 2012, 12:29:05
Werkt je nieuwe Vera nog naar behoren ?

Sinds ik een 'reserve' Vera achter de hand heb,zijn er totaal geen problemen meer geweest met mijn oude Vera,dus die draaid dan ook nog steeds,en gelukkig, naar behoren  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kingpin

Citaat van: papaleo op februari  9, 2012, 12:50:32
Sinds ik een 'reserve' Vera achter de hand heb,zijn er totaal geen problemen meer geweest met mijn oude Vera,dus die draaid dan ook nog steeds,en gelukkig, naar behoren  ;)
Ok, mooi zo.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

papaleo

Kleine update wat betreft een mankement aan een van de liften.

De Projector lift was nu voor de derde keer kapot gegaan,waarschijnlijk doordat de lift(krik) welke Ge in deze lift had gebruikt niet bedoeld was voor 'trekkende' krachten maar voor 'duwende' krachten,eigenlijk/achteraf logies dat een 'krik' niet is ontwikkeld om te trekken,maar om iets omhoog te duwen...

Maar goe...,ik zat weer eens met de gebakken peren,want de liftbak ging niet meer naar beneden/omhoog dus kon ik ook geen film meer kijken...,das pas vervelend.
Ik had Ge er van verwittigd en binnen een week kwam hij met een super oplossing,hij had bedacht om de pj lift vanaf nu met een lier te gaan bedienen,binneneen week had hij een constructie in elkaar gezet,met een lier/bak en katrollen, die hij bij mij op locatie zou komen plaatsen.

Gisteren was het zo ver,Ge kwam (voor de zoveelste keer)  :worship: van Venlo naar Den Haag rijden om het probleem zo snel mogelijk te komen oplossen...,na een aantal uren stoeien boven mijn plafond werd de lift/lier getest,en deze deed precies wat er van te voren van hem werd verwacht,de lift werkte perfect!!
Er zit nu op plaats van de pj lift een systeem waar ik (nu) alle vertrouwen in heb.
Er moet alleen nog iets bedacht gaan worden hoe deze lier,die 220V is via mijn Pronto extender aan te gaan sturen,maar Ge kennende zou hij daar ook binnenkort wel een oplossing voor vinden.

Ge,wederom bedankt voor de snelle en waanzinnige service die je bied.... :clapping: :worship: :worship:

foto's volgen..
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

larzie

Damn Leo! Dat is een beste lift voor je projector! Voordeel is wel dat je je projector compleet uit het zicht kan toveren, maar wat een constructie. Werkt het wel prettig of moet je de lift nog wel met de hand begeleiden? Zie dat de lift niet wordt geleid...
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT