aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

RobertVanWoerden

OK Hans, bedankt voor je reactie, dat maakt het voor mij duidelijker. :)

Wat ik bedoelde met genieten van de apparatuur is lekker luisteren naar diverse muziek als de nieuwe versterker of speaker er staat en niet zo snel weer op zoek naar wat anders.

Maar het wisselen/uitproberen is wellicht een van Maz zijn hobbies wat prima is en hij vooral moet blijven doen. En zoals je zegt doet hij dat met zeer veel enthousiasme. Ik zal er dus ook niet meer over beginnen.

Sorry Maz voor de topic vervuiling :)


simsatit

Ik vind het wel een goede post Robert, het zou zeker leuk zijn om misschien iets meer muziekervaringen te lezen met de betreffende apparatuur.
Zou dat ook niet leuk zijn af en toe iets dieper op in te gaan Maz?
Ik ben wel benieuwd hoe je bepaalde referentie tracks (voor jou dan, ieder heeft zijn eigen referentie tracks denk ik) beleeft op steeds (in jou geval dan toch ;) ) andere apparatuur.
Geeft ook weer een beeld van de verschillen, lijkt me best interessant.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Mr.M

Ik heb zoals iedereen referentie tracks, maar kan ook goed naar andermans muziek luisteren die ik niet kent. Als ik op de sweetspot zit en een vrouwen stem mij niet pakt of instrumenten mij niet boeien of dood overkomen weet ik het heel snel.
Ik hoef echt niet dagen naar muziek en App te luisteren , als ik ga zitten en na 2 uur klaar ben met luisteren dan is er iets niet goed.
Bij een goed opstelling blijf je de eens cd na de ander in de lade doen om opnieuw de cd te ontdekken. Ontdekken niet in de zin van nieuwe dingen horen maar genieten van de wauw effect,live beleving en boeiendheid van de weergave.

Sommige hebben dagen en of weken de tijd om erachter te komen of een speaker hun geluid is of ze moeten wennen aan het geluid.
Ik ben niet zo , en zoals ik heb gemerkt meerdere zoals ik zijn vrij snel in hun keuze (bv Yamaha en onder 13,ton,thanathos,doorofnight)
Dit zijn mensen zoals ik waarvan ik weet dat ze binnen  5 min of zelfs in de eerste minuut van muziek al velen eigenschappen van een set al hebben beoordeelt.
Ik ben zelfs zo iemand als ik bij de eerste nummer al geen klik heb met de sound dat het ook niet gaat komen.
Ik heb 2 maal een demo van rhapsody gehad op compleet onbekende set, en bij de eerste 10 woorden van de zangeres was ik complete verkocht en kon niet wachten tot ik mijn eigen muziek opzette. 
Ik heb ook sets thuis gehad waarvan ik echt me best heb gedaan om aan het geluid te wennen of de set de kans te geven om zich te bewijzen maar dat werd allemaal niets.
En zo heb ik het meerdere malen meegemaakt..


Bij mij is het zo.. 
HET PAKT ME OF HET PAKT ME NIET... EN DAT IS BINNEN 3 LIEDJES DUIDELIJK VOOR ME.

PS IK KRIJG VANDEWEEK EEN B&W 80O SERIE OVER DE VLOER ALS TUSSENTIJDS OPLOSSING.. 
die had ik nog niet gehad.  Hahaha

Enjoy.....
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: contour3.0 op juni 13, 2015, 17:20:02


;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
maar over een paar weken... [emoji317] [emoji317]

Rob
Over paar dagen al...... Maar dan heel anders dan de kharmas.....

Zo lijf ik toch verrassend ....
**UNDER CONSTRUCTION**

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Mr.M

Citaat van: Christiaan S op juni 14, 2015, 01:54:22

:D :D :clapping:


Die Hans is een aparte . je moet het hem toegeven hij komt altijd leuk om de hoek met zijn woorden..
Kan altijd lachen om zijn opmerkingen en bijzondere uitspraken..


Hij blijft lekker zichzelf....   :clapping:
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

@robert no hard feelings hierop... Je bent niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn die een opmerking heeft gemaakt betreft mijn manier van hobby en. Als je me langer kent dan groei je er vanzelf overheen . hahaha

Gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**


danielo

Citaat van: maz op juni 14, 2015, 01:42:27


PS IK KRIJG VANDEWEEK EEN B&W 80O SERIE OVER DE VLOER ALS TUSSENTIJDS OPLOSSING.. 
die had ik nog niet gehad.  Hahaha

Enjoy.....

Ben ik de enigste die soms afvraagt hoeveel rugklachten je extra veroorzaakt bij leveranciers en mensen die je hobby ondersteunen ? Je doet net alsof je het over pakjes boter hebt je hebt het hier even over dozen van wat 150kilo per stuk ?

Veel plezier, misschien moet je het gewicht bijhouden wat er 'in' en 'uit' gaat :)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

chansig

Citaat van: maz op juni 14, 2015, 01:42:27
PS IK KRIJG VANDEWEEK EEN B&W 80O SERIE OVERDOOR DE VLOER ALS TUSSENTIJDS OPLOSSING.. 
die had ik nog niet gehad.  Hahaha
Enjoy.....

Ik hoop dat je onderburen er plezier van gaan hebben.. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


Mr.M

Je moet wat over hebben voor je hobby. En de onderburen kennen me al.
De Egyptenaren hebben 4000 jaar geleden 5ton blokken 20 verdiepingen omhoog gekregen. 150 kilo blokje in 2015, 4 verdiepingen omhoog krijgen in een lift moet geen enkel probleem zijn. Hahaha

Heb jij je afgevraagd hoeveel tilwerk en man uren nodig zijn om 18,k te verdienen  die iemand betaald voor een paar speakers?

Nou ik kan je zeggen ,veeeeeel meer dan de half uur die nodig is om de speakes  via lift met speciale steek kar om precies te zijn 25 meter te verplaatsen. ;)

Dit zijn inderdaad verreweg de grootste speakers in huize Maz.
En ja ze wegen heel veel.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Mr.M

Nee abel ,dit zijn de oude matrix serie. Vierkant blokjes. Ook best geliefd heb ik gemerkt tussen de b&w liefhebbers.
**UNDER CONSTRUCTION**

DofN

Ja. Geef me een seintje als ze er staan en ik een uurtje kan komen luisteren, die 800's wil ik ook graag horen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Citaat van: maz op juni 14, 2015, 20:48:10
Je moet wat over hebben voor je hobby. En de onderburen kennen me al.
De Egyptenaren hebben 4000 jaar geleden 5ton blokken 20 verdiepingen omhoog gekregen. 150 kilo blokje in 2015, 4 verdiepingen omhoog krijgen in een lift moet geen enkel probleem zijn. Hahaha




:clapping:


Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

zoldar

Citaat van: maz op juni 14, 2015, 21:21:01
Nee abel ,dit zijn de oude matrix serie. Vierkant blokjes. Ook best geliefd heb ik gemerkt tussen de b&w liefhebbers.

Zie je hier daar nog in maatering studiotjes
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

danielo

Citaat van: maz op juni 14, 2015, 20:48:10
Je moet wat over hebben voor je hobby. En de onderburen kennen me al.
De Egyptenaren hebben 4000 jaar geleden 5ton blokken 20 verdiepingen omhoog gekregen. 150 kilo blokje in 2015, 4 verdiepingen omhoog krijgen in een lift moet geen enkel probleem zijn. Hahaha

Niet om lullig te doen maar de meeste Egyptenaren die aan dat project meewerkte waren niet bepaald bij en hadden flink wat lichamelijke klachten. Het waren misschien geen slaven zoals in de films maar een bepaald simpel leven hadden ze niet :)

Nog steeds niet helemaal duidelijk welk type 800 je het over hebt iets meer info ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

VlisChris

Citaat van: Richi op juni 14, 2015, 21:52:39
Volgens mij heb ik de foto's van de B&Ws gemist...  :P

Zolang je even je niet gaat knipperen met je ogen zou je de foto's nog voorbij moeten zien komen :D Of ik moet ze zelf alweer gemist hebben :angel:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.


Mr.M

Nee , ze zijn nog niet weg ,ze worden een deze dagen bezorgd . dus foto's volgen .

Voor de aangeboden prijs kon ik ze niet laten staan. Al is het maar voor 5 weekjes.

Je krijgt niet dagelijks de kans om zoiets in eigen huis te halen. Straks weet ik tenminste hoe een 800 serie b&w klinkt. De oudere serie dan.
De nieuwe types hebben my niet kunnen overtuigen.ook de grote jongens niet. Eigenlijk de hele serie niet.


Persoonlijk vond ik de 805diamond (monitors) beste klinken met een sub van allen.




Het is de oudere type 800 serie. Links op de foto.
......
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: zoldar op juni 14, 2015, 22:18:34
Zie je hier daar nog in maatering studiotjes


Je hebt gelijk ook . lees net dat ze inderdaad vroeger in de mastering studio's gebruikt werden

http://www.audio-creative.nl/hifi/bowers-wilkins-805-diamond/.




**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

Citaat van: danielo op juni 14, 2015, 23:21:00
Niet om lullig te doen maar de meeste Egyptenaren die aan dat project meewerkte waren niet bepaald bij en hadden flink wat lichamelijke klachten. Het waren misschien geen slaven zoals in de films maar een bepaald simpel leven hadden ze niet :)

Daniel.

Kun je nagaan wat ze voor hun hobby over hadden  ;D
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock