Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

skyfox

Stoer!! Echt een hele mooie beamer, als ik de recensies mag geloven. Ga je em ophalen bij Sander en dan meteen nog even zijn d-box aan de tand voelen?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

riwi

Gefeliciteerd :) Mooie projector :)

HTip

Citaat van: Teejoo op april 30, 2012, 23:10:51
Inmiddels besloten de Sony VPL-VW95 die hier op het forum is aangeboden te kopen. Dan zijn we weer voor een paar jaar Up-to-date qua beeld  :pompom:
Gefeliciteerd met je nieuwe projector! :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Teejoo

De oude JVC is inmiddels verkocht, en de Sony geinstalleerd. Het ging net qua zoom en lensschift. Had ik niet gedacht. Prachtig beeld, scherpe pans en echt lekker stil (zelfs voor mijn maatstaven Riwi  ;)). Hij is voor mijn gevoel wel iets minder scherp, maar dat kan ook gewoon een iets minder harde look zijn. Ik zie het bijvoorbeeld wel als je de focus insteld op het raster. Bij de JVC zie je dan de losse pixelblokjes (of hoe heten die dingen) iets strakker. Ik bedoel dan de lijntje die je ertussen ziet als je met je neus op het scherm staat. Bij de Sony is dat iets fuzzier.

Maar filmbeelden zien er echt indrukwekkend uit. Als je de imax scenes uit dark knight bekijkt heb je echt het gevoel dat je door een raam naar beneden kijkt. Ook de nachtscenes van de stad zijn indrukwekkend.

williams

CitaatIk zie het bijvoorbeeld wel als je de focus insteld op het raster. Bij de JVC zie je dan de losse pixelblokjes (of hoe heten die dingen) iets strakker. Ik bedoel dan de lijntje die je ertussen ziet als je met je neus op het scherm staat. Bij de Sony is dat iets fuzzier.

Dit komt doordat de fill factor kleiner is bij de Sony ,de pixel ziiten dichter op elkaar waardoor je het raster moelijker ziet ,maar het beeld wel scherper is.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Teejoo

Citaat van: williams op mei  3, 2012, 20:18:53
Dit komt doordat de fill factor kleiner is bij de Sony ,de pixel ziiten dichter op elkaar waardoor je het raster moelijker ziet ,maar het beeld wel scherper is.
Aha, weer wat geleerd!

Wat ook erg mooi is dat je de panels kunt uitlijnen op elkaar om de laatste puntjes op de i te zetten.

riwi

#1506
Fijn dat ie kwa fan noise goed bevonden is :) Dat is altijd moeilijk in te schatten voor een ander.

Ik vind juist de scherpte tov de JVC een grote stap vooruit. En het in-beeld contrast. Tegenlicht scene's vind ik spectaculair mooi :) Om maar niet ENORM te zeggen :)

het lensshift bereik is net wat krapper dan bij de JVC, maar als het past, dan past het :)

Ik check net mijn pronto file en de discrete on / off komen uit de philips bibliotheek, dus die zaten al in de standaard "Sony VPL VW" projector component.

Teejoo

Citaat van: riwi op mei  4, 2012, 23:24:53
Fijn dat ie kwa fan noise goed bevonden is :) Dat is altijd moeilijk in te schatten voor een ander.

Ik vind juist de scherpte tov de JVC een grote stap vooruit. En het in-beeld contrast. Tegenlicht scene's vind ik spectaculair mooi :) Om maar niet ENORM te zeggen :)

het lensshift bereik is net wat krapper dan bij de JVC, maar als het past, dan past het :)

Ik check net mijn pronto file en de discrete on / off komen uit de philips bibliotheek, dus die zaten al in de standaard "Sony VPL VW" projector component.
Ik ben het helemaal met je eens qua beeld. Precies die dingen die jij opnoemd zijn erg indrukwekkend + de diepte in het beeld. Maar ik doelde meer op het focusraster. Met een licht blu-ray beeld zie je wel scherpe lijntjes tussen de pixels. Ik denk dat het ook beter te omschrijven is als een anloge look.

Zoals gezegd een goede aanvulling op de rest van de set, en dus ook op audio gebied  :music:

blue-eyes

Citaat van: Teejoo op april 30, 2012, 23:10:51
Inmiddels besloten de Sony VPL-VW95 die hier op het forum is aangeboden te kopen. Dan zijn we weer voor een paar jaar Up-to-date qua beeld  :pompom:


Gefeliciteerd, en noteer deze opmerking even. Voor het geval er volgend jaar weer een wordt aangeschaft ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#1509
Citaat van: Blue-Eyes op mei  5, 2012, 10:59:57

Gefeliciteerd, en noteer deze opmerking even. Voor het geval er volgend jaar weer een wordt aangeschaft ;)
Nou, zoals je in mijn topic kunt nalezen ben ik juist erg goed in het lang gebruiken van mijn spullen! Ik ben er altijd extreem zuinig op, vandaar dat ook alles als nieuw uitziet. De HD1 was ook al van eind 2007, dus dat is zeker voor een beeldweergever erg netjes. M'n B&W Nautilussen zijn zelfs al van 2000. (Ik ben iets minder wispelturig dan een zekere BE  :D )

blue-eyes

Vooral je gaan verdedigen Teejoo ;) :P


Dat laatste zal zeker kloppen. Durf te leven :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#1511
Citaat van: Blue-Eyes op mei  5, 2012, 13:17:03
Vooral je gaan verdedigen Teejoo ;) :P

Dat laatste zal zeker kloppen. Durf te leven :D
Zo zie je dat ik er kei trots op ben   :music:

Gelukkig valt dat durven te leven ook wel mee als ik om me heen kijk.. had je maar eens langs moeten komen!

blue-eyes

dat heeft er helaas nooit ingezeten, 's avonds altijd door moeten werken.



Met recht trots, mooie set, goed doordacht!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#1513
Citaat van: Blue-Eyes op mei  5, 2012, 13:25:05
dat heeft er helaas nooit ingezeten, 's avonds altijd door moeten werken.
En dan nog onderbetaald worden  :D

Maar inderdaad jammer dat je niet een keer tijd hebt kunnen vrijmaken. Hoeft ook niet meteen een hele avond hoor, kan ook gewoon 1-2 uurtjes.

blue-eyes

#1514
Citaat van: Teejoo op mei  5, 2012, 13:37:20
En dan nog onderbetaals worden  :D

Maar inderdaad jammer dat je niet een keer tijd hebt kunnen vrijmaken. Hoeft ook niet meteen een hele avond hoor, kan ook gewoon 1-2 uurtjes.

Een van de mensen die ik aanstuur zit nu 2 dagen per week in Maastricht. Ik wip nog wel eens langs, maar rij dan na het bezoek vaak door naar Brussel of weer terug naar een ander kantoor.
Blijf daar niet meer overnachten.
Onderbetaald, ja zekers. Funtie is 2 schalen hoger, maar gezien de reorganisatie (3-5000 man eruit!) mag er niets veranderen. Ergo, even stil blijven zitten is verstandig....
Maar goed, ander topic, dit is jouw HT topic.


Dus al met al, zal het nu nog minder snel lukken. Maar vergeten doe ik het niet, lijkt me domweg alleen al leuk om je eens een handje te schudden ;)




Wat zijn nu je plannen? Net als ik, NIETS aanpassen, gewoon muziek luisteren en film kijken? Geeft veel rust!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op mei  5, 2012, 13:47:17

Wat zijn nu je plannen? Net als ik, NIETS aanpassen, gewoon muziek luisteren en film kijken? Geeft veel rust!
Op zich is het natuurlijk al vrij lang rustig op het upgrade front na de switch naar Classé (ik tel het HDMI board even niet mee). Dus het is primair films kijken en muziek luisteren. De projector stond dit jaar op de planning, want daar kon ik zowel qua beeld, maar ook op geluidsvlak veel winst halen. Ik heb wel nog veel winst gehaald met finetunen, zoals bijvoorbeeld laatst met de verplaatsing van de sub. Ik ga binnenkort nog eens aan de slag met de EQ van de Classé, om te kijken of ik de Velodyne SMS-1 ertussenuit kan halen.

Verder heb ik nog maar 1 ding op m'n verlanglijstje staan: een kwalitatief hoogwaardige streamer, met een goede digitale uitgang. Dus dat valt wel mee. Voordeel is dat je weer budget hebt voor andere leuke dingen als auto's.

blue-eyes

Imo is het grote voordeel: rust ;)

En ja, budget voor ander hobbies zoals een auto. Maar dat geeft weer onrust :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Deze week de nieuwe firmware van de Pioneer LX-91 geinstalleerd: http://www.pioneer.eu/nl/support/software/BDP-LX91/index.html#download_12

Ben toch wel blij dat ze die speler tot nu toe zo goed blijven supporten. Blijft een mooi apparaat!

Teejoo

Zo, bijna een jaar geleden dat ik hier iets heb gepost. In dat jaar eigenlijk alleen maar wekelijks 2-3 keer genoten van een film. Verder nog steeds fanatiek met muziekluisteren bezig, hoewel ik dat meer in de auto en woonkamer doe.

In de Teejooscoop wel tracks afgemixed voor mijn muzikale vrienden van Kixxx Development. En nog veel leuker, tracks geremixed tot lekkere soulful housetracks als tegenhanger van al die trance crap.  Dat bevalt blijkbaar want we kregen vandaag een leuk verzoek uit de UK om wat te gaan doen met een track, waarbij de andere remix door Joey Negro gedaan wordt... Echt een van mijn remix helden. Zodra het uitkomt zal ik hier de links gaan plaatsen. Ik vind het in elk geval erg spannend en leuk!

Teejoo

Sinds gisteravond pakt de pioneer geen blu-rays meer. Wel DVD's en CD's. Ik vrees dus toch dat het loopwerk kaduuk is. Ik ga hem toch niet laten repareren, dan gebruik ik hem maar voor muziek. Ik heb al vaker gelezen dat de kosten voor reparatie erg hoog zijn. Daarvoor heb ik ook een nieuwe speler die sneller en goedkoper is.

Zit eraan te denken een Denon DBT-1713 aan te schaffen. Ik gebruik tenslotte toch alleen maar de HDMI uitgang, het is goedkoop en wordt goed getest. Verder heeft Denon mij altijd gecharmeerd. Ik kan alleen nog geen hack vinden voor DVD regio vrijgave.

denoontje

staat toch nog een denon bt2500 op het forum...evt ook een optie

Teejoo

#1521
Citaat van: denoontje op mei  4, 2013, 11:51:27
staat toch nog een denon bt2500 op het forum...evt ook een optie
Die heb ik destijds al niet gekocht omdat hij al ouder was. Met dit soort spullen moet je reëel zijn en beseffen dat de ontwikkelingen hard gaan. De nieuwe denon zal de oude dan ook op alle fronten gelijkwaardig zijn of zelfs verslaan. Net zoals bij mijn oude Pioneer. Die heb ik toen bewust gekocht vanwege het goede analoge gedeelte dat ik nodig had. Maar via HDMI verwacht ik geen kwaliteitsverschil. De nieuwe is wel stukken sneller etc, en je hebt bijvoorbeeld weer wat jaren support qua firmware, hoewel de Pioneer dat ook nog had.

denoontje


bmateijsen

Ik zou kiezen voor een Oppo... 103 of 105. Regio modificatie is geen probleem.

Groet,

Bjorn

Citaat van: Teejoo op mei  4, 2013, 11:38:03
Sinds gisteravond pakt de pioneer geen blu-rays meer. Wel DVD's en CD's. Ik vrees dus toch dat het loopwerk kaduuk is. Ik ga hem toch niet laten repareren, dan gebruik ik hem maar voor muziek. Ik heb al vaker gelezen dat de kosten voor reparatie erg hoog zijn. Daarvoor heb ik ook een nieuwe speler die sneller en goedkoper is.

Zit eraan te denken een Denon DBT-1713 aan te schaffen. Ik gebruik tenslotte toch alleen maar de HDMI uitgang, het is goedkoop en wordt goed getest. Verder heeft Denon mij altijd gecharmeerd. Ik kan alleen nog geen hack vinden voor DVD regio vrijgave.

vik

#1524
Citaat van: Teejoo op mei  4, 2013, 11:38:03
Sinds gisteravond pakt de pioneer geen blu-rays meer. Wel DVD's en CD's. Ik vrees dus toch dat het loopwerk kaduuk is. Ik ga hem toch niet laten repareren, dan gebruik ik hem maar voor muziek. Ik heb al vaker gelezen dat de kosten voor reparatie erg hoog zijn. Daarvoor heb ik ook een nieuwe speler die sneller en goedkoper is.

Zit eraan te denken een Denon DBT-1713 aan te schaffen. Ik gebruik tenslotte toch alleen maar de HDMI uitgang, het is goedkoop en wordt goed getest. Verder heeft Denon mij altijd gecharmeerd. Ik kan alleen nog geen hack vinden voor DVD regio vrijgave.

Waarom probeer je je speler niets eens schoon te maken? Klinkt als vuil. Het zijn namelijk 2 lenzen.

Ik heb dit pas geleden bij mijn Samsung speler gehad.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike