Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenGRT

Die Harbeths zijn inderdaad standaard vierkante kistjes  ;) , kan me wel voorstellen dat je het uiterlijk van belang vind. Zo'n Usher BE 718 is wel erg fraai om te zien trouwens...maar die MD-1's hebben denk ik behoorlijk wat ruimte nodig om volledig tot hun recht te komen, in de winkel klinkt het altijd weer anders dan in je eigen woonkamer...

Citaat van: drees62 op augustus  2, 2010, 21:37:08
:inlove: :inlove: :headbanging:

Zal wel een lekker dynamiekrijk en bombastisch geluid geven...wat voor een muziek hebben jullie allemaal beluisterd? Ik weet nog goed toen ik de MF A5.5 op mijn speakers hoorde...sjonge...die woofers van de Vertigo's waren nog nooit zo ver uitgeslagen  ;D
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Ik heb een doorsnee meegnomen van wat ik hier luister(Muse, Sting, Katie Melua, Canadian Brass, 2 Meter Sessies, Postmen ...) en Andre had meer volwassen muziek bij zich waarmee de MD-1 s goed aan de tand kon worden gevoeld.


Sander.

Citaat van: JeroenGRT op augustus  2, 2010, 21:41:26
Die Harbeths zijn inderdaad standaard vierkante kistjes  ;) , kan me wel voorstellen dat je het uiterlijk van belang vind. Zo'n Usher BE 718 is wel erg fraai om te zien trouwens...maar die MD-1's hebben denk ik behoorlijk wat ruimte nodig om volledig tot hun recht te komen, in de winkel klinkt het altijd weer anders dan in je eigen woonkamer...

Zal wel een lekker dynamiekrijk en bombastisch geluid geven...wat voor een muziek hebben jullie allemaal beluisterd? Ik weet nog goed toen ik de MF A5.5 op mijn speakers hoorde...sjonge...die woofers van de Vertigo's waren nog nooit zo ver uitgeslagen  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

#527
Citaat van: Xander32 op augustus  2, 2010, 21:48:23
Ik heb een doorsnee meegnomen van wat ik hier luister(Muse, Sting, Katie Melua, Canadian Brass, 2 Meter Sessies, Postmen ...) en Andre had meer volwassen muziek bij zich waarmee de MD-1 s goed aan de tand kon worden gevoeld.


Sander.


Haha, meer volwassen muziek  8)

Wat had ik o.a. meegenomen:

Shelby Linn- Just a little lovin'
Dave Brubeck - Take Five
Boz Scaggs - Thanks to You (van het fameuze album Dig)

Dit zijn nummers die behoorlijk wat laag in zich hebben (Bjorn veerde bij de laatste zelfs op en vertelde dat hun dit nummer veel gebruikten om de bas te tunen in een systeem)
Bombastisch was het zeker niet, de combinatie speelde prettig, met een lekkere punch en nergens scherp hoog. Iets wat Sander (en mij) erg aansprak. Jammer dat het bij hem thuis toch weer anders klinkt. Zo zie je maar weer hoe belangrijk een ruimte en dus akoestiek is in het hele verhaal.

JeroenGRT

Zo te lezen hebben jullie in ieder geval plezier gehad bij BB&G  ;) , ben benieuwd of je deze Ushers gaat houden.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

bmateijsen

Citaat van: drees62 op augustus  2, 2010, 21:59:31

Bombastisch was het zeker niet, de combinatie speelde prettig, met een lekkere punch en nergens scherp hoog. Iets wat Sander (en mij) erg aansprak. Jammer dat het bij hem thuis toch weer anders klinkt. Zo zie je maar weer hoe belangrijk een ruimte en dus akoestiek is in het hele verhaal.

In Sanders ruimte zal het ook een kwestie zijn van tuning en compromissen sluiten als ik het zo lees. Als je met je hoofd bij de muur zit, heb je simpelweg altijd roomgain en soms veel meer dan je wil hebben....

Groet,

Bjorn

Alex Groningen

Citaat van: erik s. op juli 31, 2010, 19:08:46
ik zal wel op een ander geluidnivo draaien...  :devil:


Dat zal het dan wel zijn. Heb een tussenwoning waar ik rekening met mijn buren moet houden. Maar op dit moment zijn beide buren op vakantie, dus kan de komende dagen ook lekker hard gaan hier. ;D

Xander32

#531
Citaat van: Alex Groningen op augustus  3, 2010, 20:09:54

Dat zal het dan wel zijn. Heb een tussenwoning waar ik rekening met mijn buren moet houden. Maar op dit moment zijn beide buren op vakantie, dus kan de komende dagen ook lekker hard gaan hier. ;D
Enjoy it :headbanging:.

Af en toe best lekker om wat luider te draaien al doe ik dat weinig. Draai veelal op een zelfde, redelijk beschaafd geluidsniveau.
Citaat van: bmateijsen op augustus  2, 2010, 22:14:55
In Sanders ruimte zal het ook een kwestie zijn van tuning en compromissen sluiten als ik het zo lees. Als je met je hoofd bij de muur zit, heb je simpelweg altijd roomgain en soms veel meer dan je wil hebben....

Groet,

Bjorn
Ben bang van wel. En vooral in die situatie zal de speakerkeuze erg bepalend zijn voor de geluidskwaliteit.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op augustus  3, 2010, 20:31:30
Enjoy it :headbanging:.

Af en toe best lekker om wat luider te draaien al doe ik dat weinig. Draai veelal op een zelfde, redelijk beschaafd geluidsniveau.


Hier ook hoor hoeft mij mij niet altijd hard te gaan. Maar op momenten dat het even kan, dan gaat de volume toch wel even lekker omhoog.

Xander32

#533
Totdat ik helder heb welke speakers er gaan en/of komen heb ik het netsnoeren-avontuur maar stop gezet. Het heeft geen zin om met tweaks bezig te zijn als de basis er nog niet staat. De kabels zijn retour naar de rechtmatige eigenaar.

Super hoe Antoine (de Furutech-boer) daar mee omgaat: heb de kabels wel ruim drie weken thuis gehad en hij heeft er zelfs nog 1 nagezonden maar hij gaf mij groot gelijk ...


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

djaxx

En Sander, nog nieuwe ontwikkelingen. Wat is je mening nu zo na enkele dagen, weet ja al meer welke richting je uit wil gaan?

Roger Black

Ik ben benieud hoe dit uitpakt!

Xander32

Citaat van: djaxx op augustus  4, 2010, 19:09:45
En Sander, nog nieuwe ontwikkelingen. Wat is je mening nu zo na enkele dagen, weet ja al meer welke richting je uit wil gaan?
Citaat van: Roger Black op augustus  5, 2010, 11:52:19
Ik ben benieud hoe dit uitpakt!

Ik laat het momenteel allemaal even bezinken en bekijk alle opties 8).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

djaxx

Citaat van: Xander32 op augustus  5, 2010, 13:32:03
Ik laat het momenteel allemaal even bezinken en bekijk alle opties 8).


Sander.

Luxepositie  :worship:

ajbeefde

Citaat van: Xander32 op augustus  5, 2010, 13:32:03
Ik laat het momenteel allemaal even bezinken en bekijk alle opties 8).


Sander.

De opties beluisteren is in dit geval beter  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Xander32

Citaat van: ajbeefde op augustus  5, 2010, 17:03:58
De opties beluisteren is in dit geval beter  ;)
bij-de-hand typje  :P.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#540
Usher MD-1`s staan nu te koop bij W&W Audio, de komplete Focal-set en mijn SR8002 komen (morgen) te koop.
Wat staat er nu dan te spelen: Usher BE 718`s op WLM stands. En eerste indruk is: :thumbs-up:.

Concreet: ga terug naar stereo 8).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

S@m

Citaat van: Xander32 op augustus  7, 2010, 18:54:17
Usher MD-1`s staan nu te koop bij W&W Audio, de komplete Focal-set en mijn SR8002 komen (morgen) te koop.
Wat staat er nu dan te spelen: Usher BE 718`s op VLM stands. En eerste indruk is: :thumbs-up:.

Concreet: ga terug naar stereo 8).


Mooiere weergave in je ruimte met monitoren dan met (tot nog toe beluisterde) vloerstaanders..?

Xander32

#542
Citaat van: S@m op augustus  7, 2010, 18:59:58
Mooiere weergave in je ruimte met monitoren dan met (tot nog toe beluisterde) vloerstaanders..?
Is dat vreemd dan ¿

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

R


Martijnst1990

Zo, de speakers volgen elkaar snel op  8) Je bent helemaal van surround afgestapt of komen er ook plannen voor een andere surround receiver?

De foto's volgen nog neem ik aan ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

De MD-1`s waren een beetje een bevlieging. En geloof mij: dat is echt niets voor mij, ik ben iemand die waar het kan weloverwogen keuzes maakt.
Neemt niet weg dat het prachtige speakers zijn, zowel betreft diens geluid in een ruimte waar `deze hun potentie kunnen laten horen, als betreft diens looks.

Fotos van de BE 718`s en de te verkopen spullen gaan morgen wel volgen, nu de kop niet meer naar staan.


Sander.
Citaat van: Martijn90 op augustus  7, 2010, 19:17:11
Zo, de speakers volgen elkaar snel op  8) Je bent helemaal van surround afgestapt of komen er ook plannen voor een andere surround receiver?

De foto's volgen nog neem ik aan ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

S@m

Citaat van: Xander32 op augustus  7, 2010, 19:01:53
Is dat vreemd dan ¿

Sander.

Nee hoor, was een vraag uit interesse...

Guester

Citaat van: Xander32 op augustus  7, 2010, 18:54:17
Usher MD-1`s staan nu te koop bij W&W Audio, de komplete Focal-set en mijn SR8002 komen (morgen) te koop.
Wat staat er nu dan te spelen: Usher BE 718`s op VLM stands. En eerste indruk is: :thumbs-up:.

Concreet: ga terug naar stereo 8).


Sander.

Whoei mooi hoor, en het kan soms snel gaan. Kom je ook posten in het stereo gedeellte  ;)
Mooie speakers.
Sonos - Spotify

JeroenGRT

Mooi Sander! Ik denk dat je een juiste keuze hebt gemaakt! Die monitoren komen denk ik beter tot hun recht in jullie woonkamer...
Maar helemaal terug naar stereo? Ik heb er zelf ook vaak genoeg aan gedacht...maar af en toe een film of concert kijken in surround is toch wel erg mooi!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

pagr

Hi Sander, gezien de afgelopen weken/dagen ligt je prioriteit nu sterk op perfect stereo geluid, wel een grote ommezwaai maar jij was al lang aan het zoeken/experimenteren naar "de" sound en het oplossen van enkele akoestische issues in de huiskamer. Die Ushers moeten dan ook gruwelijk goed klinken dat ze je overtuigen om te gaan naar pur sang stereo.
Gefeliciteerd met je moeilijke maar moedige keuze.

P.S. Je kunt je huidige set toch houden voor een kleine HT-set in een kamertje boven? Is toch lekker om een film te genieten in surround?
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22