Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

#400
De Lyngdorf CD-1 van binnen:


Ziet er wel clean uit(verder ben ik een a-techneut  :P).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijnst1990

Wat is zo'n ding toch eigenlijk leeg zeg  :P Neemt natuurlijk niet weg dat het een mooi apparaat is!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

Citaat van: Martijn90 op juli  9, 2010, 14:16:12
Wat is zo'n ding toch eigenlijk leeg zeg  :P Neemt natuurlijk niet weg dat het een mooi apparaat is!
Ja he. Moet ook eerlijk bekennen; ik zie het geld er zo ook niet vanaf :unsure:.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijnst1990

Dat kan ik me voorstellen, ach, zolang het maar goed klinkt ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

De A5 (al niet veel beter voor de leek ...):



Citaat van: Martijn90 op juli  9, 2010, 14:28:42
Dat kan ik me voorstellen, ach, zolang het maar goed klinkt ;)
Prcis, en dat doet het :headbanging:.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Maro op juli 13, 2010, 22:07:12
Less is more... ;)
Kan er in ieder geval minder aan kapot.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

#408
De komende twee weken ga ik een viertal verschillende (Furutech) netsnoeren uitproberen.
Vanaaf al de eerste ervaringen opgedaan:

Gestart ben ik met het vervangen van het netsnoer van de A5 (geintegreerde versterker) - door de Furutech FP Alpha-3.
Resultaat: een rustiger geluidsbeeld, d.w.z. het scherpe randje van het hoog is verdwenen en de bas is gelijkmatiger (60 hz. piek lijkt te zijn afgenomen), afzonderlijke basnoten zijn beter te volgen en stemmen klinken nadrukkelijker. Echter heb ik het idee dat dit alles ten koste gaat van enige detaillering/maar kan ook komen door een beter gebalanceerd geluid doordat er meer mid is(?).

Vervolgens het orgineel van de CD-1 vervangen - door Furutech FP-3TS20.
Resultaat: terug is de detaillering en meer, d.w.z. meer detaillering als in de begin situatie (met alle orginele netsnoeren), ik hoor meer nadrukkelijk het uitklinken van instrumenten en iets wat mij niet eerder is opgevallen: echo/galm van stemmen bij sommige opnames. Stemmen zijn nog net zo nadrukkelijk aanwezig echter klinken deze ook weer wat frisser.

Resume: een netsnoer doet dus wel degelijk iets met het geluid. Of dit ook altijd wenselijk is/een positieve verandering is is nog maar de vraag.

Al met al wel leuke/goede eerste ervaringen.



Sander.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

erik s.

Citaat van: Xander32 op juli  9, 2010, 14:44:04
De A5 (al niet veel beter voor de leek ...):


Prcis, en dat doet het :headbanging:.


Sander.
dit is de A5cr voorversterker.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Xander32

#410
Ik kan er verders geen vinden, wie wel?

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Leuk om te lezen dat je verschil hoort met andere stroomkabels. Welke ga je nog meer testen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

S@m

Citaat van: Xander32 op juli 17, 2010, 08:57:26
Ik kan er verders geen vinden, wie wel?

Sander.

Bedoel je een foto van de binnenzijde van de A5 geïntegreerde versterker..?

Deze dus >


En de A5(.5) cd speler >

Xander32

#413
@ Sam: Thx - die bedoelde ik ja.

Citaat van: HTip op juli 17, 2010, 09:51:06
Leuk om te lezen dat je verschil hoort met andere stroomkabels. Welke ga je nog meer testen?
De verschillen zijn voor mij echt nadrukkelijk waarneembaar = hoorbaar. Zelfs beter dan bij de ls.kabels en ic`s die ik heb kunnen uitproberen. Daarmee is mijn sceptische houding ook in 1 x verdwenen.

Ik probeer echter wel kritisch te blijven want het gaat weer om aanzienlijke bedragen. Wat daarin enorm helpt is dat ik mijn vriendin deelgenoot heb gemaakt  8).


De testkandidaten zijn:

Furutech FP-314Ag 1,5 mtr. afgemonteerd met Hi-Fi Tuning GII netstekker en
Wattgate IEC connector; occasion,
Furutech FP-3TS20 (kabel versie 2007) 1,0 mtr. afgemonteerd met Furutech FI-
35G / 25G connectoren; occasion,
Furutech FP-3TS762 1,5 mtr. afgemonteerd met Hi-Fi Tuning GII netstekker en
IeGo IEC connector,
FP Alpha-3 ‘Gold’ uitvoering 1,5 mtr. (afgemonteerd met Hi-Fi Tuning GII
netstekker en IeGo Power IEC connector); occasion.


Volgende week nog een M&G bij de buren - allicht dan een tweetal netsnoeren meenemen om te ervaren wat deze in een andere set doen/om te proberen andere sceptici om te turnen.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Citaat van: Xander32 op juli 17, 2010, 10:50:25
De verschillen zijn voor mij echt nadrukkelijk waarneembaar = hoorbaar. Zelfs beter dan bij de ls.kabels en ic`s die ik heb kunnen uitproberen. Daarmee is mijn sceptische houding ook in 1 x verdwenen.
Zo is het bij mij bij elke kabel gegaan. Ik was vroeger ook sceptisch, maar geleidelijk ben ik een believer geworden ;)

Citaat van: Xander32 op juli 17, 2010, 10:50:25
Ik probeer echter wel kritisch te blijven want het gaat weer om aanzienlijke bedragen. Wat daarin enorm helpt is dat ik mijn vriendin deelgenoot heb gemaakt  8).
Heel verstandig. Als zij ook verschil hoort, dan is de aankoop makkelijker :D

Citaat van: Xander32 op juli 17, 2010, 10:50:25
De testkandidaten zijn:

Furutech FP-314Ag 1,5 mtr. afgemonteerd met Hi-Fi Tuning GII netstekker en
Wattgate IEC connector; occasion,
Furutech FP-3TS20 (kabel versie 2007) 1,0 mtr. afgemonteerd met Furutech FI-
35G / 25G connectoren; occasion,
Furutech FP-3TS762 1,5 mtr. afgemonteerd met Hi-Fi Tuning GII netstekker en
IeGo IEC connector,
FP Alpha-3 'Gold' uitvoering 1,5 mtr. (afgemonteerd met Hi-Fi Tuning GII
netstekker en IeGo Power IEC connector); occasion.

Dat zijn niet de eerste de besten. Furutech heeft bij mij ook een goede indruk achtergelaten. Ik heb nu de G320Ag-18 en die heeft een mooie prijs-/kwaliteitsverhouding. Helaas is die fors in prijs gestegen :nopompom:

Citaat van: Xander32 op juli 17, 2010, 10:50:25
Volgende week nog een M&G bij de buren - allicht dan een tweetal netsnoeren meenemen om te ervaren wat deze in een andere set doen/om te proberen andere sceptici om te turnen.
Leuk idee, maar pas wel op, want je bent drager van het upgradevirus :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

#415
Met de FP-3TS20 achter de CD-1 en de FP Alpha-3 achter de A5 is daar rust.

Daarnaast eens de 46 inch glasplaat (Pana) welke tussen de fronts in hangt afgedekt met een fleecedeken: wat een effect :o.
Dit geeft zoveel meer rust in het geluidsbeeld en dempt duidelijk het hoog. Het effect is zelfs zo fors te noemen dat ik twijfel of dit wel een gewenst effect geeft: wel de rust die het brengt maar ik mis een deel van het sprankelende :-\.

M`n vriendin ging echter wel direct op zoek naar de thermometer om te checke of ik wel helemaal fris was :P.
Maar haar mee laten luisteren naar het effect van de netsnoeren(en de het afdekken van de tv): "het scherpe is er helemaal af", aldus hare maje.


Tot op heden meer dan tevreden ;D



Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#416
Hierbij nog een overzichtje betreft de eigenschappen van de verschillende Furutech snoeren:

Furutech FP-3TS20: zit aan de warme kant van neutraal(valt iets af in het laag en het hoog)

Furutech FP-314Ag: zit aan de heldere kant van neutraal(zet het laag en het hoog iets aan)

Furutech FP Alpha-3 / FP-3TS76: neutraal.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op juli 17, 2010, 08:57:26
Ik kan er verders geen vinden, wie wel?

Sander.


Aangezien jij binnekanten zoekt van diverse componenten heb ik er hier ook één voor je. Het is namelijk de MF A5 cr eindversterker. Nadat ik hem gisteren noodgedwongen moest open schroeven(imbus), heb ik gelijk maar een aantal foto's gemaakt.

Xander32

@ Alex: thx voor de post. Heb je de zekering al vervangen, heb je de set al weer aan `t spelen?

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op juli 20, 2010, 20:19:23
@ Alex: thx voor de post. Heb je de zekering al vervangen, heb je de set al weer aan `t spelen?

Sander.

Graag gedaan.

Zo te zien ben ik een beetje traag met antwoorden. De eindversterker speelt weer als vanouds. Gelukkig was het een klein probleempje waar ik op hoopte dat dat het was. Volgende keer even wat voorzichtiger zijn.

Maar even wat anders. Volgens mij kan ik jou feliciteren met een hele mooie nieuwe aankoop. ;D

Xander32

#420
Citaat van: Alex Groningen op juli 24, 2010, 13:27:58
Graag gedaan.

Zo te zien ben ik een beetje traag met antwoorden. De eindversterker speelt weer als vanouds. Gelukkig was het een klein probleempje waar ik op hoopte dat dat het was. Volgende keer even wat voorzichtiger zijn.

Maar even wat anders. Volgens mij kan ik jou feliciteren met een hele mooie nieuwe aankoop. ;D
Goed om te lezen dat de versterker weer ok is :thumbs-up:.

En wacht nog maar ff met feliciteren: ik ben nog erg content met de 816W`s - de Ushers moeten dus echt wel duidelijk meer bieden wil ik tot aankoop over gaan. Maar mijn verwachtingen zijn hoog en ik neem zeer zeker wel de pinpas mee naar Hilversum ;).

Morgen (wat is toeval) krijg ik al een voorproefje met een prachtige set 718 BE`s - hebben een M&G bij mede forumlid Drees62.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op juli 24, 2010, 15:16:33
Goed om te lezen dat de versterker weer ok is :thumbs-up:.

En wacht nog maar ff met feliciteren: ik ben nog erg content met de 816W`s - de Ushers moeten dus echt wel duidelijk meer bieden wil ik tot aankoop over gaan. Maar mijn verwachtingen zijn hoog en ik neem zeer zeker wel de pinpas mee naar Hilversum ;).

Morgen (wat is toeval) krijg ik al een voorproefje met een prachtige set 718 BE`s - hebben een M&G bij mede forumlid Drees62.


Sander.


Dan wacht ik nog even met de felicitatie. ;) Wanneer ga je richting Hilversum om ze te beluisteren?
Wens je alvast plezier morgen met de M&G

Xander32

Citaat van: Alex Groningen op juli 24, 2010, 15:22:40

Dan wacht ik nog even met de felicitatie. ;) Wanneer ga je richting Hilversum om ze te beluisteren?
Wens je alvast plezier morgen met de M&G
Donderdag of vrijdag. Ik heb nog geen vakantie maar beheer wel m`n eigen agenda; heeft zo z`n voordelen soms.
Zo als Hare-Maje thuis is haar eerst maar een op de hoogte brengen van mijn voornemens :dry:. Allicht kunen wij er een gezelli dagje Hilversum van maken incl. etentje :angel:.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

#424
Citaat van: Xander32 op juli 24, 2010, 15:26:35
Zo als Hare-Maje thuis is haar eerst maar een op de hoogte brengen van mijn voornemens :dry:. Allicht kunen wij er een gezelli dagje Hilversum van maken incl. etentje :angel:.

Sander.


Ze weet het dus nog niet? ;D En ach, je moet er wat voor over hebben om je gewenste aankoop thuis te krijgen, en je bent er ook nog eens lekker met zijn tweetjes een dagje uit. ;)


Maar lees binnenkort wel of je tot aankoop bent overgegaan of niet. Hou je topic in de gaten.