Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op september  5, 2011, 19:58:34
Op welke hoogte zit jij doorgaans bij die luistersessies?
Grappig dat je dat vraagt. Dealers schuiven, als ik binnenkom, meestal meteen de luisterstoel opzij. Maar thuis zit ik ook gewoon op de bank en ik wil op goede hoogte zitten, dus neem altijd plaats in de gebruikelijke stoel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op september  5, 2011, 20:10:24
Grappig dat je dat vraagt. Dealers schuiven, als ik binnenkom, meestal meteen de luisterstoel opzij. Maar thuis zit ik ook gewoon op de bank en ik wil op goede hoogte zitten, dus neem altijd plaats in de gebruikelijke stoel.
Verstandig.  Wil niet suggereren dat het alles uitmaakt maar heb hier wel eerder op gezinspeeld (iets met "invalshoek") en vroeg het me weer eens af naar aanleiding van de tegenvallende AP en de positieve ervaring met de Maggies.

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op september  5, 2011, 20:18:43
Verstandig.  Wil niet suggereren dat het alles uitmaakt maar heb hier wel eerder op gezinspeeld (iets met "invalshoek") en vroeg het me weer eens af naar aanleiding van de tegenvallende AP en de positieve ervaring met de Maggies.
Begrijpelijk. Wat ik niet vermeld in de verslagen, maar wat ik steevast doe tijdens de sessies is even helemaal naar links en naar rechts buigen en me even opdrukken in de stoel waar ik dan zit. Naar aanleiding daarvan vraag ik dan soms of ze nog wat meer of minder toe-in kunnen krijgen. Bij Sense of Music hoorde ik meteen dat het linker en kanaal na het ruilen van luidsprekers was gewisseld. Ik ben me dus zeker wel bewust van een goede positie en opstelling.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vanzomereng

hoe gaat ie BAS  ;D
we willen nog meer luisterverslagen zien.
Je moet wel een beetje gang in deze "moeder" aller topics houden  ;D

Heb nog ff alles snel teruggelezen en toch wel fraaie verslagen moet ik zeggen  ::)
Mijn conclusie is, dat je tot op heden nog het meest lyrisch bent geweest over de Focal Electra 1008 BE
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Bas Akkerman

Citaat van: VANZOMERENG op september  7, 2011, 19:01:05
hoe gaat ie BAS  ;D
we willen nog meer luisterverslagen zien.
Je moet wel een beetje gang in deze "moeder" aller topics houden  ;D

Heb nog ff alles snel teruggelezen en toch wel fraaie verslagen moet ik zeggen  ::)
Mijn conclusie is, dat je tot op heden nog het meest lyrisch bent geweest over de Focal Electra 1008 BE

goed hoor! ;) ik heb nu alleen weer een baan, dus dezer "moeder" aller topics (wel erg veel eer, maar ok...  :unsure:) zal wat minder vaak worden geupdate helaas. op de maandag ben ik wel vrij, dus dat zullen de dagen zijn dat ik ga luisteren, mits de winkels dan open zijn, en af en toe op een incidentele zaterdag.

ik kijk mijn verslagen ook nog wel eens na, en op het soms misschien wat hoogdravende, maar niet minder oprechte karakter ervan, vind ik het ook wel leuk om ze in te lezen. ben blij dat ik het heb gedaan en doe. de focals vond ik inderdaad erg goed, maar de magnepan 1.7 en harbeth monitor 30 zijn ook erg goed. zeker de eerste heeft veel indruk achtergelaten...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

S@m

Er zijn alweer enkele maandagen voorbij gegaan. Niets meer beluisterd, sjeu eraf of besluit al genomen?

Bas Akkerman

Citaat van: S@m op september 25, 2011, 10:17:21
Er zijn alweer enkele maandagen voorbij gegaan. Niets meer beluisterd, sjeu eraf of besluit al genomen?
zeer zeker het eerste! heb het gewoon erg druk met werk en sport (om een idee te geven: de rest van dit jaar heb ik 5 "vrije" zaterdagen) en op maandagmiddag doe ik al jaren vrijwilligerswerk, waardoor het luisteren in de verdrukking komt. de jeu voelt juist alleen maar sterker aan en zou op het moment mezelf in tweeen kunnen splitsen als beste audiofiele upgrade zien ;). mijn keuze is zeker nog niet gemaakt, alhoewel ik met de magnepans wel een bepaalde benchmark heb.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

S@m

Citaat van: Bas Akkerman op september 25, 2011, 10:28:49
zeer zeker het eerste! heb het gewoon erg druk met werk en sport (om een idee te geven: de rest van dit jaar heb ik 5 "vrije" zaterdagen) en op maandagmiddag doe ik al jaren vrijwilligerswerk, waardoor het luisteren in de verdrukking komt. de jeu voelt juist alleen maar sterker aan en zou op het moment mezelf in tweeen kunnen splitsen als beste audiofiele upgrade zien ;). mijn keuze is zeker nog niet gemaakt, alhoewel ik met de magnepans wel een bepaalde benchmark heb.

Misschien is het inderdaad goed om Magnepan als basis aan te houden (tenslotte staan luidsprekers -op akoestiek na- no.1 op het prio lijstje voor een goede muzikale weergave) en hierbij een geschikte versterker te zoeken. Een bron is al snel goed dus dat behoeft weinig aandacht imho.

Bas Akkerman

Citaat van: S@m op september 25, 2011, 11:05:32
Misschien is het inderdaad goed om Magnepan als basis aan te houden (tenslotte staan luidsprekers -op akoestiek na- no.1 op het prio lijstje voor een goede muzikale weergave) en hierbij een geschikte versterker te zoeken. Een bron is al snel goed dus dat behoeft weinig aandacht imho.
En dan de hele mikmak aanschaffen en klaar? Nee, zo snel komen jullie niet van mij af. Wil sowieso nog een paar andere speakers horen en dan de versterkers/streamers bij de verschillende luidsprekers matchen en dan thuis testen. Maar dat is genoegzaam bekend, denk ik zo... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz


Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op september 25, 2011, 23:27:09
Goedzo jongen, laat je niet opjutten... ;)
doe ik ook niet :) binnenkort ga ik wel een keer met mijn vrouw naar een audiozaak. kan ze eens horen waar all the fuzz over gaat. gisteren zei ze spontaan "weet je wat ik nog wel zou willen? een platenspeler!" is audiophilia nervosa besmettelijk...??  :sly:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Audiofiel

Citaat van: Bas Akkerman op september 26, 2011, 09:41:33
doe ik ook niet :) binnenkort ga ik wel een keer met mijn vrouw naar een audiozaak. kan ze eens horen waar all the fuzz over gaat. gisteren zei ze spontaan "weet je wat ik nog wel zou willen? een platenspeler!" is audiophilia nervosa besmettelijk...??  :sly:

Nee, ik zou het eerder zoeken in het kader van WAF en gunningsfactor. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Bas Akkerman

Citaat van: Audiofiel op september 26, 2011, 09:50:57
Nee, ik zou het eerder zoeken in het kader van WAF en gunningsfactor. ;)
Ah, vrouwen zijn daar dus immuun voor? Handig! Wat dat betreft bof jij ook wel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Audiofiel

Citaat van: Bas Akkerman op september 26, 2011, 10:00:16
Ah, vrouwen zijn daar dus immuun voor? Handig! Wat dat betreft bof jij ook wel.

Volgens mij ben ik recordhouder WAF op dit forum. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Bas Akkerman

Citaat van: Audiofiel op september 26, 2011, 10:01:23
Volgens mij ben ik recordhouder WAF op dit forum. ;D
Dat zou goed kunnen! Alhoewel ik (nog) niet bij ieder forumlid thuis ben geweest. Lol.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Audiofiel

Citaat van: Bas Akkerman op september 26, 2011, 10:21:54
Dat zou goed kunnen! Alhoewel ik (nog) niet bij ieder forumlid thuis ben geweest. Lol.

If proved otherwise, I stand corrected. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Audiofiel

Citaat van: fred19633 op september 26, 2011, 12:29:57
He heb jij ook Bose? ;) ;) ;)

Nee, dat merk heeft alleen last wel van MIF wanneer uitkomt dat het geluid voor hetzelfde geld een stuk beter had kunnen klinken. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Bas Akkerman

Ontwenningsverschijnselen van Audiophilia Nervosa:
- er wordt geschoven met stoelen, kasten en planten om de verschillende luidsprekerposities te verbeelden
- er gaat geen toiletbezoek voorbij of ik neem er mijn mp3speler en hoofdtelefoon naar toe
- in mijn dromen komen alle beluisterde luidsprekers voorbij en laten zich nog eens van hun beste kant horen
- tijdens de training lijkt het zijnet net op een luidspreker van Magnepan
- tijdens diezelfde training vraagt de bondscoach of ik nu eindelijk eens mijn oor van het goal afhaal en eens doorrijd
- tijdens een huisbezoek van een client hebben we het eerst over zijn stereoset, daarna stel ik me netjes voor
- ik vraag me af of de huilende baby buiten echt is of dat het een sample is, in ieder geval is het slecht afgemixt
- als mijn vrouw vraagt of ik een eitje wil en het melkpak wil doorgeven, denk ik in eerste instantie dat ze KEF en Bose bedoelt

Kortom: ik ben nodig aan een luistersessie toe
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Softpower

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  1, 2011, 11:16:45
Ontwenningsverschijnselen van Audiophilia Nervosa:
- er wordt geschoven met stoelen, kasten en planten om de verschillende luidsprekerposities te verbeelden
- er gaat geen toiletbezoek voorbij of ik neem er mijn mp3speler en hoofdtelefoon naar toe
- in mijn dromen komen alle beluisterde luidsprekers voorbij en laten zich nog eens van hun beste kant horen
- tijdens de training lijkt het zijnet net op een luidspreker van Magnepan
- tijdens diezelfde training vraagt de bondscoach of ik nu eindelijk eens mijn oor van het goal afhaal en eens doorrijd
- tijdens een huisbezoek van een client hebben we het eerst over zijn stereoset, daarna stel ik me netjes voor
- ik vraag me af of de huilende baby buiten echt is of dat het een sample is, in ieder geval is het slecht afgemixt
- als mijn vrouw vraagt of ik een eitje wil en het melkpak wil doorgeven, denk ik in eerste instantie dat ze KEF en Bose bedoelt

Kortom: ik ben nodig aan een luistersessie toe

LOL. Oei oei oei en er is geen medicijn... Hou nog even vol! Het komt goed.. Echt waar :evil:
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  1, 2011, 11:16:45
Ontwenningsverschijnselen van Audiophilia Nervosa:
- er wordt geschoven met stoelen, kasten en planten om de verschillende luidsprekerposities te verbeelden
- er gaat geen toiletbezoek voorbij of ik neem er mijn mp3speler en hoofdtelefoon naar toe
- in mijn dromen komen alle beluisterde luidsprekers voorbij en laten zich nog eens van hun beste kant horen
- tijdens de training lijkt het zijnet net op een luidspreker van Magnepan
- tijdens diezelfde training vraagt de bondscoach of ik nu eindelijk eens mijn oor van het goal afhaal en eens doorrijd
- tijdens een huisbezoek van een client hebben we het eerst over zijn stereoset, daarna stel ik me netjes voor
- ik vraag me af of de huilende baby buiten echt is of dat het een sample is, in ieder geval is het slecht afgemixt
- als mijn vrouw vraagt of ik een eitje wil en het melkpak wil doorgeven, denk ik in eerste instantie dat ze KEF en Bose bedoelt

Kortom: ik ben nodig aan een luistersessie toe


Waar gaat dat heen met jou  :D. Ik ken nog wel een professional die allicht iets voor jou kan betekenen. Wat ik heb begrepen heeft die momenteel tijd zat ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijn M

Dutch & Dutch

Bas Akkerman

CitaatWaar gaat dat heen met jou  :D. Ik ken nog wel een professional die allicht iets voor jou kan betekenen. Wat ik heb begrepen heeft die momenteel tijd zat ...
Twee eigenwijze hulpverleners bij elkaar, dat gaat nooit goed... ;)
Citaat van: keyser op oktober  3, 2011, 13:45:53
Maandag luisterdag?
Is inderdaad een optie, mits winkels dan open zijn. Daarnaast doe ik ook aan vrijwilligerswerk op maandag, maar dat kan ik soms wel skippen. In de herfstvakantie wil ik op de maandag wel ergens gaan luisteren.
Komt allemaal goed, maar moet er alleen even op wachten. En het ging al zo snel... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Pinohelmond

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op september 26, 2011, 10:01:23
Volgens mij ben ik recordhouder WAF op dit forum. ;D

Denk je?
De omega's zijn uiteindelijk ook weggegaan, dus volgens mij is de WAF hoger dan de AAF ;D ;D ;D ...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler