Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

« vorige - volgende »

vergeerr72 en 4 gasten bekijken dit topic.

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

pekelvlees

Besteld,Marantz pm7000n [emoji4]

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

Hannibal_

Citaat van: BJF op november 28, 2019, 14:44:19
Nog aan de Connect. Ik hoop(te) op een Black Friday deal voor de Port, maar daar lijkt het nog niet op :ohmy:
Ik moet ze nog aansluiten trouwens, laat speakers die bezorgd zijn altijd eerst een tijdje acclimatiseren. Komen uit een koude auto...

Ik krijg van sonos "upgrade" aanbiedingen, ik dacht ook op de connect.
Of is die van mij nog ouder type misschien
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

xlr8

Je moet eerst inloggen binnen je Sonos account, dan zie je welke devices in aanmerking komen welke je in gebruik heb. De ZP90 komt in aanmerking voor -30% op de nieuwe Port.

Mischien heb je de ZP80 ?

BJF

Ik heb toch maar de nieuwe Port aangeschaft en inmiddels binnen. Heb mijn eigen aanbieding gecreëerd door cadeaubonnen in te zetten 8)
Qua aansluiten e.d. zit er nog niet veel schot in trouwens, we passen al een paar dagen op onze kleinzoon i.v.m. een verhuizing. Met zo'n bijna 2-jarige over de vloer blijft er weinig tijd over voor iets anders. En de favoriete afspeellijst is redelijk dezelfde: 60 kinderliedjes :ohmy: Wél echt genieten met dat mannetje, alle verhalen van/over opa's en oma's zijn waar ;D
NAD M10 V2
Elac FS247

xlr8

#18705
Chop chop!  uitpakken en aan de slag met de nieuwe aanwinst  :headbanging:

Het aansluiten en de initiële set-up is bij Sonos immers minutenwerk, ben reuze benieuwd of de nieuwe Port je kinderliedjes playlist met meer rust en holografie laat horen, meer slam in het laag en beter midden etc... *   :D

edit:  ervanuit gaande dat die 60 songs 24 bit HiRes zijn ?


BJF

Ik wacht toch maar even totdat er geen nieuwsgierige vingertjes in de buurt van -, of aan de nieuwe apparaten kinnen komen.
NAD M10 V2
Elac FS247

xlr8

Ook weer waar, die momentjes moet je voor jezelf hebben (en houden)   ;D

Hannibal_

Citaat van: xlr8 op december  1, 2019, 13:14:31
Chop chop!  uitpakken en aan de slag met de nieuwe aanwinst  :headbanging:

Het aansluiten en de initiële set-up is bij Sonos immers minutenwerk, ben reuze benieuwd of de nieuwe Port je kinderliedjes playlist met meer rust en holografie laat horen, meer slam in het laag en beter midden etc... *   :D

edit:  ervanuit gaande dat die 60 songs 24 bit HiRes zijn ?

Hey?
Doet de port highres?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Citaat van: BJF op december  1, 2019, 13:21:22
Ik wacht toch maar even totdat er geen nieuwsgierige vingertjes in de buurt van -, of aan de nieuwe apparaten kinnen komen.

Maaaar....

Intussen toch wel hooked up?

En? En?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

BJF

Tsja, viel tegen, was een behoorlijke teleurstelling.
Voordat ons huis verbouwd was had ik een set Focus 200XD waarvan ik zeer gecharmeerd was. Ze speelden in een kamer van ong. 6 x 4 m, ik zat er mooi 'tussenin' en genoot van iedere toon.

Sinds de verbouwing is de ruimte meer dan 2 keer zo groot en moet de luisteropstelling iets anders. Ik kreeg het gewoon niet meer lekker, niet beter dan met de Excites X14A die ik al had.

Ik dacht een veilige keuze te maken met bekende speakers, maar dan blijkt weer eens wat een opstelling, ruimte en bijbehorende akoestiek doen. Met de pee in alles teruggestuurd en nu eerst eens rustig rondkijken en bezinnen op iets anders. Liefst met eerst een thuisdemonstratie om verdere teleurstellingen te voorkomen.


NAD M10 V2
Elac FS247

Tabcam

Heel herkenbaar helaas. Bij mij bleek achteraf een kapotte versterker veel roet in eten te hooien waardoor ik pas heel laat door had dat er toch veel meer uit de set te halen was. Aan de andere kant is een zoektocht ook heel leuk. En bij mij komt er niks van zeg grofweg €1000,- zonder thuisdemo!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Peerless Monster

;D

Beperk je jezelf dan niet heel erg? Er zijn genoeg verkopers die dat niet doen en dan kom je gewoon niet met een componentje van pak hem beet 1000 euro thuis dat je wil hebben. Ehhh... Dan denk ik dan maar even door de zure appel heen bijten... Als ik iets wil hebben (jaja ik heb het geheim van de bluffers!), dan is het vaak compromissen sluiten. Dus dan wordt het gewoon een kwestie van proberen.

Voorbeeldje. Mijn Jeff Rowland Synergy II heb ik te koop staan. Dingt speelt magisch, maar na 8 dagen aangesloten te staan (staat ook zo in de handleiding, dus discussie erover? Graag verwijs ik degene naar de handleiding). Onlangs had ik zo'n mp draler (hij leest hier mee) die niet wist wat hij ging doen en was er om heen aan het dralen om de Synergy thuis te beluisteren. Nou dan kom je toch van een koude kermis thuis als je dat soort dingen opteert. Het is f*cking high end, dat moet rust hebben en niet hop overal mee naar toe worden gesjouwd om maar even te laten horen...
Mensen hebben geen benul meer en moeten op hun wenken worden bediend zonder dat ze zelf er bij stil staan dat soms zaken gewoon niet kunnen.
Klant is koning? Nou dat heeft wel een bepaalde hoogte lijkt me.
Ik ga dat ding echt geen 8 dagen uitlenen

Nog een voorbeeldje. Een ARC V70 gekocht. Hemels klonk dat ding toen ik vroeg of ze hem wilden laten luisteren in mijn set (evenals jouw stellingname). Ja hoor, ding speelde prachtig. Na een tijdje begon dat ding te kraken en te doen op het linkerkanaal. Bleek dat de driver buizen van ARC zelf nog waren. (en dan praat je over begin jaren '90) en de buizen van 2014, terwijl dat is gezegd dat de buizen nieuw waren.
Ondanks het feit dat mijn oren echt heel goed zijn en ik een geoefend luisteraar ben, ben ik dus blijkbaar te goed van vertrouwen ben geweest. De versterker had eerst natuurlijk een uurtje warm gedraaid tijdens het praten over muziek en audio met die kerel, dus was er ook niks aan de hand tijden shet luisteren en dus de beoordeling.
Nu een rekening van 500 euro voor de kiezen voor de buizen, laat staan wat nu de reparatiekosten weer zijn van dat ding. Maar als hij speelt, dan is het werkelijk waar prachtig!
Dus als je thuis wil luisteren? Zegt echt niks.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Tabcam

Dat geldt voor nieuwe apparatuur. Courante tweedehandsapparatuur kan je je vrijwel geen buil aan vallen. Hooguit de reparatiekosten. Het is een soort risicoinschatting en met nieuwe apparatuur is de initiële afwaardering best hoog! Dan wil ik het zeker weten.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

addesmo

Citaat van: BJF op december  8, 2019, 22:32:21
Tsja, viel tegen, was een behoorlijke teleurstelling.
Voordat ons huis verbouwd was had ik een set Focus 200XD waarvan ik zeer gecharmeerd was. Ze speelden in een kamer van ong. 6 x 4 m, ik zat er mooi 'tussenin' en genoot van iedere toon.

Sinds de verbouwing is de ruimte meer dan 2 keer zo groot en moet de luisteropstelling iets anders. Ik kreeg het gewoon niet meer lekker, niet beter dan met de Excites X14A die ik al had.

Ik dacht een veilige keuze te maken met bekende speakers, maar dan blijkt weer eens wat een opstelling, ruimte en bijbehorende akoestiek doen. Met de pee in alles teruggestuurd en nu eerst eens rustig rondkijken en bezinnen op iets anders. Liefst met eerst een thuisdemonstratie om verdere teleurstellingen te voorkomen.
Herkenbaar verhaal. Deze zomer de woonkamer verbouwd. De stereo opstelling was daarna anders en het geluid echt ruk! Oplossing voor mij was aanschaf van een Lyngdorf versterker met room perfect. Misschien ook voor jou een idee om het in de richting van zoiets te zoeken

xlr8

Citaat van: Hannibal_ op december  7, 2019, 07:19:40
Hey?
Doet de port highres?

Hardware matig wel voorbereid, de Connect was (en is) begrensd op 16 bit en wordt 24 bit vooralsnog als 16 bit 44.khz. weergegeven.

ACQUA

Duurste HIFI aankoop ooit voor mij; Linn Majik DSM3 via BB&G  :pompom:
Panasonic TX-55F Z830E - Marantz PM6006 - Apple TV 4K - Audio Physic Spark - SUPRA CABLES ( CinéHome )

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

denoontje

#18718
Citaat van: ACQUA op december 10, 2019, 12:22:05
Duurste HIFI aankoop ooit voor mij; Linn Majik DSM3 via BB&G  :pompom:

Goed bezig!

...weer een member voor het linn draadje o het forum ;-) om alles te delen.
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126367.0

advr

Een Dion Audio loco-V2 dac amp hat voor een van mijn rpi's.


Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Hannibal_

Citaat van: xlr8 op december  9, 2019, 11:45:09
Hardware matig wel voorbereid, de Connect was (en is) begrensd op 16 bit en wordt 24 bit vooralsnog als 16 bit 44.khz. weergegeven.

Het is een start. Kun je in ieder geval die content beluisteren.
Gaaf
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Citaat van: BJF op december  8, 2019, 22:32:21
Tsja, viel tegen, was een behoorlijke teleurstelling.
Voordat ons huis verbouwd was had ik een set Focus 200XD waarvan ik zeer gecharmeerd was. Ze speelden in een kamer van ong. 6 x 4 m, ik zat er mooi 'tussenin' en genoot van iedere toon.

Sinds de verbouwing is de ruimte meer dan 2 keer zo groot en moet de luisteropstelling iets anders. Ik kreeg het gewoon niet meer lekker, niet beter dan met de Excites X14A die ik al had.

Ik dacht een veilige keuze te maken met bekende speakers, maar dan blijkt weer eens wat een opstelling, ruimte en bijbehorende akoestiek doen. Met de pee in alles teruggestuurd en nu eerst eens rustig rondkijken en bezinnen op iets anders. Liefst met eerst een thuisdemonstratie om verdere teleurstellingen te voorkomen.

Ow... dat is zonde inderdaad.
Ik zou trouwens precies hetzelfde gedaan hebben, terug naar de sound waar je van hield.
Klote als het dan niet goed uitpakt ja.

Gebeurd vaak zo te lezen...

Mijn vriendin wilt de kamer omgooien qua inrichting. Heb gezegd dat dat mag, zolang de bank, luidsprekers, stereo, kleed maar op zijn plek blijven ;)


Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Kerkhoffd

Altijd spannend wat een nieuwe inrichting of meubelen doen met het geluid en de akoestiek. We hebben in de woonkamer waar de set staat recent de bank en stoelen vervangen. Van stoffen stoelen in de hoek geplaatst naar leer centraal geplaatst. Plotseling een echo die er voorheen nooit was. Gelukkig met een kleed op het parket eenvoudig en doeltreffend te corrigeren, maar ons meteen maar voorgenomen niets meer aan die indeling te veranderen nu het zo goed klinkt.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

peed

Een musical fidelity m6si en een denon dcd 1600ne  ;D
Sonus faber cremona auditor m graphite,classe cap 151

CZ79

Een CI Audio VDAC2 met VAC1 power supply, kon deze Dac voor een mooie prijs kopen en leek me leuk om eens te proberen. De reviews (wat het ook moge betekenen) zijn stuk voor stuk erg goed.
Morgen komt het pakket binnen, ben erg benieuwd
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika