Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

papaleo

#2550
Wie weet hoe je een (Externe) Synology NAS welke in je lokale netwerk staat aanmeld op de Bluesound?
Ik had al wel een gebruiker op mijn NAS aangemaakt maar zie nergens hoe je naar een NAS moet zoeken via bv UPnP op de Bluesound
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

katwax

Citaat van: papaleo op september 22, 2020, 22:54:05
Mmmm...dat riekt naar een soort van manipulatie...tenminste dat is wat ik nu een beetje uit jouw verhaal lees.
Zullen ze bij Tidal de MQA versie dan bewust beter laten klinken dan de CD versie zodat je het duurdere abonnement zal nemen....of zie ik nu spoken? :D
Denk niet dat het Tidal is die het anders laat klinken zij kopen die MQA versie.
Naar mijn gevoel doen ze met MQA niets anders dan er hun eigen filters over de source te laten gaan en hierbij de track aanpassen (tone balance etc), zou je deze zelfde "versie" dan op cd kwaliteit zetten dan denk ik dat het verschil (bijna) onhoorbaar wordt.
Uiteindelijk is MQA voor Tidal een manier om hires audio te kunnen aanbieden, met MQA compressie waardoor deze kleiner is dan FLAC, waarbij FLAC een gekende en vastgelegde standaard is die ervoor zorgt dat er garantie is op lossless.
Hoe meer je je erin verdiept hoe meer het ruikt naar een commerciele move, maar dat is niet enkel zo voor MQA. Ik las gisteren nog iets van Darko Audio, waarbij hij aangeeft dat er in audio land veel aandacht wordt geven aan hires (hij telt MQA hierbij), terwijl er slecht 5% van de uitgaves in betere kwaliteit dan 16/44.1 worden gereleased van de studios.
Als dan 95% van de uitgaves geen informatie bezitten die hoger is kan een MQA of Hires er ook niet meer uithalen, hoeveel nullen er ook worden toegevoegd. Zoals we allemaal op school ooit geleerd hebben, 1,5 of 1,5000000000 blijft hetzeflde :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

morca

Citaat van: katwax op september 20, 2020, 17:05:52
Ik wil Leo zijn topic niet vervuilen, maar welke mp3 compressie bedoel je dan? Er is namelijk een zeer groot verschil tussen 320kbps of 16kbps.
Flac is altijd compressie, maar wel lossless, denk dat je de 2 door elkaar gebruikt.

Leo welke setting had je in Deezer, want daar kan het verschillen van 64kbps tot 320kbps in mp3, wat toch aanzienlijk is :)
320 vbr

morca

Citaat van: papaleo op september 22, 2020, 19:09:24
Ahaa...,thx

Is het verschil in 96.0 en 44.1 hoorbaar?
Het verschil tussen 16 en 24 bit is goed hoorbaar Leo.
De samplefreq heeft minder invloed.
Of dat nou 48, 88, 96 of 192 is.
Die 192 vd eagles klinkt wel weer erg lekker. :music:

papaleo

Citaat van: morca op september 23, 2020, 12:13:04
Het verschil tussen 16 en 24 bit is goed hoorbaar Leo.
De samplefreq heeft minder invloed.
Of dat nou 48, 88, 96 of 192 is.
Die 192 vd eagles klinkt wel weer erg lekker. :music:

Waar kan je deze uitlezen, bij de streamingsdienst zelf ergens...?
Want in de Lyngdorf geeft die alleen de frequentie aan dacht ik.

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

morca

Citaat van: papaleo op september 23, 2020, 13:36:29
Waar kan je deze uitlezen, bij de streamingsdienst zelf ergens...?
Want in de Lyngdorf geeft die alleen de frequentie aan dacht ik.
Ik draai alleen flacjes van de comp,met foobar en een usb dac
Dan kan ik het in de foobar app zien.

scoc

Citaat van: papaleo op september 23, 2020, 09:37:52
Wie weet hoe je een (Externe) Synology NAS welke in je lokale netwerk staat aanmeld op de Bluesound?
Ik had al wel een gebruiker op mijn NAS aangemaakt maar zie nergens hoe je naar een NAS moet zoeken via bv UPnP op de Bluesound

Bluesound werkt helemaal niet met UPnP servers (net zoals Sonos dat ook niet doet). Het enige wat Bluesound nodig heeft is een gedeelde map op je NAS waar al je muziek staat en dan begint hij die te scannen en indexeren. In je Bluesound voeg je gewoon de locatie toe als \\NAS IP\gedeelde map\folder. Zorg er wel voor dat iedereen leesrechten heeft op die NAS folder.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

papaleo

Citaat van: scoc op september 23, 2020, 21:22:06
Bluesound werkt helemaal niet met UPnP servers (net zoals Sonos dat ook niet doet). Het enige wat Bluesound nodig heeft is een gedeelde map op je NAS waar al je muziek staat en dan begint hij die te scannen en indexeren. In je Bluesound voeg je gewoon de locatie toe als \\NAS IP\gedeelde map\folder. Zorg er wel voor dat iedereen leesrechten heeft op die NAS folder.
En daar loop ik vast...
Waar in de bluesound moet je dit doen want ik kan dit niet vinden...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

scoc

Citaat van: papaleo op september 23, 2020, 23:19:43
En daar loop ik vast...
Waar in de bluesound moet je dit doen want ik kan dit niet vinden...

Niet via muziekdiensten maar via instellingen en library.

Verder heb je ook zoiets als Google en online support  ;)

https://support1.bluesound.com/hc/en-us/articles/203904628-How-do-I-connect-music-on-my-NAS-PC-or-iTunes-Shared-Music-to-Bluesound-?mobile_site=true
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

papaleo

#2559
Citaat van: scoc op september 24, 2020, 00:21:13
Niet via muziekdiensten maar via instellingen en library.

Verder heb je ook zoiets als Google en online support  ;)

https://support1.bluesound.com/hc/en-us/articles/203904628-How-do-I-connect-music-on-my-NAS-PC-or-iTunes-Shared-Music-to-Bluesound-?mobile_site=true

Thx  :thumbs-up:
En met alles is zo als je weet hoe het moet dan is het achteraf niet meer zo moeilijk...,maar het is niet bepaald 'Plug&Play' maar als je op het juiste spoor zit dan lukt het wel.
Nu staat mijn muziekbibliotheek netjes in het rijtjewaarbal mijn andere muziek te vinden is... ;D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#2560
Even wat vraagjes over Roon...

Ik gebruik Tidal om mijn muziek te beluisteren (nu) op/via de Bluesound Node2i en dit beval mij wel.
Ik hoor en lees veel over Roon,zo ben ik zojuist een 'trial' met Roon begonnen...ik ging er vanuit dat dit een opzichzelfstaande streamingdienst was met hun eigen muziek/server maar zover ik het nu heb geïnstalleerd op een laptop heb ik Tidal opgegeven als mijn muziek dienst/server...

1)Heeft Roon (wel/niet) hun eigen streamingdienst of moet je om Roon te gebruiken bv al een Tidal abo hebben om muziek te beluisteren vanaf  een streamingdienst?
2)En welke voordelen/verschillen heeft Roon vs Tidal...?
3)En als je al een Tidal abo en een Bluesound Node hebt waarom zou je dan nog een abo op Roon willen/gaan nemen?

Ik zag wel dat ik niet speciaal een Bluesound node nodig heb voor Roon,deze streamt rechtstreeks naar de Lyngdorf (end-point)

4)En kan je vanuit Roon de laptop aandoen?
5)En kan je vanuit Roon de Lyngdorf aan/uit zetten?
Ik zag dat je van uit Roon het volume van de Lyngdorf wel kan bedienen.

Antwoorden;

1)
2)
3)
4)
5) Hier ben ik zelf al achter gekomen...dit kan  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Spekkie99

#2561
1 Roon heeft geen muziek, het is een platform om bijv van je Nas waar de muziek files op staan naar een Roon endpoint te streamen.
2 Geen
3 Als je lyngdorf een Roon eindpunt is dan kan je je Tidal muziek abonnement via Roon streamen naar je lyngdorf en maak je de bluesound overbodig. Ik zou daar de voorkeur aan geven ipv via de bluesound, hoe minder overgangen hoe beter.
4 geen idee.



Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

papaleo

#2562
Citaat van: Spekkie99 op september 26, 2020, 15:26:46
1 Roon heeft geen muziek, het is een platform om bijv van je Nas waar de muziek files op staan naar een Roon endpoint te streamen.
2 Geen
3 Als je lyngdorf een Roon eindpunt is dan kan je je Tidal muziek abonnement via Roon streamen naar je lyngdorf en maak je de bluesound overbodig. Ik zou daar de voorkeur aan geven ipv via de bluesound, hoe minder overgangen hoe beter.
4 geen idee.



Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk
Thx...

Om punt 3 even bij de hoorns te vatten...
In mijn setup met mijn (oren) gehoor hoor ik daar dus geen verschil tussen...theoretisch klinkt het logisch maar bij mij in de praktijk hoor ik het niet.
Maw ik denk dat ik de €10 (extra) abo kosten van Roon ga gebruiken om het Tidal abo permanent op te waarderen voor de MQA files/muziek af te kunnen spelen.

Alvorens ik dit ga doen wil ik dit nog even weten...;
De Tidal/MQA kwaliteit titels die ik heb gehoord op/via de Bluesound en heb vergeleken met de CD kwaliteit titels lijkt het in mijn beleving dat 'alleen' het volume van de MQA titels tov de CD titels harder zijn dit scheelt zo'n 6db (gemeten met een db-meter)...of is dit te kortzichtig wat ik nu ervaar met de MQA muziek?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

katwax

Citaat van: papaleo op september 27, 2020, 11:27:48

Alvorens ik dit ga doen wil ik dit nog even weten...;
De Tidal/MQA kwaliteit titels die ik heb gehoord op/via de Bluesound en heb vergeleken met de CD kwaliteit titels lijkt het in mijn beleving dat 'alleen' het volume van de MQA titels tov de CD titels harder zijn dit scheelt zo'n 6db (gemeten met een db-meter)...of is dit te kortzichtig wat ik nu ervaar met de MQA muziek?
Dat is volgens mij de nr1 truk in het boekje van iets "beter" te doen klinken, gewoon enkel db's verhogen, zou me niets verbazen als dit bij MQA gebeurt.
Je oren ervaren dit natuurlijk als anders en bv stemmen lijken duidelijker (wat dan niets anders is dan iemand die luider spreekt en dus meer aanwezig is)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

DVDmartinDVD

Hoi Leo

Bij alfa-audio.NL hebben ze verschillende muziekaanbieders beoordeeld. Conclusie was dat Tidal iets harder hun muziek aanbied.

Roon is een mooie muziekdienst die al het beschikbare muziek rangschikt en muziek kan afspelen naar smaak.
Ook veel informatie is voorhanden over de muzikant of band. Is eigenlijk 1 grote muziekbibliotheek:)

De roonserver doet ook iets met het geluid dat het weer iets beter klinkt.

Gr
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

papaleo

Citaat van: katwax op september 27, 2020, 23:13:55
Dat is volgens mij de nr1 truk in het boekje van iets "beter" te doen klinken, gewoon enkel db's verhogen, zou me niets verbazen als dit bij MQA gebeurt.
Je oren ervaren dit natuurlijk als anders en bv stemmen lijken duidelijker (wat dan niets anders is dan iemand die luider spreekt en dus meer aanwezig is)

Kijk en daar ben ik een beetje bang voor...,'bang' dat ik mezelf in de maling zal gaan nemen met wat ik hoor/waarneem ik heb geen 'professioneel' getrainde oren dus ze kunnen mij wellicht van alles wijs maken.
Ik hoor inderdaad verschil tussen de CD en de MQA maar dit is voornamelijk een harder aangezet geluid...,wanneer ik de CD kwaliteit op zijn beurt wat harder zet hoor ik geen verschil meer tussen beide uitvoeringen ik hoor niet dat bv de instrumenten op de mqa beter,meer gedefinieerd,gedetailleerd zijn dan met de CD kwaliteit.

En om ff terug te komen op dat ze mij alles wijs kunnen maken...als ik het niet hoor of zie dan is het er gewoon niet...of dit aan mij ligt dat weet ik niet  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

#2566
Citaat van: papaleo op september 28, 2020, 18:32:44


En om ff terug te komen op dat ze mij alles wijs kunnen maken...als ik het niet hoor of zie dan is het er gewoon niet...of dit aan mij ligt dat weet ik niet  ;)

En dat is de essentie...... Het gaat erom wat JIJ hoort. Of dat nu wetenschappelijk bewezen is of niet, of de anderen het anders vinden of niet....
Het doet er niet toe. Wat er toe doet is wat jij goed vind, waar jij van geniet.

De grootste dooddoener in audioland Leo ;)


Deel van de hobby, voor velen het grootste deel, is de jacht naar verbetering en / of het item :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spekkie99

Wat ik wel geleerd heb is om jezelf echt de tijd te geven om langer te luisteren. Zoek de bevestiging over een langere tijd.

Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

papaleo

#2568
Jaren geleden toen ik begon met deze leuke hobby zat ik weleens te twijfelen aan mijzelf....ik dacht wel eens waarom zie en/of hoor ik dit niet hoe goed ik ook mijn best deed sommige dingen hoorde ik gewoon niet...
In der loop van de tijd ben ik tot de conclusie gekomen dat wanneer ik het niet hoor/zie dan is het voor mij duidelijk dan is het er gewoon niet...dit kan natuurlijk ook aan mijn beperkingen liggen...als dit zo is dan is dat maar zo... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#2569
Citaat van: Spekkie99 op september 28, 2020, 18:41:25
Wat ik wel geleerd heb is om jezelf echt de tijd te geven om langer te luisteren. Zoek de bevestiging over een langere tijd.

Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk

Dat is zo...dit heb ik wel eens eerder gehad (heel sporadisch) dat ik het niet gelijk zag of hoorde maar na verloop van tijd ging ik het toch zien of horen  ;D

Maar ik wil niet het gevoel krijgen dat ik maar ga zeggen dat ik het hoor of zie...want dan neem ik mezelf in de maling.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#2570
Citaat van: DVDmartinDVD op september 28, 2020, 18:30:17
Hoi Leo

Bij alfa-audio.NL hebben ze verschillende muziekaanbieders beoordeeld. Conclusie was dat Tidal iets harder hun muziek aanbied.

Roon is een mooie muziekdienst die al het beschikbare muziek rangschikt en muziek kan afspelen naar smaak.
Ook veel informatie is voorhanden over de muzikant of band. Is eigenlijk 1 grote muziekbibliotheek:)

De roonserver doet ook iets met het geluid dat het weer iets beter klinkt.

Gr

Dit bevestigt mijn ervaring...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#2571
Citaat van: Blue-Eyes op september 28, 2020, 18:35:26
En dat is de essentie...... Het gaat erom wat JIJ hoort. Of dat nu wetenschappelijk bewezen is of niet, of de anderen het anders vinden of niet....
Het doet er niet toe. Wat er toe doet is wat jij goed vind, waar jij van geniet.

De grootste dooddoener in audioland Leo ;)


Deel van de hobby, voor velen het grootste deel, is de jacht naar verbetering en / of het item :)

Juist dat is het allerbelangrijkste...

Ik wil niet het gevoel hebben dat ik uiteindelijk maar ga zeggen dat ik het hoor of zie...want dan neem ik mezelf in de maling en met die gedachte zal je niet of minder genieten van je hobby.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

DVDmartinDVD

Je kunt zelf ook afvragen wat heb ik aan Roon buiten het misschien verbeterde geluidskwaliteit.

Het gemak van Roon kan je misschien ook doen besluiten om het wel of niet te nemen.

Ik besloot het te nemen omdat ik op een gegeven moment het gevoel kreeg dat ik steeds naar de zelfde muziek zat te luisteren en niet verder kwam dan dat. Nu door Roon luister ik naar een veel breder muziekaanbod.

Roonradio gaat door als b.v. De cd wat je moment afspeelt klaar is gaat Roonradio door met een gelijk soort muziek waardoor je weer nieuwe muziek aanboort.

Door de conclusie van alpha-audio over Tidal ga ik wel overstappen naar Qobuz binnenkort.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

katwax

Citaat van: DVDmartinDVD op september 28, 2020, 19:54:40
Je kunt zelf ook afvragen wat heb ik aan Roon buiten het misschien verbeterde geluidskwaliteit.

Het gemak van Roon kan je misschien ook doen besluiten om het wel of niet te nemen.

Ik besloot het te nemen omdat ik op een gegeven moment het gevoel kreeg dat ik steeds naar de zelfde muziek zat te luisteren en niet verder kwam dan dat. Nu door Roon luister ik naar een veel breder muziekaanbod.

Roonradio gaat door als b.v. De cd wat je moment afspeelt klaar is gaat Roonradio door met een gelijk soort muziek waardoor je weer nieuwe muziek aanboort.

Door de conclusie van alpha-audio over Tidal ga ik wel overstappen naar Qobuz binnenkort.
Waarom zou Roon beter klinken, omdat je ervoor betaald? Ze beweren ook helemaal niet dat ze beter klinken. In audioland kan je zowel mensen vinden die het beter vinden klinken als slechter.
Je koopt de Roon software voor het gebruiksgemak voor je lokale muziek en dan in combinatie met Tidal werkt het zeer goed. Is het zijn geld waard, dat hangt van je persoonlijk af :)
Die test van apha-audio is volgens mij trouwens complete BS, er is een topic over.

Citaat van: papaleo op september 28, 2020, 18:32:44
Kijk en daar ben ik een beetje bang voor...,'bang' dat ik mezelf in de maling zal gaan nemen met wat ik hoor/waarneem ik heb geen 'professioneel' getrainde oren dus ze kunnen mij wellicht van alles wijs maken.
Ik hoor inderdaad verschil tussen de CD en de MQA maar dit is voornamelijk een harder aangezet geluid...,wanneer ik de CD kwaliteit op zijn beurt wat harder zet hoor ik geen verschil meer tussen beide uitvoeringen ik hoor niet dat bv de instrumenten op de mqa beter,meer gedefinieerd,gedetailleerd zijn dan met de CD kwaliteit.

En om ff terug te komen op dat ze mij alles wijs kunnen maken...als ik het niet hoor of zie dan is het er gewoon niet...of dit aan mij ligt dat weet ik niet  ;)

Je doet in mijn ogen nog veel moeite, je slikt niet zomaar wat andere beweren en je hebt zelf gemeten, er zijn er hier op het forum volgens mij meerdere die hier wel met beide voeten zijn ingetrapt en nog altijd geloven dat het beter klinkt.

Dat laatste vind ik een zeer goede ingesteldheid en ik tracht die ook vaak te volgen, want in dit wereldje wordt er veel geld verdient omdat de liefhebbers steeds streven naar beter en als ze het zichzelf (laten) wijsmaken er ook veel geld voor neerleggen.

Citaat van: Spekkie99 op september 28, 2020, 18:41:25
Wat ik wel geleerd heb is om jezelf echt de tijd te geven om langer te luisteren. Zoek de bevestiging over een langere tijd.

Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk


Dit is een gevaarlijke, want als je langer blijft zoeken naar iets dat anders is dan bestaat het gevaar dat je het gaat inbeelden. Echter als je bv een akoestische aanpassingen enkele dagen/weken laat staan en dan terug wegneemt kan bv wel bevestigen dat het meer doet dan verwacht. Hierbij krijg dan wel direct bij het teruggaan naar vorige situatie een duidelijk verschil.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Spekkie99

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.