The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

eduard

Het plaatsen van een airco in mijn ht was mijn beste upgrade ooit. Ook airco
In slaapkamer was een groot succes. Pas  verhuisd en airco loos. Ik kijk het deze zomer aan of de koeling van de warmte pomp voldoende is anders direct weer 2 of 3 airco laten plaatsen

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Jean Sibelius

Citaat van: eduard op juni 11, 2021, 09:54:32
Het plaatsen van een airco in mijn ht was mijn beste upgrade ooit. Ook airco
In slaapkamer was een groot succes. Pas  verhuisd en airco loos. Ik kijk het deze zomer aan of de koeling van de warmte pomp voldoende is anders direct weer 2 of 3 airco laten plaatsen

Dank je Eduard. Ik ben er ondertussen ook wel van overtuigd dat het iets zou kunnen brengen. Of het te realiseren is binnen mijn 'randvoorwaarden'? (Zie onder).

Citaat van: Jean Sibelius op juni 11, 2021, 09:44:12
Eens kijken of we wat kunnen vinden wat binnen ons wensenpakket valt en wat geen afbreuk doet aan de insteek van de ruimte.

Ondertussen een afspraak voor 25 juni gemaakt met een vertegenwoordiger die uitsluitend(?) Mitsubishi airco's installeert. Eigenlijk is er geen enkel plekje vrij waar een binnen-unit 'plug-and-play' opgehangen kan worden, dus dat wordt nog wel een uitdaging.

Angelie heeft ondertussen 'carte-blanche' gegeven vwb waar de buitenunit geplaatst kan worden. Aangezien de ruimte zelf extreem goed geïsoleerd is (en de warmte die weg gekoeld moet worden wordt gegenereerd door de apparatuur en de mensen in de ruimte volstaat, mijn inziens, een 3.5kW unit). De versie die ik heb gezien genereert 21dB op standje laag en dat is minder dan wat de NX9 doet in high-lamp mode >:D. De airco zal sowieso op een fase aangesloten worden die NIET gebruikt wordt door audio/video.

Hopelijk weet ik na 25 juni snel meer. Kan het, voor hoeveel en wanneer? :colgate:

Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Voor in de ruimte zit ik overigens aan de MSZ EF35VGK B te denken met dan buiten een MUZ EF35VG.

https://www.mitsubishi-electric.be/resources/documentation/files/CAT_NL_010-RAC_MSZ-EF.pdf

Iemand toevallig al ervaring met deze unit(s)? :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Ik zou Tjeb even een pm sturen. Is al jaren en jaren een aircoboer.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

PascalP

3.5KW niet erg fors voor 1 ruimte denk je?
En idd al goed om over de aansluiting na te denken idd, heb je 3 fases naar de mansion lopen of zal de AC direct op een andere fase komen terug in de meterkast?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Ik heb 2,5 kw en schijnt goed te zijn voor 60 vierkante meter. Ik heb er 20 dus voldoende capp.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Citaat van: reza op juni 13, 2021, 17:12:21
Ik heb 2,5 kw en schijnt goed te zijn voor 60 vierkante meter. Ik heb er 20 dus voldoende capp.

Zullen idd vast wel bepaalde formules zijn hoeveel KW p/m2 ofzo.
Zal de Aircoboer die bij Jan komt ook vast kunnen vertellen, iets overcapaciteit ivm de apparatuur wel rekening mee houden.
Heb hier zelf 3.5KW (Toshiba) en die pakt eigenlijk de gehele bovenverdieping.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Ik hoop dat zijn aircoboer dat wel weet :D

Ik ben benieuwd wat die van mij gaat doen als ik de zolder deur open zet, kijken of er ook nog wat te merken is op de tweede verdieping..

Mijn airco hangt nu een paar weken maar zou nu al nooit meer zonder kunnen! Echt zo heerlijk en uiteraard beter voor je spulletjes.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Jean Sibelius

Citaat van: PascalP op juni 13, 2021, 17:09:31
3.5KW niet erg fors voor 1 ruimte denk je?

Dat was initieel ook mijn idee, maar ik heb gelezen dat 3.5kW wordt geadviseerd tot ruimtes van 125m3. De Mansion is 121m3 :colgate: Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ik heel veel meer nodig heb, omdat de warmte binnen de ruimte wordt gegenereerd. Ik heb nu ook de WTW-unit zo ingesteld dat hij overdag minder ventileert dan 's nachts om de instroom van warme lucht overdag te beperken. Maar ik moet eerlijk toegeven dat mijn grootste terughoudendheid zit in de geluidsproductie. Ik vind 21dB nog OK, maar 29dB met de 5kW unit... Daar ga ik me ongetwijfeld mateloos aan irriteren. Het is zelfs zo erg momenteel dat ik overweeg om uitsluitend nog de low lamp modus te gaan gebruiken.

Citaat van: PascalP op juni 13, 2021, 17:09:31
En idd al goed om over de aansluiting na te denken idd, heb je 3 fases naar de mansion lopen of zal de AC direct op een andere fase komen terug in de meterkast?

Ik heb 3 fases naar de mansion lopen. 1 fase is dedicated voor de stopcontacten voor de apparatuur. Op 1 fase heb ik bv. De verlichting en de andere stopcontacten zitten en dan is er nog 1 fase waar ik CV, WTW-unit en wat andere verbruikers op heb zitten.

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Jean Sibelius

Citaat van: PascalP op juni 13, 2021, 17:21:45
Zullen idd vast wel bepaalde formules zijn hoeveel KW p/m2 ofzo.
Zal de Aircoboer die bij Jan komt ook vast kunnen vertellen, iets overcapaciteit ivm de apparatuur wel rekening mee houden.
Heb hier zelf 3.5KW (Toshiba) en die pakt eigenlijk de gehele bovenverdieping.

Mijn buurman doet met 5kW zijn hele huis... (ook een hoekhuis en ook spouwmuurisolatie rondom), dus een 5kW unit zal waarschijnlijk de oplossing voor het woonhuis worden. Heb ondertussen wat vragen voor hem, dus ik loop een dezer dagen nog bij hem binnen. Ook vwb eventuele trillingen door de buitenunit? Of we voor 1, 2 of 3 binnenunits gaan, dat moet de aircoboer me maar vertellen  :colgate:

Vind het op dit moment vooral spannend wat er (nog) mogelijk is om qua binnenunit in de ruimte te hangen, want er is nergens een muur waar de airco direct gehangen kan worden :crazy:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

papaleo

Is een plafond-cassette niet mogelijk Jan?
Ik heb op dit moment in mijn plafond zo'n systeem (van Daikin) zitten en hiervoor een van Panasonic deze heeft bijna 20 jaar naar alle tevredenheid gedraaid.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jean Sibelius

Citaat van: papaleo op juni 13, 2021, 21:00:19
Is een plafond-cassette niet mogelijk Jan?
Ik heb op dit moment in mijn plafond zo'n systeem (van Daikin) zitten en hiervoor een van Panasonic deze heeft bijna 20 jaar naar alle tevredenheid gedraaid.

Hoi Leo,

Bedankt voor je suggestie, maar zo'n plafond cassette is hier geen optie (meer). Het plafond is tot op de laatste cm bedacht, gerealiseerd en afgewerkt. Als ik zoiets had willen doen, dan had ik direct bij de bouw moeten doen (destijds wel naar geïnformeerd, maar kostbaar EN 3 fase systeem wat ik niet wil, ...). Dus destijds vanaf gezien.

Daar waar ik schrijf dat het vinden van een geschikte plek op de muur als een flinke uitdaging gaat worden, is het plafond onmogelijk. Ik lees ook dat er split-units zijn die op de vloer geplaatst kunnen worden (wel iets wat ik in mijn achterhoofd ga houden).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: reza op juni 13, 2021, 17:29:03
Dat is een dikke ruimte O0
Die verdient een dikke airco :thumbs-up:

Eerder vandaag is de eigenaar van het installatiebedrijf zelf langsgeweest ipv 25 juni (hij was toch in de buurt) :).

Samen met Angelie gekeken naar onze wensen en we gaan voor een Mitsubishi Electric 5kW voor in het woonhuis en een Daikin Stylish (Blackwood) 3.5kW voor in de Mansion 8).
- In overleg hebben we een mooie plek gevonden voor de binnenunit in de mansion (als je vraagt dan is er ineens een hoop mogelijk) :colgate:.

Zodra we akkoord zijn met de offerte, dan kan hij beter aangeven wanneer de installaties plaats kunnen vinden, maar het zou ergens tussen de 4 en 10 weken zijn. Ben benieuwd ;)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PascalP

nice nice!
Heb even die Daikin op Google opgezocht en ziet er wel stylish uit zeg!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

papaleo

Deze stylish heeft mijn dochter/schoonzoon ook in hun woonkamer/open keuken...ziet er erg mooi uit en ze zijn er super tevreden mee.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jean Sibelius

Citaat van: PascalP op juni 17, 2021, 15:44:58
nice nice!
Heb even die Daikin op Google opgezocht en ziet er wel stylish uit zeg!

Thx! Hij is ook vooral lekker compact en stil (en heeft nog een paar mooie extra's tov de Mitsubishi) :)

Citaat van: Marco66 op juni 17, 2021, 16:42:27
Coole (😅) plannen weer!

:D Ik denk dat dit er ook toe gaat leiden dat we vaker achter in de ruimte gaan zitten, dus sowieso een goede investering.

Citaat van: papaleo op juni 17, 2021, 19:34:26
Deze stylish heeft mijn dochter/schoonzoon ook in hun woonkamer/open keuken...ziet er erg mooi uit en ze zijn er super tevreden mee.

Dank je voor reactie Leo! Ik heb nog niet heel veel reviews gevonden, maar goed om te lezen dat hij bij jouw dochter/schoonzoon goed in de smaak valt :)


Heb helaas erg weinig tijd in de Mansion doorgebracht de laatste weken omdat veel aandacht naar de pup gaat, maar onze inspanningen worden beloond en o.a. de foto hieronder laat zien waarom :wub:. We hebben onze twee oudere honden geleerd dat ze niet(!) in de keuken mogen komen... zeker niet als we koken, maar zeker ook niet als we hun eten aan het maken zijn ;). Deze foto is gemaakt terwijl Angelie bezig is met de bakken voor de B-tjes en D1(!) en alle drie wachten ze netjes achter het onzichtbare lijntje. En als ze er toch overheen gaan... dan wordt er gestopt met eten klaar maken totdat ze weer alle drie achter het lijntje zitten en moeten ze langer wachten voordat ze eten krijgen. D1 pikt dit soort dingen gelukkig direct en feilloos op, erg leuk om te zien :colgate:.

Tot zover de puppy-spam. De eigenaar van het installatiebedrijf wat de airco's gaat plaatsen heeft me/ons overtuigd wat de beste locatie is voor de binnen unit in de Mansion, namelijk rechts achterin de hoek van de ruimte – als we film kijken – (~ aan de kant van de toegangsduur) waardoor de behandelde lucht langs ons naar voren de ruimte in wordt geblazen. Wat ook hielp qua acceptatie is dat het vanaf die locatie ook redelijk makkelijk is om naar buiten te gaan richting de buitenunit. Helaas moeten er door deze keuze nog wel wat kleine aanpassingen gedaan worden aan de andere infrastructuur van de ruimte, maar het is helaas niet anders (de afspraak daarvoor is ondertussen ingepland). Ik weet namelijk zeker dat ik er spijt van ga krijgen als ik het niet (meteen nu) doe.

Die aanpassingen zullen Anton en Pascal helaas nog niet mee gaan maken. We hadden eigenlijk alweer een tijdje terug een M&G afgesproken in de Mansion, maar die kon op het laatste moment niet doorgaan omdat er in mijn directe omgeving enkele mensen positief getest waren op Covid-19, waardoor ik in quarantaine moest. Daarna gelukkig tweemaal negatief getest en verder ook geen klachten gehad.

Oftewel... het is eindelijk ook hier bijna zover! Na bijna 16 maanden geen M&G's in de Mansion, volgende week woensdag de aftrap voor een hele mooie en gezellige periode waarin we weer bij elkaar op bezoek kunnen voor de gezelligheid en om met elkaar deze hobby te delen in al zijn facetten.

Heb er onwijs veel zin in! :pompom:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PascalP

Met de weersverwachtingen voor volgende week zullen we de airco nog niet nodig hebben Jan, dat komt wel goed!
Heel veel zin in  :clapping: :coffee:

En ben dan ook wel eens benieuwd naar de honden ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje


Jean Sibelius

Citaat van: PascalP op juni 22, 2021, 17:23:54
Met de weersverwachtingen voor volgende week zullen we de airco nog niet nodig hebben Jan, dat komt wel goed!
Heel veel zin in  :clapping: :coffee:

Het wordt komende woensdag 22 graden, dus dat is inderdaad goed te doen. Tot nu toe heb ik de warmte redelijk buiten kunnen houden ;) Heb voor de zekerheid al een ventilator klaar staan, maar ik verwacht/hoop dat hij niets hoeft te doen.

Citaat van: PascalP op juni 22, 2021, 17:23:54
En ben dan ook wel eens benieuwd naar de honden ;)

En de honden naar julie :colgate: Je kunt ze in ieder geval niet missen :D

Citaat van: denoontje op juni 22, 2021, 21:59:25
Dat wordt genieten mannen!
Veel plezier.

Daar gaan we wel vanuit. Ik heb ondertussen wat dingetjes klaar liggen, maar ik ga er vanuit dat Anton en Pascal ook hun favoriete materiaal meenemen :)


Na ruim 3 maanden kabels over de vloer c.q. onder het vloerkleed was het dan gisteren eindelijk tijd om de definitieve kabels in het plafond te leggen. Zoals vooraf verwacht was het niet een klusje wat je 1, 2, 3, ... doet omdat eerst de projector van het plafond af moet, dan het plafond open en daarna moesten de oude kabels eruit alvorens de nieuwe kabels getrokken konden worden. Het was wederom duidelijk dat je hiervoor echt met twee sterke(!) mensen moet zijn (eentje trekken en eentje duwen). Destijds best grondig geweest met welke kabels mogelijk allemaal zinvol zouden kunnen zijn, dus het was een aardig gevecht om uiteindelijk de kabels eruit te krijgen. Het voelde een beetje als een bevalling, maar het is uiteindelijk gelukt :colgate: (met het nodige zweet of ons voorhoofd). Hieronder een foto van wat er allemaal uit is gekomen. De nieuwe kabels daarna trekken was eigenlijk een fluitje van een cent (mede dankzij mijn maat die dit al vaker heeft gedaan) en het volume van de kabels wat significant kleiner is (en de kabels zijn veel flexibeler). Daarna het plafond dichtmaken en de projector weer aan het plafond hangen. Al met al was dit toch een klusje wat ruim 3 uur in beslag heeft genomen. Vandaag even snel getest of de CineMike fiber HDMI het heeft overleefd en dat is zo, dus woensdag hebben we ook beeld :colgate:

Omdat het plafond toch open was tevens de mogelijkheid gecreëerd  om een losse stroomkabel richting de JVC te trekken. Ondertussen met Viktor contact over een extra F1 USB voeding gehad en hij gaf eerlijk aan dat hij twijfelt of het wat op gaat leveren, maar wie niet probeert... Dus binnenkort worden de Optical fiber HDMI's ook aan de projector kant gevoed vanuit een dedicated voeding (tenzij achteraf blijkt dat het slechter wordt, dan krijgt hij een andere bestemming).

Laatste 'grote' klusje is om het Adamantium op maat te knippen en op de juiste plekken te leggen. Nu de kabels erin liggen kan ook dat stukje afgerond worden :) (nu Angelie nog lief vragen) :blink:


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PascalP

Na een tijdje over en weer appen/mailen/PM-en was het gisteravond dan zover en stond Anton voor de deur om samen de Mansion te bezoeken, klein uurtje later kwamen we aan bij Jan en we hadden al 'instructies' 'gekregen waar we heen moesten en de deur van de Mansion stond al wagenwijd open voor ons.
Meteen bij binnenkomst valt je mond open van verbazing, de hele ruimte in zijn geheel in echt van ongekend hoog niveau op alle fronten, afwerking, sfeer, akoestiek, afwerking en vooral de afwerking :D
Echt bizar wat hier neergezet is, ook al zou het muisstil zijn in de ruimte heb je meteen in de gaten dat je een ruimte binnenstapt waar het goed voor mekaar is.

Was de eerste keer dat ik Jan face-to-face ontmoette en dus eerst moet er even geouwehoerd worden, dit onder het genot van een lekker achtergrond muziekje, ondertussen ook de ruimte verkennen en de apparatuur bewonderen en ook al is het maar 'achtergrondmuziek' op dito volume druipen de kwaliteiten er al vanaf. Ook is het opvallend dat terwijl je door de ruimte loopt, ongeacht waar je staat klinken de klanken gewoon werelds uit de Von Schweicherts.
Tussendoor nog een lekker bakje koffie en een rondgang door de ruimte en nogmaals schittert de ruimte in zijn geheel, afwerking en doordachtheid van alles, verlichting, ambience, sfeer, is heel goed over nagedacht allemaal.
De achterwand waar de films en CD's staan, geweldig! Idem voor de toegangsdeur die van binnen dichtgeschoven kan worden met diffusiepanelen, zou nooit in me op komen om zoiets te realizeren.  :clapping:

Ondertussen al een uur of wat verstreken en we besluiten plaats te nemen op de comfortabele bank voor een stereo demo, zowel Anton als ikzelf zijn geen 'stereo mensen' maar hier worden we toch wel even stil van.
Full-range op de Von Schweicherts met de bass-towers vliegen de klanken je om de oren, wat vooral naar voren springt is de ruimtelijkheid en het gemak waarmee alles ten gehore komt.
Deze ruimtelijkheid vertaald zich erin dat je je in een grote concertzaal waant, het is dat je de muren en speakers ziet, maar als je je ogen dichtdoet zou je zomaar in het Sydney Opera House kunnen zitten.
Paar verschillende nummers die voorbij komen, bepaalde elementen die eruit springen zoals iedere piano toetsaanslag, ook met wat meer uptempo muziek klinkt het zo ongelofelijk ruimtelijk en super strak, echt geweldig, chapeau!  :headbanging:
Kan hier nog wel hele verhalen gaan neerschrijven over de stereo weergave, maar dit moet je echt meemaken om het te beleven.

Vervolgens gaan we door met surround/HT en de Oppo en JVC worden ontwaakt en Jan start met een aantal demo scenes van Dolby en wat hier naar voren springt zijn de kleuren en de scherpte, wat de NX9 neerzet is gewoon alsof je naar een 126" OLED zit te kijken. Beeld van het hoogste niveau, wel heeft de JVC inmiddels al een paar honderd uur gedraaid en is deze weer toe aan een hercalibratie, hiermee kan het natuurlijk alleen maar nóg beter worden!
Ik had zelf wat schijfjes meegenomen met scenes die zowel ik als Anton goed kennen en we beginnen met Oblivion op Blu-ray, nogmaals het beeld, bizar scherp! Ik roep het wel vaker maar als iedere Blu-ray zo gemastered is als deze hebben we die hele HDR klets en tonemapping niet nodig, het beeld wat op het scherm getoverd wordt is van zeer hoog niveau.
Ik weet eigenlijk niet of Jan de Oppo source direct uitstuurt of laat scalen naar 4K, maar welke optie hij ook gebruikt, niks meer aan doen ;)
Waar we ook vooral op letten zijn de stemmen ivm het ontbreken van een center, maar hier is echt niks op aan te merken, vocals lijken uit het scherm te komen en ik vermoed dat een center die van lager niveau is dan de fronts het geluidsbeeld in zijn geheel enkel omlaag zou trekken, zou hier dan ook niks aan doen.
Nogmaals is ook weer de ruimtelijkheid in het geluid die hier uitblinkt, MAAR dan een kleine kanttekening, dit is dan vooral de fronts, de rears vind ik (nog) niet zeer overtuigend en ben Jan al af en toe aan het porren om het volume iets te verhogen naar niveaus die Anton en ik gewend zijn (standje Anton zoals ik het wel eens noem :P )

Verder met Lucy op UHD, tja wat moet ik nog over het beeld zeggen.... ga in herhaling vallen...
Stem van Morgan Freeman klinkt ook zoals je hem verwacht en ook hier mis je de center totaal niet.

John Wick 1 UHD met de nachtclub/scene is daarna aan de beurt en beeld ga ik geeneens meer benoemen ;)
Gelukkig hebben we eindelijk Jan zover het volume nog iets te verhogen en nu merk je echt dat de achterkant van de ruimte tot leven komt, dezelfde ruimtelijkheid die we al kenden van de fronts wordt nu ook aan de achterkant van de ruimte tewerkgesteld en vormt samen een naadloos geheel en een geweldige bubble.
Nu we op iets hoger volume draaien komt ook de Velodyne 18" flink tot leven en laat deze ook van zich horen (en voelen) en deze kan de ruimte goed vullen, wel vinden we deze nu net iets te aanwezig en zou ik persoonlijk op dit volume de sub een tikje terugschroeven voor een betere balans, Jan geeft ook aan met verschillende presets gespeeld te hebben en op het 'lagere' volume waarop we eerst speelden was het echt een mooi geheel, nu dus een tikkie uit balans.
Let wel, dit is gewoon mierenneuken op bijzonder hoog niveau, klinkt echt gewoon top hoor  :angel:

Afsluitend krijgen we nog een Auro3D testdisc voorgeschoteld en toch echt bijzonder wat de hoogtelaag (of het gebrek hieraan) laat horen in de ruimte, de ruimtelijkheid die de ruimte al van zichzelf heeft en daarbij de speaker remapping van de Trinnov geeft je echt de illusie naar een 7.1.4 set te luisteren ipv een 4.1 set, onvoorstelbaar gewoon!
Zal het met een 9.1.6 set (nog) beter pannen van voor naar achter? Wellicht wel, maar gezien de inrichting van de ruimte, hoe de opstelling is en wat met deze 4.1 opstelling mogelijk is zou ik er niet aan gaan beginnen!
Ook de scenes van de Auro3D disc van het overvliegend vliegtuig en helicopters zijn gewoon zeer overtuigend en immersive!

Lang verhaal, had het nog veel langer kunnen maken, maar echt Jan, hulde voor je ruimte!  :clapping:
Voor stereo (waar je de ruimte oorspronkelijk voor ontworpen hebt) gewoon een dikke 10/10
Voor HT/surround kleine puntjes zoals de balans met de 18" op wat hogere volumes, maar nogmaals, dit is gewoon mierenneuken op uitzonderlijk hoog niveau! Ik zou ook geen verdere aanpassingen aan de ruimte doen om de surround set uit te breiden naar Atmos of een centerspeaker, dit is enkel concessies doen ben ik bang.
Upgrade van de sub was je wel al mee bezig recent, dit is ook het enige wat ik zou kunnen aangeven, een subs die nog iets snellere en preciezere klappen kan uitdelen zou perfect in de ruimte passen en matchen met de strakheid van het stereostuk, maar dit gaat vast goedkomen :)
Beeld blijft gewoon prachtig, heb de N7's regelmatig gezien inmiddels maar de NX9 (en ook de lens) doet hier nog een flinke schep bovenop  :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels