The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Teejoo

Citaat van: Jean Sibelius op september 23, 2020, 22:55:12
Sinds gisteren is er een nieuwe software update beschikbaar voor de Trinnov Altitude, met een paar interessante opties.

https://www.avsforum.com/threads/trinnov-update-adds-dolby-atmos-object-viewer.3168502/

Zojuist geïnstalleerd, morgen verder met experimenteren :colgate:
Installing as we speak

Teejoo

Citaat van: papaleo op september 24, 2020, 11:57:55
'Object viewer' dat lijkt mij in de praktijk een hele mooie toevoeging in de Atmos beleving... :worship:
Ik vind dat een leuke gimmick maar meer ook niet. Begrijp niet dat hier zoveel aandacht voor is. Het apparaat wordt er niet beter van.

Jean Sibelius

Citaat van: Teejoo op september 24, 2020, 12:23:06
Ik vind dat een leuke gimmick maar meer ook niet. Begrijp niet dat hier zoveel aandacht voor is. Het apparaat wordt er niet beter van.

Hoi Theo,

Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar het helpt mij ook (althans dat verwacht ik) om meer inzicht te krijgen in de afstelling die de Trinnov automatisch doet en of ik daar eventueel nog iets in wil aanpassen. Hoe worden bv. geluiden weergegeven over de verschillende speakers als functie van de locatie van het geluid? Mijn ervaring is dat dit niet altijd op een vooraf voorspelbare (of zelfs optimale?) manier gebeurd.

Verder is de Impulse Generator tbv 'time-alignment' wel handig. Tot op heden deed ik dat met een extern gegenereerd signaal en met een externe meetmicrofoon. Waarschijnlijk is de uitkomst/resultaat hetzelfde, maar goed om die functionaliteit nu ook aan boord van de Trinnov zelf te hebben. Ik verwacht wel dat mijn 'oude' manier nauwkeurig is, maar dat zal blijken.

Wat niet in het bericht staat, maar wat je wel kon zien tijdens de installatie is dat er eveneens een paar bug fixes zijn. O.a. mbt DTS: X.

Ben benieuwd in ieder geval ;).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Teejoo op september 24, 2020, 12:22:08
Installing as we speak

Benieuwd naar jouw ervaringen. Heb ik nu goed begrepen dat jij ook hebt meegewerkt aan de Beta-testen? :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Die Pulse lijkt me idd wel handig, zei ik ook tegen Antoine.

Waar zag je dat tijdens de installatie?

Die van mij is door Trinnov geüpdate op afstand. Dus ik heb niet veel gezien. Bij mij moet namelijk telkens de bypass functie gedeactiveerd worden.

Teejoo

Citaat van: Jean Sibelius op september 24, 2020, 12:49:01
Benieuwd naar jouw ervaringen. Heb ik nu goed begrepen dat jij ook hebt meegewerkt aan de Beta-testen? :)
Nee, dat is er eigenlijk niet meer van gekomen.

Jean Sibelius

Citaat van: Teejoo op september 24, 2020, 12:50:25
Nee, dat is er eigenlijk niet meer van gekomen.

Jammer, wel leuk om te zien wat er gaat komen :colgate:

Citaat van: Teejoo op september 24, 2020, 12:49:52
Die Pulse lijkt me idd wel handig, zei ik ook tegen Antoine.

Waar zag je dat tijdens de installatie?

Die van mij is door Trinnov geüpdate op afstand. Dus ik heb niet veel gezien. Bij mij moet namelijk telkens de bypass functie gedeactiveerd worden.

Ik wist dat er een software update zat aan te komen, dus ik controleer regelmatig.

Bij het handmatig activeren van deze software update kreeg ik een overzichtje van alle wijzigingen/fixes in deze 4.1.6 release. Heb ik even naar gekeken, maar had eigenlijk verwacht daar meer over terug te vinden op de website van Trinnov, maar daar staan alleen maar de 'fancy' dingen vermeldt (niet deze fix en er waren er overigens meer).

Ik ga nog even een mailtje sturen naar Trinnov om een compleet overzicht te hebben (wel zo handig).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Hoi allemaal,

Gisteren weer een 'milestone' voor in de Mansion... voorlopig ben ik nu ook 'klaar' met surround :pompom:.

De laatste tweaks gedaan aan de surround afstellingen van de set-up en ik ben super tevreden. Het bass-management in de Trinnov is nu zo ingesteld dat alles onder de 25Hz (zowel van de fronts als de rears) naar de DD-18 gaat. De targetcurve heeft in het laagfrequente deel van de target curve een extra boost gekregen (tov de stereo afstelling), waardoor de set impact heeft als het nodig is, maar nog steeds natuurlijk klinkt. De A/V-delay is afgesteld met een kalibratie file, hetgeen een stuk rustiger kijkt.

Het blijkt praktisch onmogelijk om 1 targetcurve te vinden die optimaal is voor alle content, dus ik heb nu 2 verschillende audio pre-sets (tbv. Roon), 3 pre-sets voor films (met oplopende 'impact') en 1 pre-set voor concerten :colgate:. Op het oog minieme verschillen, maar wel duidelijk gehoormatig waarneembaar. De komende tijd dus vooral veel films en concerten kijken en het lekker over me heen laten komen en genieten (heb nog een flinke stapel content in het folie liggen en met Qobuz is er altijd iets nieuws). De PlayStation 4 mag ook weer terug in de set-up en zodra de nieuwe Apple TV 4K op de markt komt, dan is dat ook nog een mooie aanwinst.

Eerder deze week bij een maat van we geweest die een 7.6.1 opstelling heeft in een dedicated ruimte en dat klonk eerlijk gezegd erg indrukwekkend. Toch zie ik mezelf (voorlopig) niet de stap maken naar bv. meer speakers in mijn ruimte. Ook qua beeld heb ik nog niet het idee dat ik echt iets mis, dus ik blijf nog even trouw aan mijn huidige JVC. Tegen de tijd dat die kuren gaat vertonen, maar weer eens gaan babbelen met wat mensen hier op het forum ;).

Hoop in de tussenliggende tijd meer ideeën/ervaringen op te doen (tzt ook bij anderen) om na te gaan of ik überhaupt nog iets wil veranderen/uitbreiden en zo ja, wat? Trinnov heeft recentelijk aangekondigd een nieuw HDMI 2.0-bord beschikbaar te hebben als upgrade voor mijn Alittude32. Afhankelijk van mijn keuzes tzt hierover ook maar een beslissing nemen (in de tussentijd lekker sparen >:D). Zodra het allemaal weer kan, wil ik de M&G's die oorspronkelijk in maart/april gepland waren alsnog door laten gaan.

Tot slot... het is alweer ruim een jaar geleden dat ik foto's heb gemaakt van de laatste status van de set-up, dus die zal ik binnenkort weer eens maken en plaatsen (zeker nu het licht weer doet wat ik wil) :).

Fijn weekend alvast voor iedereen.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

clockwork

Lekker bezig weer. Ik blijf jouw gevoel voor detail bewonderingswaardig vinden.

Wat voor kalibratiefile heb je het dan over? Is dat ook om lip sync problemen op te lossen? Ik krijg dat hier zelf namelijk net niet helemaal goed voor elkaar.

Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's. Laat maar komen!  :pompom:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

skyfox

Mooi verhaal, Jan, en wat een reis! Het blijft toch leuk om je te volgen in je queeste naar audio (en video) nirvana. Ik blijf ook onder de indruk van hoeveel je wel niet kan inregelen met Trinnov. Zou ik ooit in de gelegenheid zijn om een Altitude naar de Little Cinema te halen, dan zal ik dat zeker doen. Ik hou wel van al die tweakmogelijkheden.

Wat ik me wel afvraag, merk je echt nog verschil in films met de DD18? Gevoelsmatig hebben de subtowers van je fronts meer dan genoeg conusoppervlakte om het nodige aan voelbaar bas te produceren. Sterker, bij de laatste demootjes van toen ik bij je was, met o.a. David Guetta, vóelde ik de bas ook gewoon. Vandaar dat ik me afvraag wat de DD18 nog toevoegt wat de rest van je set niet al kan.

Voor wat betreft je beamer... nodig Vik eens uit met een N7 of NX9. Dan ga je geheid overstag ;)

Enfin, zodra het weer kan en goed voelt kom ik graag met Marc alsnog bij je langs  :music:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

Citaat van: Jean Sibelius op oktober  2, 2020, 12:46:08
Hoi allemaal,

Gisteren weer een 'milestone' voor in de Mansion... voorlopig ben ik nu ook 'klaar' met surround :pompom:.

De laatste tweaks gedaan aan de surround afstellingen van de set-up en ik ben super tevreden. Het bass-management in de Trinnov is nu zo ingesteld dat alles onder de 25Hz (zowel van de fronts als de rears) naar de DD-18 gaat. De targetcurve heeft in het laagfrequente deel van de target curve een extra boost gekregen (tov de stereo afstelling), waardoor de set impact heeft als het nodig is, maar nog steeds natuurlijk klinkt. De A/V-delay is afgesteld met een kalibratie file, hetgeen een stuk rustiger kijkt.

Het blijkt praktisch onmogelijk om 1 targetcurve te vinden die optimaal is voor alle content, dus ik heb nu 2 verschillende audio pre-sets (tbv. Roon), 3 pre-sets voor films (met oplopende 'impact') en 1 pre-set voor concerten :colgate:. Op het oog minieme verschillen, maar wel duidelijk gehoormatig waarneembaar. De komende tijd dus vooral veel films en concerten kijken en het lekker over me heen laten komen en genieten (heb nog een flinke stapel content in het folie liggen en met Qobuz is er altijd iets nieuws). De PlayStation 4 mag ook weer terug in de set-up en zodra de nieuwe Apple TV 4K op de markt komt, dan is dat ook nog een mooie aanwinst.

Eerder deze week bij een maat van we geweest die een 7.6.1 opstelling heeft in een dedicated ruimte en dat klonk eerlijk gezegd erg indrukwekkend. Toch zie ik mezelf (voorlopig) niet de stap maken naar bv. meer speakers in mijn ruimte. Ook qua beeld heb ik nog niet het idee dat ik echt iets mis, dus ik blijf nog even trouw aan mijn huidige JVC. Tegen de tijd dat die kuren gaat vertonen, maar weer eens gaan babbelen met wat mensen hier op het forum ;).

Hoop in de tussenliggende tijd meer ideeën/ervaringen op te doen (tzt ook bij anderen) om na te gaan of ik überhaupt nog iets wil veranderen/uitbreiden en zo ja, wat? Trinnov heeft recentelijk aangekondigd een nieuw HDMI 2.0-bord beschikbaar te hebben als upgrade voor mijn Alittude32. Afhankelijk van mijn keuzes tzt hierover ook maar een beslissing nemen (in de tussentijd lekker sparen >:D). Zodra het allemaal weer kan, wil ik de M&G's die oorspronkelijk in maart/april gepland waren alsnog door laten gaan.

Tot slot... het is alweer ruim een jaar geleden dat ik foto's heb gemaakt van de laatste status van de set-up, dus die zal ik binnenkort weer eens maken en plaatsen (zeker nu het licht weer doet wat ik wil) :).

Fijn weekend alvast voor iedereen.


Groeten, Jan
Welke calibratiefile is dat voor de delay te berekenen?

Ik heb idd ook allemaal aparte presets voor film, concert en muziek.

vik

Gaaf Jan keep us posted!

Reserveer maar vast een plekje voor mij!  :pompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

#3937
Citaat van: clockwork op oktober  2, 2020, 13:43:01
Lekker bezig weer. Ik blijf jouw gevoel voor detail bewonderingswaardig vinden.

Dankjewel Rezah! :) Aard van het beestje... je doet iets goed of niet (en ik kan met deze hobby op verschillende manieren uit de voeten: qua muziek/film liefhebber, maar ook het aspect qua techniek en het experimenteren/tweaken vind ik erg leuk aan deze hobby). Dat het soms wat geld kost, neem ik op de koop toe :hmmm:.

Citaat van: clockwork op oktober  2, 2020, 13:43:01
Wat voor kalibratiefile heb je het dan over? Is dat ook om lip sync problemen op te lossen? Ik krijg dat hier zelf namelijk net niet helemaal goed voor elkaar.

Dat is inderdaad om lip sync problemen op te lossen. Zat me daar op een gegeven moment groen en geel aan te ergeren, maar eerst moest muziek goed zijn. Ik heb hiervoor nu 'testsignal grey 720p.mp4' gebruikt. Het zwarte vierkant en de grijze achtergrond blijven onveranderd en bij het verschijnen (zie plaatje) en verdwijnen van de witte cirkel krijg je een puls te horen.

Geen toeters en bellen en instellen van de delay correctie gebeurd nog steeds op basis van mijn eigen oren en ogen, maar op basis hiervan en met de tot 0.1ms nauwkeurig instelbare delay in de Trinnov is het nu prima gelukt.

Heb het nog nooit 100% automatisch gedaan, mogelijk iets voor de toekomst.

Citaat van: clockwork op oktober  2, 2020, 13:43:01
Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's. Laat maar komen!  :pompom:

Komt goed! Binnenkort een middagje voor inplannen, dan zet ik de foto's daarna op het forum :pompom:.

Citaat van: skyfox op oktober  2, 2020, 13:47:14
Mooi verhaal, Jan, en wat een reis! Het blijft toch leuk om je te volgen in je queeste naar audio (en video) nirvana. Ik blijf ook onder de indruk van hoeveel je wel niet kan inregelen met Trinnov. Zou ik ooit in de gelegenheid zijn om een Altitude naar de Little Cinema te halen, dan zal ik dat zeker doen. Ik hou wel van al die tweakmogelijkheden.

Bedankt Richard! Deze reis komt nooit tot een einde, maar voorlopig zit ik even in rustig(er) vaarwater.
Gevaarlijk! Ik denk dat als je ooit een Trinnov in je ruimte haalt (en je het je enigszins kunt veroorloven, dat je nooit meer anders wilt). Heb het al eens eerder geschreven, maar toen destijds Ron hier kwam met zijn Trinnov Amethyst, was ik letterlijk binnen 5 seconden al overtuigd (tov de Arcam AV8).
Realiseer je dan overigens wel dat je na een kalibratie en een snelle instelling op 80 – 85% van de prestaties zit. Om echt 'alles' uit de Trinnov te halen moet je wel ervaring opbouwen en geduld hebben.

Citaat van: skyfox op oktober  2, 2020, 13:47:14
Wat ik me wel afvraag, merk je echt nog verschil in films met de DD18? Gevoelsmatig hebben de subtowers van je fronts meer dan genoeg conusoppervlakte om het nodige aan voelbaar bas te produceren. Sterker, bij de laatste demootjes van toen ik bij je was, met o.a. David Guetta, vóelde ik de bas ook gewoon. Vandaar dat ik me afvraag wat de DD18 nog toevoegt wat de rest van je set niet al kan.

Nog steeds een volmondig 'ja' vwb dat de DD-18 wat toevoegt. Zelfs nu de Parasound JC-1's  de basstowers aansturen, heeft de toevoeging van een DD-18 nog steeds de voorkeur (met name voor LFE-weergave). De DD-18 gaat tot 14Hz en dat halen de basstowers niet. Die spelen door tot 20Hz, maar door de 'last' te verdelen speelt het samen nog beter. Natuurlijk kan ik al met de acht maal 15" woofers al heel veel druk maken, maar met 8 x 15 inch en 1 x 18 inch (en 1250W RMS extra) lukt dat nog net wat beter :D.

Citaat van: skyfox op oktober  2, 2020, 13:47:14
Voor wat betreft je beamer... nodig Vik eens uit met een N7 of NX9. Dan ga je geheid overstag ;)

>:D Daar ben ik ook bang voor, dus dat doe ik nog maar even niet. Qua ontwikkelingen staat het ook niet stil (en dat gaat ook niet gebeuren), dus zolang ik nog tevreden ben blijft het nog even zoals het is.

Citaat van: skyfox op oktober  2, 2020, 13:47:14
Enfin, zodra het weer kan en goed voelt kom ik graag met Marc alsnog bij je langs  :music:

Prima, gaan we zeker doen! :coffee:

Citaat van: Teejoo op oktober  2, 2020, 15:33:02
Welke calibratiefile is dat voor de delay te berekenen?

Zoals hierboven beschreven is het geen berekenen, maar 'helaas' nog steeds afstellen :unhappy:. De file die ik heb gebruikt heet 'testsignal grey 720p.mp4'. Jij hebt ongetwijfeld ondertussen ook het tabblad in de Trinnov gevonden waarbij de delay in stappen van 1ms en 0.1ms kunt instellen. Door genoemde file op repeat te zetten, is het gelukt om met de 0.1ms stapjes een instelling te vinden die heel goed matched qua beeld en geluid. Daarna deze delay instelling getest bij wat concerten en dat komt heel mooi overeen. Helaas is echte content niet echt geschikt om deze delay af te stellen, omdat je niet weet hoe e.e.a. is opgenomen.

Citaat van: Teejoo op oktober  2, 2020, 15:33:02
Ik heb idd ook allemaal aparte presets voor film, concert en muziek.

Ze staan bij mij nu nog wild verdeeld over de 29 presets, dus ik moet ze nog even hergroeperen. Heerlijk apparaat ;D.

Citaat van: vik op oktober  3, 2020, 08:30:27
Gaaf Jan keep us posted!

Dank je Viktor, ga ik doen.

Citaat van: vik op oktober  3, 2020, 08:30:27
Reserveer maar vast een plekje voor mij!  :pompom:

Is genoteerd ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

eduard

Hoi Jean heb je eventueel een linkje naar het lip sync test bestandje?

Jean Sibelius

Citaat van: eduard op oktober  3, 2020, 19:57:41
Hoi Jean heb je eventueel een linkje naar het lip sync test bestandje?

Hoi Eduard,

Heb weer even gezocht, maar kan geen linkje (meer) vinden.

Als je wilt kan ik je het bestandje wel toesturen. Zie je inbox.

Groeten Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje

Citaat van: Jean Sibelius op oktober  2, 2020, 12:46:08
Hoi allemaal,

Gisteren weer een 'milestone' voor in de Mansion... voorlopig ben ik nu ook 'klaar' met surround :pompom:.

De laatste tweaks gedaan aan de surround afstellingen van de set-up en ik ben super tevreden. Het bass-management in de Trinnov is nu zo ingesteld dat alles onder de 25Hz (zowel van de fronts als de rears) naar de DD-18 gaat. De targetcurve heeft in het laagfrequente deel van de target curve een extra boost gekregen (tov de stereo afstelling), waardoor de set impact heeft als het nodig is, maar nog steeds natuurlijk klinkt. De A/V-delay is afgesteld met een kalibratie file, hetgeen een stuk rustiger kijkt.

Het blijkt praktisch onmogelijk om 1 targetcurve te vinden die optimaal is voor alle content, dus ik heb nu 2 verschillende audio pre-sets (tbv. Roon), 3 pre-sets voor films (met oplopende 'impact') en 1 pre-set voor concerten :colgate:. Op het oog minieme verschillen, maar wel duidelijk gehoormatig waarneembaar. De komende tijd dus vooral veel films en concerten kijken en het lekker over me heen laten komen en genieten (heb nog een flinke stapel content in het folie liggen en met Qobuz is er altijd iets nieuws). De PlayStation 4 mag ook weer terug in de set-up en zodra de nieuwe Apple TV 4K op de markt komt, dan is dat ook nog een mooie aanwinst.

Eerder deze week bij een maat van we geweest die een 7.6.1 opstelling heeft in een dedicated ruimte en dat klonk eerlijk gezegd erg indrukwekkend. Toch zie ik mezelf (voorlopig) niet de stap maken naar bv. meer speakers in mijn ruimte. Ook qua beeld heb ik nog niet het idee dat ik echt iets mis, dus ik blijf nog even trouw aan mijn huidige JVC. Tegen de tijd dat die kuren gaat vertonen, maar weer eens gaan babbelen met wat mensen hier op het forum ;).

Hoop in de tussenliggende tijd meer ideeën/ervaringen op te doen (tzt ook bij anderen) om na te gaan of ik überhaupt nog iets wil veranderen/uitbreiden en zo ja, wat? Trinnov heeft recentelijk aangekondigd een nieuw HDMI 2.0-bord beschikbaar te hebben als upgrade voor mijn Alittude32. Afhankelijk van mijn keuzes tzt hierover ook maar een beslissing nemen (in de tussentijd lekker sparen >:D). Zodra het allemaal weer kan, wil ik de M&G's die oorspronkelijk in maart/april gepland waren alsnog door laten gaan.

Tot slot... het is alweer ruim een jaar geleden dat ik foto's heb gemaakt van de laatste status van de set-up, dus die zal ik binnenkort weer eens maken en plaatsen (zeker nu het licht weer doet wat ik wil) :).

Fijn weekend alvast voor iedereen.


Groeten, Jan


Weer hard gewerkt Jan...gaaf!


Kun je de verschillende targetcurves eens posten.
Ben benieuwd wat voor verschillen je maakt tussen muziek, film etc.


Kijk uit als je gaat babbelen over een projector ;-)

chansig

Lekker bezig geweest hoor. Jammer genoeg heb ik een geheugen als een vis, dus mocht corona voorbij zijn, je weer een gathering organiseert ben ik graag van de partij. Laat me wel verrassen door het geluid.  :D

Hier ook ieniminie stapjes gezet.

Ben ergens wel benieuwd wat jij van mijn set zal vinden. Wanneer ik een BBQ kan organiseren zal ik je uitnodigen...nee zeggen mag altijd. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Etiennevh

Weer een stap Jan, leuk om te lezen. Wel benieuwd wat de Velo nog kan toevoegen onder de 25Hz tov wat de "towers" al produceren, maar alles beter dan dat hij uit staat ;)

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Jean Sibelius

Citaat van: denoontje op oktober  4, 2020, 14:13:20
Weer hard gewerkt Jan...gaaf!

Dank je Thuur. Het heeft even geduurd voordat ik kon reageren (hard gewerkt) ::).

Citaat van: denoontje op oktober  4, 2020, 14:13:20
Kun je de verschillende targetcurves eens posten.
Ben benieuwd wat voor verschillen je maakt tussen muziek, film etc.

Zoals gevraagd hieronder de twee verschillende target curves (1 variant voor muziek en 1 variant voor film). Opmerking bij muziek... daarbij gebruik ik in Roon tevens een convolutiefilter om de fase onder 100Hz recht te trekken. Heb gemerkt dat dit ook veel doet qua muziekbeleving. Dit filter kan ik niet gebruiken bij film (er is dus geen 100% 1-op-1 vergelijk mogelijk). Verder is de overall target curve in zijn geheel naar beneden verschoven (dit ivm de extra boost in het laag).

Ondertussen verschillende films gekeken met deze target curve en het klinkt overtuigend zonder dat daarbij de bas overheerst.

Citaat van: denoontje op oktober  4, 2020, 14:13:20
Kijk uit als je gaat babbelen over een projector ;-)

Voorlopig ga ik nog maar even niet babbelen mbt een projector (veel te gevaarlijk) :D.

Citaat van: chansig op oktober  4, 2020, 15:04:22
Lekker bezig geweest hoor. Jammer genoeg heb ik een geheugen als een vis, dus mocht corona voorbij zijn, je weer een gathering organiseert ben ik graag van de partij. Laat me wel verrassen door het geluid.  :D

Er is ondertussen heel veel veranderd sinds jij hier de laatste keer was (bijna alles), maar het gaat er inderdaad om hoe het nu klinkt ("resultaten behaalt in het verleden ..."). :colgate:

Zodra het weer veilig en verantwoord is, dan wil ik weer wat sessies plannen en ben je uiteraard wederom van harte welkom :coffee:.

Citaat van: chansig op oktober  4, 2020, 15:04:22
Hier ook ieniminie stapjes gezet.

Als dat eveneens betekent dat je super tevreden bent, dan is dat super! :colgate:

Citaat van: chansig op oktober  4, 2020, 15:04:22
Ben ergens wel benieuwd wat jij van mijn set zal vinden. Wanneer ik een BBQ kan organiseren zal ik je uitnodigen...nee zeggen mag altijd. :D

Lijkt me ook erg leuk om te ervaren hoe het ondertussen bij jou klinkt, dus tzt kom ik graag een keer langs. Mocht je daarbij een BBQ organiseren, dan sluit ik me daar uiteraard graag bij aan :D.

Citaat van: Etiennevh op oktober  4, 2020, 20:34:06
Weer een stap Jan, leuk om te lezen. Wel benieuwd wat de Velo nog kan toevoegen onder de 25Hz tov wat de "towers" al produceren, maar alles beter dan dat hij uit staat ;)

Dank je Etienne. Dat stukje onder de 25Hz doet stiekem best veel ook vwb de ambiance. Zo'n Velodyne is daarvoor gebouwd, dus die mag in dat frequentie gebied lekker grommen, rommelen en druk opbouwen als het nodig is.

Heb hier ondertussen nog zo'n 20 films en 15 concerten (in het folie) liggen, dus ik 'moet' weer eens wat meer tijd in de ruimte door gaan brengen. Gisteravond Bloodshot gekeken en afgelopen zondag Birds of Prey. Allebei leuke en vermakelijke films (maar geen echte hoogstandjes).

Binnenkort overigens nog een andere mooie upgrade, maar daarover binnenkort mee :).


Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Jan, wat ik me afvraag, heb je naast je target curves eigenlijk ook nog een curve die laat zien wat het systeem daadwerkelijk presteert?

Reden dat ik nieuwsgierig ben is omdat Audyssey namelijk echt een target curve is. Wanneer ik die vervolgens met REW nameet zie ik toch een andere curve verschijnen. Die kan ik met Adsy we manipuleren, maar het lijkt geenszins op de afgegeven target curve.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

Er komt de komende dagen een nieuwe update van de Trinnov met wat bugfixes heb ik begrepen. Ik verwacht hem straks nog te krijgen zodat ik hem vanavond meteen kan gaan testen.

Heb nu toch ja gezegd op hun beta test verzoek. Uiteindelijk help je elkaar daarmee.

Jean Sibelius

Citaat van: skyfox op oktober  8, 2020, 15:20:45
Jan, wat ik me afvraag, heb je naast je target curves eigenlijk ook nog een curve die laat zien wat het systeem daadwerkelijk presteert?

Reden dat ik nieuwsgierig ben is omdat Audyssey namelijk echt een target curve is. Wanneer ik die vervolgens met REW nameet zie ik toch een andere curve verschijnen. Die kan ik met Adsy we manipuleren, maar het lijkt geenszins op de afgegeven target curve.

Hoi Richard,

Het is eerlijk gezegd ondertussen alweer een hele tijd geleden dat ik een externe meting heb gedaan van het complete systeem (zomer vorig jaar?). Op een gegeven moment klopte het gewoon en was het gedrag van het systeem verklaarbaar en ben ik afstapt van 'meten is weten' en ben ik gehoormatig verder gegaan met tweaken/afstellen.

Als ik weer in de ruimte ben, dan kan ik wel eens een screenshot maken van hoe de Trinnov vindt dat de complete curve er nu uit ziet. Zodra de microfoon er weer staat, dan zal ik wel weer eens een meting doen :).

Mijn ervaring is dat je metingen moet doen om ervoor te zorgen dat in de basis het systeem klopt en er geen rare dingen (meer) in je systeem zitten. Daarna tweaken op basis van je gehoor. Het is bizar hoe gevoelig je gehoor is voor hele kleine aanpassingen (als je zou proberen om de verschillen te meten, dan zouden ze je waarschijnlijk niet eens opvallen).

Laat je niet leiden door de metingen, want uiteindelijk gaat het erom hoe jij het geluid ervaart. Een systeem wat goed meet kan nog steeds slecht klinken en een systeem wat slecht meet hoeft niet per definitie slecht te klinken... :blink:

Citaat van: Teejoo op oktober  8, 2020, 15:30:20
Er komt de komende dagen een nieuwe update van de Trinnov met wat bugfixes heb ik begrepen. Ik verwacht hem straks nog te krijgen zodat ik hem vanavond meteen kan gaan testen.

Heb nu toch ja gezegd op hun beta test verzoek. Uiteindelijk help je elkaar daarmee.

Mooi dat je besloten hebt om toch mee te helpen aan deze testen. Ze hebben met jou een goede aanwinst! :clapping:

Had gehoopt om weer even met deze software versie te kunnen draaien.

Heb je enig idee om welke bugfixes het gaat? (evt. per PM of e-mail).

Succes vanavond met de Bèta-testen!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Jean Sibelius op oktober  8, 2020, 15:04:37
Binnenkort overigens nog een andere mooie upgrade, maar daarover binnenkort mee :).

Vorig jaar in April heb ik Angelie na 15 jaar verkering gevraagd of ze met me wilde trouwen. Haar antwoord daarop was 'JA' :D

Na wat 'Nick-ups' (Corona) en daardoor talloze wijzigingen qua data, plannen, invulling zijn we gisteren eindelijk 'Corona-proof' in het huwelijk getreden.

De upgrade van Angelie van 'vriendin' naar 'vrouw' is toch wel de mooiste upgrade die ik me kon wensen :colgate:


Groeten, Jan
 
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje

Feli jan...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

clockwork

Wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd en nog heel veel gelukkige jaren samen.  :pompom: :pompom: :clapping:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling