The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Etiennevh

Leuk om te lezen Jan! Ik baal enorm dat Oppo deze upgrade niet heeft doorgevoerd op de 95, jammer maar helaas. Had ook graag het verschil zelf thuis beluisterd, al heb ik geen akoestisch optimale ruimte om het verschil te beluisteren. Als je er achter bent of Tidal goed voor je uit pakt zou ik ook eens kijken of je nog verschil merkt tussen Qobuz en Tidal, dat schijnt nog net ietsje verder te wezen.

Ben benieuwd!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Bas Akkerman

Tof Jan! Ik gebruik Spotify om exact dezelfde reden. Het is in principe niet goed voor de artiesten, maar ik koop er juist meer door. Ik kom achter mooie dingen en behoed mezelf voor tegenvallende albums.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

escarabajo

Citaat van: ruud2 op oktober  1, 2015, 20:23:57
het ultime rack.......geen.
gewoon alles in een aparte ruimte,   ;) ;D :-X

dan de hele ruimte maar slopen en terug naar de tekentafel  :devil:

Citaat van: RalphH op november 18, 2015, 20:21:34
Ah duidelijk. Ik vroeg me inderdaad af of het opnieuw kalibreren weer tot een instelperiode van weken ging leiden en of het ultieme finetunen nu dan geen verspilde tijd zou zijn. Maar ik begrijp dat dat redelijk meevalt.

En inderdaad, het is natuurlijk deel van de hobby. Wat moesten we anders met onze vrije tijd haha.

miss stomme vraag van mijn kant maar hier weet ik niet veel van. (niets eigenlijk)
maar kan je aan de hand van metingen niet zien welk rack het beste "presteert"
miss eens een week verlof nemen en wat racks testen  :-X lol

gr kevin.

Jean Sibelius

Hoi allemaal,

Allereerst iedereen de beste wensen en een gezond en muzikaal 2016 toegewenst!

Een tijdje terug schreef ik al dat ik verschillende 'kritische luisteraars' zou verwelkomen in de laatste twee maanden van 2015. Eén van deze luisteraars was Max Delissen die artikelen schrijft voor hifi.nl. Ruim 8 jaar geleden is Bert Dekker al geweest voor een vergelijkbare impressie op hifi.nl (in die tijd stond mijn set nog in de woonkamer met de Dynaudio Contour 3.3's als fronts). Gezien alle veranderingen in de tussentijd vond ik het een mooi moment om nogmaals iemand uit te nodigen en om te laten zien en horen wat er veranderd is in de tussentijd.

Het is een hartstikke gezellige avond geworden met veel 'ouwehoeren' over o.a. muziek en hifi en op het einde nog wat luisteren naar muziek.
Voor de geïnteresseerde... het complete artikel wat Max schreef naar aanleiding van deze ontmoeting is te vinden via de onderstaande link.

http://www.hifi.nl/artikel/24151/Het-Luisterbezoek-bij-Jan-Vervolg.html

Het komend jaar zal voor mij een relatief rustig jaar worden qua audioapparatuur aanschaf (verwacht ik). Er staan nog wel wat dingen op mijn (verlang)lijstje, maar al met al wordt het vooral een jaar van lekker genieten van muziek en films (zoals de titel van dit topic al zegt).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Deleted User

Beste Jan, allereerst de beste wensen met veel luister plezier.

Ik had dit artikel al gelezen, zo krijg je meer bewondering van wat je hebt staan   :worship: Ook ik wil gaan experimenteren met "corner" woofers, alleen die van mij zullen niet zo groot zijn.  :D

Bas Akkerman

Gaaf man! Je set heeft zo te horen zeker stappen gemaakt. En wat een mooi compliment op het laatst!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Altijd leuk zo'n verhaal. Zelf ooit in de Music Home gestaan....leuk om terug te lezen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt


Jean Sibelius

Citaat van: RubenV. op december  7, 2015, 20:26:51
Leuk om te lezen dat je je mening zo bij hebt gesteld in een half jaar tijd. Tidal is inderdaad zeer geschikt om met nieuwe muziek in aanraking te komen zonder meteen iets te hoeven kopen (op het abonnement na dan over een tijdje). Ik ben benieuwd of je veel verschil hoort met de tracks op je NAS.

Je kunt inderdaad wel spreken van een 'revolutie'. Ondertussen maak ik veel gebruik van Tidal om lekker muziek te ontdekken en te luisteren. Ben sowieso voornemens om het abonnement tot het begin van april te verlengen ;). Heb o.a. wat 1-op-1 vergelijkingen gedaan tussen nummers van hetzelfde album via de NAS, CD en Tidal en dat is ook de pikorde qua muziekbeleving in mijn situatie. Tidal is een hele mooie manier om muziek te luisteren en te ontdekken, maar voor de volledige beleving prefereer ik nog steeds streamen vanaf de NAS. Ik heb hier nu al een tijdje een gemodificeerde Oppo 105D ter evaluatie staan (met een zgn. ModWright modificatie) en als je daar naar luistert dan klinkt dat heel erg goed, stap je over naar weergave via de NAS (en ga je daarna terug naar CD), dan hoor ik je op welk niveau de geïntegreerde oplossing van de Trinnov klinkt in combinatie met de NAS. Ik ga nog bij wat 'experts' te raden wat ik eventueel nog zou moeten doen om dat niveau nog verder op te krikken (indien überhaupt mogelijk in mijn situatie).

Citaat van: Etiennevh op december  7, 2015, 21:27:55
Leuk om te lezen Jan! Ik baal enorm dat Oppo deze upgrade niet heeft doorgevoerd op de 95, jammer maar helaas. Had ook graag het verschil zelf thuis beluisterd, al heb ik geen akoestisch optimale ruimte om het verschil te beluisteren. Als je er achter bent of Tidal goed voor je uit pakt zou ik ook eens kijken of je nog verschil merkt tussen Qobuz en Tidal, dat schijnt nog net ietsje verder te wezen.

Ben benieuwd!

Ik baal eigenlijk ook wel, want ik luister in de woonkamer meer uren naar muziek (daar staat o.a. mijn Oppo 95 te spelen) dan in de ruimte, maar ik heb gelukkig wel toegang tot mijn NAS (dus er is keuze genoeg). Toen ik 'instapte' waren er geruchten dat Qobuz failliet was of zou gaan. Dat lijkt nu weer even uit de lucht. Daar komt verder bij dat (voor zover ik kan beoordelen) de overlap qua mijn muzieksmaak groter is met Tidal dan met Qobuz. Ga het zeker 1 maand (lang elkaar) proberen, want ben natuurlijk wel benieuwd. Kan natuurlijk via mijn tablet diverse playlists maken (en samenvoegen) en dat heb ik al gedaan voor enkele 'identieke' versies op Tidal en op de NAS. Daar kan ook nog wel een playlist voor Qobuz bij.

Citaat van: Bas Akkerman op december  7, 2015, 21:45:10
Tof Jan! Ik gebruik Spotify om exact dezelfde reden. Het is in principe niet goed voor de artiesten, maar ik koop er juist meer door. Ik kom achter mooie dingen en behoed mezelf voor tegenvallende albums.

Hoi Bas. Heel herkenbaar. Heb naar aanleiding van een paar albums die ik heb 'ontdekt' via Tidal nu ook de originele CD gekocht (en direct 'geripped'). Bij mij ligt de grens nu op 2 à 3 nummers die ik graag zou willen bewaren op mijn NAS alvorens ik tot aanschaf van het origineel over ga.

Citaat van: escarabajo op december 21, 2015, 03:34:51
dan de hele ruimte maar slopen en terug naar de tekentafel  :devil:

...en dan nog steeds heb ik een rack nodig :devil:. Denk ooit wel eens (slechts enkele seconden!) aan een Confidence Mansion 'MK2', maar ik zou niet weten wat er voor mijn gebruik anders zou moeten. Ik wacht de hele Auro, Atmos, DTS:X, ... ontwikkelingen geduldig af.

Citaat van: escarabajo op december 21, 2015, 03:34:51
miss stomme vraag van mijn kant maar hier weet ik niet veel van. (niets eigenlijk)
maar kan je aan de hand van metingen niet zien welk rack het beste "presteert"
miss eens een week verlof nemen en wat racks testen  :-X lol

Ik heb hier een tijdje terug al uitgebreid gedachten over gewisseld met andere mensen, maar 'meten' (wat ga je meten?) gaat je helemaal niets tot zeer weinig brengen. Je kunt alleen op basis van een bepaalde filosofie een keuze maken en daarna gaan luisteren hoe dat uitpakt in jouw situatie. Zal komend jaar zeker wat gaan testen qua audioracks, maar ik ben op dit moment zo tevreden dat ik eerst van de huidige status wil genieten.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Citaat van: Jean Sibelius op januari  3, 2016, 10:13:05
Hoi allemaal,

Allereerst iedereen de beste wensen en een gezond en muzikaal 2016 toegewenst!

Ook vanuit noord-Limburg de beste wensen en een gezond en muzikaal jaar!

Citaat van: Jean Sibelius op januari  3, 2016, 10:13:05
Het komend jaar zal voor mij een relatief rustig jaar worden qua audioapparatuur aanschaf (verwacht ik). Er staan nog wel wat dingen op mijn (verlang)lijstje, maar al met al wordt het vooral een jaar van lekker genieten van muziek en films (zoals de titel van dit topic al zegt).


Groeten, Jan

Weet je het zeker  :D dat het een rustig jaar wordt qua aanschaf?  :tongue2:. Dit had ik vorig jaar ook tegen mezelf gezegd en het was iets rustiger tot februari  :D. Eerlijk is eerlijk daarna werd het weer rustig tot de zomer  ;).
Nu heb ik me voorgenomen niet meer te zeggen of te denken dat een rustig jaar wordt. Er staat nog wel wat op het lijstje.
Maar de eerste drie dagen in januari lukt het toch aardig  ;D

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

manta

Hoi Jan,

Beste wensen voor het nieuwe jaar!

Tof review van Hifi.nl, het oog voor detail vind ik super in deze, vooral de opmerking over de lichtbediening toont aan hoe perfect de ruimte benut is.

:thumbs-up:

HTip

Hoi Jan, jij natuurlijk ook de beste wensen voor 2016! (we kunnen het niet vaak genoeg tegen elkaar zeggen ;))

Het artikel op hifi.nl is eigenlijk 1 groot compliment voor alles wat je de afgelopen jaren hebt gedaan. Van de ruimte (in het kleinste detail), de apparatuur, de plaatsing, maar vooral de beleving, want daar doen we het allemaal voor.

Veel luister- en kijkplezier de komende tijd en we zien elkaar sowieso in maart :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Citaat van: jazzman op januari  3, 2016, 10:25:36
Beste Jan, allereerst de beste wensen met veel luister plezier.

Ik had dit artikel al gelezen, zo krijg je meer bewondering van wat je hebt staan   :worship: Ook ik wil gaan experimenteren met "corner" woofers, alleen die van mij zullen niet zo groot zijn.  :D

Dank je Jazzman en jij ook natuurlijk de beste wensen en dat 'laatste' gaat helemaal goed komen! Max heeft inderdaad op basis van zijn bezoek een heel mooi impressieverslag geschreven waar ik uiteraard erg blij mee ben. Na al die tijd voelt het nog steeds als een jongensdroom die is uitgekomen. Als jouw ruimte het kan hebben, dan is het zeker zinvol om te gaan experimenteren met de 'corner' woofers. Succes!

Citaat van: Bas Akkerman op januari  3, 2016, 10:29:33
Gaaf man! Je set heeft zo te horen zeker stappen gemaakt. En wat een mooi compliment op het laatst!

Dank je Bas! Ik ben sinds jouw laatste bezoek (maart 2014?) natuurlijk doorgegaan met het verder pimpen van de set-up, maar de grootste stap is toch wel de komst van de Trinnov en het uitknijpen daarvan geweest. Dat laatste compliment van Max had ik niet aan zien komen en/of verwacht, maar daar ben ik natuurlijk wel erg blij mee :colgate:.

Citaat van: chansig op januari  3, 2016, 10:33:54
Altijd leuk zo'n verhaal. Zelf ooit in de Music Home gestaan....leuk om terug te lezen.

Zekers! Het is een mooi verhaal geworden dat ik (samen met Angelie) direct tweemaal heb gelezen  en het is zeker leuk om het over een tijdje nog eens te lezen. Hoe lang is het geleden dat je in de Music Home hebt gestaan? (jij hebt in de tussentijd ook niet stil gezeten)

Citaat van: Kjelt op januari  3, 2016, 10:54:31
Een mooie kroon op het harde werk  :thumbs-up:

Dank je Kjelt! Het is een mooie 'afsluiting' van een periode van zo'n 8 jaar in mijn leven. Ik vond het ook wel spannend omdat Max zonder enige voorkennis van het project en de hele (upgrade) geschiedenis langs zou komen. Als je dan een dergelijke (luister)impressie terug krijgt dan voelt dat wel heel erg lekker, maar vanaf de eerste seconde was er een klik en dat lees je ook wel terug in verhaal.

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  3, 2016, 13:45:55
Weet je het zeker  :D dat het een rustig jaar wordt qua aanschaf?  :tongue2:. Dit had ik vorig jaar ook tegen mezelf gezegd en het was iets rustiger tot februari  :D. Eerlijk is eerlijk daarna werd het weer rustig tot de zomer  ;).
Nu heb ik me voorgenomen niet meer te zeggen of te denken dat een rustig jaar wordt. Er staat nog wel wat op het lijstje.
Maar de eerste drie dagen in januari lukt het toch aardig  ;D

Hoi Nico. Ik heb geschreven dat het een relatief rustig jaar wordt :) (ik moest me op 1 januari al inhouden). Kortom: geen nieuwe versterkers (...), bronnen (~2015), processor (~2014), front speakers (~2013), projector/scherm (~2012), front speakers/luisterruimte (~2008 – 2012), ... Dat neemt niet weg dat er een paar dingen op mijn lijstje staan die ik graag dit jaar zou afvinken (keuze wel/niet doen). Op dit moment zéér tevreden en het is vooral nog wat puntjes op de 'i' zetten als de gelegenheid zich voordoet. Ik ga me dit jaar vooral richten op mooie content (zoeken/vinden) en het genieten daarvan.

Mijn eerste offerte aanvraag (en de bestelling) is alweer de deur uit, maar het bedrag daarvan is in verhouding met de uitgaven van de afgelopen jaren relatief beperkt en dat wil ik in 2016 eigenlijk zo houden ;).

Citaat van: manta op januari  3, 2016, 15:22:10
Hoi Jan,

Beste wensen voor het nieuwe jaar!

Tof review van Hifi.nl, het oog voor detail vind ik super in deze, vooral de opmerking over de lichtbediening toont aan hoe perfect de ruimte benut is.

:thumbs-up:

Dank je Manta en jij ook natuurlijk de beste wensen! Ben achteraf ook erg blij dat ik ruimschoots de tijd heb genomen om alles te overdenken en om niet zomaar te beginnen (de lichtbediening is een mooi voorbeeld). Ik vind het knap dat Max van de waterval aan informatie toch een leuk en lekker leesbaar impressieverslag heeft weten te maken (ieder zijn vak).

Citaat van: HTip op januari  4, 2016, 10:34:53
Hoi Jan, jij natuurlijk ook de beste wensen voor 2016! (we kunnen het niet vaak genoeg tegen elkaar zeggen ;))

Het artikel op hifi.nl is eigenlijk 1 groot compliment voor alles wat je de afgelopen jaren hebt gedaan. Van de ruimte (in het kleinste detail), de apparatuur, de plaatsing, maar vooral de beleving, want daar doen we het allemaal voor.

Veel luister- en kijkplezier de komende tijd en we zien elkaar sowieso in maart :music:

Hoi Philip, bedankt en jij ook de beste wensen natuurlijk :) ;). Ben uiteraard erg blij met de inhoud van het artikel en ik lees het op dezelfde manier als jij, qua beleving is er mijn inziens nog het nodige verbeterd sinds jouw laatste bezoek (eveneens maart 2014?). In ieder geval tot ziens in maart dan ben ik benieuwd of je de indruk qua beleving deelt! Maar zoals ik al eerder schreef, laten we er vooral een leuke dag van maken.

Citaat van: vik op januari  4, 2016, 10:44:42
De beste wensen Jan en leuk verslag!

Dank je Viktor en jij ook natuurlijk de beste wensen. Max heeft het inderdaad erg mooi verwoord.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Hoi allemaal,

Naar aanleiding van het recente bezoek van Jan-Rotterdam en (nogmaals) de constatering dat er toch wel een groot verschil is tussen stereo weergave via HDMI en via S/PDIF (en daarmee de conclusie dat surround zeker nog niet optimaal klinkt) heb ik na contact opgenomen te hebben met Beter Beeld & Geluid (BB&G), de Audioquest (AQ) Coffee en Diamond HDMI-kabels ter evaluatie ontvangen.

Beide HDMI-kabels zijn voorzien van het zogenaamde 72v DBS systeem en het onderlinge verschil zit in de materiaalkeuze van de geleiders. Wat ik bijzonder vond om te ervaren was dat de twee 'nieuwe' kabels nagenoeg direct vanuit de doos op hun maximale potentieel spelen. Het onderlinge verschil tussen deze twee HDMI-kabels was, in mijn situatie, echter groter dan verwacht ('shit') :(.

Ik was begonnen met de Diamond HDMI (in de hoop/verwachting) dat de Coffee mogelijk slechts iets minder zou zijn, maar de Diamond maakte direct indruk en dat gevoel ging niet meer weg. Zelfs in een directe vergelijking met mijn huidige digitale interlink (Kharma Supreme Reference) vond ik het onderlinge verschil meer smaak dan kwaliteit gerelateerd (en dat terwijl mijn 'oude' Audioquest Cinnamon wordt weggespeeld tov de genoemde digitale interlink). Heb de Diamond bewust een langere tijd beluisterd, want 'indruk maken' is vaak een indicatie, dat na een poosje iets te veel op gaat vallen, maar niets blijkt minder waar. Toen ik overstapte naar de Coffee HDMI had ik direct de indruk wat te missen op het gebied van plaatsing, betrokkenheid, muzikaliteit en vooral detaillering en ik vond het verschil daarin zelfs significant. Ik heb de Coffee daarna óók nog een week apart in de set-up gehad en na een tijdje vallen de genoemde verschillen natuurlijk minder op. Bij het opnieuw aansluiten van de AQ Diamond HDMI was er direct weer het 'oh yeah' gevoel, wat voor mij veelzeggend was.

Had zelfs de mogelijkheid om de twee genoemde HDMI kabels met 1 druk op de knop van de Trinnov onderling te vergelijken, omdat ik tijdelijk twee Oppo BDP-105D's had staan (mijn eigen originele variant en een versie met een zogenaamde full-options Mod-Wright modificatie die ter beschikking was gesteld door Cor Dekker) ;D. Deze modificatie doet niets met de HDMI-output, dus het was een eerlijk vergelijk. De grote winnaar in dit onderlinge vergelijk is wat mij betreft de HDMI Diamond geworden en deze is dan ondertussen ook aangeschaft en aangesloten in de set-up.

Gezien de bovenstaande ervaringen en het verschil op papier tussen de RJ/E Vodka en de RJ/E Diamond (zowel in materiaalkeuze van de geleiders als wel/geen 72v DBS) heb ik BB&G direct gevraagd of het mogelijk was om aansluitend een AudioQuest RJ/E Diamond (Ethernet) kabel te evalueren in mijn set-up. Op dit moment speelt streamen via de NAS beduidend beter dan via CD, dus alles wat ik kan doen om streamen naar een nog hoger niveau te tillen is de moeite waard om te onderzoeken.
Ik weet dat er nogal wat sceptici zijn die van mening zijn dat een Ethernet kabel geen verschil kan uitmaken, maar ik ben gelukkig niet eigenwijs, dus ik wilde dat zelf wel eens ervaren (en gelukkig maar) 8).

Samengevat: in mijn situatie is er een zéér duidelijke verandering waarneembaar in de audioweergave als functie van de kwaliteit van de Ethernet kabel. Ik schrijf hier bewust verandering en geen verbetering omdat de RJ/E Diamond kabel niets aan het toeval overlaat en duidelijk meer(!) laat horen (mogelijk ook datgene wat je niet wilt horen in je set).

Uiteindelijk is mijn conclusie dat in mijn situatie de extra resolutie, detaillering en verbeterde plaatsing geen nadelige invloed hebben op de muzikaliteit en de natuurgetrouwheid van de weergave (vaak is er een keuze waarbij een compromis voor het een of het ander gesloten moet worden) in tegendeel zelfs. Dit is dan ook het moment van paradoxen bij de beschrijving wat er gebeurd(e) in mijn situatie... alle instrumenten worden zéér nauwkeurig los neergezet in de 3D-ruimte, maar alle instrumenten vormen samen (nog beter) 1 coherent geheel. Alle (sub)harmonische zijn perfect in balans qua amplitude en timing(!), instrumenten gaan heel natuurgetrouw klinken zonder ergens nadruk op te leggen en daarmee wordt vanzelfsprekendheid in de muziekweergave een feit. Verder laat deze RJ/E Diamond over het volledige frequentie gebied nog meer microdetail en (micro)dynamiek horen. Aangezien het top hoog bij sommige opnames daardoor net iets teveel aandacht trok is de targetcurve in de Trinnov in het relevante gebied met -0.05dB(!) aangepast (-0.1dB was duidelijk teveel). Maandagavond nog even een realiteitscheck... leidt al deze extra informatie niet tot onrust bij het luisteren(?), maar om 23:30 was het antwoord volmondig: 'Nee'.

Ik ben uiteindelijk dan ook geëindigd met de AudioQuest RJ/E Diamond tussen de Trinnov en de Switch en een AQ RJ/E Vodka tussen de Switch en de NAS inclusief een minimale aanpassing van de targetcurve in de Trinnov. De AQ Cinnamon HDMI is ondertussen verhuisd naar de woonkamer set-up. De Chord C-stream die plaats heeft gemaakt voor de RJ/E Vodka, ondergaat binnenkort hetzelfde lot.

Dit waren voorlopig de laatste 'upgrades' in de Confidence Mansion(*). Tijd, aandacht en financiën(!) gaan nu naar de 2.0 set-up in onze woonkamer zie <http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=27904.0>. Hoop binnen nu en circa 8 weken, voordat het nieuwe audiomeubel arriveert, een mooie stereo eindversterker gevonden te hebben die mijn Dynaudio Contour 3.3's netjes kan aansturen. Na de zomervakantie ga ik me (weer) serieus 'oriënteren' op een nieuw audiorack voor in de Mansion (vooralsnog met stip op '1': een Artesania Exoteryc 3L rack in combinatie met twee Aire platforms) :D.

Groeten, Jan

(*)Disclaimer: tenzij ik spontaan iets héél bijzonders tegenkom wat nog op mijn wensenlijstje staat voor een zeer interessante prijs ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Nou Jan jij bent weer aardig bezig geweest  :clapping: :headbanging:
Wat blijft het toch leuk.

Zelf ben ik ook met wat dingetjes bezig, alhoewel dingetjes  :D. Geen kleinigheden laat ik het zo maar zeggen. De NAS is daar in tegen wel een kleinigheid. ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

jvanhambelgium

Citaat van: Jean Sibelius op februari 10, 2016, 19:49:42
Gezien de bovenstaande ervaringen en het verschil op papier tussen de RJ/E Vodka en de RJ/E Diamond (zowel in materiaalkeuze van de geleiders als wel/geen 72v DBS) heb ik BB&G direct gevraagd of het mogelijk was om aansluitend een AudioQuest RJ/E Diamond (Ethernet) kabel te evalueren in mijn set-up. Op dit moment speelt streamen via de NAS beduidend beter dan via CD, dus alles wat ik kan doen om streamen naar een nog hoger niveau te tillen is de moeite waard om te onderzoeken.
Ik weet dat er nogal wat sceptici zijn die van mening zijn dat een Ethernet kabel geen verschil kan uitmaken, maar ik ben gelukkig niet eigenwijs, dus ik wilde dat zelf wel eens ervaren (en gelukkig maar) 8).
Samengevat: in mijn situatie is er een zéér duidelijke verandering waarneembaar in de audioweergave als functie van de kwaliteit van de Ethernet kabel. Ik schrijf hier bewust verandering en geen verbetering omdat de RJ/E Diamond kabel niets aan het toeval overlaat en duidelijk meer(!) laat horen (mogelijk ook datgene wat je niet wilt horen in je set).

Een redelijke tijd terug hebben enkele members, waaronder mezelf tijdens een shootout anders gewoon kunnen bevestigen wat eigenlijk iedereen van ons wel wist. Geen verschil. En we hadden alles zo ingeregeld dat er een naadloze "overgang" was zonder onderbreking in muziek.Geloof me, de sound klonk eigenlijk hetzelfde hoor...
Denk dat dit zo'n gouden AQ ethernet snoertje was...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jvanhambelgium

Citaat van: RalphH op februari 10, 2016, 20:44:35
Wellicht was de set niet goed genoeg Jan ;) ;D

Yep, we zullen het daarop houden Ralph  :D :D
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

RalphH

Gheghe.
Maar zonder dollen, we hadden inderdaad de buffer van de player zo in kunnen stellen dat de netwerkkabels gewisseld konden worden terwijl de boel door bleef spelen. Er werd toen door niemand verschil waargenomen na kabelwissel. Verschil getest tussen een standaard cat7 kabel en een vodka (meen ik)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jvanhambelgium

Citaat van: RalphH op februari 10, 2016, 20:53:11
Gheghe.
Maar zonder dollen, we hadden inderdaad de buffer van de player zo in kunnen stellen dat de netwerkkabels gewisseld konden worden terwijl de boel door bleef spelen. Er werd toen door niemand verschil waargenomen na kabelwissel. Verschil getest tussen een standaard cat7 kabel en een vodka (meen ik)

Yep, was zo'n AQ Vodka snoer inderdaad vs UTP snoer van enkele euries.


HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

denoontje

Idd een vodka en een gele die standaard bij de modem zat.

Jean Sibelius

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 10, 2016, 19:54:10
Nou Jan jij bent weer aardig bezig geweest  :clapping: :headbanging:
Wat blijft het toch leuk.

Inderdaad, dit was eigenlijk helemaal niet gepland. Tja, voorlopig maar niets meer testen/proberen e.d., want voor je het weet blijft er (weer) wat plakken ;).

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 10, 2016, 19:54:10
Zelf ben ik ook met wat dingetjes bezig, alhoewel dingetjes  :D. Geen kleinigheden laat ik het zo maar zeggen. De NAS is daar in tegen wel een kleinigheid. ;)

Ik ben benieuwd! Al enig idee op welke termijn dit serieuzer/definitief gaat worden? (ik zal je topic nauwlettend in de gaten houden)

Citaat van: jvanhambelgium op februari 10, 2016, 20:31:29
Een redelijke tijd terug hebben enkele members, waaronder mezelf tijdens een shootout anders gewoon kunnen bevestigen wat eigenlijk iedereen van ons wel wist. Geen verschil. En we hadden alles zo ingeregeld dat er een naadloze "overgang" was zonder onderbreking in muziek.Geloof me, de sound klonk eigenlijk hetzelfde hoor...

Ik geloof je, maar uit jouw toonzetting leid ik af dat je mij niet gelooft :-\ Het enige wat ik zeker weet is dat ik niet bij jullie shootout ben geweest en dat jij niet bij mij thuis bent geweest om te ervaren of het wel of niet wat doet. Maar goed dat ik niet bij jullie shootout ben geweest, want dan had ik dit recente experiment zéér waarschijnlijk ook niet meer gedaan (nogmaals: in mijn situatie zou dat een gemiste kans zijn geweest om het niveau qua streaming op een hoger niveau te krijgen).

Citaat van: jvanhambelgium op februari 10, 2016, 20:31:29
Denk dat dit zo'n gouden AQ ethernet snoertje was...

Nee hoor, dit is zo'n zilveren AQ ethernet snoertje :D

Citaat van: RalphH op februari 10, 2016, 20:44:35
Wellicht was de set niet goed genoeg Jan ;) ;D

Citaat van: jvanhambelgium op februari 10, 2016, 20:47:34
Yep, we zullen het daarop houden Ralph  :D :D

Dat zullen jullie zelf het beste weten! ;).

Citaat van: RalphH op februari 10, 2016, 20:53:11
Gheghe.
Maar zonder dollen, we hadden inderdaad de buffer van de player zo in kunnen stellen dat de netwerkkabels gewisseld konden worden terwijl de boel door bleef spelen. Er werd toen door niemand verschil waargenomen na kabelwissel. Verschil getest tussen een standaard cat7 kabel en een vodka (meen ik)

Citaat van: jvanhambelgium op februari 10, 2016, 20:58:04
Yep, was zo'n AQ Vodka snoer inderdaad vs UTP snoer van enkele euries.

Citaat van: denoontje op februari 10, 2016, 21:22:26
Idd een vodka en een gele die standaard bij de modem zat.

De AQ Ethernet die door mij aangeschaft is géén RJ/E Vodka, maar een RJ/E Diamond die vwb tenminste twee belangrijke eigenschappen verschilt van eerstgenoemde. Nogmaals, ik ben bekend met de welles/nietes discussie en de zin/geen zin van een goede Ethernet kabel. Wat ik schrijf is dat er in mijn situatie een duidelijk waarneembaar verschil is met en zonder de RJ/E Diamond in de keten (ik heb de kabel vrijblijvend kunnen testen en als er geen verschil was geweest was hij gewoon terug gegaan). Als jullie conclusie echter is dat een CAT-kabel (bij voorbaat al) geen verschil maakt, voor mij ook prima natuurlijk.

Let wel: ik ben hier niet op het forum met een commerciële insteek. Ik vind het leuk om hier mijn ervaringen te delen over onze gezamenlijke hobby en iedereen moet daar mee doen wat hij/zij wil. Mijn ervaring is ondertussen dat bijna alles een effect heeft (of het daar beter van wordt of niet en of het dat waard is moet iedereen voor zichzelf bepalen). Het blijft tenslotte !!! MyFi !!! O0 :D.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Myfi rules en de kunst is om het bij my te laten en niet te suggereren alsoyourfi.. :D

Gekke is dat ik niet zo van de kabelverschillen ben maar toch ook een verschil meende waar te nemen tussen een Vodka en een standaard kabel.

Het maakte dat ik een Vodka heb gekocht. In een gekke bui, na een maand ofzo, de standaard kabel weer terug geplaatst en toen vond ik de standaard weer beter. De Vodka vervolgens maar verkocht.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Was ook volgens mij ook niet de bedoeling om een zoveelste kabel discussie te starten, enkel het (ongevraagd misschien ;D) delen van een vergelijkbare test, de gebruikte methode en de ervaring daarmee.
En inderdaad, Myfi is hier een hele mooie voor :thumbs-up:.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer