Jean's 2.0 Hifi-set voorheen Jean's 5.1 Hifi/HT-set

Started by Jean Sibelius, March 15, 2005, 19:33:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Sibelius

Laatste update: 22-02-2009

Ik ben dit topic begin 2005 gestart, nadat er al het nodige was gebeurd op HT-gebied. Ik zal proberen om hier een samenvatting te geven van wat er allemaal gebeurd is in de tussentijd. Aangezien het me wel leuk lijkt om een overzicht te geven van de aanpassingen van mijn set in de loop van de tijd, heb ik wat foto's opgezocht die een aardig beeld geven hoe het allemaal begonnen is.

Commentaar en / of opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom!

Overzicht van aanpassingen:
18-04-2006: Overzicht toegevoegd van apparatuur / upgrades in de toekomst
06-06-2006: Plaatjes van mijn nieuwe set toegevoegd plus bijbehorend commentaar.
31-06-2006: Kleine aanpassingen / herziening upgrades in de toekomst (incl. waarschijnlijkheid)
03-08-2006: Foto's geplaatst van de 'nieuwe' set-up
03-09-2006: Akoestische panelen binnen + plan van aanpak toegevoegd.
22-10-2006: Om basis van diverse metingen 'optimale' instellingen bepaald voor de Velodyne en Arcam
10-12-2006: Foto's geplaatst van de meest recente set-up.
16-12-2006: De Sony CDP XA7ES gaat nu echt weg voor een 'modificatie' (lees: redesign) door Sound Evolution.
17-01-2007: De Sony CDP XA7ES is nu opgebouwd tot een echt loopwerk.
02-02-2007: De laatste aanwinst een tweede Nordost Tyr interlink
02-02-2007: Eindelijk... de Dynaudio Contour S CX center speaker in bestelling!
24-02-2007: Men nemen mee een auto vol diffusers en gaat er lekker mee aan de gang.
26-03-2007: Toine Dingemans is langsgeweest om opnieuw metingen uit te voeren (deze keer incl. de absorbers)
05-04-2007: Start bouw diffusers => 13-04 Diffusers klaar :-).
15-04-2007: Center is binnen, update topic met o.a. nieuwe foto's.
13-10-2007: Playstation 3 aangeschaft. Dus ook hier Blu-Ray in tha house!
27-10-2007: Octava HDS52 1080P router/verdeler besteld
15-01-2008: QRD-diffusers opgehaald
11-04-2008: Dynaudio Confidence C1's zijn binnen; eindelijk 5.1!
05-01-2009: Dynaudio Confidence C4's in bestelling ;D
31-01-2009: Dynaudio Confidence C4's zijn binnen en staan in te spelen

De luisterruimte
Iedere stereo en HT-set begint met de ruimte waarin deze is opgesteld. Ik heb in deze niet de luxe (alhoewel ik die niet eens zou willen) van een aparte luisterruimte. Op basis van metingen die door Toine Dingemans zijn uitgevoerd zijn 8 absorptie panelen gebouwd welke in de woonkamer geplaatst kunnen worden. Tussen de speakers en de luisterpositie liggen twee vloerkleden op de grond om de eerst reflecties via de grond te onderdrukken. Tevens zijn er twee grote diffusie panelen aanwezig welke langs de speaker geplaatst worden om de huidige assymetrie weg te nemen. De volledige begane grond is voorzien van Noorse leisteen, de muren zijn voorzien van fijne spachtelputz en het plafond is circa 20 [cm] verlaagd en voorzien van 20 [cm] brede en 14 [mm] dikke fineerelementen. In het plaatje hieronder heb ik schematisch aangegeven hoe de begane grond van mijn huis is ingedeeld.

Op dit moment speel ik met een 3.1 opstelling, maar het is de bedoeling om binnen afzienbare tijd uit te breiden naar 5.1. De belangrijkste reden waarom dit nog niet is gebeurd is de onmogelijkheid om de rear speakers permanent te kunnen plaatsen.



De woonkamer is 9.5 [m] lang en maximaal 6 [m] breed. De totale inhoud van de woonkamer wordt daarmee circa 120 [m3]. Ik ben begonnen met de optimale opstelling voor mijn installatie (inclusief het wegwerken van een electrisch bedienbaar projectiescherm in het plafond) en ben van daaruit verder de boel in gaan richten (ik was destijds nog vrijgezel, dus dan kun je je dat soort dingen veroorloven) ;D. In de woonkamer staan een kleine knalrode 'Keith Haring' salontafel, grote hoekbank, fatboy, eettafel met 3 stoelen (met daarop de PC). De inrichting wordt gecomplementeerd met een groot terrarium met daarin een groene leguaan. Voor de rest weinig fratsen (afgezien van wat planten, spiegels en wat fotolijstjes). Het plafond is voorzien van enkele groepen dimbare spots om de juiste sfeer te kunnen creëren. Tijdens een aanzienlijke verbouwing in 2004 (zie voor foto's verderop) heb ik de bijkeuken en keuken bij de woonkamer getrokken. Recentelijk heb ik overal electrisch bedienbare rolluiken op laten hangen, zodat het óók (indien gewenst) mogelijk is om midden op de dag (en desnoods bij een termperatuur van 30 [°C] buiten) te kunnen genieten van een leuke film op het projectiescherm.

Hieronder de (bijna) meest recente foto's van mijn huidige set:


Vooraanzicht van vorige de set-up.


Close-up van de Velodyne DD-18 en de Parasound JC-1


Zijaanzicht van de set-up, waarbij alle versterking mooi langs elkaar te zien is (DD-18, JC-1's en A51).


De bekabeling op de JC-1's (Isotek Supreme Powercord, Nordost Frey speakerkabel en Nordost Tyr interlinks)


En waar het uiteindelijk allemaal om draait: de CD en DVD-collectie

Overzicht van de apparatuur

Electronica
Eindversterker fronts: 2 x Parasound JC-1 (linkje)
Eindversterker center/rears: Parasound A51 (linkje)
Bron1: Sony CDP-XA7ES (loopwerk modificatie door Sound Evolution) (linkje)
Bron2: Denon DVD 3910 (linkje)
Bron3: Sony Playstation 3 (linkje)
Octava HDS52 1080P router/verdeler (linkje)
Processor: Arcam FMJ AV8 (linkje)
Tuner: Parasound T3 (linkje)
Universal Remote Control: Logitech Harmony 895 (linkje)


Weergevers
Beamer: Sony VPL-HS20 (ISF gecalibreerd)
Televisie: Samsung LE26R71 LCD-TV
Projectorscherm: Projecta PSECI009 (electrisch bediend d.m.v. Marmitek)

Speakers
Front speakers: Dynaudio Confidence C4 (linkje)
Rear speakers 1: Dynaudio Confidence C1 (linkje)
Rear speakers 2: Dynaudio Contour 3.3 (linkje)
Center speaker: Dynaudio Contour S CX (linkje)
Subwoofer: Velodyne DD-18 (linkje)

Interlinks en overige bekabeling
Interlink #1: Nordost Blue Heaven (Parasound T3 - Arcam FMJ AV8) (..)
Interlink #2: Nordost Red Dawn (Samsung LE26R71 - Arcam FMJ AV8) (..)
Interlink #3: Nordost Frey monofil (Denon DVD-3910 - Arcam FMJ AV8) (..)
Interlink #4: Nordost Tyr monofil (Arcam FMJ AV8 - Parasound JC-1's) (..)
Interlink #5: Nordost Tyr monofil (Arcam FMJ AV8 - Parasound A51) (..)
Interlink #6: Nordost Bass-line SW (Arcam FMJ AV8 - Velodyne DD-18) (..)

Digitale interlink #1: Nordost MoonGlo II (Sony CDP-XA7ES - Arcam FMJ AV8) (..)
Digitale interlink #2: Audio Note AN-Vx (Denon DVD-3910 - Arcam FMJ AV8)

Speakerkabel: Nordost Frey (Parasound JC-1's - Dynaudio Confidence C4) (..)
Speakerkabel: Nordost Blue Heaven Rev. 2 (Parasound A51 - Dynaudio Confidence C1)
Speakerkabel: B&W CDC 16T (Parasound A51 - Dynaudio Contour S CX)

HDMI-kabel: Profigold HDMI (Denon DVD-3910 - Sony VPL-HS20)

Stroomvoorziening
Aparte geaarde stroomgroep met 3 x 4 [mm2] bekabeling.
Kemp Powerstrip 6 (inclusief Kemp Plus Powercord) (CDP XA7ES, DVD 3910, FMJ AV8, T3) (..)
Isotek Multiway (inclusief Isotek optimum powercord) (JC-1's, A51, DD-18) (..)
Powercord Electro companiet powercord (Parasound A51)
Powercord MIT Z-cord II (Arcam FMJ AV8)
Powercord Isotek Supreme (JC-1's, CDP-XA7ES) (..)

Racks
Rack1: Spectral Konkav M516 (Audio rack) (..)
Rack2: Spectral CDVD108W (CD/DVD-rack) (..)
Rack3: Spectral CDVD108W (CD/DVD-rack) (..)

Overige
Masterbase onder de Sony CDP XA7ES, Denon DVD-3910, Parasound JC-1's en Arcam FMJ AV8
Cable Towers onder de Nordost Frey speakerkabel

Akoestische aanpassingen
8 absorptiepanelen opgebouwd met Rockfon Fibral (afmetingen: 2100 x 600 [mm])
16 QRD-diffusers (afmetingen: 600 x 300 [mm]) samengebouwd tot 4 units.
2 Ikea vloerkleden ('Fakse', afmetingen: 180 x 120 [cm])


De historie
Mijn eerste serieuze set was opgebouwd uit voornamelijk Kenwood apparatuur, zoals:


Geintegreerde versterker: Kenwood KA-1100D
Gekocht in 1988 en deze staat nog steeds te spelen op de studeerkamer


CD-speler: Denon DCD-1700


Tuner: Kenwood KT-1100D


Cassette deck 1: Kenwood KX-880HX


Cassette deck 2: Onkyo TA-2058


Graphic equalizer: Kenwood GE-1100

Speakers: Magnat All Ribon 10P
Speakerkabel: 4 gulden per meter
Interlinks: standaard spul

Om wat extra bas te kunnen genereren (ik draaide in die tijd héél veel Hardcore), heb ik destijds een rioolpijp van 1 [m] x 40 [cm] en een Cerwin Vega 15" Subwoofer geintegreerd tot een echt baskanon -> voor die tijd dan (dual voice-coil 15 inch en 800 [W] max) ;D

Niet veel later daarna heb ik twee Denon POA-6600 mono eindversterkers gekocht die op dat moment mijn jongensdroom waren... De Kenwood KA-1100D heeft daarna nog heel langs dienst gedaan als voorversterker.



De eerste digitale foto stamt uit maart 2002. Toen zat ik al in mijn huidige woning en had ik de Magnat's vervangen door Dynaudio Contour 3.3 speakers (deze heb ik overigens nog steeds).

Op de foto zijn de Dynaudio's te zien, de monoblokken links en rechts en die enorme toren met componenten waarvan ik sommige al jaren niet meer had gebruikt.



Daarna heeft een vriend van me een keer zijn Wadia 850 op mijn set aangesloten en toen bleek de CD-speler (die ooit referentie CD-speler is geweest) als een koekblik te klinken. Kort daarop heb ik de Sony CDP-XA7ES aangeschaft en niet lang daarna kreeg ik de kans om een Rotel RB-1090 aan te schaffen, waarna ik alle overige spullen naar boven heb verhuisd, zelf een audio rack heb gebouwd en een hele tijd alleen maar CD's heb geluisterd. Eerst was het rack nog uitgevoerd met MDF-platen, maar deze zijn kort daarna (het oog wil ook wat) vervangen door hardstenen platen.





Toen was het op een gegeven moment tijd om te gaan verbouwen. De keuken beviel me eigenlijk helemaal niet meer en ik wilde meer ruimte in mijn kamer creëren. Op een gegeven moment zijn er 2 draagmuren tussen de woonkamer en keuken/bijkeuken gesloopt en is een klein muurtje teruggeplaatst waardoor de keuken bij de woonkamer is getrokken.

Dus dit eruit:



geeft kijkend naar de voorzijde



en naar de achterzijde



Ter vervanging van de draagmuren zijn stalen balken geplaatst met een hoogte van 20 [cm], waardoor tevens het plafond verlaagd moest worden. Dit was het moment om EN een beamer, projectiescherm en DVD-speler te kopen (nu kon ik alle kabels waaronder HDMI netjes wegwerken in het plafond en achter de gipsmuur). Ik heb meteen gezocht naar een mogelijkheid om het projectiescherm electrisch op te kunnen rollen en te laten zakken (die verbouwing was toch al hartstikke duur) ;) Voordat het zover was moest er wel eerst een hele constructie aan het plafond en aan de muur bevestigd worden.



Bovendien was het handig om tevens wat extra licht in de woonkamer te krijgen door een groot raam in de zijmuur te voorzien.



Hieronder een foto van de ruimte waarin ik alle kabels heb weggewerkt en een foto van de beamer zoals hij hangt.



Na de verbouwing is het hard gegaan met het uitbreiden van mijn HT-set. Ik heb nog tijdens de verbouwing de Sony VPL-HS20 beamer, het projecta scherm, een HDMI-kabel met een lengte van 10 [m] en de Denon DVD-3910 gekocht, zodat ik meteen kon testen of alles werkte alvorens het hele plafond dicht te maken.



De volgende stap zou zijn om allereerst een Rotel RSP-1068 te komen als pré- /processor (en die was óók al besteld) ter vervanging van de Kenwood KA-1100D, maar op het forum werd op hetzelfde moment een Arcam FMJ AV8 aangeboden. Ik heb met de leverancier van de Rotel gebeld en deze bleek niet te kunnen voldoen aan de afgesproken levertijd, vandaar dat ik de Rotel heb geannuleerd en de Arcam op proef heb gehad. Natuurlijk was de Kenwood géén partij en de Arcam is gebleven. In de tussentijd waren allerlei CD-rekjes al vervangen door 2 mooie CD-racks van spectral, omdat mijn vriendin en ik helemaal gek werden van al die losse CD's en racks overal.



Daar stond dan mijn mooie set op een voetenbankje van een tuinset en mijn zelfbouw rack ;D. Al snel besloten om dit te vervangen door een fatsoenlijk rack van Spectal (het M516 rack) en dat zag er natuurlijk al stukken beter uit.



De volgende stap was wat lastiger, maar getriggerd door de verkoper van de Arcam (en gezien het feit dat hij een exemplaar thuis had staan geluisterd naar een Parasound A51 5-kanaalseindversterker en ik was verkocht van dit ding. Snel de RB-1090 te koop gezet, maar op de onderstaande foto staan ze nog mooi samen opgesteld (een vergelijkbare foto stond oorspronkelijk in dit bericht van de reactie van Ruben in het hieronderstaande bericht)  ;)



De Rotel RB-1090 is verkocht aan Suyver (tevens hier van het ht-forum).

In de tussentijd is het volgende bijgekocht c.q. vervangen:
- Kemp powerstrip 6 aangeschaft
- Velodyne DD-18 subwoofer aangeschaft
- Sony VPL-HS20 is ISF-gekalibreerd
- B&W speakerkabel vervangen door Nordost Frey (2 [m])
- Isotek Multiway 6 inclusief een optimum powercord aangeschaft
- Masterbase plaatjes gekocht voor onder het loopwerk.

Meest recente aanwinsten
01-06-2006: Twee splinternieuwe Parasound JC-1's
01-06-2006: Bijbehorende Parasound T3 tuner
11-07-2006: Set uitgebreid met een Samsung LE26R71 LCD-TV.
23-07-2006: Twee vloerkleden (circa 4 [m2] zoals berekend door Toine Dingemans van Soundscape)
25-07-2006: Aanschaf van een Nordost Frey IC en een Tyr.
28-07-2006: Aanschaf Nordost Moonglo II digitale interlink.
28-07-2006: Uitbreiding van de set met 3 sets masterbase (voor de Arcam FMJ AV8 en Parasound JC-1's).
01-09-2006: De verschillende absorptiepanelen zijn klaar en kunnen worden geplaatst.
07-11-2006: Samsung LE26R71 LCD-TV.
07-11-2006: Isotek Supreme Power Cables besteld voor de JC-1's.
15-12-2006: Cable towers besteld voor onder de Frey LS-kabel.
16-12-2006: De Sony CDP-XA7ES gaat naar Sound Evolution voor een complete metamorphose.
16-12-2006: Isotek Supreme Powercord voor bij het loopwerk.
30-12-2006: Harmony Logitech 895 universal remote.
02-02-2007: Aankoop van de tweede Nordost Tyr interlink.
05-04-2007: In totaal 16 QRD-diffusers toegevoegd in de woonkamer.
15-04-2007: Dynaudio Contour S CX incl. base2 binnen

(Mogelijke) upgrades in de toekomst (en in volgorde van waarschijnlijkheid)
1. Andere speakerkabel voor de Dynaudio contour S SX?
2. Upgrade van resterende netsnoeren naar Nordost/Isotek
3. Onderzoeken of het gebruik van powerplants voor schone stroom zinvol is.
4. ...
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

heb je nou 2 amps?

Erg mooie set hoor. Vooral die processor natuurlijk :D.

Jean Sibelius

Quote from: Ruben on March 15, 2005, 19:41:39
heb je nou 2 amps?

Inderdaad een Rotel RB-1090 en de A51 van Parasound. Die eerste staat momenteel te koop, maar zolang die nog niet weg is switch ik af en toe om te ontdekken dat ze bijna niet voor elkaar onderdoen  ;)

Quote from: Ruben on March 15, 2005, 19:41:39
Erg mooie set hoor. Vooral die processor natuurlijk :D.

THX...

Yep, leuk ding die processor (alleen jammer dat er nog weinig aan valt te sturen), maar dat komt binnenkort wel.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Durk

dat rackje lijkt wel wat op dat van Raphie
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Audiofiel

Nette speakers! 2x 17W75, 1x nieuwe 15cm en 1x D28 zo te zien. Of is het een D260?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Quote from: dvanurk on March 15, 2005, 20:00:09
dat rackje lijkt wel wat op dat van Raphie

Is hetzelfde meubel, mooi he?
JBL PRX Power!

Durk

een mooie set en een mooi rackje.

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

graafke

mooie set! kan je ook eens wat foto's maken als je een film draait?

Sjors

Quote from: HSN on March 15, 2005, 19:33:43

Voordat ik een full HT-systeem heb moeten er eerst nog een center speaker, rear speakers en een subwoofer bij komen, maar dat is een kwestie van tijd (hoop ik ;D).



Wat zeg je subwoofer?  ::) oww je bedoelt een SVS  ;D ;)

Nee ff zonder dollen, mooie set!  8)

Groet, Sjors

jantje112

Is nou niemand bang om die spulletjes zo bij het raam te zetten?? Ik zou er zelf niet echt lekker mee slapen.. Net een etalage :(

bmateijsen

Quote from: jantje112 on March 16, 2005, 22:02:28
Is nou niemand bang om die spulletjes zo bij het raam te zetten?? Ik zou er zelf niet echt lekker mee slapen.. Net een etalage :(

Volgens mij is dit bij de achterdeur naar de tuin  ;)

Sjors

Quote from: bmateijsen on March 16, 2005, 22:05:08
Volgens mij is dit bij de achterdeur naar de tuin  ;)

Maar dan nog Bjorn  :-\ 70% van de inbraken gaat door de achterdeur...........

Jean Sibelius

Quote from: jantje112 on March 16, 2005, 22:02:28
Is nou niemand bang om die spulletjes zo bij het raam te zetten?? Ik zou er zelf niet echt lekker mee slapen.. Net een etalage :(

Er ligt nog een flinke lap grond achter mijn huis dus van buitenaf is het echt niet te zien (alleen mijn achterburen zouden wat kunnen zien). Natuurlijk moet je niet 's avonds alle lampen aan zetten en de gordijnen e.d. openhouden en/of die projector aan gaan zetten (da's vragen om problemen). Maar laten we zeggen dat de nodige maatregelen getroffen zijn om ongewenste gasten buiten te houden (mede op last van de verzekering) ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

mradem

380v afgetapt van de lantaarnpaal op de achterdeur ;D . Erg mooie set hoor O0 .


Jean Sibelius

#14
Om niet de topics van andere te vervuilen, maar even nieuw leven in geblazen in een eigen topic wat ik ooit heb gestart. Ik zal binnenkort wat meer recente foto's plaatsen. In vergelijking met de situatie van alweer zo'n 9 maanden gelezen, de volgende aanpassingen:

Overal rolluiken op de begane grond om óók overdag films te kunnen kijken.
Toevoeging van een Velodyne DD-18 aan de set (incl. Nordost Subwoofer interlink).
De beamer is ISF-gecalibreerd ondertussen.
De RB-1090 is alweer een hele tijd geleden van eigenaar veranderd.

In bestelling Nordost Frey luidsprekerkabel.

Als verdere upgrades zit ik momenteel te denken aan Parasound JC-1's voor op de frontspeakers en na het indrukwekkende performance verschil tussen de Red Dawn speakerkabel versus de Heimdall, mogelijk een heroverweging van mijn huidige Nordost interlinks (Blue Heaven en Red Dawn).
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

#15
Linkje naar de site van BB&G

http://www.beterbeeldengeluid.nl/pagina.php?page=portfolio&nr=0

en een meer recente foto van mij set.

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Corne H

Hoi, ik heb ook een sony HS20, die nog gecalibreerd moet worden. Kun je iets vertellen over de verschillen ?

Groeten,

Corné

hakkie

Als ik zo'n set zou hebben, zou ik ook niet meer in de tuin komen willen komen........... ;D
Heel mooi...........

B.J.

Mooi hoor en wat een beest van een sub!

R

Mooi spul jan, ze te zien hoeven je frey's niet te lang te zijn. Dat scheelt wel een sloot. Die arcam/parasound combi lijkt me een mooie. Ga je je av8 ook nog upgraden?

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jean Sibelius

Quote from: Corne H on December  1, 2005, 11:36:43
Hoi, ik heb ook een sony HS20, die nog gecalibreerd moet worden. Kun je iets vertellen over de verschillen ?

Groeten,

Corné
Hoi Corné,

Wat met name opviel was dat er véél te véél blauw in de fabrieksinstelling zat. Uiteindelijk zijn ze zo'n anderhalf uur bezig geweest om de boel te kalibreren, maar als belangrijkste resultaat dat de kleuren levensechter zijn geworden (groen is mooier geworden en mensen zien er wat gezonder uit) ;). Als ik switch zie je heel duidelijk wat er is veranderd, maar (evenals bij audio) valt het niet zo op als je er een tijd naar zit te kijken.

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

#22
Quote from: Ruben on December  1, 2005, 11:55:07
Mooi spul jan, ze te zien hoeven je frey's niet te lang te zijn. Dat scheelt wel een sloot. Die arcam/parasound combi lijkt me een mooie. Ga je je av8 ook nog upgraden?
Hoi Ruben,
Ik heb gekeken wat een upgrade richting AV9 zou brengen, maar gezien de andere wensen, staat deze zeker niet op de prioriteitenlijst. Die HDMI-uitgang is bijvoorbeeld leuk, maar ik heb nu mijn DVD-speler rechtstreeks op de beamer hangen en dat gaat eigenlijk prima zo.

Wat die Frey betreft is 2 meter al meer dan genoeg. Als ik straks die JC-1's direct langs de frontspeakers heb staan zou 1 meter zelfs al voldoende zijn, maar Nordost levert geen kabels met een lengte korter dan 2 meter... (heb er al eens naar geinformeerd)

Gr. Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Corne H

Quote from: HSN on December  1, 2005, 13:14:15
Hoi Corné,

Wat met name opviel was dat er véél te véél blauw in de fabrieksinstelling zat. Uiteindelijk zijn ze zo'n anderhalf uur bezig geweest om de boel te kalibreren, maar als belangrijkste resultaat dat de kleuren levensechter zijn geworden (groen is mooier geworden en mensen zien er wat gezonder uit) ;). Als ik switch zie je heel duidelijk wat er is veranderd, maar (evenals bij audio) valt het niet zo op als je er een tijd naar zit te kijken.

Groetjes, Jan

Bedankt, ik zal eens kijken wanneer Frank in de buurt is.

Groeten,

Corné

reza

Mooie set-up ;D

Lijkt me alleen niet zo lekker kijken, met al die spullen voor je neus. Waarom zet je ze niet aan de zijkant ???
Zou ik wel doen. Alleen heb ik niet zulke mooie spullen ;D

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"