Denken als een debunker

Gestart door mmuetst, december 21, 2021, 00:42:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mmuetst

Citaat van: bramsat op december 26, 2021, 14:39:04
Dag mmeutst,....de test van de topping P A5 komt er zeer goed uit...en is beluisterd door Amir...toch?

De grootste verschillen in sound zijn wel speakers...dat wil zeggen de speaker die bij mij top klinkt kan bij jouw een flop zijn.

Dan de klangmatige verschillen in versterkers....classAB...classD....ik hoor dat hier thuis en ben helemaal om wat classD betreft

Dac's maken wel degelijk een verschil....niet drastisch...maar voor mij wel doorslagevend...bezit ja de E30 en de E50.

De topping P A5 is onderweg en de Topping E50 ga ik TRS (xlr) verbinden,en omdat ik te gierig ben om 50 euro te betalen voor

de topping TRS kabeltjes zoek ik een alternatief....bekijk de onderstaande even mmuetst....past die?...let op de mono en

stereouitvoering...b.v.d.

https://www.hifistudio79.nl/product/topping-tct1-trs-male-to-male-balanced-cable/

https://nl.aliexpress.com/item/32739973134.html?spm=a2g0o.detail.1000060.2.4cb4396c7dcIJl&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.169870.0&scm_id=1007.13339.169870.0&scm-url=1007.13339.169870.0&pvid=cc704246-2e18-4687-8867-2936de0ad8b3&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreThisSeller,scm-url:1007.13339.169870.0,pvid:cc704246-2e18-4687-8867-2936de0ad8b3,tpp_buckets:668%232846%238111%231996&pdp_ext_f=%7B%22sceneId%22:%223339%22,%22sku_id%22:%2263881026865%22%7D
Je hebt de stereo nodig Bram. TSR is niet het zelfde als XLR het is een andere type stekker.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

bramsat

 Dat weet ik mmuetst....TRS is een PA uitvoering van xlr....kijk maar achterop de topping E50 en de topping P A5 daar zitten de

TRS aansluitingen....moet alleen nog kijken naar insteekdiepte....hoop dat dat wel snor is.

gr Bram.
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

fugazi_2009

Citaat van: Kwabbernoot op december 26, 2021, 14:22:31
Debunker lijkt mij ook de term voor iemand die actief debunkt. Maar wat doet Mmuest dan? Heel hard roepen: "dat kan niet"?

Raar...

Precies. Als je maar hard genoeg roept dat je een debunker ben dan wordt je het toch vanzelf?  ;D

Maar goed, we hebben dus al vastgesteld dat mmuetst dat dus niet is. Hou je nog twee mogelijkheden over:
1. Hij wil heel graag aandacht. Dat mag natuurlijk. Als dat komt omdat je veel alleen zit, dan zou ik zeggen kom gerust eens een biertje drinken. Gaan we het vooral over muziek hebben en vooral niet over apparatuur.
2. Hij zegt dat die debunkt (maar dat doet die dus niet), maar is dus vooral een trol? Dat zou dan toch jammer zijn, terug naar het andere forum zou ik dan aanraden.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

mmuetst

Citaat van: fugazi_2009 op december 26, 2021, 23:28:00
Precies. Als je maar hard genoeg roept dat je een debunker ben dan wordt je het toch vanzelf?  ;D

Maar goed, we hebben dus al vastgesteld dat mmuetst dat dus niet is. Hou je nog twee mogelijkheden over:
1. Hij wil heel graag aandacht. Dat mag natuurlijk. Als dat komt omdat je veel alleen zit, dan zou ik zeggen kom gerust eens een biertje drinken. Gaan we het vooral over muziek hebben en vooral niet over apparatuur.
2. Hij zegt dat die debunkt (maar dat doet die dus niet), maar is dus vooral een trol? Dat zou dan toch jammer zijn, terug naar het andere forum zou ik dan aanraden.
1 eenzaam? Nee hoor. Aandacht, misschien. Vind het leuk om een discussie te voeren op een forum als deze. Geen debunker, klopt, maar denk wel zo over kabels en apparatuur. Gek op biertjes mits ik niet achter het stuur moet van een auto. Komen luisteren naar muziek is leuk. Maar over apparatuur hebben is ook leuk. Er zijn in mijn cave ook mensen op bezoek geweest die wel geloven in kabels en toch waren dat leuke luister sessies.
2 Ik wil zeker niet mensen kwetsen of beledigen. Vind de test die gedaan worden op ASR heel helder. Vooral de test waar duidelijk wordt dat je betaald voor gebakken lucht. En als je blij wordt van gebakken lucht dan is dat prima.

Ben ik een trol omdat ik anders over zaken denk? Scheld ik mensen uit?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

DofN

Bereid je maar voor op een hoop gedoe. Hier zijn een hoop fantasten die luidkeels kriegelig worden als je daar wat ratio en kennis tegenover zet.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

#105
... en dat gaat over en weer. Verschillende geluiden, vaak dissonant.

Echter hetgeen de ts verkondigt tot op heden is niet nieuw hier op het forum en de vorm is vriendelijk. En wanneer het geloof niet in ieder draadje geëtaleerd gaat worden, maar zoals nu in een dedicated topic, kan ik het mij maar moeilijk voorstellen dat iemand zich hieraan gaat storen. En de oplossing is zo eenvoudig: blijf dan weg uit dit draadje.

Citaat van: DofN op december 27, 2021, 10:00:19
Bereid je maar voor op een hoop gedoe. Hier zijn een hoop fantasten die luidkeels kriegelig worden als je daar wat ratio en kennis tegenover zet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Ik las de eerste weerstandsreacties anders al. Maar goed, we zullen zien..
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op december 27, 2021, 10:09:59
Echter hetgeen de ts verkondigt tot op heden is niet nieuw hier op het forum en de vorm is vriendelijk. En wanneer het geloof niet in ieder draadje geëtaleerd gaat worden, maar zoals nu in een dedicated topic, kan ik het mij maar moeilijk voorstellen dat iemand zich hieraan gaat storen. En de oplossing is zo eenvoudig: blijf dan weg uit dit draadje.

Helemaal mee eens, mmuetst hanteert gewoon normale taal en ik heb totaal geen moeite  met zijn stijl.
Ik denk zelfs, dat hij gewoon een hele toffe peer is...
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Kwabbernoot

Het zal best een aardige kerel zijn. Zo komt hij op mij tenminste wel over. Maar een draadje beginnen met deze titel nodigt uiteraard uit tot het wederom belachelijk maken van de mensen die wel in dergelijke dingen geloven. Het lijkt mij dat daarvoor al genoeg plaatsen zijn. Zowel op dit forum als ook op andere.
Maar, zoals DofN al zei: we zullen zien.

Groeten...

genesis

#109
Het is luisteren, luisteren en nog eens luisteren, mijn gehoor en beleving zijn bepalend voor mijn keuzes en qua luisteren en beleving, 'wat weet, wat deerd'.

Dus als een component, tweak of wat anders werkt in mijn muziekbeleving, dat is dat mijn referentie en wat teld

En ja ik heb zowel de 'basis' componenten alswel (vele) tweaks, alswel kabels, powerkabels en powersupply, omdat die voor mij het verschil maken

Ik verkeer in de gelukkige situatie dat in mijn set het totaal groter is als de som der delen

Ik heb mijn set onderhand ook al zo'n 30 jaar en de basis staat er nog steeds en is in al die jaren fijngeslepen, ik ben er onderhand wel zo'n beetje, gezien het feit dat ik jaren bijna nix heb veranderd/aangepast

Nu heb ik hierin wel het geluk dat ik daarin begeleiding & hulp heb gehad, zelf had ik dit nooit kunnen bereiken en met mijn laatste aanwinst, analoog luisteren met een schitterende platenspeler met 'bolt-ons' ben ik wel klaar

En 'Debunker'  tja ben ik ook wel, aleen speel ik nooit op de man en tracht een ander belachelijk te maken, verder hoor ik het niet, dan is het er voor mij niet, is het er wel, dan is het er ook, lekker makkelijk :)

Genesis
Carpe Diem

bramsat


Mmuetst ken ik al jaaaren...nix geen problemen met hem...heeft een mening en dat mag..daar heb je forums voor..toch?

Ik snap uberhaubt niet waar men zich aan stoort :coffee:

Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Dura

#111
Wat ik tot nu toe gezien heb; hij speelt het niet op de man, en geclaimde waargenomen verschillen worden ook niet door hem weggezet (zonder er zelf bij geweest te zijn) als pure inbeelding.
Jezelf beschrijven in de titel als iemand die blijkbaar eerst en vooral op aarde is om te debunken, ja dan vraag je wel om kritische tegenwind, maar daar wordt dan weer respectvol mee omgegaan.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

musfed

En het is zijn topic. Als het je niet bevalt, kom er niet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dutch & Dutch 8c's

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

mmuetst

#114
Stof om over na te denken: versterkers klinken niet.
Kent u dat verhaal van die test tussen een Sony versterker en een ASR versterker?
Hier staat het: artikel

En dit was de opstelling:

(Plaatje is niet zichtbaar in alle browsers)
Mensen konden en wilden niet geloven dat een simpele Sony versterker net zo goed klinkt als een ASR versterker die +/- 50x meer koste.
In dit verhaal zijn de luidsprekers niet moeilijk aanstuurbaar. De uiteindelijke conclusie was dat men geen verschil kon horen. Nou ja, Han die zijn studio beschikbaar had gesteld vond de timing van de Sony beter.

Het is mooi verhaal om eens door te lezen. Ik was zelf helaas niet bij die test. Jacco heeft dat apparaat om mee te schakelen nog steeds op zolder liggen en ik zou het wel een keer leuk vinden om zo'n test opnieuw uit te voeren.

Mijn eigen ervaring met versterkers en luidsprekers is dat de luidspreker vaak bepaald hoe moeilijk een versterker het krijgt. Los van kwaliteit. De meeste luidsprekers in mijn cave hebben een rendement van 90+ dB. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat fabrikanten geen specs opgeven in een de vorm van een grafiek waar frequentie, impedantie en fase gedrag in terug te vinden is.
Hier een interessant stuk over gedrag van luidsprekers t.o.v. buizenversterkers door DHTRob.
Zou het niet handiger matchen zijn als je aan de specs van een luidspreker al kan zien of je met een mooie kleine versterker uit de voeten kan of dat je een beest nodig hebt.

Ik heb wel op andere fora gevraagd: mogen versterkers klinken? Vaak kwam er als antwoord, nee moet zo puur mogelijk. Ik heb mijzelf daar over verbaasd, hoe zo, zo puur mogelijk? Luidsprekers vervormen velen procenten en is de muziek die we opzetten puur? Of is die muziek door de mixer gegaan en daarna aangepast zodat wij het lekker vinden klinken? Waarom zou ik dan in mijn set de tonen niet mogen regelen? Sommige fabrikanten slopen die knoppen treble en bass van de versterker omdat het zo puur mogelijk moet.

Ben benieuwd naar uw mening en ervaringen.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

dre73

En iedereen die Sony kopen,maar in de maanden er na kwamen ze allemaal weer op Marktplaats...... :D
En dat is geen grap.
Maar daar was geen letter over te lezen.......
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Rowdy


Kwabbernoot

Citaat van: dre73 op december 27, 2021, 20:57:59
En iedereen die Sony kopen,maar in de maanden er na kwamen ze allemaal weer op Marktplaats...... :D
En dat is geen grap.
Maar daar was geen letter over te lezen.......

Nou, Huub heeft er vrij veel over geschreven.

Groeten...

mmuetst

Citaat van: dre73 op december 27, 2021, 20:57:59
En iedereen die Sony kopen,maar in de maanden er na kwamen ze allemaal weer op Marktplaats...... :D
En dat is geen grap.
Maar daar was geen letter over te lezen.......
Henk van Hififreak heeft ze nog. Een paar jaar geleden nog bij hem geluisterd naar verschillende luidsprekers die ondermeer door dit type versterker werd aangestuurd. Persoonlijk vind ik mijn 300B versterker er veel mooier uitzien dan die Sony. En die Bryston versterkers van Henk maken ook meer indruk. Toch heeft die test toen aangetoond dat het lastig was om verschil te horen. Nu denk ik dat iemand die geld heeft voor een paar B&W 801D toen de tijd niet zo'n Sony versterker er bij kocht. Maar daar gaat het verhaal niet om.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

Nog een mooie ervaring HiFiklubben HiFi Day. Mijn Translators mochten het opnemen tegen een set Dali Opticon 6 luidsprekers. Mijn Translators werden aangesloten op een mooie vintage Sony SE versterker en de Dali werd aangesloten op een NAD M10 versterker. Ik heb zelf ooit de Opticon 5 gehad (zelfde luidspreker maar met een woofer minder) dus ken aardig het geluid van deze Dali's. Eerst ging men een stukje draaien via de Dali luidsprekers en daarna het zelfde stukje via de Translators. De mensen in de zaal vonden de Dali mooier. Het winkelpersoneel ging even de zaal uit naar een andere demo in een andere ruimte. Mijn luidsprekers stonden nog te spelen. Ik stelde voor om het volume iets op te draaien (ik had in de gaten dat die Opticons harder stonden). Het mooie was dat men ineens veranderde van mening. Die Translators zijn toch heel mooi  ;D Dit voorbeeld laat maar weer zien hoe mensen kunnen worden beïnvloed.

Was trouwens een hele leuke avond en ik weet niet of mijn Translators het zouden redden tegen die Opticons als het geluid gelijk was gesteld (dus allebei even hard).
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

bramsat

Citaat van: mmuetst op december 27, 2021, 21:30:46
Henk van Hififreak heeft ze nog. Een paar jaar geleden nog bij hem geluisterd naar verschillende luidsprekers die ondermeer door dit type versterker werd aangestuurd. Persoonlijk vind ik mijn 300B versterker er veel mooier uitzien dan die Sony. En die Bryston versterkers van Henk maken ook meer indruk. Toch heeft die test toen aangetoond dat het lastig was om verschil te horen. Nu denk ik dat iemand die geld heeft voor een paar B&W 801D toen de tijd niet zo'n Sony versterker er bij kocht. Maar daar gaat het verhaal niet om.

Weet je die sony taf 370 is gewoon een goed klinkende versterker, combineer je die met minimaal 90db speaker dan heb je

een prima sound....en ja ik kon de sony vergelijken want ik heb altijd ± 8 a 10 versterkers achter de hand voor een vergelijk

Verschil in versterkers beluisteren doe je niet even zo maar, dat duurt veel langer als een paar dagen! vind ik.

En het is veelal ook zo dat een speaker versterker combi de doorslag kan geven veelal.En als daar geluk in hebt....dan komt

er nog een probleem om de hoek kijken en dat is de akoestiek en plaatsing van de speaker.Ben je daar helemaal vrij in en

kun je de speaker plaatsen waar je wilt....dan ben je een gezegend mens...ben je dan klaar....neen,want dat duurt nog een

paar weken....je moet gaan schuiven met de speakers....want onze oortjes zijn beter als jij vermoed...eigenlijk perfect :angel:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

DofN

#121
Citaat van: Kwabbernoot op december 27, 2021, 21:11:02
Nou, Huub heeft er vrij veel over geschreven.

Groeten...

Ik snap wel dat mensen (in het algemeen) niet graag toegeven dat ze niet goed naar een Sony kunnen luisteren al weten ze dat hij niet onder doet voor een duurder of mooier uitziend type. Dat een zwarte SONY bak weinig indruk maakt op je audiovrienden.. En op jezelf. Legt toch het menselijk falen bloot. Ik houd me ook altijd wat op de vlakte als het om mijn dubieuze audio-keuzes gaat :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

genesis

Citaat van: DofN op december 28, 2021, 09:04:10
Ik snap wel dat mensen (in het algemeen) niet graag toegeven dat ze niet goed naar een Sony kunnen luisteren al weten ze dat hij niet onder doet voor een duurder of mooier uitziend type. Dat een zwarte SONY bak weinig indruk maakt op je audiovrienden.. En op jezelf. Legt toch het menselijk falen bloot. Ik houd me ook altijd wat op de vlakte als het om mijn dubieuze audio-keuzes gaat :)

Of zegd wat over de luistercapaciteiten/niveau van de persoon an sich :D

Genesis
Carpe Diem

Rob_Dingen

Citaat van: mmuetst op december 27, 2021, 20:43:43

Mijn eigen ervaring met versterkers en luidsprekers is dat de luidspreker vaak bepaald hoe moeilijk een versterker het krijgt. Los van kwaliteit. De meeste luidsprekers in mijn cave hebben een rendement van 90+ dB. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat fabrikanten geen specs opgeven in een de vorm van een grafiek waar frequentie, impedantie en fase gedrag in terug te vinden is.


Ik denk dat de meeste speaker fabrikanten dat niet doen of omdat het er niet zo strak uitziet of omdat je uit de frequentie karakteristiek en impedantie de mogelijkheid tot klonen bestaat.
Over versterkers daar zit echt wel verschil in en ik ben van mening dat je die verschillen in je eigen set moet ondervinden of niet.
Overigens is het zo dat Sony echt wel mooie spullen heeft gemaakt dus waarom zou dat niet goed kunnen klinken.
Verder moet iedereen zelf weten of hij een bas of treble regeling DSP of equalizer nodig vind in zijn set, jijzelf bent uiteindelijk de gene die er naar luistert

Rob

Flavio

Dit draadje lezende moest ik terugdenken aan de de tijd dat ik actief was in de caraudio eind jaren 90/begin jaren 00 en toen waren er twee Amerikanen die ook van alles wisten te debunken, Richard Clark en David Navone van Autosound 2000.

Dit draadje heb ik nog gevonden over de Autosound 2000 Amplifier Challenge.
https://www.avsforum.com/threads/who-wants-10-000-00.138791/

Ik zou wel eens willen weten of iemand die uitdaging ooit is aangegaan.


EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE