Rythmik subwoofer topic

Gestart door Cobraatje, februari 25, 2015, 11:17:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martien

Of een instelling in de reciever. Dynamic volume of iets van lfe effecten. Lijkt mij ook zeker mogelijk.

road rebel

Ik zou eerder gain/volume op de sub opendraaien dan in de receiver. Inregelen kost nu eenmaal tijd!
Is de sub LFE aangesloten?



road rebel

Citaat van: bask04 op mei 19, 2016, 19:47:47
Bas,


If you buy four units each F15HP is $1060 + shipping. The FV18 will be released by the end of the summer. 


Best Regards,



Enrico Castagnetti

Rythmik Audio - Tech Support

Begrijp ik het nu goed dat ze toch geen 20% doen maar 13,5%? Of was dat voor een hoogglans zwart?

road rebel

Citaat van: bask04 op mei 20, 2016, 06:44:09

Bas,


We can do 20% discount based on regular price but only if you buy 4 subwoofers. The price for each F15HP Black Oak or Black Matte with H600PEQ3 amp would be $980 + shipping.


Best Regards,



Enrico Castagnetti

Rythmik Audio - Tech Support

Laat maar, staat hier duidelijk :-)

eisha2002

hij klinkt het mooist met adsy aan dynamic eq aan en dynamic volume op hoog

Raymond187

20% is een flinke korting  :thumbs-up:
Ik ben persoonlijk nog niet eerder gecharmeerd van gesloten subs voor een HT. De Velo 18DD niet en ook 2 Velo's 12" niet.

Laat deze PB wel schieten, maar props voor het opzetten  :headbanging:

road rebel

Citaat van: j elbers op mei 31, 2016, 11:51:47
hij klinkt het mooist met adsy aan dynamic eq aan en dynamic volume op hoog

Dynamic Volume op hoog? Mis je dan niet alle dynamiek?


@ Raymond187: Rythmik heeft ook geboorte subs hoor :-) Er is er onlangs nog "eentje" tweedehands verkocht hier op het forum.


road rebel

Citaat van: road rebel op mei 31, 2016, 16:28:02
Dynamic Volume op hoog? Mis je dan niet alle dynamiek?


@ Raymond187: Rythmik heeft ook geboorte subs hoor :-) Er is er onlangs nog "eentje" tweedehands verkocht hier op het forum.





Raphie

Ik weet zeker dat je ADSY de boel om zeep helpt
Zelfs met 50% volume moeten de kopjes v/d tafel reutelen
Reset je versterker gewoon eens compleet en alles op nul staan
JBL PRX Power!

eisha2002

ik heb hem op +- 80 db staan toen had adsy laten lopen komt dan de sub op -12db te staan als ik de sub dan op 0db zet dan heb ik inderdaad dat de kopje beginnen te rinkelen

Raphie

Precies
Ik adviseer, sub half open, alle volumes van ADSY terug naar 0dB
Hij krijgt nu niks binnen en staat maximaal te versterken om te proberen nog iets te maken van het extreem geknepen ADSY signaal.
Accepteer gewoon even dat ADSY het in 99% fout doet met subs
Regel je mains er mee in, maar hou deze ook op 0dB en en sub in ADSY ook op 0dB, dan komt het helemaal goed, regel het eerst eens op smaak en leer de sub een week of 2 a 3 kennen, dan heb je referentie en ga dan pas "meten" (ik ben nooit vrolijk geworden van ADSY) gewoon REW met de hand
JBL PRX Power!

eisha2002

hij begint me te bevallen na veel kunst en vliegwerk heb de reciever op 0db gezet en volume iets zachter gezet. Nu alleen nog een strakke bas krijgen, hij rommelt nog een beetje met bepaalde freq

Sirius666


eisha2002


Raphie

Heeft die al op de plek v/d Piega gestaan? Plaatsing is 50% van het resultaat
JBL PRX Power!

eisha2002

staat op de plek van de piega op dit moment geen andere plaats kan hem eventueel ook achter de bank plaatsen maar moet dan met draadloze transmitter werken

VlisChris

Citaat van: j elbers op mei 30, 2016, 22:45:05
Tot op heden nog niet tevreden hij kan nog niet tippen aan mijn piega alleen met hoog volume is hij stabieler

Doe mij en het forum een plezier.
Gebruik interpunctie.

Dank.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Cobraatje

Citaat van: j elbers op juni  2, 2016, 14:31:56
hij begint me te bevallen na veel kunst en vliegwerk heb de reciever op 0db gezet en volume iets zachter gezet. Nu alleen nog een strakke bas krijgen, hij rommelt nog een beetje met bepaalde freq

Ik weet niet wat je allemaal aan het doen bent ;), maar een strakke bas is nu juist het kenmerk van Rythmik.

Bekijk het instelschema van je sub eens goed: http://www.rythmikaudio.com/amplifiers.html
Aansluiten via lfe in: damping op mid, freq op 20Hz is meestal een goed startpunt.
Wil je meer distortie(kan zijn dat je aan subs gewend bent die dit hebben en jij dat als volle bas ervaart) probeer dan de setting rumble filter on en eventueel damping op low en freq op 28hz.

Probeer eens of je via line in aansluiten(lfe in aansluiten bypassed phase en crossover op de sub) wel een bas naar jouw smaak krijgt.

morca

Het zijn goeie sub,s,ik vind alleen wel veel extra instellingen op de sub.
Samen met al die regel mogelijkheden op de receiver maakt het dit voor de beginner niet makkelijk een sub goed in te regelen.

Vaak word er zoals raphie zegt al fouten gemaakt door adsy en het voorgestelde volume op de sub.
Ik zal adsy en bepaalde dingen eens iets beter toelichtingen in het meettopic.
Mocht iemand zich geroepen vinden tips toe te voegen of een hele uitleg te doen zal ik je uitleg met toenaam plaatsen .
Verras me eens  ;D

morca

Citaat van: j elbers op mei 30, 2016, 22:45:05
Tot op heden nog niet tevreden hij kan nog niet tippen aan mijn piega alleen met hoog volume is hij stabieler
Ik denk dat de sub niet goed staat .
Daarna maakt adsy  het vaak niet beter voor je sub.
Iemand zou eens bij je moeten komen kijken / meten wat er fout gaat.
En meteen even luisteren om eventueel Fine te tunnen.
Aan de sub kan het niet liggen imo.

eisha2002


Cobraatje

#1148
Citaat van: morca op juni  7, 2016, 00:44:09
Het zijn goeie sub,s,ik vind alleen wel veel extra instellingen op de sub.
Samen met al die regel mogelijkheden op de receiver maakt het dit voor de beginner niet makkelijk een sub goed in te regelen.

Vaak word er zoals raphie zegt al fouten gemaakt door adsy en het voorgestelde volume op de sub.
Ik zal adsy en bepaalde dingen eens iets beter toelichtingen in het meettopic.
Mocht iemand zich geroepen vinden tips toe te voegen of een hele uitleg te doen zal ik je uitleg met toenaam plaatsen .
Verras me eens  ;D

Maar door de vele instelmogelijkheden bijna altijd goed in te regelen.
Je moet wel bereid zijn er wat tijd in te stoppen.
Zelf ben ik niet erg technisch, maar met goed doorlezen van de handleiding; tips van Rythmik zelf; plaatsingstips van o.a. dit forum, kun je een goed resultaat bereiken.

Citaat van: j elbers op juni  7, 2016, 09:24:45
wie zou dat kunnen
Wat is je locatie, misschien woont een subkenner bij je in de buurt die je kan helpen.
Maar met de subcrawl om een goede plaats voor de sub te vinden en de instellingen die ik je gegeven heb, moet je ook al een heel eind kunnen komen.

Het eerste prototype van de FV25HP is klaar.
Waarschijnlijk wordt de omvang nog een inch kleiner, omdat de tuning nog 5% lager(5% onder 12Hz?) is dan gepland.

eisha2002

in de buurt van nijmegen> er zitten zoveel instllingen op. Ga het ook proberen met de line in ipv LFE in