Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op maart 10, 2013, 16:30:57
Lol, het was niet onaardig bedoeld hoor. ;)
Maak je geen zorgen, dat weet ik hoor ::).
Mijn reactie was slechts een bevestiging van jouw vermoeden ;).

Heb je enig idee of je 5/4 er ook bij kan zijn, lijkt mij gezellig.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AbZ

Citaat van: YamahaRXV op maart 10, 2013, 15:32:49
@AbZ   Dat beeld hebben meer mensen van Adam merk ik wel maar geloof mij dat het echt niet koud of scherp klink.
Schoon en gedetailleerd zoals Bas aangeeft kan ik wel beamen ja.
Let wel, die woorden stonden tussen aanhalingstekens
omdat ik dat zelf ook niet zo zou noemen.
Feit is dat veel mensen een schone weergave minder fijn vinden.
Heeft ook veel met muziekkeuze te maken.

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op maart 10, 2013, 16:36:34
Maak je geen zorgen, dat weet ik hoor ::).
Mijn reactie was slechts een bevestiging van jouw vermoeden ;).

Heb je enig idee of je 5/4 er ook bij kan zijn, lijkt mij gezellig.
Ja, dat gaat wel lukken. Ik wil echter voor het eten thuis zijn en kan dus niet langer dan 15.00u blijven.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op maart 10, 2013, 16:46:23
Ja, dat gaat wel lukken. Ik wil echter voor het eten thuis zijn en kan dus niet langer dan 15.00u blijven.
Top. Mijn ervaring is dat je aangaande het luisteren naar een set na een paar uurtjes wel klaar bent. Maar vaak maakt het dat als je met gelijkgestemden, met een zelfde interesse aan het praten komt het te gezellig waardoor je in tijdnood komt 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: YamahaRXV op maart 10, 2013, 15:32:49
Uiteraard is VANZOMERENG blij met de puntenscore van de Liuto,s in de test, maar zo kijkende naar de grafieken/curves in het frequentie verloop dan zijn die Sonussen niet zo neutraal te noemen  :P :D
Wel mooie speakers overigens en die verdiende punten zullen heus niet zomaar aan komen waaien denk ik dan maar zo  :D

Ik weet wel, wanneer ik dergelijke vergelijkingstest, tactisch de wereld in moet sturen  :D

Maar zonder dollen, die punten zeggen niet alles
- blijft ook een smaak kwestie
- welke past het paste bij je akoestiek

Het is jammer dat die "Swans" wat kritischer in de opstelling is t.o.v. de Liuto...
Zover het klankbeeld van deze Swans, in deze test wordt besproken  :inlove:
   
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Citaat van: VANZOMERENG op maart 10, 2013, 16:57:35
Ik weet wel, wanneer ik dergelijke vergelijkingstest, tactisch de wereld in moet sturen  :D

Maar zonder dollen, die punten zeggen niet alles
- blijft ook een smaak kwestie
- welke past het paste bij je akoestiek

Het is jammer dat die "Swans" wat kritischer in de opstelling is t.o.v. de Liuto...
Zover het klankbeeld van deze Swans, in deze test wordt besproken  :inlove:
   
Ik ben benieuwd wat jij van de Dyn's gaat vinden. Deze lijken mij niet direct een upgrade t.o.v. jouw Liutos meer een sidegrade. Allicht de 340's ook ff meenemen in jouw vergelijk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: YamahaRXV op maart 10, 2013, 11:58:44
Misschien niet relevant voor iedereen, maar kijk maar eens wat voor mooie vlakke frequentie curves er behaald worden in de div. internationale testen/reviews en die onderbouwen voor mij toch in ieder geval wel wat ik hier hoor en elders gehoord heb.

Lees nu toevallig wat testen in STEREOPLAY (Aprilnummer 2013  :P) m.b.t. luidsprekers die freq.karakterstieken hebben,
zo grillig als een wrattenzwijn  :D  maar volgens de reviewers de sterren v/d hemel spelen en als zeer muzikaal worden bestempeld.

Wat zijn "vlakke frequentie curves" waard, als deze vanuit techn.specs vanuit de fabrikant, worden opgegeven en zijn ontstaan
uit metingen op 1 speakers, microfoon 1 meter recht on-axis, gemeten in een dode-kamer.
In huiskamer gebruik blijft van deze theoretische mooie resultaten, veelal niet veel van over...   :notify:

Uiteraard heeft een fabrikant bepaalde uitgangsprincipes/parameters nodig en hiervan is een vlakke freq.karakterstiek,
er 1 (belangrijke) van maar niet zaligmakend  :butbut: 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#482
Citaat van: Xander32 op maart 10, 2013, 17:13:50
Ik ben benieuwd wat jij van de Dyn's gaat vinden. Deze lijken mij niet direct een upgrade t.o.v. jouw Liutos meer een sidegrade. Allicht de 340's ook ff meenemen in jouw vergelijk.

De 340 zijn m.i.z. een maatje te groot....

In absolute zin, zijn de Focus 260 zeker geen betere speakers dan de Liuto,s  ,wat niet wegneemt dat
wellicht met de Focus 260 (subjectief) betere resultaten geboekt kunnen worden als alles beter op zijn plaatst valt
- wellicht wel een "gouden combi"  met mijn Marantz
- wellicht een nog betere integratie in mijn woonkamer

Daarnaast is het gewoon af en toe spannend en leuk, je hobby een nieuwe impuls te geven,
door speakers te wisselen met een andere klanksignatuur, zonder dat dit erg in de papieren gaat lopen !

Mijn situatie is vergelijkbaar met die van jou, gewoon ff wat anders, niet uit onvrede, niet uit onrust en kijken wat er
voor weinig geld op je pad komt, wat je goed bevalt.
Zo niet, kan er gewoon met veel plezier met de huidige LS/set-up  doorgespeeld worden --> ook wel luxe-probleem genoemd  :D

Bij Schluderbacher, worden de speakers voor me klaar gezet op een Marantz PM15S2/SA15S2-set
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Kleine aanvulling Robert

Mijn situatie is iets gunstiger als bij jouw thuis.
WAF-selectiebeleid in het Groesbeekse verloopt soepeler  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Citaat van: VANZOMERENG op maart 10, 2013, 17:34:11
Kleine aanvulling Robert

Mijn situatie is iets gunstiger als bij jouw thuis.
WAF-selectiebeleid in het Groesbeekse verloopt soepeler  :D
Ach, ik val nou eemaal op vrouwen die er ook een eigen mening op na houden ;).

Maar als ik echt de Gleniars wil komt het wel goed. Dan zet ik deze er eerst in orginele staat neer, natuurlijk in goed overleg  :angel: en zal dan aanbieden dat als na een x gewenningsperiode deze nog steeds afgrijselijk worden bevonden, ik deze zal laten overspuiten ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op maart 10, 2013, 16:51:54
Top. Mijn ervaring is dat je aangaande het luisteren naar een set na een paar uurtjes wel klaar bent. Maar vaak maakt het dat als je met gelijkgestemden, met een zelfde interesse aan het praten komt het te gezellig waardoor je in tijdnood komt 8).
Juist!

Citaat van: Xander32 op maart 10, 2013, 18:17:44
Ach, ik val nou eemaal op vrouwen die er ook een eigen mening op na houden ;).

Maar als ik echt de Gleniars wil komt het wel goed. Dan zet ik deze er eerst in orginele staat neer, natuurlijk in goed overleg  :angel: en zal dan aanbieden dat als na een x gewenningsperiode deze nog steeds afgrijselijk worden bevonden, ik deze zal laten overspuiten ...
VANZOMERENG, moet ik naar aanleiding van de eerste zin nog "maatregelen" treffen wanneer ik Sander weer zie of pak je het zelf op? :devil: :sneaky: ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op maart 10, 2013, 16:17:58
Papendrecht is wel goed te doen met het OV, een kleine 2 uur.

Dat gaat helemaal goed komen dus  ;) :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

vanzomereng

#487
Citaat van: Bas Akkerman op maart 10, 2013, 18:50:18
Juist!
VANZOMERENG, moet ik naar aanleiding van de eerste zin nog "maatregelen" treffen wanneer ik Sander weer zie of pak je het zelf op? :devil: :sneaky: ;D

ach, is gewoon een diplomatieke manier van uitdrukken, in feite staat er gewoon " ik heb thuis niks in te brengen"  :D

Maar als Robert nu gewoon preventief te werk gaat en dus geen speakers koopt die eruit zijn als veredelde
kruidenierskasten waar wat geluid uit kan komen, is er voor hem ook nog hoop  :P
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op maart 10, 2013, 16:41:13
Let wel, die woorden stonden tussen aanhalingstekens
omdat ik dat zelf ook niet zo zou noemen.
Feit is dat veel mensen een schone weergave minder fijn vinden.
Heeft ook veel met muziekkeuze te maken.

Weet ik  ;D  Mijn reactie was ook niet voor jou bedoeld hoor, maar de ''doelgroep'' waar jij op aan stuurde  ;)
Kan je argumenten goed begrijpen daar ik eerlijk gezegd ook min of meer zo dacht voordat ik Adam echt een aantal keren goed had beluisterd  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op maart 10, 2013, 18:50:18
Juist!
VANZOMERENG, moet ik naar aanleiding van de eerste zin nog "maatregelen" treffen wanneer ik Sander weer zie of pak je het zelf op? :devil: :sneaky: ;D

:angel:


Citaat van: VANZOMERENG op maart 10, 2013, 19:43:09
ach, is gewoon een diplomatieke manier van uitdrukken, in feite staat er gewoon " ik heb thuis niks in te brengen"  :D

Maar als Robert nu gewoon preventief te werk gaat en dus geen speakers koopt die eruit zijn als veredelde
kruidenierskasten waar wat geluid uit kan komen, is er voor hem ook nog hoop  :P

;D

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

#490
Haha, ik zit geregeld met een grote glimlach op mijn gezicht als ik dit forum bezoek. Zeker ook door topics als deze. Top! :thumbs-up: :D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: YamahaRXV op maart 10, 2013, 19:44:48
Weet ik  ;D  Mijn reactie was ook niet voor jou bedoeld hoor, maar de ''doelgroep'' waar jij op aan stuurde  ;)
Kan je argumenten goed begrijpen daar ik eerlijk gezegd ook min of meer zo dacht voordat ik Adam echt een aantal keren goed had beluisterd  ;)
Na vergelijking met Adam studiomonitoren (idd minder 'lief' dan Adam voor thuisgebruik)
heb ik juist Genelecs gekocht.  Die zijn nog erger  :D

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op maart 10, 2013, 21:00:19
Na vergelijking met Adam studiomonitoren (idd minder 'lief' dan Adam voor thuisgebruik)
heb ik juist Genelecs gekocht.  Die zijn nog erger  :D
En daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar. Er is nog een hoop te ontdekken...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op maart 10, 2013, 21:15:46
En daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar. Er is nog een hoop te ontdekken...
... Volgens mij kan het, indien je er voor open staat, een schier oneindige ontdekkingsreis zijn in hifiland.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op maart 10, 2013, 21:15:46
En daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar. Er is nog een hoop te ontdekken...
Het is niet zo bijzonder hoor.  Ik denk dat je het niks vindt.
Keyser's studio-achtige aanpak vond je ook niet sjiek genoeg.
Electrostaten van Audiofiel ook te klinisch.

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op maart 10, 2013, 21:20:51
Het is niet zo bijzonder hoor.  Ik denk dat je het niks vindt.
Keyser's studio-achtige aanpak vond je ook niet sjiek genoeg.
Electrostaten van Audiofiel ook te klinisch.
Zou best kunnen. Bij keyser vond ik het inderdaad vrij "droog". In retroperspectief vond ik de set van Audiofiel wel erg fijn spelen, zeker de Acoustats. En al zou ik het niks vinden, toch ben ik nieuwsgierig naar nieuwe ervaringen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

#496
Komende weken weer een aantal M&G's, waarvan twee maal hier thuis.

23/3 komen drie gasten van het buurforum,

13/4 komen er vier gasten van dit fraaie forum en

5/4 ga ik zelf naar een gastheer, ook lid van dit forum, om kennis te maken met zowel de gastheer als diens Adam Pencil mk III.

En ergens in April wil ik zelf nog een keer naar Dld. om Dynaudio Focus en SF Liuto naast elkander te horen.


Daarna sluit ik voorts niets uit, maar in de mooie maanden ben ik veelal buiten te vinden; weer tijd voor andere bezigheden (proberen de Glennies uit mijn hoofd te krijgen  ::)) ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op maart 15, 2013, 13:21:16
Leuke plannen!
... volgens mij treffen wij elkander ook nog ergens ten tijde van deze M&G's 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op maart 15, 2013, 13:27:51
... volgens mij treffen wij elkander ook nog ergens ten tijde van deze M&G's 8).
Naar ik weet wel ja... ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten