De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

tdbakker

En hoe bevalt de Sony ? zit hier een beetje te twijfelen tussen Oled LG en de Sony 900 serie.
Hoe breed is jou kamer als ik vragen mag?
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

blue-eyes

#7001
Bevalt prima! OLED heeft plus punten, maar heeft ook nog wel kinderziektes. LCD is een bewezen iets, en size matters ;) .


Kamer is 3,92 meter breed, 7,20 lang (binnenmaten, 1 been van de U vormige kamer).

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Ik doe het even hier ipv in Teejoos stuk. Betreft Atmos speakers (voor degenen die Teejoos topic niet gelezen hebben).
Citaat van: Blue-Eyes op december 22, 2017, 19:40:43
ik denk ALS ik het al mag, dat ze niet te zien mogen zijn
Citaat van: Blue-Eyes op december 22, 2017, 18:02:06
De opstelling laat niet de 5.1.4 opstelling toe. Dat zou optisch gewoon niet toelaatbaar zijn.
Tja ik denk dat dit een consequentie is van een keuze die je gemaakt hebt door je "HT" opstelling gezamenlijk met je tv opstelling in dezelfde gedeelde ruimte te zetten.
Ik heb zelf de woonkamer in tweeen gedeeld voorste stuk is de HT ruimte met projectie en 7.2.4 Atmos setup en achterin de uitbouw is de zitruimte waar je gasten kunt ontvangen alwaar ook een simpel te bedienen tv staat voor vrouwlief  :D .
Ik heb veel commentaar gehoord maar niet van mijn partner en dat is de enigste die er toe doet.
Ik kan je wel zeggen dat x.y.2 echt een zwaar compromis is tov x.y.4 en dat je gewoon essentiele informatie gaat missen (gemerkt met een Arcam Dirac demo in Belgie).
Dan kun je het misschien net zo goed niet doen denk ik dan.
Laten we gewoon eerlijk zijn je hele nieuwe opstelling is een compromis tov een dedicated HT setup meer op stereo audio gericht en tv kijken met zo nu en dan een filmpje dan echt een HT setup om emersive in de film te zitten. Dus kun je gewoon tevreden zijn met je keuzes en de dromen van een full HT setup achter je laten. Niet meer omkijken zou mijn advies zijn en als je een paar kleine speakers aan het plafond al "optisch ontoelaatbaar" vindt dan is dat zoals het is.

blue-eyes

#7003
Ik snap je redenering, maar ik denk nog steeds dat mijn huidige 5.1 set een betere setting is dan mijn stereo set.
De 5.1 is het uitgangspunt, ik heb alleen een stereo pre toegevoegd.

Ik heb een erg mooie en goede bubble. Zo goed als identieke speakers, gelijke EV. Het grote compromis is de ruimte, dat is een huiskamer zonder dat ik aanpassingen mag doen (luisterdeel 8,5 * 4,5).

Effectief kijk ik veel films met soms een cd'tje of streaming. Heel soms. Veel euro's per CD :D :D
Waar ik nu op aanstuur (nu al bezig), en komend jaar, is de vervanging van de Classe PRE en EV voor een Arcam AV860 met een P49 en P349. Of Linn EV's (3 maal Akurate 2200, of 2200 / 4200) i.p.v. Arcam EV's . Heb al wat opties uitstaan. In basis is de nieuwe Arcam processor als afgesproken. Ik heb mezelf alleen beloofd pas iets nieuws te kopen op moment van verkoop van het oude.
Kortom, de basis is en blijft de HT, met stereo er aan vast geknoopt. En ook stereo klinkt verdomd lekker hier ;)

Goede overweging die je maakt, x.y.2 vs x.y.4 . . . .  Dat is idd iets om over na te denken! Bij een x.y.4 komen de hoogte speakers voor en achter de luisterpositie (ideaal plaatje van Dolby) WAF technisch, looks gaat het verlaagd plafond nog niet boven de luisterpositie komen.
Ik heb een U vorm, de audio staat in een van de poten. De verlaging mag niet verder dan waar de poot de onderkant raakt, en dat is ongeveer waar ik zit.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Maar Kjelt, ik vroeg me het nu wel weer af. IK had het idee een HT te hebben, JIJ het idee dat ik een stereo had.

Het triggert me wel, waarom dacht, denk je dat?


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Misschien te snel conclusie getrokken.
Mijn redenatie was Omdat je een dedicated setup voor stereo had gecreerd en daarin had geinvesteerd en je hele ht set te koop stond.
Nu zie ik dat je richting Arcam gaat maar geen plafondspeakers voor Atmos, ik denk dat ik even lost ben over jouw ideeen en setup  :D

blue-eyes

Aah, zo 😏

Ht set te koop, maar alleen om vervangen te worden voor 4K versie. Aangezien ik zoveel mogelijk gelijk wil houden de ev ook omwisselen.

Ik heb geen gescheiden ht en stereo set maar geïntegreerd, dmv passthrouhg op de Linn.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Waanzinnige blu ray aan het kijken, beter gezegd luisteren. Hans Zimmer, live in Prague. Continue kippenvel! Volgens velen een erg moeilijke BD, maar de set nailed 'm!

Wowowowow!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#7008
Overwinning in huize BE!

De betere helft hier in huis heeft toestemming gegeven voor plafondplaten en een akoestische achterwand.
Achterwand met voorkeur voor een met een foto (3,93 * 2,75 mtr) en platen op het plafond met spotlights (Philips HUE) was ook een goed idee. En ja, eerst meten. Maar dit biedt perspectief!


Geen uitspatting met diffusers, basstraps, etc. Daar is geen toestemming voor. Geen schuimnoppen, en noem maar op. Maar he, nu is er niets, dus dit biedt potentie!



Foto 1 is een van de opties, wand. Dit is een systeem zonder foto print. 2e Foto is met print. Maar dan de volledige wand. De derde foto een voorbeeld van plafondplaten met verlichting. Hopelijk werkt dat, het concept an sich vind ik ook al mooi!








TV meubel on hold tot dat duidelijk is wat te doen met de achterwand, beter in enen dan dubbel en onpraktisch werken.

Audio meubel wordt na verkoop PRE te koop gezet. Als iemand een zeer mooi (volgens anderen :P ) audio rack willen? 8 Plateaus beschikbaar.
Het nieuwe meubel zit al in mijn hoofd, al zaken uitgezocht.
Ben al bezig met handige Harries te zoeken bij mij in de buurt. De vorige Harry woonde bij de Duitse grens. Dat moet dichterbij kunnen!

Wachten is irritant :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#7009
Zorg dan wel meteen voor voldoende diepte van je plafond  ;)

(En ik ben blij dat ik kon helpen met de foto's van mijn uitspattingen, dan valt de rest altijd mee zal de vrouw des huizes gedacht hebben  :D)

blue-eyes

Die moet ik nog laten zien, was het plan. Maar ik heb de toestemming. Je moet het lot niet tarten he :P


Plafond is 275 cm hoog. Daar moet toch wel iets mee te doen zijn?

Neem de grote ruimte bij BB&G. Gechargeerd, aanpassingen aan plafond, achterwand en zijpanelen. Tapijt. Uiteraard wel met metingen, ervaring en kennis. Relatief simpele aanpassingen maar wat een verschil. Je komt de kamer binnen en je ervaart het direct.
Wellicht kom ik morgen nog bij BB&G, kijken of de betere helft mee wil. Even naar de foto achterwand kijken :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Wat data van de achterwand:

Van Rivasono website, als mogelijk voorbeeld:
Citaat
Afmetingen

Standaardmaten 30x30 tot 300x300 cm, in stappen van 30 cm. Tevens exact op maat leverbaar tot max. 550 cm in hoogte, met onbegrensde breedte of max 550 in de breedte met onbegrensde hoogte. Framedikte zijaanzicht: 3,5 cm, voor-aanzicht: 2 mm.
Materiaal en opbouw

Akoestisch doek met afbeelding, aluminium frame, 4 cm dik akoestisch dempingsmateriaal.
Kleuren

Vervangbaar akoestisch doorlatend doek, bedrukt met een afbeelding naar wens.
Randafwerking

Aluminium frame, dikte zij-aanzicht 3,5 cm, dikte voor-aanzicht 2 mm, standaard framekleur aluminium, optioneel in iedere RAL kleur naar wens leverbaar.
Montage, plaatsing

Wordt met bijgeleverde montagestrip aan de wand opgehangen, wordt met 1,5 cm afstand tussen frame en wand opgehangen, bij afmetingen groter dan 240 cm wordt het frame direct aan de wand bevestigd.
Reinigen

Reinigbaar met zachte borstel en stofzuiger.
Brandveiligheid

Akoestische kern met dempingsmateriaal van thermisch gebonden polyestervezels, brandklasse hiervan volgens EN 13501:2002 klasse B
Akoestische werking

Akoestisch zeer hoge werking, geschikt voor algemene akoestische verbetering / spraakverstaanbaarheid, rust en minder geluidsoverlast en verbetering van audio.
Absorptiewaarden

Frequentie:   Absorptiewaarde:
125Hz:   0,20
250Hz:   0,60
500Hz:   1,00
1000Hz:   1,00
2000Hz:   1,00
4000Hz:   0,90
Opmerking: Bij afstand tot wand van 1,5 cm - volgens ISO 354
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#7012
Linn pre en EV, Wilson Benesch speakers (het stereo deel van de keten). HT keten volgt later.

Ik wil meer bite en attack, snelheid.
Met kabels, waar denken jullie dan aan? LS en interlink. Op dit moment met PinkFaun XLR en LS (wie biedt :P ).


Ik begreep dat ik bijv. Nordost moest vergeten, helaas, ik had een leuke deal ;)
In het verleden wel eens de hoofdprijs betaald. Ik wil eerst alles goed in orde maken, de volgende stap zien we dan wel. Of niet.

Lijst tot nu toe is kort:
- Chrystal cable (LS en XLR, wel erg duur... )
- Linn silver XLR
-
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jumping Jack

Zo'n volledige akoestische wand is mooi, maar ook best wel prijzig...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WickedGame

#7014
Citaat van: Blue-Eyes op december 28, 2017, 09:40:33
Linn pre en EV, Wilson Benesch speakers (het stereo deel van de keten). HT keten volgt later.

Ik wil meer bite en attack, snelheid.
Met kabels, waar denken jullie dan aan? LS en interlink. Op dit moment met PinkFaun XLR en LS (wie biedt :P ).


Ik begreep dat ik bijv. Nordost moest vergeten, helaas, ik had een leuke deal ;)

Lijst tot nu toe is kort:
- Chrystal cable
- Linn silver XLR
-

Ik vind het heel lastig om hier nu een antwoord op te geven. Helemaal omdat ik nu van MIT naar Supra Cable ben gegaan die maar een fractie van de prijs is van de MIT. En de Supra speelt geweldig in de set.... het heeft mij in iedergeval aan het denken gezet. Ik ben overigens voor de Supra Cable Rondo 4x4.0 gegaan.

Daarnaast blijf ik fan van de door Vik ter demo geleverde Taga Audio Platinum 18 welke met Classe en B&W een hele goede match was. Helaas paste die niet door de buizen heen, anders had ik die wel genomen. Qua look en feel is de Taga gelijk aan Kimber 8TC alleen wat minder stug als Kimber. En ook een stuk goedkoper :D

Qua XLR draai ik nu met een Burmester Silver (ooit bij de Classe set gekregen van de vorige eigenaar), heb een tijd Transparant gedraaid alleen die is qua lengte te lang en nu niet meer nodig. Al twijfel ik of de Burmester Silver XLR blijft. De Transparant klonk voor mijn gevoel wat warmer... maar goed dat zou ik een keer goed moeten vergelijken.

Staaled

Citaat van: Blue-Eyes op december 28, 2017, 09:40:33
Linn pre en EV, Wilson Benesch speakers (het stereo deel van de keten). HT keten volgt later.

Ik wil meer bite en attack, snelheid.
Met kabels, waar denken jullie dan aan? LS en interlink. Op dit moment met PinkFaun XLR en LS (wie biedt :P ).


Ik begreep dat ik bijv. Nordost moest vergeten, helaas, ik had een leuke deal ;)
In het verleden wel eens de hoofdprijs betaald. Ik wil eerst alles goed in orde maken, de volgende stap zien we dan wel. Of niet.

Lijst tot nu toe is kort:
- Chrystal cable (LS en XLR, wel erg duur... )
- Linn silver XLR
-
Als je met akoestiek aan de gang gaat kun je kabels gerust ( even) links laten liggen.
Geen vergelijk.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

blue-eyes

Citaat van: Jumping Jack op december 28, 2017, 09:48:14
Zo'n volledige akoestische wand is mooi, maar ook best wel prijzig...

1200 - 2000 euro. Afhankelijk of je via een tussenpartij, rechtstreeks gaat. Daarnaast is er nog veel verschil in prijs tussen bedrijf A en B.

Ik vooral rechtstreeks, zelf waar mogelijk maar wel met meeting, consult. Het moet wel iets doen, toevoegen voor dat geld.



Maar..... We geven 10-duizenden euro's uit aan apparatuur. Ik denk oprecht dat 3 k euro meer brengt dmv akoestiek dan apparatuur verbetering.... Wat is dat 1500 euro voor een wand van 4 bij 2,75 mtr?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Staaled op december 28, 2017, 09:57:34
Als je met akoestiek aan de gang gaat kun je kabels gerust ( even) links laten liggen.
Geen vergelijk.

Eens. Vraag is indicatief, vraag naar ervaringen van mensen met gelijke apparatuur, of mensen die weten wat ik heb en wil.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Zo....

Zo komt er iemand om de EV te kopen, en zo heeft hij ook de processor en het rack gekocht....
Onverwacht vandaag, maar de verkoop was uiteraard wel de bedoeling. Fijn dat het nu bij 1 persoon terecht is gekomen.


En nu? Tja. Muziek luisteren op de TV :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Dirk

kleine overbruggingstip ;)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=166516.msg3109631#msg3109631 
ik heb ze intussen ook spelen en twijfel serieus (no kidding!) of ik wel door ga met m'n zelfbouwplannen... :crazy:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op december 28, 2017, 13:26:33
Zo....

Zo komt er iemand om de EV te kopen, en zo heeft hij ook de processor en het rack gekocht....
Onverwacht vandaag, maar de verkoop was uiteraard wel de bedoeling. Fijn dat het nu bij 1 persoon terecht is gekomen.


En nu? Tja. Muziek luisteren op de TV :D :D
Top!

fugazi_2009

Dat ruimt mooi op!

Ik ga je akoestische behandeling verhaal wel eens volgens. Zeker nu ik zicht heb op een dedicated kamer voor de set moet ik mij toch eens in dat soort dingen gaan verdiepen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

bmateijsen

Citaat van: fugazi_2009 op december 28, 2017, 13:42:53
Dat ruimt mooi op!

Ik ga je akoestische behandeling verhaal wel eens volgens. Zeker nu ik zicht heb op een dedicated kamer voor de set moet ik mij toch eens in dat soort dingen gaan verdiepen.

Ga je verhuizen?

fugazi_2009

Citaat van: bmateijsen op december 28, 2017, 14:04:36
Ga je verhuizen?

Ja, er zijn wel wat plannen. Een optie zou zijn dat schoonouders naar een kleiner huis verhuizen en wij hun huis kopen. En dan krijg ik de beschikking over een kamer in het souterrain (iets van 4 x 7 meter of zo denk ik)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op december 28, 2017, 13:26:33
Zo....

Zo komt er iemand om de EV te kopen, en zo heeft hij ook de processor en het rack gekocht....
Onverwacht vandaag, maar de verkoop was uiteraard wel de bedoeling. Fijn dat het nu bij 1 persoon terecht is gekomen.


En nu? Tja. Muziek luisteren op de TV :D :D

Gefeliciteerd. Ik wilde de mijne er ook al bij zetten in de te koop sectie maar zoveel van die SSP800's tegelijk in de markt is ook niet handig  ::)

Ze verkopen toch wel vlot gelukkig de SSP800. Ik wil zelf ook naar een 4k pre pro. Weet nog niet wat. De Arcam staat me nog een beetje tegen kwa prijs en kwa offline EQ berekening. Misschien wordt het hier een AV7704 of over een half jaar de AV8805 van Marantz.